FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Wariant wysokomagiczny Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Arashi
Zawadiaka



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 1:30, 09 Sty 2013 Powrót do góry

No wiec w poszukiwaniu alternatywnych eee... źródeł energii odkrylem podrecznik Unearthed Arcana i znalazlem tam pare fajnych pomysłów.

Pierwszy uwagę moją przyciągnął system punktowy dla spelllcasterow, podobny do tego ktory widzialem gdzieś na tym forum - ciekawy pomysl, latwy do wprowadzenia sprawdza sie - ale to wciaz nie to ;P


Tym bardziej, ze nastepnym punktem owego rozdzialu jest Recharge magic, cos, co natychmiast, bez chwili wahania wprowadzilem do swojej sesji z paroma minimalnymi poprawkami. Jak mawiał pewien doświadczony bard - 'Chcesz by twe opowiesci byly magiczne? Nie wystarczy tylko czarownik. Potrzebna jest jeszcze magia! Więc... Daj czarownikom czarować!' Wink

Zasada jest prosta - magia się ładuje. Ale robi to na kilka sposobów. Mamy Generalny czas ładowania który ukazuje nam tabelka. Dwie kolumny oznaczajace barda i zaklinacza w jednej i reszte spellcasterow w drugiej. Kazdy wiersz oznaczony od 'Najwyzszego posiadanego poziomu czarow' w dół. Przyklad: jesli postać to 4-poziomowy zaklinacz, jego komorki na czary 2 poziomu (jego najwyzszego) przeladowuja sie z szybkoscia rowna k4+1 rund, podobnie jak czary 1 poziomu. Jednak poziom zerowy laduje sie juz tylko 1k4 rund. Z kolei gdy postacia jest 3-poziomowy czarodziej, komórki przeladowuja sie odpowiednio dwa razy k6+1 i k6.

Inne czasy ladowania danej komorki to zmienne ukazane w tabelce (ustalane wg kilku prostych zasad, wiec nawet nie trzeba miec tych tabelek).

Jest jeszcze jedna fajna strona tego wariantu - 4 osobowa druzyna z 2 spellcasterami ma tak jakby epp +2 czyli da sobie rade z SW o 2 wyzszym od nich. Jak dobrze wiemy sw bywaja przeklamane raz w jedna raz w druga stone - bo co jak druzyna trafi na licza z takim wariantem magicznym? ;P

Tabelka zaklinacza i barda zostaje bez zmian, zas reszta spellcasterow traktuje swoje tabelki jako czary znane na dzien (czyli bez mala tak jak zaklinacz)

Co myslisz Azraelu? Skusilbys sie na taki
przepak spellcastingu? ;P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arashi dnia Śro 2:47, 09 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Wto 9:22, 15 Sty 2013 Powrót do góry

O masakra...
Ja bym się na takie coś nie zgodził. Z prostej przyczyny - czarodziej wtedy jest tak samo silny w czasie każdej walki, niezależnie od ich ilości w ciągu dnia. W DnD jest tak, że musisz oszczędzać siły i planować, czy opłaca się użyć w danej walce najpotężniejszych zdolności/czarów, czy może lepiej je przechować. Wojownicy i inni walczący są zaś bardziej "stali", ponieważ łatwo ocenić ich siłę. Jest mniejsza od odświeżonego maga, a większa od czarodzieja, który już walczył. Podane przez Ciebie rozwiązanie przepakowuje klasy czarujące w sposób tak wielki, że aż nie do pomyślenia. Oczywiście, że na niskich poziomach mag niewiele może i wojownik bije go na głowę. Wtedy takie rozwiązanie może wydać Ci się zasadne. Ja mam inne podejście, bo moi gracze mają 16 poziomy. Stworzenie sytuacji, w której nigdy nie byliby zmęczeni i zawsze mieliby pełno buffów... Właśnie, buffy. Najpierw wybierasz najsilniejsze buffy, nawrzucasz ich przed walką na pęczki, czekasz kilka rund i już w walce masz pełny arsenał czarów ofensywnych....
Jedynym dopuszczalnym dla mnie wariantem jest to, co zezwalam na swoich sesjach: czary poziomu 0 są darmowe. Wszystkie i zawsze. Jak się nad tym zastanowisz, to zobaczysz, że mag mający nieograniczoną ilość zerówek nie jest przegięty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Azrael dnia Wto 9:37, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Arashi
Zawadiaka



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:52, 15 Sty 2013 Powrót do góry

Tez stosowalem to z zerowymi i to wciaz za malo.

Dlaczego?

Ano wlasnie dla tego co powiedziales - ty masz 16poziomowcow, ja mam noobow. I za cholere nie pamietaja ze przed wlezieniem do jaskini warto czasem sie przygotowac, zrobic zwiad, przygotowac zasadzke, cokolwiek...

Fakt, magicy sa dokokszeni w tym wariancie. Ale tylko pozornie. Normalny czarodziej wbije na pole walki, w pierwszej turze trzepnie kule ognista, w drugiej zas, jesli ma wymedytowana, moze rzucic ja ponownie. Czarodziej w tym wariancie jest ograniczony do jednego czaru danegoo poziomu na jakis czas.

Wyobraz sobie, czar lvl 5, 3poziom czarow. Poczatek walki - rzuci czar zerowego, potem pierwszego zalozmy jesli czas rzucania na to pozwala. Druga runda - na zerowy poziom wciaz czeka, tak samo na pierwszy, wiec rzuca drugi i trzeci pioziom. I dupa. Jesli uzyl dlugoladujacych sie czarow, lub chocby kiepskie rzuty wyszly to przez nawet 3-4 rundy stoi bezczynnie. I umarl w butach.

co do samych buffow - one maja niestandardowe czasy ladowania. Wiec rzucenie np sily byka przed wejsciem do walki wiaze sie z unieruchomieniem czarow 2 poziomu na... 5 minut. Nadal tak fajnie? ;P w 5 minut nie bedzie co zbierac ani z buffera ani z buffowanego;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Śro 8:23, 16 Sty 2013 Powrót do góry

Jak to stoi bezczynnie? To co, ma dwa czary? O_o
Rzuca na zmianę czary pierwszo, drugo i trzeciopoziomowe. I siepie jak mała artyleria. A to, że gracze są nieogarnięci, nie jest powodem dla wzmacniania ich postaci Wink Dawaj im stopniowo najpierw prostsze, potem trudniejsze wyzwania. Ty musisz ich nauczyć. Najpierw prowadź ich za rękę, dawaj nauczki. MG to niewdzięczna rola, ale dając rekrutowi do ręki miniguna, jeśli kiepsko idzie mu nauka strzelania z broni krótkiej, jest rozwiązaniem tylko na krótką metę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arashi
Zawadiaka



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:44, 16 Sty 2013 Powrót do góry

No zrozum ze nie wali jak artyleria. ;P

patrz: czarodziej 5 poziomu ma 4 poziomy czarow. Najwyzszy (3) przeladowuje sie (najczesciej, bo niektore czary maja dluzsze czasy ladowania od 5 minut przez @ol h az do tygodnia bodajze) 1k6+1 rund. Drugi najwyzszy poziom (2) tyle samo. Trzeci i czwarty najwyzszy poziom, czyli odpowiednio 1 i 0 poziom laduje sie 1k6. Tym samym 3 i 2 poziom najczesciej moze rzucic co druga runde (jesli ma szczescie), zas 1 i 0 przy odrobinie fuksa faktycznie co runde. Ale nie ma np opcji rzucic dwoch czarow tego samego poziomu w jednej rundzie, chyba ze czas ladowania wychodzi zero. Ten wariant uwzglednia twoj pomysl z darmowymi zerowkami, jednak uwzglednia tez stopniowy wzrost potegi. Zaklinacze i bardowie zaczynaja natomiast od kostki k4, wiec maja wieksze szanse na zmiane w miniguna ;P ale zgodze sie w jednym - wariant ten zyskuje na mocy wraz z postepem postaci. Zero- i pierwszopoziomowki za free w pewnym momencie, to faktycznie pokazuje czarujacych w takim swietle w jakim zawsze ich widzialem ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Czw 8:22, 17 Sty 2013 Powrót do góry

Czekaj, czekaj... czyli nie ma opcji rzucać czary tego samego poziomu runda po rundzie? Bo się musi przeładować? Jeśli tak, to mam mieszane uczucia. Bo może dojść tak do przepakowania postaci, jak i jej osłabienia... Żebym musiał minimalnie 2 rundy czekać, żeby rzucić czar tego samego poziomu... A maksymalnie 7 rund? Sam nie wiem. Mnie się zwyczajnie nie podoba taki pomysł, jest biedny. Ani wte, ani wewte, mówiąc potocznie. Na wysokich poziomach to na 100% osłabi postać. Na niskich może im pomóc, ale niekoniecznie. Postacie będą bardziej przewidywalne, magowie stracą swoje "pierdolnięcie". I od strony technicznej - jasny ch*j by mnie strzelił, jakbym miał to wszystko rzucać, zapisywać i obliczać. Trudno mi sobie wyobrazić bardziej niewygodne rozwiązanie. Na pewno obniży dynamikę walk, może doprowadzić do kłótni o to, czy coś już się załadowało czy nie. Jak chcesz, to zastosuj, ja bym tego nawet kijem nie trącał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arashi
Zawadiaka



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:11, 17 Sty 2013 Powrót do góry

Brak tej tabelki utrudnia nam porozumienie;P

To ja tak prowizorycznie zapodam.

Dla latwosci uznajmy ze chodzi o postac 20lvlowa (wiadomo, ma wszystkie juz posiomy itd)

jesli to zak to poziom 0 i 1 laduje... 0 rund. 2 i 3 - 1 runde (czyli rzuci dwa fireballe pod rzad jesli chce). 4 i 5 - k3 rund. 6 i 7 - k4. Zas 8 i 9 laduja sie k4+1 rund.

bard ma tak samo, tylko odpowiednio przesuniete (najwyzszy, 6 poziom laduje k4+1).

czar, kap i drd laduja tak: 0 i 1 - po 1 rundzie, 2 i 3 - po k3, 4 i 5 - po k4, 6 i 7 - k4+1 i w koncu 8 i 9 cale k6+1.

palek i tropek maja tak samo, tylko tez przesuniete (4 poziom laduja k6+1).

Nikt slabszy nie jest. Balans wg mnie zachowany.
Jedyna postac tracaca pierdolniecie to... Psion ;P raz ze go nie uwzglednili w tabelce, a dwa ze nawet przy ladowaniu barda czy zaklinacza bedzie mial najmniej czarow (mocy w sumie).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Pią 8:18, 18 Sty 2013 Powrót do góry

Brak możliwości rzucania czarów najwyższego poziomu jeden za drugim to brak pierdolnięcia, bo te czary zazwyczaj decydują o wygranej. Jak walczysz na 20 poziomie ze smokiem, to czary 3 poziomu nic mu nie zrobią, chociażby ze względu na OC. Dlatego mam wątpliwości. Dla mnie za dużo problemów to rodzi. I za dużo skomplikowania pod względem technicznym, dodatkowe rzucanie i rozpiski, dodatkowa tabelka. W dnd i tak jest tego za dużo. Powtarzam, jeśli u Ciebie się sprawdza, to stosuj. Ja bym na to się nie zgodził. I jak powiedziałem o tym moim graczom, to też uznali, że ten system jest do bani.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arashi
Zawadiaka



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:17, 18 Sty 2013 Powrót do góry

Widac roznice miedzy dooswiadczonymi graczami a noobami ;P

U mnie wiara zachwycona, ja nie marudze tez, a nawer kilku nie-noobow bylo zadowolonych Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin