|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Dwastir
Chłop
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Śro 16:26, 27 Cze 2007 |
|
Fantastyczne światy, w których rozgrywają swe przygody dedekowi bohaterowie zamieszkuje niezliczone wręcz mrowie ras (czy raczej - gatunków) obdarzonych świadomością i inteligencją dorównującą ludzkiej, a nierzadko ją przewyższającą. Spośród nich gracze mają możliwość wcielenia się na sesjach jedynie w znikomą część, przytłaczająca ich większość przez twórców systemu została oddelegowana do roli potworów.
Wprawdzie niektóre settingi (jak choćby Zapomniane Krainy) rozszerzają i wzbogacają zestaw ras dostępnych dla postaci, niemniej jednak tak czy inaczej stanowią one jedynie kroplę w morzu. Z jednej strony budzi to niekiedy sprzeciw graczy pragnących odmiany, zagrania przedstawicielami bardziej egzotycznych ras, z drugiej jednak - jest jak najbardziej zrozumiałe i uzasadnione, przecież oryginalność postaci można uzyskać na wiele innych sposobów niż tylko jej przynależnością do jakiejś niecodziennej rasy, poza tym bohater wywodzący się z "potwornej" społeczności stawia zarówno przed prowadzącym go graczem jak i przed Mistrzem Gry wiele rozmaitych kwestii, które w istotny sposób mogą wpływać na grę - kultura i zwyczaje danej rasy, jej stosunek do innych inteligentnych istot (i vice versa) - wszystko to winno znaleźć swoje odbicia na sesjach, w przeciwnym razie niezwykła rasa postaci sprowadzać się będzie do niecodziennego wyglądu, takich a nie innychmodyfikatorów do cech, ewentualnie kilku specjalnych zdolności.
Pewnym sposobem na włączenie do gry przedstawiciela egzotycznej rasy, a przynajmniej ułatwieniem tego zadania jest granie wyrzutkiem, odszczepieńcem, który z jakichś względów (na przykład zbyt "ludzkiego" światopoglądu) został wykluczony poza nawias swojej społeczności i teraz szuka akceptacji wśród innych, być może bardziej tolerancyjnych ras, a osiągnięcie sukcesu jako poszukiwacz przygód może być dlań znakomitym sposobem na realizację tego celu.
Innym pomysłem, choć również, trzeba przyznać, ryzykownym, jest wcielenie się gracza nie w pełnokrwistego przedstawiciela konkretnej rasy (co w niektórych przypadkach, nawet biorąc pod uwagę modyfikator EPP, może stwarzać niebezpieczeństwo naruszenia równowagi gry) a w mieszańca będącego krzyżówką "potwornej" rasy z którąś z bardziej tradycyjnych (i bardziej grywalnych).
Podręcznik Gracza daje do dyspozycji tylko jedną taką krzyżówkę - półorka, jednak nawet patrząc tylko na rasy opisane w dedekowej podstawce z istnienia mieszanek ludzko - orczych i ludzko - elfich możnaby wnioskować o - choćby teoretycznej - możliwości istnienia potomstwa ze związków pomiędzy orkami a elfami. Wprawdzie taka krzyżówka nie została, o ile się orientuję, opisana w żadnym z oficjalnych podręczników do D&D, to jednak.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Piekarz
Chłop
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 39 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z odległej galaktyki...
|
Wysłany:
Pon 21:48, 02 Lip 2007 |
|
No tak, wiele krzyżówek moglibyśmy dać, masz jeszcze do dyspozycji krasnoludów, niziołków, gnomów, drowów i wiele innych mniej, bardziej znanych ras. Z oczywistych względów niektóre krzyżówki mogą się wydawać naciągane, bowiem np. krasnolud-ork, które są odwiecznymi wrogami jest mało prawdopodobne, ale jednak.
Zgadzam sie, że na wiele sposobów można sobie ułatwić, urozmaicić rozgrywkę i grę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|