FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kilka (hardcoreowych?) pomysłów Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Arashi
Zawadiaka



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:45, 22 Sie 2012 Powrót do góry

Siemka ;]
Wpadłem na dwa pomysły, które moi gracze mieli okazję ocenić tylko w połowie (zaraz wyjaśnię dlaczego).

Pierwszy pomysł dopuściłem do gry i gracze mogą z niego korzystać.


Kobieca intuicja (ogólny)

Osoby obdarzone intuicją podobną do twojej, są przyczyną powstawania legend i przysłów o kobiecej intuicji. Często miewasz przeczucia, których szczegółowość bywa mylona z jasnowidztwem.

Wymagania: 1. poziom postaci, kobieta, za zgodą MP

Korzyści: Wróżenie jest dla ciebie umiejętnością klasową. Za każdym razem, gdy sobie tego zażyczysz (oczywiście jeśli są ku temu powody, np. przed wejściem do lochów czy jaskini smoka itp.), możesz poprosić MP o wykonanie w tajemnicy testu Wróżenia o ST 20. MG, nie mówiąc czy test się powiódł czy nie, odpowiada postaci na krótko postawione pytanie o powodzenie stojącej przed nią misji czy też o istnienie ewentualnych zagrożeń (np. 'Czy w tej jaskini jest bezpiecznie? 'Masz wrażenie, że tak' lub 'Czy wrócimy z tej bitwy w komplecie?' 'Coś ci mówi, że nie'). W przypadku powodzenia testu MP ma obowiązek odpowiedzieć zgodnie z prawdą, jednak jako że ów test jest tajny, postać nigdy nie wie, czy MP nie kłamie. Intuicja może być wykorzystywana na życzenie gracza, jednak jej działanie obejmuje zdarzenia tylko w najbliższej przyszłości, a ściśle rzecz biorąc - 5 minut w przód.


Taki przekombinowany trochę, ale gracz wpadł na pomysł, a ja mu to ubrałem w mechanikę.


A teraz drugi, którego stworzyłem przez wzgląd na mojego BNa i tylko BNom go dopuszczam (a właściwie temu jednemu, bo atut jest grubo przesadzony)


Pamięć absolutna (ogólny)

Jesteś obdarzony (lub też przeklęty) niesamowitą pamięcią. Pamiętasz ze wszystkimi szczegółami każdy moment swojego życia, a ponadto ta niebywała sprawność umysłowa ułatwia ci rzucanie czarów. Zaledwie garstka osób na świecie może poszczycić się taką zdolnością, i mimo że każda z nich mogłaby osiągnąć wielką władzę i potęgę, to żadna raczej nie wychyla się poza szereg.

Wymagania: 1. poziom postaci, Int 20+, tylko BN

Korzyści: Poza oczywistymi profitami wynikającymi z atutu (doskonała pamięć pozwalająca na przytoczenie nawet rozmów z dokładnością co do przecinka - MP powinien prowadzić szczegółowe notatki dla takiej postaci) zyskujesz zdolność rzucania wszystkich czarów, do których masz dostęp za pomocą Intelektu (zamiast np. Charyzmy u zaklinaczy). Ponadto, twoja pamięć jest tak niebywała, że nie musisz już przygotowywać żadnych zaklęć, jeśli rzuciłeś kiedykolwiek dany czar - czyli jeśli czarodziej choć raz rzucił każdy z czarów ze swojej księgi, może uznać, że jest ona (księga) na stałe przygotowana (w całości!). Limity zaklęć na dzień wciąż obowiązują. W przypadku klas ze spontanicznym czarowaniem (zaklinacze i bardowie) zdolność ta nie ma znaczenia, lecz pamięć absolutna pozwala im na dodawanie czarów do swojej listy czarów znanych, jeśli tylko kiedykolwiek dany czar rzucili (warunkiem jest rzucanie ze zwoju bądź księgi, która instruuje krok po kroku jak należy rzucać dany czar - różdżki, przedmioty aktywowane tylko słowem rozkazu i inne tego typu przedmioty nie przynoszą takich korzyści). W przypadku, gdy kiedyś rzuciłeś czar np. ze zwoju, który był na poziomie wyższym niż twój najwyższy poziom czarów w danej klasie czarującej, masz 25% szans, że mimo wszystko uda ci się go rzucić. Tak rzucony czar zmniejsza ilość dostępnych czarów na dzień o ilość poziomów czaru równą jemu, tak jakby je rzucono (przykładowo mający 5. poziom czarodziej z czarami 3. poziomu mógłby rzucić 9. poziomowy czar w zamian za stracenie 3 czarów 3. poziomu, 9 czarów 1. poziomu - oczywiście teoretycznie - lub w każdej innej kombinacji). Jeśli taki czar się nie powiedzie, komórki na czary i tak zostają stracone na dany dzień. W przypadku czarów, które tylko widziałeś jak ktoś rzuca (zakładając, że ta osoba nie korzystała z Wyciszenia czaru, Unieruchomienia czaru itp.) i są na dostępnym ci poziomie, masz 50% szans, że mimo wszystko uda ci się rzucić dany czar (w takich przypadkach wymagany jest wcześniej test Czarostwa o ST 15+poziom czaru). Jeśli zaś tylko widziałeś rzucanie czaru wyższego poziomu niż twój, wciąż masz szansę na jego rzucenie, jednak zaledwie 5%. Oczywiście również wykorzystuje on czary innych poziomów tak, by sumaryczna wartość ich poziomów była równa poziomowi danego czaru, jak wspomniano wcześniej. Ponadto, jeśli nie należysz do klasy czarującej, ale widziałeś rzucanie czaru, lub też sam rzuciłeś czar za pomocą umiejętności Używanie magicznych urządzeń, również masz szanse rzucić taki czar - jednak możesz wykonać tylko 3 takie próby na dzień, a szansa powodzenia wynosi 5%. Na dodatek może próbować rzucić w ten sposób czar maksymalnie 3. poziomu. W przypadku klas czarujących, jeśli postaci kiedykolwiek powiedzie się rzut procentowy wynikający z działania tego atutu w odniesieniu do czaru na poziomie równym bądź niższym od tego, którym dysponuje postać, automatycznie uznaje się, że zna ten czar i na przyszłość nie jest już wymagany rzut procentowy (czar udaje się tak jakby postać miała go w księdze czarów itp.). Jeśli natomiast choć raz powiedzie jej się rzut procentowy w przypadku czaru o poziomie wyższym niż dostępny dla tej postaci - szansa powodzenia w przypadku danego czaru wzrasta do 50% dla wszystkich następnych prób (i to zarówno w przypadku gdy kiedyś rzucała ten czar ze zwoju, jak i w przypadku gdy tylko widziała rzucanie takiego czaru).
W przypadku kilku klas czarujących listy czarów ulegają pomieszaniu - czary są podzielone jedynie pod kątem poziomów. Postać musi zaznaczyć z którego dziennego limitu zaklęć korzysta (przykładowo, kapłan 5/czarodziej 5 może rzucić kulę ognistą z dziennego limitu zapewnianego przez klasę kapłana, jako czar 3. poziomu) W przypadku czarów powtarzających się na kilku listach czarów, zawsze korzysta się z poziomu niższego. Jeśli jednak postać posiada tylko jedną klasę czarującą, ma prawo dopisywać do swojej listy zaklęć wszystkie zobaczone wcześniej czary, niezależnie od ich przynależności do poszczególnych list czarów, pod warunkiem, że uda jej się rzut procentowy przy pierwszym rzucaniu danego czaru (zgodnie z zasadami opisanymi wcześniej).
Jednak pamięć absolutna ma też swoje minusy - osoby takie stronią od ludzi, a mniej roztropni częściej żyją przeszłością zamiast planować przyszłość dzięki tak olbrzymiej bazie doświadczeń jaką przechowują w swych umysłach. Ponadto mózgi takich osób są dużo bardziej eksploatowane niż zwykłych postaci - a to może prowadzić do wylewu lub innej groźnej, potencjalnie śmiertelnej choroby (dla potrzeb gry można przyjąć, że posiadacz tego atutu żyje o 25% krócej niż przeciętny przedstawiciel jego rasy).


Azraelu, co powiesz? ;P Wiem, że z tym drugim przesadziłem niewąsko, ale ten pierwszy chyba jeszcze się nadaje co? Edytowałem 'Pamięć' z 15 razy, wciąż mi się coś przypomina, choć w sumie to bez znaczenia, bo tylko jedna postać ma takie coś ;P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arashi dnia Śro 22:22, 22 Sie 2012, w całości zmieniany 9 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Czw 19:54, 23 Sie 2012 Powrót do góry

Mam tylko chwilę, więc uwagi tylko do 1-szego atutu na razie - jest nieaktualny Wink w 3,5 wróżnie nie jest już umiejętnością, ale zdolnością klasową Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arashi
Zawadiaka



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:42, 23 Sie 2012 Powrót do góry

Ja gram na 3.0 z przyzwyczajenia, więc mnie to nie boli ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Pią 7:55, 31 Sie 2012 Powrót do góry

Jak chcesz, ale 3,0 jest znacznie gorszym systemem. Grając w niego godzisz się na system z masa błędów, poza tym - mnóstwo tekstów neta, nowych podręczników, świetnych opcji na buildy klas etc nie znajdzie zastosowania.
Jeżeli chodzi o pamięć absolutną... Jest strasznie skomplikowana, poza tym skoro jest tylko dla BN, nie ma sensu nad nią się rozwodzić Razz Dla BN dopuszczam wszystko, co mi wpadnie do głowy, nie zastanawiając się, czy coś jest przepakowane czy nie Razz Koniec końców "przepakowanie" odnosi się przede wszystkim do walki, a jeśli taki przepak BN walczy z graczami, to jest to walka zazwyczaj max. jedna - w której ginie on albo gracze:P więc rozwodzenie się nad jego potęgą nie ma większego sensu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arashi
Zawadiaka



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:06, 01 Wrz 2012 Powrót do góry

Co do tego 3.0 to mam prosty i niezbyt chwalebny zapewne powód, żeby się z nim męczyć - podręczniki mam na kompie w pdfach, a akurat PG 3.0 ma zakładki, które strasznie ułatwiają wyszukiwanie, zaś ten od 3.5 - nie ma takowych ;P

Jak znajdę podręczniki 3.5 z zakładkami to się przerzucę, bo tropiciela i parę innych cudów i tak stosuję na zasadach 3.5

Ogólnie to mam pomieszane systemy - podręczniki Faeruńskie też są przecież pod 3.5 pisane najczęściej (Podmrok, Przewodnik Gracza po Faerunie itp.) a i tak je stosuje... bo mają zakładki ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin