|
Autor |
Wiadomość |
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Pią 22:27, 30 Cze 2006 |
|
Poniżej przedstawiam dwa legendarne, znane z kultowej literatury potwory. Pierwszy to Grendel z anglosaskiego eposu Beowulf a drugi to Jabberwock z Alicji w Krainie Czarów.
GRENDEL
Duża Magiczna Bestia
Kości Wytrzymałości: 16k12 + 95 (259 pw)
Inicjatywa: +6
Szybkość: 9m./ 18m. Pływanie
KP: 24 (-1 Rozmiar, +15 Naturalny)
Ataki: 2 razy Pazur +8 wręcz
Obrażenia: Pazur 1k6 +8
Front/Zasięg: 1,5m na 1,5m / 3m
Specjalne Właściwości: Alternatywny Kształt, Przyćmienie Światła, Awersja do Światła Dziennego, Widzenie w Ciemnościach 36m.
Specjalne Ataki: Ulepszone Łapanie, Rozrywanie
Rzuty Obronne: Wytr +14, Ref +9, Wol +4
Atrybuty: S 26, Zr 14, Bd 24, Int 10, Rzt 12, Cha 10
Umiejętności: Ukrywanie +12, Nasłuchiwanie +6, Zauważanie +8
Klimat/Teren: Jeziora i rzeki
Występowanie: Unikatowy
Skala Wyzwania: 17
Skarb: Standardowy
Charakter: Zawsze Chaotyczny Zły
Grendel to potworna humanoidalna bestia mierząca ponad 3 metry. Jego mocno umięśnione ciało pokrywa gruba czarna szczecina. Ma jakby ludzką głowę z rogiem na środku czoła. Ręce Grendela są niewymiarowo długie, zazwyczaj wręcz ciągną się za nim gdy idzie. Dzięki nim może jednak sięgać daleko w walce. Grendel uwielbia ludzki i elfie mięso, szczególnie młode.
Walka
Grendel jest bardzo terytorialną istotą. Będzie wyniszczał intruzów partyzancką taktyką, czerpiąc przyjemność z paniki jaką sieje wśród słabszych. Zazwyczaj wygląda to tak, że Grendel rozrywa jednego przeciwnika na oczach reszty. Następnie pożywia się tym co zostało.
Alternatywny Kształt: Zazwyczaj grendel wędruje w humanoidalnej postaci. Potrafi jednak zmienić się w wielkiego węża, który może bardzo dobrze pływać i oddychać pod wodą. Grendel automatycznie zmienia kształt gdy tylko znajdzie się w wodzie.
Przyćmienie Światła: Zło i nienawiść które mieszkają w Grendelu powodują, że wszystkie źródła światła w polu jego widzenia dają o połowę mniej światła niż normalnie.
Awersja do Światła: Grendel nienawidzi i boi się światła dziennego. Wszystkie rzuty w świetle dziennym, które wykonuje mają karę okolicznościową –4
Rozrywanie: Jeśli Grendel trafi jedną ofiarę oboma atakami pazurami, zadaje dodatkowe 4k6 + 16 obrażeń.
-----------------------------------------------------------------------------
JABBERWOCK
Wielki Smok
[b]Kości Wytrzymałości: 15k12 + 75 (172 pw)
Inicjatywa: +0
Szybkość: 12 m. / 12m. Lot
KP: 30 (-2 Rozmiar, +22 naturalny)
Ataki: Ugryzienie +21, 2x Pazur + 19, 2x Skrzydło +19, Ogon +19
Obrażenia: Ugryzienie 3k8 +8, Pazur 1k6 +4, Skrzydło 2k8 +4, Ogon 2k6+4
Front/Zasięg: 4,5m na 3m / 3m
Specjalne Ataki: Mamrotanie, Przerażająca Obecność, Paraliżujący Wzrok
Specjalne Cechy: Ślepozmysły, RO 20/+1, Szybkie Leczenie 3, OC 27
Rzuty Obronne: Wytr +14, Ref +9, Wol +4
Atrybuty: S 26, Zr 11, Bd 20, Int 4, Rzt 12, Cha 17
Umiejętności: Nasłuchiwanie +14, Zauważanie +14, Tajniki Dziczy +19
Klimat/Teren: Dowolny Las
Występowanie: Unikatowy
Skala Wyzwania: 15
Skarb: żaden
Charakter: Zawsze Neutralny
Jabberwock to unikalna istota, która podróżuje po głębokich, niezbadanych przez ludzi lasach. Chociaż w jakiś sposób reprezentuje smoki, nie posiada broni oddechowej czy instynktu nakazującego mu zbierać skarby. Hipnotyzujące mamrotanie Jabberocka powoduje, że nikt nie za bardzo pamięta jak on wygląda, dlatego trudno dokładnie go opisać.
Leśny łowca zaatakuje wszystko co wejdzie do jego lasu. Jednak ignoruje druidów i leśne istoty takie jak driady czy nimfy. Jabberwock to obrońca surowej natury, pilnujący aby pewne miejsca nigdy nie zostały odkryte i zbadane. Każdy wielki, starożytny las posiada legendę o swym Jabberwocku.
Walka
Jabberwock, będzie bronił swego lasu do ostatniej kropli krwi. Każdy kto wejdzie na jego teren musi liczyć się z tym, że zostanie zaatakowany. Ten straszliwy potwór zawsze wybiera jedną ofiarę, którą będzie atakował aż do skutku, dopóki nie zabije i nie połknie jej w całości, dopiero wtedy zabierze się za następnego wroga. Najczęściej zaczyna od najsłabszych, chociaż nie jest to reguła. Jeśli cel Jabberwocka opuści las, potwór nie będzie go ścigał.
Ulubionym sposobem ataku Jabbewocka jest gryzienie przeciwników. Może błyskawicznie wystrzelić swą długą szyją, totalnie zaskakując intruzów. Jabberwock może podnieśc się od pozycji pionowej na swych tylnich nogach a nawet czas pozostać w tej pozycji przez dłuższy czas. Pomimo tego, że może latać, stwór bardzo rzadko to robi.
Mamrotanie: Jabberwock bez przerwy wydaje z siebie odgłos przypominający mamrotanie i bełkotanie, co tworzy hipnotyzujący efekt. Wszystkie myślące istoty w promieniu 150 metrów muszą wykonać test na wolę (ST 22) lub zaczną zachowywać się jak pod wpływem czaru ‘zakłopotanie’ dopóki nie opuszczą zasięgu.
Przerażająca Obecność: Jabberwock może przerazić swych wrogów samą swą obecnością. Ta zdolność działa za każdym razem, gdy Jabberwock atakuje, szarżuje, lub przelatuje nad wrogami. Wszystkie widzące go istoty, które mają 15 KW lub mniej muszą wykonać udany test na wolę (ST 22) lub wpadną w panikę.
Paraliżujący Wzrok: Każdy na kogo spojrzy Jabberwock musi wykonać test na wytrwałość o ST 20 lub zostanie sparaliżowany na 1k6 + 2 minut. Jabberwock może wykorzystywać tą zdolność raz na rundę i w promieniu 25m. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Greebo dnia Sob 8:22, 01 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo
|
Wysłany:
Sob 8:02, 01 Lip 2006 |
|
Hmm wszystko ładnie. Jedyna rzecz, która mnie zastanawia to: dlaczegóż ów Grendel ma skalę wyzwania 22? Nie sądzisz, że to ciut zbyt wiele? Ma sporo minusów jak np. -4 w świetle dziennym. Z jego KW i ogólnych cech wynika, że 16-17 to by była dobra skala.
Jabberwock natomiast to ciekawy stwór, który byłby miłym przerywnikiem od "zwykłych" smoków. Tacy BG, którzy spotkaliby go na swojej drodze a później w panice opisywaliby go - kazdy inczej - to byłoby coś. Nie dość, że ich reputcja troszkę by podupadła [wielcy herosi a tu smoka nie mogao pisac bo kazdy mówi co innego] to jeszcze mieliby spore problemy z "upolowaniem" stwora.
Ogólnie daję 5+ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Sob 8:24, 01 Lip 2006 |
|
Chyba, faktycznie masz rację. Już wcześniej się zastanawiałem nad tym czy nie dać niższego SW, ale w końcu pomyślałem, że podniose go z racji tego, iż w końcu to Grendel Ale teraz widzę, że jednak przesadziłem, już nie rzuca się aż tak w oczy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lord Dyrr
Chłop
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów WLKP
|
Wysłany:
Pon 11:46, 10 Lip 2006 |
|
Fajne, ale jako unikaty??-nie jestem pewny.
Moi gracze chyba nie polubiliby tych stworzeń... Unikatowe to są według nas stwory o sw minimalnie 20... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo
|
Wysłany:
Pon 16:28, 10 Lip 2006 |
|
Nie zgodzę się z Tobą. Dlacego unikaty to SW 20? A gdyby na świecie pojawił się jeden jedyny Goblin SW 1/4 - nie byłby unikatem? Sądzę, że możnaby go tak określić.
Natura stworzyła w/w istoty jako samotne osobniki swego rodzaju. Może gdzieś kiedyś był ich setki, tysiace, jednak tk jak np. w przypadku dinozaurów spotkała je katastrofa i zostął jeden. A może jakiś mag sprowadził je z innego wymiaru i już dawno temu umarł?
Unikat nie zawsze oznacza, że coś musi być wypasione i niepokonane. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Pon 22:09, 10 Lip 2006 |
|
Hmm... Nie no tu raczej chodziło o podkreślenie tego, że nie są to potworki wyssane z palca tylko monstra z podanych wyżej książek a Grendel i Jabberwock to po prostu imiona
Chociaż z drugiej strony to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ich rozmnożyć |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lord Dyrr
Chłop
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów WLKP
|
Wysłany:
Wto 10:32, 18 Lip 2006 |
|
Już sie tłumacze dlaczego powinny byc mocne (ale do pokonania):
1-o Skoro żyje tylko jeden to albo ma szczęście tak zaje*****, że ja jako MP wysiadam, albo jest wystarczająco silny aby przeżyć
2-o Jeżeli to juz ostatni to powinien byc inteligentniejszy niż zwykli (no chyba że jego życie zależy od szczescia), czyli SW rośnie za stosowana taktykę
3-o Skoro żyje to wie co powinien zrobic aby żyć (np. zwiać), czyli szukanie takiego stwora nie jest już jednym spotkaniem a zazwyczaj przygodą
Przynajmniej ja i moi gracze mamy taki pogląd |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wujek czikit
Adept
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 8:19, 19 Lip 2006 |
|
Ja przekonwertowałem Jabberwocka do mojego settingu (Therland ed 2 a jak? :p) i nazwyka się, uwaga będzie słodko, Jabbersmok :] Można? Można :]
Już nie jest unikatem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Śro 13:35, 19 Lip 2006 |
|
No ładnie. W sumie nic nie stoi na przeszkodzie aby zrobić z nich zwykłe potworki
Lord Dyrr -> Masz racje, ale przecież zawsze są wyjątki, może być potworek, który przeżyłby nie koneicznie z powodu, iż jest wielkim przetypem, ale miał po prostu farta Gdzieś został przypadkiem zamknięty/zahibernowany/zaczarowany i zanim wydobrzał cały jego rodzaj z jakiegoś powodu wyginął. Lub po prostu urodził/został stworzony się unikatem ale nie koniecznie super siłaczem
Po za tym pragne zauważyć że SW 15 i 17 to wcale nie jest mało fakt do taraska to jeszcze im brakuje, ale jest wiele unikatowych stworów (np. pomniejsi piekielni książeta lub pasza ifritów) którzy mają mniejsze SW. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Danionix
Zawadiaka
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 223 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z hipermarketu
|
Wysłany:
Czw 22:46, 04 Sty 2007 |
|
Ten Jabberwock, to całkiem niezły stworek. Nadaje się do sesji w jakimś ciemnym lesie . Można też gościa rozmnożyć (bez skojarzeń) i rozpanoszyć po lasach całego świata. Jest tylko jedno "ale"...leśniczy straci pracę (w końcu Jabberwock chroni lasy ).
Lord Dyrr-> nie potrzeba mu nawet farta dla przeżycia. Przecież las to idealne schronienie dla takiego stwora. A inne osobniki mogły nie mieć tego samego zdania. Zresztą nie wiadomo czy innych osobników nie ma, czy są (mogą być przecież żadkie). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|