FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Atuty a Osobowość Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Śro 14:36, 08 Mar 2006 Powrót do góry

Trzecia edycja Dungeons and Dragons wprowadziła nowy sposób na rozwijanie twojej postaci, Atuty. Zdobywane wraz z poziomami, pozwalają na odróżnienie jednego bohatera od drugiego. Teraz wojownik może być wielkim, powolnym osiłkiem z ogromnym mieczem, lub zręcznym, nieuchwytnym łucznikiem.
Podczas decyzji, jaki atut przydzielimy naszej postaci, musimy zadać sobie parę ważnych pytań. Do jakiej osobowości pasuje dany atut? Jak inni traktują osobę z takim atutem? Jak będzie zachowywał się nasz bohater, gdy zdobędzie ten atut? Innymi słowy, atuty to świetny sposób na mechaniczne ukazanie zdolności postaci, ale mogą rzucić sporo światła na to jaki typ charakteru ma nasz podopieczny.
Ten artykuł przedstawia pewne sugestie odnośnie tego, jak niektóre z atutów może wpływać na osobowość postaci i jakie cechy charakteru często im towarzyszom. Pomoże to MP i jego graczom uczynić ich postaci bardziej realistycznymi i ciekawymi. Atuty zostały ułożone w grupy reprezentujące te same cechy charakteru.

Czujność, Błyskawiczny Refleks

“Stójcie! Chyba coś słyszałem…”
Postać z atutem czujność lub błyskawiczny refleks wciąż wypatruje niebezpieczeństwa. “Nerwowy” to dobre słowo aby ją opisać. Świetna w dostrzeganiu niebezpieczeństwa zanim ono uderzy, ta osoba może również widzieć niebezpieczeństwo tam, gdzie tak naprawdę go nie ma. Opcjonalnie, ta postać może być cały czas bardzo spokojna i wyluzowana, działając tylko wtedy, gdy naprawdę musi.
Plusy: Postać ufa swym zmysłom, unika kłopotów i wątpi w swe umiejętności. Wie, że jej ciało zareaguje na czas wydostając ją z opresji, bez uszczerbku na zdrowiu
Minusy: To co postać nazywa “obserwacją” inni mogą widzieć jako “szpiegowanie” i rozłościć się gdy zobaczą, że są obserwowani. Bohater może z własnej woli pchać się w niebezpieczeństwo którego można uniknąć, wierząc, że na pewno mu się uda. Może też być bardzo wrażliwy, podskakując na każdy dźwięk i reagując na każdy nagły ruch

Walka Na Ślepo
“Twoje oczy Cię oszukują. Niech serce podpowie Ci jak działać.”
Postać z tym atutem, może wierzyć, że wzrok może być zdradziecki i nie zawsze można mu ufać. Dlatego potrafi polegać głownie na zmysłach.
Plusy: W domu bez świateł ta postać ma wokół siebie aurę tajemniczości. Może mówić, zdradzać i okazywać bardzo mało.
Minusy: Te postaci często wolą spędzać czas pośród cieni i mroku, czasem zaczynają całkowicie unikać światła.

Rzucanie w Walce
“Topór? Jakie to prostackie…”
Niektórzy czarownicy uwielbiają rzucać się w wir walki, wymieniając ciosy miecza za uderzenia magicznej mocy. Postaci z tym atutem często zachowują się buńczucznie, szukają zaczepki i uwielbiaj walkę.
Plusy: Wojownicy często niedoceniają zdolności tych postaci i zbliżają się do nich na niebezpieczny dystans.
Minusy: Postać ta może czuć pogardę do “tradycyjnych” magów, unikających walki. Ma skłonności do zaczepek i arogancji.

Zmysł Walki
“Gdy widzę szansę, korzystam.”
Postać wykorzystująca każdą okazję. Lepiej niż inni dostrzega słabości w obronie przeciwników.
Plusy: Ta postać jest otarta na wszystkie okazje jakie tylko się nadarzą. Potrafi odnajdować słabości w innych nie tylko na polu walki.
Minusy: To chwytanie się szans może prowadzić do tego iż postać jest samolubna i gruboskórna. Ciężko jest jej zdobyć przyjaciół, ponieważ nie ma żadnych skrupułów w wykorzystywaniu słabości przyjaciół aby osiągnąć własne korzyści.

Uniki, Ruchliwość
“Wejść i wyjść, to moja filozofia”
Postać z tymi atutami są w ciągłym ruchu nigdy nie zostają w jednym miejscu na dłużej.
Plusy: Ta postać wie kiedy atakować i kiedy uciekać. Wie jak poruszać się w bezpiecznym rejonie, zarazem sięgając wroga. Często też oprócz ciosów mieczem obdarza wroga obelgami.
Minusy: Ciągły ruch może wpływać źle na towarzyszy, którzy mogą nie mieć ochoty podróżować w takim tempie.

Krzepkość, Twardość, Wielka Wytrwałość
“No dalej dziewczynki, jeszcze tylko 10 km przez góry i rozbijemy obóz”
Postać z tymi atutami, po prostu działa i działa. Nie ma żadnych problemów z całodniowym marszem, pływaniem w górę rzeki czy piciem na umór z półorczymi barbarzyńcami.
Plusy: Ta postać może być całkiem sama, otoczona przez wrogów a i tak się nie złamie. Nigdy nie narzeka na warunki w jakich się obraca, może znieść naprawdę wiele.
Minusy: Postać ta często zapomina o tym, że nie każdy może działać tak długo i z taką mocą jak on. Naturalna odporność tej postaci może powodować, że nie zwraca uwagi na obrażenia w walce i często pozostaje w niej dłużej niż było by to rozsądne.

Wyspecjalizowanie, Finezja w Broni

“Mogę tak cały dzień, naprawdę…”
Wyspecjalizowany w finezyjnej walce, bohater nie musi używać tarczy czy nawet pancerza. Główną linią obrony jest jego broń. Szybkie i zręczne ataki, może nie zbyt mocne, ale skuteczne. Postać skupia się raczej na zręczności niż brutalnej sile
Plusy: Ta postać może wydawać się całkiem bezbronna lecz w rzeczywistości jest całkiem inaczej. Paruje ciosy z wielką łatwością. Nieefektywność przeciwników w przebijaniu tej obrony, szybko ich demoralizuje.
Minusy: Ta postać może być przesadnie ostrożna i dokładna oraz może patrzeć z wyższością na “brutali”

Żelazna Wola

“Już powiedziałem. Nie.”
W świecie przepełnionym wrogą magią i piekielnym kuszeniem , żelazna wola to najlepszy pancerz. Osoba z tym atutem ma swoje racje i przekonania.
Plusy: Osoba z żelazną wolą nie da się namówić na robienie czegoś wbrew swej naturze. Jest pewna siebie i bardzo stabilna psychicznie.
Minusy: Silne postanowienia dla jednego mogą być zwykłą upartością dla innego. Gdy już podejmie decyzje, osoba z żelazną wolą prawie na pewno jej nie zmieni, nawet jeśli jest to gorszy wybór.

Zdolności Przywódcze
“Możemy gnić tutaj jak psy! Ale możemy też iść i zginąć na polu bitwy jak bohaterowie! Kto jest ze mną !?”
Zdolności przywódcze to coś co jedni po prostu mają a inni mogą o tym jedynie marzyć. Ta postać ma w sobie coś wyjątkowego, coś co powoduje, że inni chcą podążać za nim do piekła i powrotem
Plusy: Postaci z łatwością przychodzi wydawanie rozkazów i kontrolowanie podopiecznych. Ludzie sami z siebie ustawiają się w linie za plecami bohatera, który często spotyka się z tym, ze kompletnie obcy ludzie chcą iść za nim.
Minusy: Czasem dowódcom rośnie wielkie ego, oczekują od innych wykonywania każdego rozkazu bez pytania i zwłoki Ta postać też czasem może wykorzystywać swoje stanowisko do osobistych celów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dźwiedź
Zbrojny



Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Kątowni.

PostWysłany: Czw 2:38, 09 Mar 2006 Powrót do góry

Cytat:
Teraz wojownik może być wielkim, powolnym osiłkiem z ogromnym mieczem
Albo cholernie szybkim osiłkiem z dwuręcznym mieczem... Kombinacja Quick Draw + Whirlwind Attack - pozwalasz pajacom podejść, po czym robisz im mikser. Każdy dostaje strzała na TH rzędu +15 (tyle przynajmniej wychodzi mojemu wojownikowi z 16 Siły). Ot, berserker - zabawa typu "wpaść, rozkręcić się, pozamiatane".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 9:50, 09 Mar 2006 Powrót do góry

No... fajnie... Załóże topic o kombinacjach atutowych.

A tak ogólnie to ktoś ma jakieś ciekawe wrażenia odnośnie artykułu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Samael
Giermek



Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bóg jeden to wie... :)

PostWysłany: Czw 7:51, 21 Gru 2006 Powrót do góry

Atuty te znajdują się chyba w PG? Przynajmniej tak sądzę. Jeśli jednak się głębiej zastanowić to osobiście wole grać postacią która posiada zestaw atutów współgrających ze sobą. Jest to bardzo przydatne w różnego rodzaju sytuacjach, najczęściej w walce. Nie podoba mi się w atutach to, że jest ich bardzo dużo i coraz mniej mają ze sobą wspólnego.... to tyle jeśli chodzi o moje zdanie, bohater powinien rozwijać się w jednym kierunku by dojść do mistrzostwa.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gris
Zawadiaka



Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z blogu 27

PostWysłany: Czw 0:43, 28 Gru 2006 Powrót do góry

Hmm ... Temat dość pomysłowy. Jakoś nigdy nie wpadłem na to by atuty wpływały na osobowość / zachowanie postaci. Ładnie sklecone, no i dałeś mi nowy pomysł do sesji.

Mówiąc o atutach :Strasznie skiepszczone w samym sobie. Nie podoba mi się, że postacie na danym poziomie uzyskują daną zdolność i nagle im się pojawia w repertuarze. Coś mi mówi, że do atutów takich jak np. walka konna powinno się angażować trenera, który by postacie nauczył danej sztuczki.

Jeszcze raz gratulacje za pomysłowość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo

PostWysłany: Czw 11:55, 28 Gru 2006 Powrót do góry

Atuty i osobowość. No racja! Oczywiście, że świątobliwy Paladyn nie weźmie sobie Nieczystej walki aby ciąć wrogów po kolanach. Trzeba przecież ładnie wsio odegrać aby nie było to sztuczne.

Gris napisał:
Mówiąc o atutach :Strasznie skiepszczone w samym sobie. Nie podoba mi się, że postacie na danym poziomie uzyskują daną zdolność i nagle im się pojawia w repertuarze. Coś mi mówi, że do atutów takich jak np. walka konna powinno się angażować trenera, który by postacie nauczył danej sztuczki.


Tak, tak - zgadzam się z tobą. Nauczenie się atutu powinno być ładnie odegrane przez BG. Jak ogniskuje sobie broń to podczas postoju ćwiczy nią, wymachuje itp. Jak mag uczy się rzucania w walce to ćwiczy z drużynowym wojem rzucając nieszkodliwe czary [tańczące światła, kuglarstwo itp] gdy ten okłada go tłukiem Wink Wg mnie nic za darmo i stosuję tą zasadę od zarania dziejów Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gris
Zawadiaka



Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z blogu 27

PostWysłany: Czw 15:39, 28 Gru 2006 Powrót do góry

Danaet Bildhorn napisał:
Wg mnie nic za darmo i stosuję tą zasadę od zarania dziejów


Też ją stosuję ( Razz ), ale jest to już zasada domowa. W podręczniku nie ma o tym słowa więc ...

I sprawa jeszcze jedna : To, że paladyn nie może / nie powinien brać takich atutów w rodzaju jaki podałeś to jasna sprawa. Lecz chodziło mi o nerwowe usposobienie ( czujność ) itd. Na to jeszcze nigdy nie wpadłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin