FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Nowe umiejętności by Asfodell Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:23, 01 Kwi 2006 Powrót do góry

Ostatnio natchnęło mnie na pisanie, nie chcę więc marnować weny i zabieram się do klepania:

- Retoryka
Niektórzy mówią wiele i nic z tego nie wynika. Ci ludzie właśnie umieją używać retoryki. Ta umiejętność pozwala nawijać godzinami o tym, jakie to cudowne, że trawa jest zielona lub podobnie małoznaczącymi rzeczami.
Dzięki temu wzmacniają relacje z NPC.
Jest to umiejętność klasowa dla Paladynów, Czarodziejów, Rycerzy, Arystokratów, Łotrzyków, Bardów.

- Handel
Często kupcy żądają olbrzymich cen za swoje towary, wykorzystując to, że są jedyni na danym obszarze, lub chwilowo panuje nań bezprawie. Jednak niektórzy handlarze lubią się potargować. Udany test tej umiejętności skutkuje obniżeniem ceny za przedmiot o który się targowano o 25% ceny początkowej. Test to poziom umiejętności handlarza i BG. Jeśli wygra NPC, cena wzrasta o 5%.
Umiejętność klasowa dla Łotrzyków, Arystokratów, Rycerzy, Bardów.

- Hazard
Istnieją ludzie, żyjący z tego co zdobędą w zakładach i grach na pieniądze. Wielu z nich stosuje umiejętność Hazard w takich przypadkach. Pozwala ona wykonać test sporny z NPCem. Ten, kto wygrywa, zgarnia wcześniej ustaloną sumę.
Umiejętność klasowa dla Łotrzyków, Bardów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 13:35, 02 Kwi 2006 Powrót do góry

Ciekawe umiejętności, szczególnie Hazard. Jednak nalezy pamiętać o czynniku losowym w takiuch grach jak np. Kości Wink Ta umiejetność pasuej idealnie do gier kacianych typu poker Wink

Jeżeli chodzi o retorykę i handel... hmm... Ja w takich sytuacjach wykorzystywałem bleff albo dyplomacje. Bleff jako gadanie o niczym a dyplomacja czyli uzgadnianie cen Wink Chociaż te umiejętności też mogą być ciekawe, zawsze jakieś urozmaicenie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JOIN-ME
Pogromca



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:39, 09 Kwi 2006 Powrót do góry

Hmm... rzeczywiście handel to chyba to samo co dyplomacja czyli umiejętność ustalania czegoś , targowania się itp...

Hazard.... możliwe to jest w DND? Użycie tej umiejętności? Nie mogę sobie wyobrazić takiej sytuacji... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:53, 09 Kwi 2006 Powrót do góry

Dyplomacja to wg mnie umiejętność przekonania kogoś do swojego zdania, grania na zwłokę, zabawiania kogoś rozmową, a handel zawęża znaczenie tylko do targowania się. Być może handel zawiera się w yplomacji... Więc może warto miast dyplomacji zrobić umiejętności handel i retoryka?

Jak wykorzystać hazard?
Wchodzisz do karczmy. Widzisz czwórkę niziołków grających w kości. Przyłączasz się i robisz testy sporne z niziołkami. Oczywiście większość MP robi tak: rzuca za niziołków 4k6 i potem twój najlepszy wynik wygrywa. Jak są dwa takie same dogrywka ten kto wygra zgarnia stawkę. Ale gdy są spory o zasady takich rozgrywek między graczami a MP wtedy umiejętność może załatwić sprawę.

Wszystkie te umiejętności które podałem są jak najbardziej "zbywalne" ale jak ktoś chce mieć niezbity dowód w walce z MP o rację to mogą się przydać...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:10, 17 Maj 2006 Powrót do góry

Tak przyszło mi do głowy:

- Gotowanie (choć właściwie można to podłączyć pod Profesję Kucharz, albo rzemiosło Gotowanie)

- Dźwiękonaśladownictwo (dla tropiciela, który potrafiłby udawać dźwięki dzikich ptaków itp.)

oczywiście powyższe umiejętności są także jak najbardziej zbywalne Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kwiatek
Szalony Punk Rockowiec



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42

PostWysłany: Pią 7:19, 15 Wrz 2006 Powrót do góry

Hazard udało mi się dopracować, czuje, że to coś co może się naprawdę przydać. Zamiast testu spornego gramy z NPCem w kości... to jest nawet bardziej realistyczne. Prowadziłem kiedyś przygodę podczas którek odbyło się pare walk w Magica.

Bardzo podoba mi się handel, nigdy się nie zastanawiałem nad takim rozwiązaniem, zawsze były rzuty na charyzme...
Niestety niewiem do czega ma być retoryka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hamnis
Pogromca



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z góry zielonej

PostWysłany: Pią 11:24, 15 Wrz 2006 Powrót do góry

Dyplomacja- negocjacje, ustalanie warunków, przekonywanie. Pasuje do dyplomaty, negocjatora.
Retoryka - oczarowywanie, odezwy. Pasuje do charyzmatycznego przywódcy ludu, podrzegacza.
Oczywiście retoryke można zawrzeć w dyplomacji lub podzielić obie umiejętności. Zależy od MG i charakteru sagi.
Hazard - normalna gra ,ale...
Jeśli postać posiada odpowiedni atut lub umiejętność to może powtarzać rzuty kośćmi, podwójnie wymieniać karty w pokerze.
W wypadku umiejętności testuje się ją. Sukces to wymiana, kolejny rzut. W wypadku atutu automatyczna wymiana.
Tak było u mnie. ale to były sesje bez walki, mnóstwo gadaniny, oszustw itd. ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:59, 16 Wrz 2006 Powrót do góry

Retoryka może być również postrzegana jako umiejętność, gdy mamy nieco mułowatą druzynę Wink i nie są zbyt błyskotliwi Wink wtedy po prostu zamiast naprzykład prowadzić rozmowę z NPCem i starać się wybadać jego stanowisko, po prostu rzucamy kością i po sprawie. Można też zastosować, gdy mamy narwaną drużynę, która chce H&K Wink
Bo dyplomacja to właśnie przekonywanie, w końcu możnaby tu i zbieranie informacji i zastraszanie zamknąć...
A retoryką możnaby naprzykład zwiększać reputację postaci, chodzi mi tu o zabawianie dam rozmowy o niczym itp itd Wink
A dzwiekonasladownictwo ?
Nie ma chyba też umiejętności testującej wzrok? Moznabny ja nazwac Sokole Oko naprzykład?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hamnis
Pogromca



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z góry zielonej

PostWysłany: Sob 17:55, 16 Wrz 2006 Powrót do góry

Zauważanie jak już... Lepiej brzmi. Sokole oko to nazwa lepsza na atut.
Aczkolwiek można to podsunąć pod nasłuchiwanie.
EDIT
Rzeczywiście jest. Zapomniałem tak jakoś...
Ale i tak można zrobić atut sokole oko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hamnis dnia Sob 20:41, 16 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Sob 19:03, 16 Wrz 2006 Powrót do góry

Jest umiejętność zauważanie Surprised


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arashi
Zawadiaka



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:23, 14 Sty 2012 Powrót do góry

i jest czar Sokole Oko Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin