FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Turtal 3.5 Edycja Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Kwiatek
Szalony Punk Rockowiec



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42

PostWysłany: Wto 2:41, 04 Sie 2009 Powrót do góry

TURTAL

No to tak na wstępie napomknę, że potworka wymyśliłem "jakoś tak". Pomyślałem sobie "a co będę gorszy" (w sumie moich dotychczasowych osiągnięć nikt i tak nie raczył oceniać). No i oto jestem. Poszło mi całkiem gładko. Wszystko, wszystko poza rysunkiem... Very Happy
Niektóre rzeczy w tym potworku mogą was zaskoczyć, ale na wszystko mam logiczne wyjaśnienie, więc się nie martwię o to, że będziecie mnie prowokować do "krzywdzenia" was.
Ps. Tak, wiem, że i nazwa i rysunek są komiczne. Walcie z propozycjami nazwy jak macie jakieś lepsze. Smile
No dobra, to nie zanudzając już nikogo jakimiś tłumaczeniami czemu ten pan nie ma uszu pop prostu przejdę do rzeczy. Very Happy

Duży Humanoid-Potwór (GAD)
Kostka Wytrzymałości: 4K8+15 (31)
Inicjatywa: -2
Szybkość: 12m (8 pól)
Klasa Pancerza: 18 (-1 rozmiar, -2 Zr, +11 naturalny) lub 20 (-1 rozmiar, -2 Zr, +11 naturalny, +2 ciężka tarcza drewniana)
Bazowy atak/zwarcie: +4/+9
Atak: Mistrzowski Duży Topór Wojenny +8 (2K6+4) lub Pazury +7 (K6+4) lub Ugryzienie +2 (K8+2)
Całkowity atak: Mistrzowski Duży Topór Wojenny +8 (2K6+4) oraz Ugryzienie +2 (K8+2) lub 2 Pazury +7 (K6+4) oraz Ugryzienie +2 (K8+2)
Przestrzeń/zasięg:3/1.5
Specjalne ataki: Miażdżenie K8+4, Zdolności Czaropodobne
Specjalne cechy: Widzenie w ciemnościach (18m)
Rzuty obronne: Wytr +6, Ref -1, Wola +3
Atrybuty: S 19, Zr 7, Bd 14, Int 6, Rzt 15, Cha 11
Umiejętności: Pływanie +8, Wspinaczka +7, Koncentracja +3, Czarostwo +2
Atuty: Doskonalszy naturalny pancerz, Atletyka
Środowisko: Lasy w klimacie umiarkowanym
Występowanie: pojedynczo, banda (2-4), oddział (4-14 plus jeden Turtal Szaman), gromada (8-28 plus 2 Turtal Szaman i 150% niewalczących)
Skala Wyzwania: 6
Skarb: standardowy
Charakter: zwykle chaotyczny neutralny
Rozwój: zależnie od klasy postaci
Dostosowanie poziomu: +4

Duży, mierzący prawie trzy metry i warzący grubo ponad dwieście kilogramów humanoid. Jego ciało pokrywa żółwi pancerz, lecz pomimo zarośniętych potężnymi pazurami kończyn widać w nim cechy spotykane u ludzi. Jego puste gadzie oczy i bezwyrazowa twarz sprawiają dziwne wrażenie jak by ta istota nie zwracała na was uwagi...

Turtale to rasa półżółwi, zamieszkująca dzikie ostępy ciepłych lasów. Cenią sobie spokój, w którym prowadzą teraz już pokojowe życie. Dawniej bano się wkraczać na ich terytoria, teraz jednak Turtale, których populacja zmniejszyła się drastycznie podczas wojen z Sahuaginami próbują utrzymać swój gatunek w pokojowy sposób nie zagrażając panom ziem które zamieszkują.
Mniejsza część szczepów tych stworzeń dalej trudni się najemnictwem. Podczas wielkiej wojny z Sahuaginami ludzie wiele razy wykorzystywali regimenty Turtali do flankowania przeciwnika.
Turtale mówią w języku smoczym, choć część zna też wspólny.


WALKA:
W trakcie walki Turtale cechują się dobrym zorganizowaniem i wysokim morale. Ich ulubioną taktyką jest miażdżenie przeciwnikowi kończyn podczas kiedy reszta oddziału atakuję przyszpilonego biedaka.
Kiedy wiedzą, że nie mają szans z wrogiem starają się uciec w stronę wody, gdzie lepiej radzą sobie od większości stworzeń.
Cywilizowane wioski Turtali potrafią stosować rozmaite zasadzki i zwody na najeźdźcy.
Miażdżenie: Ugryziony przez Turtala przeciwnik wykonuje test zwarcia. Jeśli mu się nie powiedzie Turtal miażdży jego kończynę (K8+4). Podczas miażdżenia postać nie może używać danej kończyny do puki nie uda się jej test zwarcia z Turtalem (jaka to jest kończyna to już jest zależne od MG). Gad który miażdży swoją ofiarę dalej może wykonywać swój pierwszorzędny atak jakim jest Mistrzowski Topór Wojenny lub Pazury.
Zdolności Czaropodobne: Raz dziennie Turtal może rzucić czar Tarcza (1 poziom), Ochrona przed strzałami (2 poziom) i Odporność na energię (2 poziom) tak jakby był czarodziejem czwartego poziomu.

No to na razie tyle by było na temat tego stworka. Czekam na wasze wypowiedzi. Smile
A.. i ten, po namyślę postanowiłem nie udostępniać rysunku, który wyskrobałem samodzielnie, trochę psuł klimat, ale jeśli ktoś nalega to mogę przesłać linka do niego przez PW. Very Happy
No cóż, nie każdy urodził się z talentem do malowania trzystu kilogramowych zółwi biegających na dwóch łapkach. Very Happy
No nic, to mam nadzieję, że będzie się wam podobał.
Ps. Niebawem zarzucę więcej swoich produkcji... Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwiatek dnia Wto 15:41, 04 Sie 2009, w całości zmieniany 7 razy
Zobacz profil autora
xych
Chłop



Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 3:06, 04 Sie 2009 Powrót do góry

Ogólne wrażenie jest całkiem przyzwoite. Mimo niskiego PW (dlaczego tylko 4 kości?) wydają się nieco zbyt mocne, ale to może tylko wrażenie. Także one są rozmiaru dużego, a używają toporów jednoręcznych dla postaci średnich. To w skali wygląda trochę jak człowiek z malutką siekierką. Zaś co do lvl adjustment - popatrz na minotaura, on ma w 3.5 +2, a poza różnicą 6 punktów naturalnego pancerza (ale rozumiem, że na takiego turtala ciężko zbroję zrobić) i tymi dwoma, niezbyt potężnymi czarami - jest prawie taki sam. Ma jednocześnie pewne właściwości, których turtalowi brakuje.
Więcej opisów Razz Zarówno wyglądu jak i zwyczajów itp. Zaś rysunek śmiało zapodawaj Wink Nie myślałeś, by zrobić od razu kilka wariantów turtali?

Kwiatek napisał:
Ps. Niebawem zarzucę więcej swoich produkcji...

Pośpieszyć się możesz ;P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez xych dnia Wto 3:06, 04 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Kwiatek
Szalony Punk Rockowiec



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42

PostWysłany: Wto 4:56, 04 Sie 2009 Powrót do góry

No wiesz te 11 naturalnego pancerza nie wzięło się z kosmosu. Wszystko jest brane z odpowiednich tabel.
Jeśli chodzi o porównanie Turtala do Minotaura to wydaje mi się, że poza tym samym typem nie mają one wiele wspólnego. Minotaury są twarde i przebiegłe, za to Turtale wyjątkowo wytrzymałe i... wytrzymałe. Very Happy Minotaury są bardzo ociężałymi stworami robionymi typowo jak humanoid-potwór.
Ja podczas robienia Turtali pozwoliłem sobie dadać parę mało charakterystycznych rzeczy dla tego typu. Zacznijmy od tego, że jak pewne widzisz bazowy refleks tego stwora wynosi +1. Nie chciałem żeby Turtale matriksowały mi tu wszystkie ciosy. Właśnie chodzi o to, że kiedy go atakujesz nie słyszysz "nie trafiłeś", tylko "on ma za gruby pancerz".
W sumie fakt, że Minotki mają zaledwie +2... Very Happy Nie porównywałem Turtali do nich pod żadnym względem, ale w sumie masz rację z jednej strony. Pierwotnie miało być EPP +3, ale po zamontowaniu zdolności czaropodobnych stwierdziłem, że tak być nie może. Widziałem rasy, które pierwotnie miały EPP +2, ale jeśli (za zgodą mistrza) posiadały zdolności czaropodobne (no fakt, że może i silniejsze od Turtalowych) EPP sięgał do +5. Dokładnie nie pamiętam teraz jak to szło... No w każdym razie wiesz o co mi chodzi. Nie da się ukryć, że napakowałem tego potworka defensywą każdego rodzaju. Smile I to mi się w nim podoba...

xych napisał:
Nie myślałeś, by zrobić od razu kilka wariantów turtali?


Powiem ci, że myślałem o tym jeszcze podczas robienia "podstawowej" wersji. Naczy może inaczej powiem. Doszedłem do punktu występowanie i zacząłem się zastanawiać nad tym, czy by na przykład nie zrobić też Turtala szamana, czy choćby druida może jakiegoś, czy coś w ten deseń.
Wszystko oczywiście przede mną. Tego potworka zrobiłem w jakieś 3-4 godziny w samym środku nocy, tak więc nie wiem, czy będzie dla mnie problemem walnąć inne jego wersję.
Tutaj też od razu napiszę, co do twojego ostatniego zdania, że nie masz się o co martwić, będzie ich więcej niebawem, i nie tylko Turtali.

No fakt, masz tu racje, że duży Turtal biega sobie ze średnim toporkiem. Nie wiem co by tu można wrzucić zamiast tego...
Co powiesz na Mistrzowski Topór Dwuręczny +8 (K12+4) oczywiście w jedną łapę? Można by było przy okazji zrobić mu większą tarczę co by zwiększyło jego defensywę.
Rozmyślałem też, czy by nie dać mu paru jeszcze czarów z innych trochę dziedzin, ale obawiałem się, że od razu wyjdziecie z założenia, że to już by było przesadzone...

A co do rysunku to może jednak postaram się zmajstrować jakiś lepszy niż ten dotychczasowy. Smile

EDIT:

No więc już po chwili powstaje Szaman Turtali...

TURTAL SZAMAN

Duży Humanoid-Potwór (GAD)
Kostka Wytrzymałości: 3K8+13 (25)
Inicjatywa: -1
Szybkość: 12m (8 pól)
Klasa Pancerza: 20 (-1 rozmiar, -1 Zr, +12 naturalny)
Bazowy atak/zwarcie: +3/+8
Atak: Mistrzowska Duża Włucznia +8 (2k6+4) lub Pazury +7 (K6+4) lub Ugryzienie +2 (K8+2)
Całkowity atak: Mistrzowska Duża Włuznia +8 (2K6+4) oraz Ugryzienie +2 (K8+2) lub 2 Pazury +7 (K6+4) oraz Ugryzienie +2 (K8+2)
Przestrzeń/zasięg: 3/1.5
Specjalne ataki: Miażdżenie K8+4, Zdolności Czaropodobne
Specjalne cechy: Widzenie w ciemnościach (18m)
Rzuty obronne: Wytr +3, Ref +1, Wola +8
Atrybuty: S 18, Zr 8, Bd 12, Int 10, Rzt 17, Cha 15
Umiejętności: Czarostwo +6, Stosowanie magicznych urządzeń +4 Koncentracja +4, Pływanie +7, Wspinaczka +7
Atuty: Talent do magii, Skupienie na czarze (odrzucanie)
Środowisko: Lasy w klimacie umiarkowanym
Występowanie: pojedynczo, banda (2-4), oddział (4-14 plus jeden Turtal Szaman), gromada (8-28 plus 2 Turtal Szaman i 150% niewalczących)
Skala Wyzwania: 8
Skarb: standardowy
Charakter: zwykle chaotyczny neutralny

WALKA
Podobnie jak u podstawowego Turtala...
Miażdżenie: Działa dokładnie tak samo jak u "zwykłego" Turtala (patrz wyżej).
Zdolności Czaropodobne: Turtal Szaman może rzucać następujące czary: Odporność (0 poziom) cztery razy dziennie, Widmowy odgłos i Światło (0 poziom) raz dziennie, tarcza (1 poziom) raz dziennie, Alarm (1 poziom) raz dziennie, Odporność na żywioły (1 poziom) dwa razy dziennie, Ochrona przed chaosem i Ochrona przed złem (1 poziom) raz dziennie, Ochrona przed strzałami (2 poziom) dwa razy dziennie, Odporność na energie (2 poziom) raz dziennie, Niewidzialność (2 poziom) raz dziennie, Zobaczenie niewidzialnego (2 poziom) raz dziennie, Rozproszenie magii (3 poziom) raz dziennie, Szał (3 poziom) raz dziennie i Głęboka drzemka (3 poziom) raz dziennie tak jak by był zaklinaczem szóstego poziomu.

No i dobra, jest już i szaman. Od razu napiszę tu jakie zmiany wprowadziłem do podstawowej wersji Turtala.
1) Całkiem zapomniałem dodać do PW premii z budowy, to dla tego pierwotnie było tak mało. Teraz jest to już poprawione i bardziej już przypomina poważnego Humanoida-Potwora godnego miejsca w MM. Smile
2) No zmieniłem mu broń. Nie dałem mu tego wielkiego dwuręcznego topora, ale za to zwiększyłem rozmiar tego, który posiadał wcześniej tak więc nie powinno być tak źle.
No to by było na tyle zmian.

Jak na razie nie piszę nic o szamanach bo wydaje mi się, że tyle wystarczy co już jest napisane. Smile
Poza tym siedzę już nad tymi potworkami jakieś 7 godzin... Very Happy
Dobra, czas chwilę wypocząć i jazda dalej. Smile
Czekam na wasze opinie.

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwiatek dnia Wto 15:40, 04 Sie 2009, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo

PostWysłany: Wto 9:13, 04 Sie 2009 Powrót do góry

Ja powiem tylko... jak rozmawialiśmy wczoraj [dziś?] na gg to sądziłem, że żartujesz Very Happy
Cóż nie widziałem żółwi ninja już od dawien dawna a i film ten co ostatnio [2-3 lata temu] się pojawił jakoś mnie nie przekonywał...

Ale Turtal. Cóż mogę się tylko się gupio [błąd zamierzony] przyglądać jeśli idzie o mechanikę ponieważ jak już mówiłem edukację DnD skończyłem na 3.0 [Eberron jest tu chlubnym wyjątkiem]...

Strasznie podoba mi się fabularne umiejscowienie Turtali w świecie. Tak zgodzę się z xychem [to już kolejny raz ! ], że brakuje tu trochę opisu o ich zwyczajach, co do języka to może żółwi? Trochę też o obyciu, czy są powoooolne czy raczej rześkie jak skowronek Smile I nie zauważyłem ulubionej klasy ale tak to mi się cholernie podoba Smile

Co do Szamana to się jeszcze wypowiem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kwiatek
Szalony Punk Rockowiec



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42

PostWysłany: Wto 15:39, 04 Sie 2009 Powrót do góry

Jednak jak widać nie żartowałem...

Można powiedzieć, że mam już doświadczenie z Turtalami w grze. Dzisiaj poprosiłem kumpla żeby poprowadził mi przygodę (one on one) dla mojego druida 7 poziom. Jak przygoda wyglądała? Wszystko było okej, do puki nie spotkałem Turtali. Szybko doszedłem do wniosku, że ja + moje dwa wilki (rzecz jasna takie wypasione) ledwo dajemy sobie z nimi radę. Po pierwsze strasznie ciężko je było trafić, a po drugie strasznie dużo zadają z miażdżenia...
Pozwoliłem sobie zatem na kolejne modyfikacje... Zmieniłem SW Turtala z 4 na 6 i SW Turtala Szamana z 6 na 8. Za moment zmniejszę jeszcze obrażenia zadawane przez miażdżenie z 2K8+4 na K8+4 tak jakby to było zwykłe ukąszenie paszczą... Smile Tak poza tym to myślę, że będzie okej wszystko już.
W sumie w obliczaniu SW wcześniej nie uwzględniłem wcale wysokiego naturalnego pancerza, ataków drugorzędnych, rozmiaru, ani choćby czegoś tak podstawowego jak zdolności czaropodobne i myślałem, że będzie fajnie... Masakra.
No nic, teraz już przynajmniej wiem, że trafiają ode w swoją SW. Za momencik jeszcze przeprowadzę ostatnie próby na każdej poszczególnej klasie postaci na danym poziomie i hajda do przygody... Smile

Jeśli chodzi o opisy to spoko, widzę, że nalegacie, tak więc zapewne dzisiaj w nocy coś skrobnę ładnego.
W sumie to jak siebie znam to skrobnę jeszcze od razu jakiegoś nowego potworka, na którego puki co nie mam nawet koncepcji... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo

PostWysłany: Wto 15:49, 04 Sie 2009 Powrót do góry

No tak... ale testowanie jednym jeno druidem to się trochę nie opłaca. SW to średnia poziomów drużyny przeciętnie czteroosobowej... Sprawdź to w standardowym zestawieniu woj-mag-kapłan-łotr i wtedy dostosowuj zmiany Smile A może w 3.5... kurcze aż muszę sobie przyswoić tą edycję bo niedługo będę jak jakiś dinozaur na tym forum co tylko o 3.0 wie... poświęcę się Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
xych
Chłop



Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:17, 04 Sie 2009 Powrót do góry

Ano dla 4 osób SW o takiej samej liczbie winno być zdaje się przeciętnym wyzwaniem.
Druid na 4 poziomie może rzucić oplątanie, korową skórę, a następnie ogniste ostrze i samemu jest w stanie się rozprawić z turtalem. W dodatku on zawsze może się wycofać i uleczyć.
Zaś jeżeli ma jeszcze 3 osoby w drużynie Razz

Edit: żeby ktoś nie musiał patrzeć w podręcznik w sumie, rozpiszę.
Oplątanie obejmuje całkiem spory obszar, postacie w nim przebywające muszą wykonać rzut na refleks, jeżeli ten się nie powiedzie się, prędkość spada im do połowy, nie mogą biec ani szarżować. Dostają -2 do ataku i -4 do zręczności. By się uwolnić muszą przebić ST 20 w rzucie na siłę, lub wyzwalaniu się (akcja całorundowa). Jeżeli im się uda - znowu muszą rzucać na refleks w kolejnej rundzie. Jeżeli rzut na refleks im się uda, pozostają ograniczenia ruchu i w kolejnej rundzie, jeżeli nie wyjdzie poza zasięg oplątania (24 metry średnicy) znowu musi rzucać na refleks.
Daje to nam w sumie nie tylko spowolnienie mocne żółwika, ale także zmniejsza jego atak do +6 dla toporu i 0 dla ugryzienia, oraz jego KP spada z 18 do 16.
Teraz druid rzuca na siebie korową skórę - +2 z naturalnego pancerza, coby nie było nas zbyt łatwo trafić.
Na końcu zaś ogniste ostrze - które na 4 poziomie zadaje 2k8+2 od ognia, a liczy się jako atak dotykowy. Czyli KP turtala, które musimy przebić to w tej chwili nie 16, ale 5. A my mamy na 4 poziomie +3 z bazowego ataku.
Dalej już wszystko jasne chyba dla każdego będzie Razz
Oczywiście turtal może próbować rzucić tarczę (st 16 + obrażenia ew. na koncentrację), ale ta mu da tylko 4 punkty KP, zwiększając je do 9. Lub odporność na energię (st 17 + obrażenia ew. na koncentrację), ale wtedy mamy czas, by coś innego wykombinować.
A to sam druid na 4 poziomie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez xych dnia Wto 16:54, 04 Sie 2009, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Kwiatek
Szalony Punk Rockowiec



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42

PostWysłany: Wto 17:35, 04 Sie 2009 Powrót do góry

Teoretycznie się z tobą zgodzę, ale przyznasz pewnie sam, że to by była taka walka na arenę. Przecież nie mogę rzucić wszystkich czarów żeby położyć jednego Turtala.
Poza tym mówię o walce pomiędzy Selu (druid siódmego poziomu) plus dwa wilki (weź poprawkę na rozwój zwierzaczków druida razem z poziomem) kontra dwa Turtale o skali wyzwania cztery. No mówię ci. Jak mi nie wierzysz to poprowadź sobie taką przykładową walkę biorąc BN na odpowiednich poziomach.
Nie ukrywajmy się z tym, że zrobiłem tego stworka pierwotnie zbyt silnego. Chyba i tak najbardziej pluje sobie w brodę, że dałem im rozmiar duży, przez co mają dużo siły i wyjątkowo silne zwarcie... Smile

I teraz jeszcze raz powtarzam już całkiem jasno. Dwa stworki o SW 4 powaliły Druida poziom 7 i jego dwa silne wilki...
Ps. Nie miały w tym żadnego problemu...

EDIT:
Tak swoją drogą to czemu ja jadę po swoim stworku? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwiatek dnia Wto 17:37, 04 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin