|
Autor |
Wiadomość |
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Śro 10:58, 08 Mar 2006 |
|
Temat dla wzystkich łotrzyków. Umiejętności, to jedna z najmocniejszych stron tej klasy. Odpowiednio rozgospodarowane mogą być bardzo silną bronią.
8 rang co poziom, premia od inteligencji oraz dostęp do wielu ciekawych umiejętności (prawie do wszystkich) to naprawde dużo.
Jak wy rozdajecie umiejętności dla swego łotrzyka? Czy uważacie, że prawdziwy łotrzyk powinien mieć konkretnie określony zestaw umiejętności? Jaki? A może lubicie za każdym razem eksperymentować z czymś innym?
Jestem bardzo ciekaw waszych opini |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Dźwiedź
Zbrojny
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 96 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Kątowni.
|
Wysłany:
Czw 2:35, 09 Mar 2006 |
|
To ja od razu zapodam builda:
Skia Silkhands
Półelf kobieta, Łotrzyk 12
Charakter: chaotyczny neutralny
Średni Humanoid
KŻ 12d6+24 (Łotrzyk)
PŻ 76
Init + 8
Szyb 9m
KP 21
Atk + 10 bazowy wręcz, + 13 bazowy na dystans
+15 (1d6+3, Krótki miecz +2)
+10 (1d6+1 ogł., Kiszkut)
+14 (1d6+1, Krótki łuk +1)
SW: Odporność: Sen (Ex)
Widzenie w słabym świetle (Ex)
RO: Tężyzna + 6, Ref + 14, Will + 6
SIŁ 13
ZRC 18
KON 15
INT 15
MDR 14
CHA 12
Wyposażenie:
Broń: Krótki miecz +2; Krótki łuk +1; Strzały (50); Kiszkut (Sap).
Zbroja: Zbroja Rybaka (Skórzana Ćwiekowana +2: Wyciszona, Cień, Odporność na czary (15)).
Sprzęt: Narzędzia złodzieja, mistrzowskiej roboty.
Magia: Pierścień Ochrony +2; Torba Przechowywania (125 kilo); Rękawiczki pływania i wspinaczki; Kamizelka ucieczek; Buty Pająka; Naszyjnik Ochrony Przed Trucizną; Soczewki wykrywania.
Umiejętności:
Appraise + 9 (7, +2 Int)
Balance + 11 (5, +4 Dex, +2 synergia: Tumble)
Bluff + 7 (6, +1 Cha)
Climb + 21 (10, +1 Str, +10 rękawice)
Diplomacy + 11 (6, +1 Cha, +2 synergia: Bluff, +2 synergia: Sense Motive)
Disable Device + 16 (12, +2 Int, +2 narzędzia)
Escape Artist + 20 (10, +4 Dex, +6 kamizelka)
Hide + 24 (10, +4 Dex, +10 zbroja)
Jump + 9 (6, +1 Str, +2 synergia: Tumble)
Listen + 12 (7, +2 Wis, +1 rasa, +2 Alertness)
Move Silently + 24 (10, +4 Dex, +10 zbroja)
Open Lock + 22 (12, +4 Dex, +4 kamizelka, +2 narzędzia)
Search + 19 (6, +2 Int, +1 rasa, +10 soczewki)
Sense Motive + 8 (6, +2 Wis)
Spot + 12 (7, +2 Wis, +1 rasa, +2 Alertness)
Swim + 1 (0, +1 Str, -10 obciążenie, +10 rękawice)
Tumble + 16 (10, +4 Dex, +2 synergia: Jump)
Use Magic Device + 11 (10, +1 Cha)
Use Rope + 14 (10, +4 Dex)
Wilderness Lore + 12 (0, +2 Wis, +10 soczewki).
Feats:
Alertness, Improved Initiative, Lightning Reflexes, Run, Weapon Finesse: Sword, short |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Czw 9:52, 09 Mar 2006 |
|
Hej, możesz to spokojnie wrzucić do topicu Moja Postać
Jakiś komentarzyk by się przydał |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dźwiedź
Zbrojny
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 96 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Kątowni.
|
Wysłany:
Nie 0:19, 12 Mar 2006 |
|
Pani wchodzi, czyści wszystkie skrytki, pani wychodzi.
A jak ktoś ją zobaczy, to dostanie bombą usypiającą albo workiem z piaskiem w łeb.
Od razu mówię, że nie jest to złodziej z gatunku "bojowych", typu zamiatacz podziemi albo skrytobójca. Cały pomysł polegał na stworzeniu (niemal) niewidzialnego włamywacza - co prawda w opowiadaniu "Cień i Diament" odbiegłem dość mocno od statystyk, ale idea została ta sama: wchodzę, zgarniam fanty do wora i tyle mnie widzieliśta, pacany. Skia nie walczy, bo i po co.
PS: normalnie soczewka wykrywania to lupa. Ja zrobiłem gogle działające tak samo. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HunteR
Szara Eminencja
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Nie 21:18, 26 Mar 2006 |
|
Zawsze można robić mieszanego łotra ale moim zdaniem jak ktoś jest wszechstronnie wyszkolony to w niczym nie jest mistrzem. Odpowiednio dobierając zdolności, atuty i ekwipunek można z tej samej postaci zrobić kilku różnych łotrów. Może to być sprytny złodziejaszek - kieszonkowiec, zatłoczony rynek to dla niego raj. Może to być doświadczony cichy złodziej który w jedną noc zdąży obrobić kilka posiadłości w okolicy nie zostawiając po sobie najmniejszych śladów (hmm... czyżby kosztowności wyparowały?). Ale równie dobrze do wytrychów może mieć dwie lewe ręce a za to daj mu sztylet a wymorduje połowę mieszkańcow miasta i zanim ktokolwiek się zorientuje co się stało on będzie już siedział w karczmie i popijał piwo. Mistrz pułapek? Czemu nie, taki spec nie potrzebuje żadnej broni ponieważ spokojnie może iść nie pilnowaną drogą ponieważ wykryje wszystkie pułapki, rozbroi je a potem jeszcze przy ich pomocy zlikwiduje wszystkich strażników.
Do tego dochodzą jeszcze kombinacje broni i ekwipunku. Jeden może się specjalizować w sztyletach, inny w mieczach a jeszcze inny z łuku zabije bezszelestnie kliku kolesi naraz używając jednej strzały.
No i oczywiście różne kreacje fabularne. Taki łotr może pochodzić ze starej złodziejsciej rodziny z tradycjami, ale mógł też być od dziecka szkolony w gildii skrytobójców. Mogła go wychować ulica albo doświadczony złodziej na emeryturze. Łącząc go z innymi klasami też można uzyskać ciekawe tło fabularne. Przykładowo żołnierz dobrze wyszkolony w walce wręcz przy pomocy miecza, nawykły do ciężkich pancerzy i zgiełku bitwy z czasem mógłby się przyłączyć do bandy zbirów którzy podszkolili by go w złodziejskim/skrytobójczym fachu a potem mógłby być takim eksterminatorem gildii złodziejskiej.
Mnie osobiście najbardziej podoba się motyw skrytobójcy. Niepozorny koleś w płaszczu z kapturem przesłaniającym twarz, z kilkoma sztyletami na podorędziu którymi zarówno dobrze walczy wręcz jak i rzuca zadając cichą śmierć na odległość. Kilka wynalazków jak eksplodujące flakoniki też mogą się przydać jeśli chce się odwrócić uwagę od swoich działań.
Taki ekspert może zarówno pracować na usługach jakiejś gildii (czy to złodziejskiej czy też kupieckiej, kto powiedział że handlowcy zawsze działają legalnie a taki likwidator konkuretnów jest jak znalazł) jak i wolnym strzelcem zwłaszcza że dysponując takimi zdolnościami zawsze może odejść i nikt nie będzie wstanie go zatrzymać ani wytropić w późniejszym czasie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Pon 6:51, 27 Mar 2006 |
|
He he... a co powiesz na to? Łotrzyk - Playboy. Uroczy gość o wspaniałym usmiechu, cudnym głosie i lepkich palcach (interpretujcie jak chcecie ). Wysoka charyzma i wszystkie umiejętnośći od niej zależne na maksa, Blef, dyplomacja, zbieranie informacji Do tego pare umiejętności gwarantujące zręczne rączki Najpierw się z kimś zaprzyjaźniasz a potem perfidnie wykrozystujesz zaufanie na swoje własne korzyści |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HunteR
Szara Eminencja
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Pią 17:26, 31 Mar 2006 |
|
Taki łotr też może być, dzięki swym umiejętnością nie musi walczyć ani nawet nosić broni ponieważ wszystko czego potrzebuje załatwią mu ludzie którzy go uwielbiają, są nim oczarowani. Tak samo z ochroną, nawet jakby ktoś chciał go oskarżyć o cokolwiek to z pewnością strażnicy miejscy dadzą się nabrać na "szczere" intencje takiego łotra, zawsze też znajdzie się paru którzy go ochronią w razie kłopotów.
Poza tym jak głosi przysłowie "najciemniej jest zawsze pod latarnią", przecież król nie uwierzy że jego ulubiony gość który zawsze pojawia się na uczcie w nienagannym stroju, z ciekawymi opowieściami czy żartami (zależy co król lubi), ze wspaniałymi manierami, który błyszczy w towarzystwie jest w rzeczywistości tym samym złodziejem który regularnie "czyści" mu królewski skarbiec |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Nie 13:27, 02 Kwi 2006 |
|
Dokładnie to miałem na myśli Taki łotr byłby równie ciekawym członkiem drużyny, co przeciwnikiem bohaterów. Bo spróbuj teraz królowi udowodnić, że to właśnie jego ulubieniec jest winny... a może ulubieniec sam wrobi naszych graczy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dwastir
Chłop
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Sob 11:55, 18 Sie 2007 |
|
Złodziej jest jedną z archetypicznych postaci gatunku fantasy - w tym pojemnym pojęciu znajdzie się miejsce i dla Conana, i dla Robin Hooda, i dla Szarego Kocura, że pozwolę sobie wymienić tylko niektóre z postaci które parały się odbieraniem innym ich majątku.
Bynajmniej nie jest tak, że złodziej to tylko kilka sztywnych i niereformowalnych szablonów, poza które nijak nie można wyjść. Złodziej jest równie wszechstronną fabulanie postacią co wojownik i mag (czy szerzej - uczony). Może złodziej być tępym oprychem brutalną siłą zabierającym innym dobytek; może być zwinnopalcym włamywaczem czy kiesonkowcem; może byc miodoustym szalbierzem gładką gadką sprawiającym, że ludzie sami dobrowolnie oddadzą mu pieniądze, i dopiero poniewczasie zorientują się, że padli ofiarą oszusta.
Traktowanie złodzieja jako mobilnego zestawu do otwierania zamków czy rozbrajania pułapek to taki sam redukcjonizm jak postrzeganie wojownika tylko jako ruchomej maszynki do mielenia przeciwników. W większości drużyn umiejętności złodzieja, w jakiejkolwiek "branży" by się on nie specjalizował, będą przydatne - jako że może być on dosyć wszechstronny (w porównaniu z postaciami które koncentrują się tylko na jednej kwestii jak walka) jest w stanie (przynajmniej teoretycznie) poradzić sobie w bardzo różnych sytuacjach, w których inni poszukiwacze przygód niechybnie ponieśliby porażkę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|