Autor |
Wiadomość |
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Sob 12:48, 11 Mar 2006 |
|
Bogacz [ogólny]
Pochodzisz z bogatej rodziny
Warunki Wstępne: Ten atut możesz wybrać tylko na pierwszym poziomie
Korzyści: Rozpoczynasz grę z dodatkowymi 600 sztukami złota.
Czarowanie na Ślepo [ogólny]
Umiesz rzucać czary przeciwko niewidocznym wrogom. Dzięki specjalnym naukom wiesz jak kierować swoje czary nie tylko wzrokiem.
Warunki Wstępne: Walka na Ślepo
Korzyści: Raz na rundę, kiedy podczas rzucania czaru, który wymaga rzut na atak nie trafisz z powodu procentowego rzutu na zakrycie, możesz powtórzyć rzut procentową kostką.
Ekspert w Celowaniu [ogólny]
Lata praktyki udoskonaliły twoje umiejętności w posługiwaniu się bronią dystansową. Atakujesz nią z doskonałą precyzją.
Warunki Wstępne: Precyzyjny Strzał, Bazowy Atak +4 lub większy
Korzyści: Podczas walki możesz poświęcić akcje całorundową na zaatakowanie bronią dystansową (taką jak łuk lub kusza), celu znajdującego się nie dalej niż 9 metrów. Jeżeli trafisz oprócz wszelkich innych premii do rzutu na obrażenia dodaj także swój premię ze zręczności.
Normalnie: Premie ze zręczności dodajesz tylko do testu trafień, nie do obrażeń.
Gruboskórny [ogólny]
Jesteś o wiele wytrzymalszy od innych
Warunki Wstępne: Twardość
Korzyści: Otrzymujesz premię +1 do naturalnej KP
Mistrz Pancerza (Ciężki) [ogólny]
Potrafisz świetnie wykorzystywać ciężki pancerz, którym się posługujesz
Warunki Wstępne: Biegłość w Pancerzu (Ciężki)
Korzyści: Otrzymujesz premie +1 do KP gdy nosisz ciężki pancerz. Kara od pancerza spada o 1, nie może ona być wyższa niż 0; np.. kara od pancerza -6 zamienia się w -5
Mistrz Pancerza (Lekki) [ogólny]
Potrafisz świetnie wykorzystywać lekki pancerz, którym się posługujesz
Warunki Wstępne: Biegłość w Pancerzu (Lekki)
Korzyści: Otrzymujesz premie +1 do KP gdy nosisz lekki pancerz. Kara od pancerza spada o 1, nie może ona być wyższa niż 0; np. kara od pancerza -6 zamienia się w -5
Mistrz Pancerza (Średni) [ogólny]
Potrafisz świetnie wykorzystywać średni pancerz, którym się posługujesz
Warunki Wstępne: Biegłość w Pancerzu (Średni)
Korzyści: Otrzymujesz premie +1 do KP gdy nosisz średni pancerz. Kara od pancerza spada o 1, nie może ona być wyższa niż 0; np. kara od pancerza -6 zamienia się w -5
Mistrz Rzemieślników [ogólny]
Jesteś mistrzem.
Warunki Wstępne: Rzemieślnik
Korzyści: Wszystkie wykonane przez Ciebie przedmioty mają podwójną wartość.
Mistrz Tarczy [ogólny]
Potrafisz świetnie wykorzystywać tarczę, którą się posługujesz
Warunki Wstępne: Biegłość w Tarczach
Korzyści: Otrzymujesz premie +1 do KP gdy używasz tarczy. Kara od pancerza spada o 1, nie może ona być wyższa niż 0; np. kara od pancerza -6 zamienia się w -5
Nisko Przy Ziemi [ogólny]
Bardzo trudno jest Cię odepchnąć lub przewrócić
Warunki Wstępne: Siła 13+
Korzyści: Otrzymujesz premię +4 do wszystkich testów mających na celu przewrócenie lub odepchnięcie Ciebie.
Pogodo-odporny [ogólny]
Potrafisz wytrzymać ekstremalne temperatury.
Warunki Wstępne: Wielka Wytrwałość
Korzyści: Otrzymujesz premie +4 do testów na wytrzymałość gdy masz otrzymać stłuczenia spowodowane warunkami pogodowymi
Poprawiona Czujność [ogólny]
Twoje zmysły są tak wyczulone, że reagujesz o wiele szybciej niż inni. Praktycznie nie da się Ciebie zaskoczyć
Warunki Wstępne: Czujność
Korzyści: zawsze otrzymujesz premie od zręczności, nawet gdy jesteś nieprzygotowany, czy atakowany przez niewidzialnego przeciwnika
Poprawiony Ukradkowy Atak [ogólny]
Twoje ukradkowe ataki są wyjątkowo precyzyjne i bardzo niebezpieczne
Warunki Wstępne: Umiejętność Ukradkowy Atak, Bazowa Atak +2 lub większy
Korzyści: Twoja kostka obrażeń ukradkowych ataków rośnie o jeden typ. K4 zmienia się na K6, K6 na K8 a K8 na K10. Tym atutem nie możesz zwiększyć kostki wyżej niż K10.
Ramie w Ramie [ogólny]
Jesteś wyszkolony w walce ramię w ramie z zaufanym sprzymierzeńcem
Warunki Wstępne: Bazowy Atak +1 lub większy
Korzyści: Jeżeli w czasie walki w promieniu 1,5 meta od Ciebie znajduje się sprzymierzeniec posiadający Atut Ramię w Ramię, nie możecie być flankowani.
Rzemieślnik [ogólny]
Jesteś wybornym rzemieślnikiem
Warunki wstępne: Chociaż jedna ranga w 3 różnych umiejętnościach Rzemiosło
Korzyści: Otrzymujesz premię +2 do wszystkich trzech umiejętności rzemiosło.
Silna Krew [ogólny]
Twoja siła i wytrzymałość jest legendarna
Warunki Wstępne: Wielka Wytrwałość, Twardy Łeb
Korzyści: Przy każdym awansie na wyższy poziom, otrzymujesz maksymalna liczbę Punktów Wytrzymałości.
Normalnie: Przy awansie na poziom musisz rzucać kostką.
Świetny Obrońca [ogólny]
Dobrze wiesz jak się bronić
Warunki Wstępne: Uniki
Korzyści: Kiedy wykonujesz akcje Całkowitej Obrony otrzymujesz premię +8 do KP
Normalnie: Akcja Całkowitej Obrony daje premię +4 do KP.
Twardy Łeb [ogólny]
Już nie da się być twardszym niż ty.
Warunki Wstępne: Gruboskórny
Korzyści: Otrzymujesz redukcje obrażeń 1/-
Walka w Duecie [ogólny]
Umiejętnie walczysz wraz ze swymi towarzyszami.
Warunki Wstępne: Ramię w Ramię
Korzyści: Jeżeli w czasie walki w promieniu 1,5 meta od Ciebie znajduje się sprzymierzeniec posiadający Atut Walka w Duecie, otrzymujecie premię +1 do testów ataku oraz obrażeń
Zagorzały [ogólny]
Nie poddajesz się za szybko
Warunki Wstępne: Budowa 13+, Twardość
Korzyści: Nie umierasz dopóki twoje PW nie spadną liczbę równą twojej wartości Budowy poniżej zera. Przykład. Postać o wartości BD 16, umiera dopiero gdy jej PW spadną do -16
Normalnie: Umierasz gdy twoje PW spadną do -10
Zawołanie Bitewne [ogólny]
Wiesz jak zainspirować towarzyszy walki
Warunki wstępne: Charyzma 13+, Bazowy Atak +4 lub wyższy
Korzyści: Używając darmowej akcji możesz wykrzyknąć potężne zawołanie bitewne. Wpływa ono na wszystkich sprzymierzeńców w promieniu 20 metrów. Ty i twoi sprzymierzeńcy otrzymujecie premię +1 do rzutów na atak, obrażenia oraz przeciw strachowi na 1k6 rund.
Możesz użyć tej zdolność (1 + Modyfikator od charyzmy) razy na dzień |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
JOIN-ME
Pogromca
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 179 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 16:34, 11 Mar 2006 |
|
Fajne.... niektóre. Podobają mi się wszystkie atuty które wzmacniają pancerz i tarcze.
Nie rozumiem atutów w stylu : 'zawoładnie bitewne' , 'Rzemieślnik' , 'Mistrz rzemieślników' i głupi jak dla mnie atut 'pogodo odporny'.....
Jak jest szansa że np trafi cie piorun? O to chodzi?
Bardzo podoba mi się 'Zagorzały '. Kiedyś go wybiorę może nie zgninę tak szybko |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Nie 21:11, 12 Mar 2006 |
|
Atut pogogo-odporny wykorzystuje się w trudnych warunkach pogodowych. Jeżeli postać znajduje się w takich warunkach np. wielki mróz albo wielki gorącz musi wykonac rzut obronny na wytrwałość. Jeżeli się nie uda otrzymuje stłucznie, czyli taki specjalny rodzaj obrażeń który doprowadza nie do śmierci a do omdlenia... a dopiero potem do śmierci
Atut pogododporny wspomaga rzut na wytrwałość o premię +4
Atuty "rzemieślnik" oraz "Mistrz rzemieślników" są stworzone raczej z myślą o BNach. chociaż wybrane przez BG mogą pomóc w stworzeniu oryginalnej postaci.
"Zawołanie Bitewne"... Join po prostu nie potrafi sobie wyobrazić wielkich włochatych facetów na polach bitwy dodających otuchy swym ziomkom wykrzykując nazwe niepokonanego rodu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 17:01, 13 Mar 2006 |
|
Mnie się bardzo podobają wszystkie oprócz mistrzów pancerzy i bogacza
A propos bogacza:
Premia mogłaby wynosić góra 300sz, ale to już w sumie kwestia MG, bo to on decyduje o cenach w świecie.
Mistrzowie w pancerzach i tarczy: W sumie też dobry pomysł, lecz premia wydaje mi się za mała, by atut był opłacalny w wyborze.
Reszta bardzo dobra, niektóre szczególnie mi się podobają jak ramie w Ramie, Silna Krew, Walka w Duecie, Zagorzały, Zawołanie bitewne też klawy atucik. Będą zmiany na sesji hehe.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Pon 17:07, 13 Mar 2006 |
|
Asfodell Sztywny Kark napisał: |
A propos bogacza:
Premia mogłaby wynosić góra 300sz, ale to już w sumie kwestia MG, bo to on decyduje o cenach w świecie. |
He he... Dokładnie. Wszystko zalezy od tego jakie ceny panują w danmy settingu. Osobiscie uważam 600 to tak w sam raz. Wtedy jest się naprawde niezłym bogaczem... ale przy okazji nie stać Cię jeszcze na magiczną broń, częsty przelicznik graczy
Asfodell Sztywny Kark napisał: |
Mistrzowie w pancerzach i tarczy: W sumie też dobry pomysł, lecz premia wydaje mi się za mała, by atut był opłacalny w wyborze.. |
A tam... dodatkowa premia +1 do KP kumulująca się ze wszystkim to według mnie skarb. szczególnie dla łotrów i tropicieli, którzy zazwyczaj noszą lżejsze pancerze. Premia +2 ju chyba wprowadziłą lekkie niezbalansowanie do gry. Te atuty to coś jak Zogniskowanie w Broni... tyl ze do pancerza |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 17:08, 13 Mar 2006 |
|
Ano fakt sorki - ja jestem rpzyzwyczajony do wojowników, więc myślę ich kategoriami hehe... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HunteR
Szara Eminencja
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Pon 19:35, 13 Mar 2006 |
|
Bardzo fajne atuty, niektóre wprost niezatąpione.
Co do poszczególnych to mam kilka zastrzeżeń/pytań.
Bogacz - hmm... Asfodell ma trochę racji ale nie do końca ponieważ czasem 600sz to może być dużo a czasem mało. Moim zdanie MG w zależności od przygody, settingu, rozgrywanej kampani, rasy oraz klasy bohatera itp. powinien sam ustalać ile może tego być.
Ekspert w Celowaniu - możliwe że suę mylę (jeśli tak niech ktoś mnie poprawi) ale z tego co pamiętam to atut Finezja w broni zapodany do łuku będzie miał podobne właściwości
Nisko Przy Ziemi - atut wporządku ale nazwa mi nie pasuje. Pierwsze moje skojażenie było takie że koleś będąc na czworakach szybciej biega albo ma jakieś inne premie Lepsza była by nazwa Twardo na ziemi albo coś w tym stylu.
Poprawiona Czujność i Poprawiony Ukradkowy Atak - łotr ma chyba te same atuty (albo bardzo podobne) ale oryginalnie były dostępne chyba tylko dla niego. To go (między innymi) odrużniało od innych klas a skoro teraz każdy może robić taki myk...
Twardy Łeb - podobnie jak przy Nisko przy ziemi nie pasuje mi nazwa. Otóż ktoś kto ma twardy łeb jest raczej mocny w piciu niż w tym że dostanie w łeb maczugą i nic mu nie będzie. Proponuję zmienić nazwę (np. Twardziel albo Poprawiona grugoskórność czy jakoś podobnie) a z Twradego łba (tego od picia) zrobić inny atut Może się wydawać niepotrzebny ale moim zdaniem może być bardzo przydatny. Ot taka sytuacja: koleś chce upić jakiegoś delikwenta w karczmie żeby go okraść albo wyciągnąć z niego potrezbne informacje ale nie uda się to jeśli sam stoczy się pod stół już po kilku głębszych. Taki atut mógłby poprostu mógłby obniżać efekty odurzenia itp. a więc byłby też przydatny przy niektórych truciznach i innych pokrewnych.
Zawołanie Bitewne - fajne al ma chyba podobne efekty jak Pieśń barda. Jest ok jeśli w drużynie Barda nie ma ale jeśli jest to chyba raczej nieprzydatny.
JOIN, Rzemieślnik i Mistrz rzemieślników są dość przydatne i to nie tylko jak powiedział Greebo, dla NPCów. Będąc Mistrzem wykonujesz dużo doskonlsze przedmioty ale nie podwzględem premii czy czegoś ale właśnie kosztowności. Może to być choćby jakiś ładny wzór wygrawerowany na powierzchi tarczy albo pięknie zdobiona rękojeść miecza. Zwykły przedmiot (bez takich bajerów) przykładowo kosztuje 1000sz ale jeśli zrobi go Mistrz będzie wart 2000sz. Jeśli ktoś chce wyżyć z robienia różnych przedmiotów atut ten będzie bardzo przydatny bo przy takim samym nakładzie pracy i kosztach zarobisz więcej. Jeśli natomiast ktoś robi ekwipunek dla siebie bądź kolegów z drużyny to też może się przydać, załóżmy że znajdziesz lepszy miecz a swój obecny chcesz sprzedać. Wtedy zarobisz więcej.
Będąc rzemieślnikiem masz poporstu za jednym zamachem większe umiejętności w wyrabianiu konkretnych przedmiotów. Jak wiadomo rangi zdobywa się co poziom ale jeśli ktoś ma inne potrzeby (np. zwiększenie leczenia czy nasłuchiwania) ale chciałby się bawić w robienie przedmiotów taki atut się przyda. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Pon 19:51, 13 Mar 2006 |
|
HunteR napisał: |
Ekspert w Celowaniu - możliwe że suę mylę (jeśli tak niech ktoś mnie poprawi) ale z tego co pamiętam to atut Finezja w broni zapodany do łuku będzie miał podobne właściwości |
Otóż nie Finezja w broni działa tylko do broni prostych ew. Rapieru. Po za tym do broni strzeleckich i tak nie ma żadnych premi do obrażeń (zaznaczam, chodzi tu o bronie strzeleckie, nie o miotane). wyjątkiem są potężne łuki kompozytowe lecz wtedy dostajemy premię zarówno od siły jak i od atutu Ekspert w Celowaniu.
HunteR napisał: |
Poprawiona Czujność i Poprawiony Ukradkowy Atak - łotr ma chyba te same atuty (albo bardzo podobne) ale oryginalnie były dostępne chyba tylko dla niego. To go (między innymi) odrużniało od innych klas a skoro teraz każdy może robić taki myk... |
Nie nie... Poprawiony Ukradkowy atak jest typowym atutem TYLKO dla łotrów. Nikt inny nie będzie robił ukradkowych ataków.
Z poprawioną czujnością masz trochę racji, lecz aby mieć ten atut trzeba wziać jeszcze czujność, co troche utrudnia zdobycie tego atutu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kai Steling
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Fearun
|
Wysłany:
Czw 8:29, 03 Sie 2006 |
|
Fajne Atuty.Gratulacje dla ciebie.Urzyje kilku do mojego Łotrzyka. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gris
Zawadiaka
Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 228 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z blogu 27
|
Wysłany:
Czw 1:16, 28 Gru 2006 |
|
Po kolei : Bogacz, Mistrz rzemieślników i Silna krew są przepakowane.
Pogodo-odpornego zastąpi Actimel
Ramie w ramie i Twardy łeb są za słabe.
Twardy łeb ( nazwa za twoim przeproszeniem ssie ) łączyłby się z redukcją barbarzyńcy lub np. likantropa ?
Poprawiony ukradkowy atak, coś mi nie odpowiada, ale wypowiem się jak dostanę z powrotem PG. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kwiatek
Szalony Punk Rockowiec
Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 495 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42
|
Wysłany:
Czw 22:08, 28 Gru 2006 |
|
Cytat: |
Bogacz [ogólny]
Pochodzisz z bogatej rodziny
Warunki Wstępne: Ten atut możesz wybrać tylko na pierwszym poziomie
Korzyści: Rozpoczynasz grę z dodatkowymi 600 sztukami złota.
|
O, a ja tak tylko wtrące, że jeśli sie pochodzi z Sembii to dostaje sie na początku 300 sz, Ale to tak tylko w FR i wogule... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Azrael
Główny Zły (Admin)
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios
|
Wysłany:
Nie 23:00, 17 Lut 2008 |
|
Greebo co jakiś czas wraca na to forum, to może mi odpowie...
Mistrz rzemieślników - super sprawa dla BG żeby sobie tanim kosztem nabić mieszek. Trochę przepakowane...
BTW trochę bardziej powinieneś to określić, gdyż teoretycznie gdyby mag to wziął, miałby niesamowite dochody...
swoją drogą gdzie się znowu wszyscy podziali... forum umarło na amen? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|