FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 [Potwór] Straszydła (Nekrophidius i Strach na Wróble) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon 8:26, 27 Mar 2006 Powrót do góry

Image

NEKROPHIDIUS

Duży Konstrukt
Kości Wytrzymałości: 2k10 (11pw)
Inicjatywa: +3
Szybkość: 9 m.
KP: 18 (-1 rozmiar, +3 Zr, +5 naturalny)
Ataki: Ugryzienie +0 wręcz
Obrażenia: Ugryzienie 1k8 + paraliż
Front/Zasięg: 1,5m na 3m / 1,5m
Specjalne Ataki: Taniec Śmierci, Paraliż
Specjalne Cechy: Konstrukt, Niewrazliwości
Rzuty Obronne: Wytr +0, Ref +3, Wol +0
Atrybuty: S 10, Zr 17, Bd -, Int -, Rzt 11, Cha 1
Umiejętności: Ciche Poruszanie +11

Klimat/Teren: Dowolny
Występowanie: Pojedynczo
Skala Wyzwania: 2
Skarb: Żaden
Charakter: Zawsze Neutralny
Rozwój: 4-6 kw (wielki), 7-9 kw (olbrzymi)

Nekrophidius lub “Robak Śmierci” jest konstruktem tworzonym przez złych magów do roli strażnika lub zabójcy. Często brany za nieumarłego, nekrophiduius wygląda jak długi biały szkielet węża zakończony ludzką czaszką z długimi kłami i mlecznobiałymi gałkami ocznymi. Nekrophidius porusza się absolutnie bezszelestnie, stąd częsta rola zabójcy. Jego kości są cały czas ciepłe a ciało porusza z makabrycznym wdziękiem.

Walka

Nekrophidius zawsze rozpoczyna walkę od Tańca Śmierci. Potem gryzie i paraliżuje zahipnotyzowane postaci. Sparaliżowana ofiara jest zazwyczaj mordowana, lecz czasem rozkazy konstruktu są takie aby dostarczyć ofiarę żywą.
Taniec Śmierci: Na początku walki Nekrophidius próbuje zahipnotyzować swe ofiary kołysząc się w przód i w tył. Zajmuje to pełna akcje i wszystkie osoby w promieniu 9 metrów od Nekrophidiusa musza wykonać test na wolę (ST 11) lub zostaną zahipnotyzowani i nie będą mogli podjąć żadnego działa przez 2k4 rund. Ofiara nie jest bezbronna i czar pryska gdy zostanie zaatakowana. Przeciwnicy otrzymują premię do ataku +4 atakując zahipnotyzowaną osobę, która nie posiada premii od zręczności przy KP.
Paraliż: Ofiara ugryzienia Nekrophidiusa musi wykonać test na wytrwałość (ST 12) lub zostanie sparaliżowana na 1k6 minut.
Konstrukt: Niewrażliwy na czary wpływające na umysł, trucizny oraz choroby. Nie może być ofiarą ciosów krytycznych, stłuczeń i wyssania energii.
Niewrażliwości: Ponieważ Nekrophidius nie posiada ciał ani wewnętrznych organów, bronie kłute oraz sieczne zadają mu tylko połowę obrażeń.

Tworzenie

Ciało Nekrophidiusa składa się z ludzkiej czaszki i szkieletu wielkiego węża. Koszt tworzenia Nekrophidiusa to 11,000sz w co wchodzi 500sz na składniki. Złożenie ciała wymaga udanego testu na umiejętność Profesja (rzeźbiarstwo) ST = 15
Twórca musi mieć przynajmniej 14 poziom w klasie czarującej. Zakończenie rytuału wysącza 220 PD oraz wymaga rzucenia czarów Zauroczenie osoby, Geas , Wstrzymanie osoby

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

STRACH NA WRÓBLE

Średni Konstrukt
Kości Wytrzymałości: 5k10 (26pw)
Inicjatywa: +0
Szybkość: 6 m. (nie może biegać)
KP: 14 (+4 naturalny)
Ataki: 2x Uderzenie +5 wręcz
Obrażenia: Uderzenie 1k6 + 2
Front/Zasięg: 1,5m na 1,5m / 1,5m
Specjalne Ataki: fascynacja
Specjalne Cechy: Konstrukt, Niewrażliwość na zimno, Podatność na ogień
Rzuty Obronne: Wytr +1, Ref +1, Wol +1
Atrybuty: S 15, Zr 10, Bd -, Int -, Rzt 11, Cha 10

Klimat/Teren: Dowolny
Występowanie: Pojedynczo
Skala Wyzwania: 5
Skarb: Żaden
Charakter: Zawsze Neutralny
Rozwój: 6-9 kw (wielki), 10-15 kw (olbrzymi)

Strachy na wróble są zaczarowanymi stworzeniami wykonanymi ze zwykłych polnych strachów. Pomimo, że nie inteligentne, mogą wykonywać proste jedno lub dwuzdaniowe rozkazy. Każdy strach na wróble jest wyjątkowy i jego wygląd zależy od twórcy. Zazwyczaj mają około 1,5m wysokości i są zrobione ze szmat, lin, paru patyków i słomy. Udany rzut na spostrzegawczość (ST 15) pozwoli zauważyć słabe czerwone światło w oczodołach stracha i odróżnić go w ten sposób od nie magicznego i nie groźnego. Strachy najczęściej używane są do ochrony mienia twórcy i odganiania nieproszonych gości.

Walka

Strach na wróble zawsze walczy tylko z jedną osoba na raz, zazwyczaj najsilniejszym z wrogów. Najpierw stara się go zauroczyć a następnie zatłuc na śmierć pięściami. Pomimo tego, że nie zwraca uwagi na innych walczących, może próbować ich zauroczyć aby nie przeszkadzali mu w walce z głównym przeciwnikiem.
Fascynacja: Osoba która spojrzy w oczy stracha na wróble musi wykonać test siły woli (ST 13) lub zostanie sparaliżowana aż strach na wróble nie zostanie zabity lub nie odejdzie na odległość 90m. W każdej rundzie, w której strach zaatakuje zafascynowaną postać, ofiara ma prawo do ponowienia testu na wolę (ST 13) udany, oznacza, że oparła się czarowi stracha i jest na niego niepodatna do końca walki.
Niewrażliwość na zimno: Strach na wróble jest całkowicie odporny na wszelkie ataki zimnem.
Podatność na ogień: Strach na wróble otrzymuje podwójne obrażenia od ognia.
Konstrukt: Niewrażliwy na czary wpływające na umysł, trucizny oraz choroby. Nie może być ofiarą ciosów krytycznych, stłuczeń i wyssania energii.

Tworzenie

Ciało stracha na wróble składa się z wielu różnych rzeczy, często zależną one od wyobraźni twórcy, najczęściej jest to dynia, słoma i jakieś szmaty. Koszt tworzenia Stracha to 21,000sz w co wchodzi 100sz na składniki. Złożenie ciała wymaga udanego testu na umiejętność Profesja (rzeźbiarstwo) ST = 12
Twórca musi mieć przynajmniej 6 poziom w klasie czarującej. Zakończenie rytuału wysącza 600 PD oraz wymaga rzucenia czarów Ożywienie Przedmiotu, Rozkaz, Wstrzymanie osoby


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HunteR
Szara Eminencja



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Pon 12:48, 27 Mar 2006 Powrót do góry

No całkiem fajne stworki Razz Zwłaszcza Scarecrow bo przypomina mi tytułową postać z horroru Pumpkinhead Twisted Evil Cóż oba trochę kosztują ale chyba są warte swojej ceny. O ile Nekrophidius średnio mi się podoba o tyle nie pogardziłbym armią strachów na wróble pod swoją komendą Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HunteR dnia Pią 15:47, 31 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon 12:55, 27 Mar 2006 Powrót do góry

He he... niezły, niezły... faktycznie taki strach może być lekko schiczujący... wyobraźcie sobie pojedynek z takimi w środku nocy... pasuje mi klimatami do settingu ala ravenloft Smile Myślę, że oba te stworki są do wykorzystania raczej pod kątem nastraszenia graczy niż rzucenia im kolejnych dwóch różności to wysiepania Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JOIN-ME
Pogromca



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:43, 27 Mar 2006 Powrót do góry

Z każdym nowym topiciem DnD coraz bardziej mnie zaskakuje. Nie sądziałam, że jest mozliwość tworzenia stworków aby z tobą walczyły.
Ciekawe...ciekawe....

Co do potworka nr.1 taniec śmierci-ciekawa właśność...natomiast wygląd kompletnie mi się nie podoba.

Drugi potworek.Hmm...dziwne... jakoś mi nie kojarzy się z czymś złym, co mogło by zrobic krzywdę....

Eee...po tym topicu zastanawiam się czy potworkiem może być wszystko...np...wiecie przerażający toster z długim kablem który poraża prądem Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HunteR
Szara Eminencja



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Pon 16:11, 27 Mar 2006 Powrót do góry

Cytat:
Nie sądziałam, że jest mozliwość tworzenia stworków aby z tobą walczyły.


Oczywiście że można choć najczęściej takie konstrukty i przyzwane potwory/demony MG używa jako "marionetki" NPCów np. szalonych magów którzy nie życzą sobie nieproszonych wizyt.
Jeśli jednak twoja postać ma dużo kasy i jest odpowiednio doświadczona (posiada konkretne zdolności, zna włąściwe czary) i ma trochę wolnego czasu to może sobie przygotować takie konstrukty (choćby golema czy nawet te zaprezentowane powyżej).

Cytat:
Drugi potworek.Hmm...dziwne... jakoś mi nie kojarzy się z czymś złym, co mogło by zrobic krzywdę....


No i taka jest jego rola... heh powracają koszmary z dzieciństwa na wsi Twisted Evil

Cytat:
po tym topicu zastanawiam się czy potworkiem może być wszystko...np...wiecie przerażający toster z długim kablem który poraża prądem


Wszystko zależy od MG bo to jego działka, on ma zaskoczyć czymś graczy znudzonych ciągłymi potyczkami z armią zombie albo grupką orków. Księga Potworów oczywiście jest pomocna ale wkońcu też się wyczerpią pomysły z niej wzięte. I to jest właśnie urok D&D i RPGów wogóle, można wymyslać i tworzyć bez końca nowe stwory, czary, atuty i zdolności, nowe rasy i klasy, a nawet całe światy dzięki czemu można grać bez końca (a kasę wydajesz tylko raz na podstawowe podręczniki).

Co do "przerażającego tostera z długim kablem który poraża prądem" to najpierw trzeba się zastanowić czy taki toster wogóle ma prawo bytu w krainie fantasy, ale wsumie gnomy wymyślą wszystko więc czemu by nie Razz

Jednak tworząc takie stwory (podobnie jak nowe rasy, przedmioty itp) należy pamiętać o rozsądku. Nie wystraczy pomysł, trzeba jeszcze odpowiednio wyważyć zdolności, statystyki, aby "nabrał życia" trzeba go dokładnie opisać itp.

PS. Właśnie przypomniały mi się stworki wymyślane przez Ushy'ego jak choćby Smokokot albo Trzydrzwiowa Opentana Szafa Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HunteR dnia Pią 15:49, 31 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon 19:05, 27 Mar 2006 Powrót do góry

JOIN-ME napisał:

Eee...po tym topicu zastanawiam się czy potworkiem może być wszystko...


Tak... Może być Smile Oto przykład potwora z "Księgi Potworów" z ktaegori Ożywiony Przedmiot:

Image

Można ożywić ksiazke, krzesło, dywan... nawet toster, jeśli taki znajdziesz Razz

No i potrzebna jest odpowiednia doza magii Razz Wink

Widzę, że nie podoba się wam nekrophidius Smile jak dla mnie jest bomba Razz nie znacie się... Ciekawy potwór, którego możesz nasłać na młodych pozukiwaczy przygód... i nie jest to kolejny ork, goblin albo kobold Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JOIN-ME
Pogromca



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:16, 27 Mar 2006 Powrót do góry

Greebo napisał:
i nie jest to kolejny ork, goblin albo kobold Razz



Cóż ja do tej pory tylko z takimi walczyłam więc nie wiem co znaczy INNY POTWOREK.... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danionix
Zawadiaka



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z hipermarketu

PostWysłany: Czw 15:37, 04 Sty 2007 Powrót do góry

Ten cały necrophidius...fajny jest. Ciemna jaskinia, wszędzie pełno wody, a tu nagle coś ci się owija wokół nogi i z ciemności wyłania się ludzka czaszka Twisted Evil . Hehe! A strach? Pozory mylą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin