|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Pon 8:26, 27 Mar 2006 |
|
NEKROPHIDIUS
Duży Konstrukt
Kości Wytrzymałości: 2k10 (11pw)
Inicjatywa: +3
Szybkość: 9 m.
KP: 18 (-1 rozmiar, +3 Zr, +5 naturalny)
Ataki: Ugryzienie +0 wręcz
Obrażenia: Ugryzienie 1k8 + paraliż
Front/Zasięg: 1,5m na 3m / 1,5m
Specjalne Ataki: Taniec Śmierci, Paraliż
Specjalne Cechy: Konstrukt, Niewrazliwości
Rzuty Obronne: Wytr +0, Ref +3, Wol +0
Atrybuty: S 10, Zr 17, Bd -, Int -, Rzt 11, Cha 1
Umiejętności: Ciche Poruszanie +11
Klimat/Teren: Dowolny
Występowanie: Pojedynczo
Skala Wyzwania: 2
Skarb: Żaden
Charakter: Zawsze Neutralny
Rozwój: 4-6 kw (wielki), 7-9 kw (olbrzymi)
Nekrophidius lub “Robak Śmierci” jest konstruktem tworzonym przez złych magów do roli strażnika lub zabójcy. Często brany za nieumarłego, nekrophiduius wygląda jak długi biały szkielet węża zakończony ludzką czaszką z długimi kłami i mlecznobiałymi gałkami ocznymi. Nekrophidius porusza się absolutnie bezszelestnie, stąd częsta rola zabójcy. Jego kości są cały czas ciepłe a ciało porusza z makabrycznym wdziękiem.
Walka
Nekrophidius zawsze rozpoczyna walkę od Tańca Śmierci. Potem gryzie i paraliżuje zahipnotyzowane postaci. Sparaliżowana ofiara jest zazwyczaj mordowana, lecz czasem rozkazy konstruktu są takie aby dostarczyć ofiarę żywą.
Taniec Śmierci: Na początku walki Nekrophidius próbuje zahipnotyzować swe ofiary kołysząc się w przód i w tył. Zajmuje to pełna akcje i wszystkie osoby w promieniu 9 metrów od Nekrophidiusa musza wykonać test na wolę (ST 11) lub zostaną zahipnotyzowani i nie będą mogli podjąć żadnego działa przez 2k4 rund. Ofiara nie jest bezbronna i czar pryska gdy zostanie zaatakowana. Przeciwnicy otrzymują premię do ataku +4 atakując zahipnotyzowaną osobę, która nie posiada premii od zręczności przy KP.
Paraliż: Ofiara ugryzienia Nekrophidiusa musi wykonać test na wytrwałość (ST 12) lub zostanie sparaliżowana na 1k6 minut.
Konstrukt: Niewrażliwy na czary wpływające na umysł, trucizny oraz choroby. Nie może być ofiarą ciosów krytycznych, stłuczeń i wyssania energii.
Niewrażliwości: Ponieważ Nekrophidius nie posiada ciał ani wewnętrznych organów, bronie kłute oraz sieczne zadają mu tylko połowę obrażeń.
Tworzenie
Ciało Nekrophidiusa składa się z ludzkiej czaszki i szkieletu wielkiego węża. Koszt tworzenia Nekrophidiusa to 11,000sz w co wchodzi 500sz na składniki. Złożenie ciała wymaga udanego testu na umiejętność Profesja (rzeźbiarstwo) ST = 15
Twórca musi mieć przynajmniej 14 poziom w klasie czarującej. Zakończenie rytuału wysącza 220 PD oraz wymaga rzucenia czarów Zauroczenie osoby, Geas , Wstrzymanie osoby
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
STRACH NA WRÓBLE
Średni Konstrukt
Kości Wytrzymałości: 5k10 (26pw)
Inicjatywa: +0
Szybkość: 6 m. (nie może biegać)
KP: 14 (+4 naturalny)
Ataki: 2x Uderzenie +5 wręcz
Obrażenia: Uderzenie 1k6 + 2
Front/Zasięg: 1,5m na 1,5m / 1,5m
Specjalne Ataki: fascynacja
Specjalne Cechy: Konstrukt, Niewrażliwość na zimno, Podatność na ogień
Rzuty Obronne: Wytr +1, Ref +1, Wol +1
Atrybuty: S 15, Zr 10, Bd -, Int -, Rzt 11, Cha 10
Klimat/Teren: Dowolny
Występowanie: Pojedynczo
Skala Wyzwania: 5
Skarb: Żaden
Charakter: Zawsze Neutralny
Rozwój: 6-9 kw (wielki), 10-15 kw (olbrzymi)
Strachy na wróble są zaczarowanymi stworzeniami wykonanymi ze zwykłych polnych strachów. Pomimo, że nie inteligentne, mogą wykonywać proste jedno lub dwuzdaniowe rozkazy. Każdy strach na wróble jest wyjątkowy i jego wygląd zależy od twórcy. Zazwyczaj mają około 1,5m wysokości i są zrobione ze szmat, lin, paru patyków i słomy. Udany rzut na spostrzegawczość (ST 15) pozwoli zauważyć słabe czerwone światło w oczodołach stracha i odróżnić go w ten sposób od nie magicznego i nie groźnego. Strachy najczęściej używane są do ochrony mienia twórcy i odganiania nieproszonych gości.
Walka
Strach na wróble zawsze walczy tylko z jedną osoba na raz, zazwyczaj najsilniejszym z wrogów. Najpierw stara się go zauroczyć a następnie zatłuc na śmierć pięściami. Pomimo tego, że nie zwraca uwagi na innych walczących, może próbować ich zauroczyć aby nie przeszkadzali mu w walce z głównym przeciwnikiem.
Fascynacja: Osoba która spojrzy w oczy stracha na wróble musi wykonać test siły woli (ST 13) lub zostanie sparaliżowana aż strach na wróble nie zostanie zabity lub nie odejdzie na odległość 90m. W każdej rundzie, w której strach zaatakuje zafascynowaną postać, ofiara ma prawo do ponowienia testu na wolę (ST 13) udany, oznacza, że oparła się czarowi stracha i jest na niego niepodatna do końca walki.
Niewrażliwość na zimno: Strach na wróble jest całkowicie odporny na wszelkie ataki zimnem.
Podatność na ogień: Strach na wróble otrzymuje podwójne obrażenia od ognia.
Konstrukt: Niewrażliwy na czary wpływające na umysł, trucizny oraz choroby. Nie może być ofiarą ciosów krytycznych, stłuczeń i wyssania energii.
Tworzenie
Ciało stracha na wróble składa się z wielu różnych rzeczy, często zależną one od wyobraźni twórcy, najczęściej jest to dynia, słoma i jakieś szmaty. Koszt tworzenia Stracha to 21,000sz w co wchodzi 100sz na składniki. Złożenie ciała wymaga udanego testu na umiejętność Profesja (rzeźbiarstwo) ST = 12
Twórca musi mieć przynajmniej 6 poziom w klasie czarującej. Zakończenie rytuału wysącza 600 PD oraz wymaga rzucenia czarów Ożywienie Przedmiotu, Rozkaz, Wstrzymanie osoby |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
HunteR
Szara Eminencja
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Pon 12:48, 27 Mar 2006 |
|
No całkiem fajne stworki Zwłaszcza Scarecrow bo przypomina mi tytułową postać z horroru Pumpkinhead Cóż oba trochę kosztują ale chyba są warte swojej ceny. O ile Nekrophidius średnio mi się podoba o tyle nie pogardziłbym armią strachów na wróble pod swoją komendą |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez HunteR dnia Pią 15:47, 31 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Pon 12:55, 27 Mar 2006 |
|
He he... niezły, niezły... faktycznie taki strach może być lekko schiczujący... wyobraźcie sobie pojedynek z takimi w środku nocy... pasuje mi klimatami do settingu ala ravenloft Myślę, że oba te stworki są do wykorzystania raczej pod kątem nastraszenia graczy niż rzucenia im kolejnych dwóch różności to wysiepania |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JOIN-ME
Pogromca
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 179 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 15:43, 27 Mar 2006 |
|
Z każdym nowym topiciem DnD coraz bardziej mnie zaskakuje. Nie sądziałam, że jest mozliwość tworzenia stworków aby z tobą walczyły.
Ciekawe...ciekawe....
Co do potworka nr.1 taniec śmierci-ciekawa właśność...natomiast wygląd kompletnie mi się nie podoba.
Drugi potworek.Hmm...dziwne... jakoś mi nie kojarzy się z czymś złym, co mogło by zrobic krzywdę....
Eee...po tym topicu zastanawiam się czy potworkiem może być wszystko...np...wiecie przerażający toster z długim kablem który poraża prądem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HunteR
Szara Eminencja
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Pon 16:11, 27 Mar 2006 |
|
Cytat: |
Nie sądziałam, że jest mozliwość tworzenia stworków aby z tobą walczyły. |
Oczywiście że można choć najczęściej takie konstrukty i przyzwane potwory/demony MG używa jako "marionetki" NPCów np. szalonych magów którzy nie życzą sobie nieproszonych wizyt.
Jeśli jednak twoja postać ma dużo kasy i jest odpowiednio doświadczona (posiada konkretne zdolności, zna włąściwe czary) i ma trochę wolnego czasu to może sobie przygotować takie konstrukty (choćby golema czy nawet te zaprezentowane powyżej).
Cytat: |
Drugi potworek.Hmm...dziwne... jakoś mi nie kojarzy się z czymś złym, co mogło by zrobic krzywdę.... |
No i taka jest jego rola... heh powracają koszmary z dzieciństwa na wsi
Cytat: |
po tym topicu zastanawiam się czy potworkiem może być wszystko...np...wiecie przerażający toster z długim kablem który poraża prądem |
Wszystko zależy od MG bo to jego działka, on ma zaskoczyć czymś graczy znudzonych ciągłymi potyczkami z armią zombie albo grupką orków. Księga Potworów oczywiście jest pomocna ale wkońcu też się wyczerpią pomysły z niej wzięte. I to jest właśnie urok D&D i RPGów wogóle, można wymyslać i tworzyć bez końca nowe stwory, czary, atuty i zdolności, nowe rasy i klasy, a nawet całe światy dzięki czemu można grać bez końca (a kasę wydajesz tylko raz na podstawowe podręczniki).
Co do "przerażającego tostera z długim kablem który poraża prądem" to najpierw trzeba się zastanowić czy taki toster wogóle ma prawo bytu w krainie fantasy, ale wsumie gnomy wymyślą wszystko więc czemu by nie
Jednak tworząc takie stwory (podobnie jak nowe rasy, przedmioty itp) należy pamiętać o rozsądku. Nie wystraczy pomysł, trzeba jeszcze odpowiednio wyważyć zdolności, statystyki, aby "nabrał życia" trzeba go dokładnie opisać itp.
PS. Właśnie przypomniały mi się stworki wymyślane przez Ushy'ego jak choćby Smokokot albo Trzydrzwiowa Opentana Szafa |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez HunteR dnia Pią 15:49, 31 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Pon 19:05, 27 Mar 2006 |
|
JOIN-ME napisał: |
Eee...po tym topicu zastanawiam się czy potworkiem może być wszystko... |
Tak... Może być Oto przykład potwora z "Księgi Potworów" z ktaegori Ożywiony Przedmiot:
Można ożywić ksiazke, krzesło, dywan... nawet toster, jeśli taki znajdziesz
No i potrzebna jest odpowiednia doza magii
Widzę, że nie podoba się wam nekrophidius jak dla mnie jest bomba nie znacie się... Ciekawy potwór, którego możesz nasłać na młodych pozukiwaczy przygód... i nie jest to kolejny ork, goblin albo kobold |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JOIN-ME
Pogromca
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 179 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 19:16, 27 Mar 2006 |
|
Greebo napisał: |
i nie jest to kolejny ork, goblin albo kobold |
Cóż ja do tej pory tylko z takimi walczyłam więc nie wiem co znaczy INNY POTWOREK.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Danionix
Zawadiaka
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 223 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z hipermarketu
|
Wysłany:
Czw 15:37, 04 Sty 2007 |
|
Ten cały necrophidius...fajny jest. Ciemna jaskinia, wszędzie pełno wody, a tu nagle coś ci się owija wokół nogi i z ciemności wyłania się ludzka czaszka . Hehe! A strach? Pozory mylą. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|