FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 [Potwór] Ogrowate (Pół-Ogr, Ogrillon, Orog) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 12:26, 28 Mar 2006 Powrót do góry

PÓŁ-OGR

Image

Średni Humanoid

Kości Wytrzymałości: 2k8 + 4 (13 pw)
Inicjatywa: +0
Szybkość: 9 m.
KP:[b] 15 (+3 zbroja kryta, +2 naturalny)
[b]Ataki:
Wielki Miecz +5 wręcz
Obrażenia: Wielki Miecz 2k6 + 3
Front/Zasięg: 1,5m na 1,5m / 1,5m
Specjalne Cechy: Ogrza Krew, Widzenie w Ciemnościach 60m
Rzuty Obronne: Wytr +5, Ref +0, Wol +0
Atrybuty: S 17, Zr 10, Bd 14, Int 9, Rzt 10, Cha 9
Umiejętności: Nasłuchiwanie +2 Wspinaczka +4, Zauważanie +2
Atuty: Zogniskowanie Broni: Wielki Miecz

Klimat/Teren: Każdy
Występowanie: Pojedynczo, w parach grupa (3-4) lub banda (5-8 )
Skala Wyzwania: 1
Skarb: standardowy
Charakter: Zazwyczaj Chaotyczne Złe
Rozwój: Jak poziom postaci

Półogry to rzadka krzyżówka człowieka z ogrem. Około metra niższe od ogra i około metra wyższe od człowieka pół ogry maja siłę zarówno jak i szybkość oraz inteligencje (przynajmniej w porównaniu z innymi ogrami). Ich skóra i włosy są zazwyczaj tego samego koloru co u ich ogrzego rodzica, zazwyczaj w ciemnych kolorach, szarym lub zielonoszarym. Pół-Ogry mówią we wspólnym i gigancim.

WALKA

Pół ogr najczęściej walczy wielkim mieczem. Czasem sięgają po taki oręż jak długa włócznia lub długi miecz i drewniana tarcze.
Ogrza Krew: Na potrzeb wszystkich specjalnych umiejętności czy efektów, pół-ogr traktowany jest jak ogr.

Społeczeństwo Pól-Ogrów

Wygnani z ludzkich siedzib, za ich brzydotę oraz strach przed ich siłą, półogry znajdują domy wśród ogrów. Jednak pół-ogr pośród zwykłych ogrów będzie musiał cały czas udowadniać swej wartości. Jednak mimo tego, że słabsze półogry często zdobywają przewagę dzięki swej inteligencji. Często nawet zdarza się, że półogr zostaje dowódcą bandy ogrów. W takich wypadkach banda staje się bardzo niebezpieczna ponieważ półogry często po opanowaniu reszty wprowadzają surową dyscyplinę.

Postacie Pół-Ogry

Ulubioną klasą pół-ogrów jest barbarzyńca. Czasem spotyka się również wojowników oraz tropicieli. Inne klasy prawie nigdy nie występują pośród pół-ogrów.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OGRILLON

Image

Średni Humanoid
Kości Wytrzymałości: 2k8 + 4 (13 pw)
Inicjatywa: +0
Szybkość: 9 m.
KP: 14 (+4 naturalny)
Ataki: Uderzenie +5 wręcz
Obrażenia: Uderzenie 1k4 + 4
Front/Zasięg: 1,5m na 1,5m / 1,5m
Specjalne Ataki: Stalowe Pięści
Specjalne Cechy: Ogrza/Orcza Krew, Widzenie w Ciemnościach 60m
Rzuty Obronne: Wytr +5, Ref +0, Wol -1
Atrybuty: S 19, Zr 10, Bd 14, Int 7, Rzt 8, Cha 8
Umiejętności: Nasłuchiwanie +1 Wspinaczka +5, Zauważanie +1
Atuty: Poprawiony Atak bez Broni

Klimat/Teren: Każdy
Występowanie: Pojedynczo, w parach lub banda (3 + )
Skala Wyzwania: 1
Skarb: standardowy
Charakter: Zazwyczaj Chaotyczne Złe
Rozwój: Jak poziom postaci

Ogrillony to dzikie pół-ogry zrodzone z samca ogra i samicy orków. Zachowują się podobnie to ogrów lecz są o wiele bardziej agresywne. Ogrillony zazwyczaj są tylko odrobinę wyższe od orków. Ich skóra ma oliwkowy kolor i pokryta jest małymi kostnymi naroślami wyglądającymi jak płytki przypominając trochę skórę aligatora.
Ogrillony nie uwielbiają nic tak bardzo jak walkę. Są rasą tak bardzo wrodzoną w bycie wojownikami, że gdy nie mogą walczyć wyglądają na przygnębione i ospałe. Ogrillony nie lubią ani zbroi ani broni. Lubią za to złoto i zazwyczaj trzymają pry sobie parę sztuk. Ogrillony mówią w gigancim, niektóre, mądrzejsze mówią też we wspólnym lub orczym.

WALKA

Ogrillony odrzucają pancerze, liczą na to, ze ich naturalna ochrona wystarczy. Nie tolerują również broni, woląc rzucac się w wir walki wymachując dziko pięściami.
Stalowe Pięści: Dzięki kostnym naroślą, pięści Ogrillona ą twarde jak stal. Atakując nimi może zadawać zwykłe obrażenia zamiast stłuczeń bez żadnych kar.
Ogrza/Orcza Krew: Na potrzeb wszystkich specjalnych umiejętności czy efektów, Ogrillon traktowany jest jednocześnie jak ogr jak i ork.

Postacie Ogrillony:
Ulubiona klasą Ogrillonów jest barbarzyńca. Rzadko spotyka się ogrillony o innej klasie postaci

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OROG

Image

Średni Humanoid
Kości Wytrzymałości: 3k8 + 6 (20 pw)
Inicjatywa: +0
Szybkość: 6 m. (w pancerzu normalnie 9m.)
KP: 17 (+7 Zbroja Półpłytowa)
Ataki: Wielki Topór +5 wręcz
Obrażenia: Wielki Topór 1k12 + 3
Front/Zasięg: 1,5m na 1,5m / 1,5m
Specjalne Cechy: Ogrza/Orcza Krew, Widzenie w Ciemnościach 60m
Rzuty Obronne: Wytr +5, Ref +1, Wol +0
Atrybuty: S 16, Zr 10, Bd 14, Int 10, Rzt 8, Cha 8
Umiejętności: Nasłuchiwanie +4, Zauważanie +5
Atuty: Czujność

Klimat/Teren: Każdy
Występowanie: Pojedynczo, w parach grupa (3-4) lub banda (5-8 )
Skala Wyzwania: 1
Skarb: standardowy
Charakter: Zazwyczaj Chaotyczne Złe
Rozwój: Jak poziom postaci

Orogi, zwane także elitarnymi orkami są większą wersją swoich orczych kuzynów. Zazwyczaj sięgają ponad 2 metry, lecz pod innymi względami wygląda jak bardzo umięśnione i krępe orki. Mówi się, że orogi są dziećmi ogrzej samicy i orczego samca.
W odróżnieniu do zwykłych orków, Orogi są bardzo zdyscyplinowane. Orogi szybko zyskują dowództwo pośród orków. Oddziały wojenne orogów są bardzo dobrze wyszkolone i niebezpieczne. Orogi mówią w orczym i wspólnym.

WALKA

Orogi lubią bronie zadające potężne obrażenia. Wolą szybko wejść w bezpośrednią walkę, lecz nawet bardziej skomplikowane taktyki nie są im obce.
Ogrza/Orcza Krew: Na potrzeb wszystkich specjalnych umiejętności czy efektów, Orog traktowany jest jednocześnie jak ogr jak i ork.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JOIN-ME
Pogromca



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:07, 28 Mar 2006 Powrót do góry

'Ogr to legendarne stworzenie. Według mitów są to gwałtowne i okrutne potwory jedzące ludzkie mięso. Mimo ich wielkiej siły łatwo je jednak pokonać bo są po prostu głupie'

NAjbardziej znane ogry występują min w Gumisiach Smile

Image

Przerażające okropne stwory, które polują na te biedne i niczemu niewinne misie.... Sad

No i Shrek jest ogrem- ale on łamie stereotypy...
Więc może i w DnD ogry mogły być dużo ciekawsze , nie przedstawione tylko jako złe włochate stwory-mutanty? (takie szybko mogą się nudzić Rolling Eyes )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 15:16, 28 Mar 2006 Powrót do góry

Ogry są mało inteligentne co widac było w gumisiach chyba Wink I to zęsto prowadzi do mało fajnych zachowań, owłosienia, brzydkiego zapachu i jedzenia surowych mięs Razz
Z natury są złe i tykle...
chociaż fakt faktem, to, ze z natury są złe nie znaczy, ze nie znajdzie się jeden, któy byłby inny np. taki szrek Wink Przecież skoro moga być złe anioły (Lucyfer)... to dobre ogry też Razz Ale są one rzadkością... po prostu Wink

A te wyżej to nei są prawdziwe ogry tylko krzyżówki z orkami lub w wypadku pół-ogra z człowiekiem Wink Opis prawidziwego ogra można znaleźć w księdze potworów Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Balder
Strażnik



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 16:33, 28 Mar 2006 Powrót do góry

JOIN-ME napisał:
No i Shrek jest ogrem- ale on łamie stereotypy...
Racja. Wyjątek potwierdza regułe. Smile


JOIN-ME napisał:
Więc może i w DnD ogry mogły być dużo ciekawsze , nie przedstawione tylko jako złe włochate stwory-mutanty?

Ciekawy pomysł. w sumie można by pod to podciagniać ogrów-magów, ale o ni też sa źli i plugawii Wink.

Pół-ogry też mogły by spełniac taką "funkcję".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 16:50, 28 Mar 2006 Powrót do góry

Balder napisał:
Ciekawy pomysł. w sumie można by pod to podciagniać ogrów-magów, ale o ni też sa źli i plugawii Wink.

Pół-ogry też mogły by spełniac taką "funkcję".


Czy ja wiem, przy pół ograch też jest chaotyczny zły charakter, ale w sumie to wszystko zależy od MP i settingu. Teoretycznie Pół-ogry są tymi inteligentniejszymi, no ale ogry magowie tez są inteligente a nie przeszkadza im to w byciu słymi Very Happy
Chociaż z drugiej strony, jak ktoś chce zrobić np. dobre ogry i złe elfy to przecież nikt mu nie zabroni Smile

JOIN-ME napisał:
No i Shrek jest ogrem- ale on łamie stereotypy...


He he... Bo przecież jak taki wielki ogre walnie Ci przez łeb gigantyczną maczugą zrobioną z konaru drzewa... to znaczy, ze on ma po prostu warstwy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HunteR
Szara Eminencja



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Pią 16:01, 31 Mar 2006 Powrót do góry

Przypominają się stare dobre Baldury itp Very Happy W Neverze też było takich sporo. Wsumie takich stworków-mieszańców może być mnóstwo a jeśli się dobrze zamiesza to można stworzyć istotę na tyle inteligentną że gracze spokojnie mogą się w nią wcielić (jak półork z PG).

Shrek byłby dobry Very Happy "Spotykasz ogra który chce na ciebie pierdnąć, co robisz?" Laughing

PS. Heh rysunek Oroga przypomina mi grafiki z instrukcji do Warcrafta II


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 13:37, 02 Kwi 2006 Powrót do góry

Własnie dlatego się tu pojawiły, bo to potworki, które wszyscy znamy z Baldurów Smile
Postaram się zamieścić niedługo Xvarty Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danionix
Zawadiaka



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z hipermarketu

PostWysłany: Czw 15:59, 04 Sty 2007 Powrót do góry

Hmm...przypomniał mi się "Might And Magic VIII". Tam można było mieć nawet smoka w drużynie. Były też miasta w których gawędziłem sobie z trollami i innymi tego typu (ogry były wrogie, ale dosyć mądre- miały własną twierdzę i magów). To się nazywa tolerancja Very Happy !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dźwiedź
Zbrojny



Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Kątowni.

PostWysłany: Pon 17:48, 29 Sty 2007 Powrót do góry

Orogi, jeśli dobrze pamiętam, były w MoF (albo jakimś innym dodatku dotyczącym FR). Tak czy owak - z jakiejś księgi je pamiętam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin