FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Broń a inicjatywa Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo

PostWysłany: Sob 22:13, 01 Sie 2009 Powrót do góry

Zastanawiałem się ostatnio nad mechanikami różnych systemów. Cóż nie da się ukryć, że system idealny i ponadczasowy nie istnieje jednak można w jedną mechanikę wrzucić "kawałek" innej. Chodzi mi o mix DnD [d20] i zapożyczenie do niej wg mnie ciekawej sprawy z modyfikacją inicjatywy przy używaniu poszczególnych egzemplarzy broni z WarMłotka. W WFRP mamy na przykład: walczący sztyletem ma inicjatywę zwiększoną o +10% a machający bronią dwuręczną zmniejszoną o 10%. Gdyby tak stworzyć podobną tabelkę do DnD? Każdy przyzna chyba, że zamachnięcie się toporem zajmie o ten ułamek sekundy więcej niż pchnięcie sztyletem w bebechy. Co o tym sądzicie? Z jednej strony łotrowie i staliby się naprawdę szybcy [z atutami poprawionej inicjatywy] a barbarzyńcy i wojownicy ciut wolniejsi ale wówczas taktyka odgrywałaby wiesza rolę niż tylko machanie na oślep czym popadnie bo zadaje więcej kości obrażeń lub ma większy zakres krytyka.

Oczywiście w/w zasada będzie też oddziaływać na bronie strzeleckie i miotane - cóż łatwiej jest rzucić nożem niż naciągnąć nawet lekką kuszę...

Poniżej propozycja:

Inicjatywa modyfikowana przez broń i pancerze

Postaci, które noszą pancerze lekkie nie otrzymują żadnych kar do inicjatywy. Natomiast zbroje średnie i ciężkie modyfikują inicjatywę w następujący sposób. Zbroja średnia -1 do Inicjatywy ciężka zaś -2 do inicjatywy. Jeśli postać jest niewyszkolona w noszeniu danego typu zbroi kara ta kumuluje się z -4 jakie otrzymuje postać za nieumiejętne chodzenie w pancerzu.

Używanie oręża zaś powoduje następujące modyfikacje. Każda broń, która jest rozmiaru takiego jak jej użytkownik nie wpływa na jego inicjatywę. Za każdy rozmiar różnicy postać otrzymuje odpowiednio +1 [dla broni mniejszych] lub -1 [dla broni większych]. Używanie poniższego oręża modyfikuje inicjatywę dodatkowo [kumulatywnie z modyfikatorem za rozmiar]

Sztylet +1
Maczuga -1
Włócznia/krótka włócznia +1
Oszczep +1
Dziryt +1
Tłuk +1
Kusza lekka -1
Kusza ciężka -2
Proca +1
Młot bojowy -1
Rapier +2
Trójząb +1
Bronie drzewcowe -1
Tasak, Wielki topór i Wielki Miecz -2
Łuki +1
Broń miotana +1

Na razie przychodzi mi tyle do głowy. Co o tym sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kwiatek
Szalony Punk Rockowiec



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42

PostWysłany: Nie 2:48, 02 Sie 2009 Powrót do góry

Czemu to zawsze ja odpowiadam pierwszy na twoje tematy? Hmm... pewnie dla tego, że jako pierwszy je zobaczyłem. No to trudno, pierwszy, nie pierwszy moim forumowym obowiązkiem jest się wypowiedzenie na ten temat. No to zaczynajmy.

Sam pomysł jest niebywale fajny (i dla tego dziwie się, że sam na to nie wpadłem), choć ma jedną wadę, ale o tym zaraz.

Danny napisał:
zamachnięcie się toporem zajmie o ten ułamek sekundy więcej niż pchnięcie sztyletem w bebechy


No tego typu rzeczy nie da się ukryć, jednak choć właśnie w tym celu w ogóle powstało coś takiego jak inicjatywa wynikająca ze zręczności i ograniczenia związane z noszeniem pancerzy/weapon zdolności klasowe. O co mi chodzi? No po prostu. Wojownik nosi sobie ten swój sześcioręczny miecz śmierci, w zamian za to "stereotypowo" nosi na sobie szesnastotonowy pancerz ze smoczego odwłoka w którym nie dosyć, że porusza się trzy centymetry na sekunde, ale i ma minus piętnaście do ZR. Łotrzyk w zamian za to nie może biegać z sześcioręcznym mieczem śmierci o ile nie zechce wydać na to dodatkowego atutu, co w przypadku łotrzyka jest beznadziejnym pomysłem, pomijając już fakt, że i tak woli sobie strzelić z łuku, bo przecież ma dużo ZR, a na taki miecz nie weźmie sobie finezji w walce. Wysoka ZR daje mu możliwość używania lekkich pancerzy, które go, zbytnio przecież nie krempują co też sprawia, że i inicjatywa jest wyższa.
Co się tyczy Brb to jest to klasa do dyskusji. Barbarzyńcy wcale nie są ciut wolniejsi, jest wręcz przeciwnie. No, ale nie o tym mowa.

Reszta mi się na prawdę podoba z jednym wyjątkiem. Powiedziałeś, że ta inicjatywa też zależna jest od wielkości broni. W 3.5 edycji niestety wzięli już na to poprawkę i zrobili długie miecze do jednej gnomiej łapki...
A i jeszcze sądzę, że proca powinna mieć ujemny modyfikator...
No i tak swoją drogą to przypomniałem sobie, że coś takiego przecież było zdaje się w 2.5 edycji. Nie jestem do końca co prawda pewien, ale tak mi się wydaje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Nie 21:55, 02 Sie 2009 Powrót do góry

Pomysł fajny... Ale, co powiesz na to: mamy tropiciela ze zręcznością 16 walczącego mieczem dwuręcznym i pijaka w barze, który zaatakował naszego śmiałka sztyletem, o zręczności 12. Inicjatywa tropiciela po Twojej nakładce to +1, pijaka zaś +2. Mimo ogromnej różnicy w zręczności obu panów.

Cóż, sama wizja tego, by atakowanie jakąś bronią było szybsze, jest pozytywna. Ale popatrzmy chwilę na to, czym właściwie jest inicjatywa. Czy powinniśmy ją uzależniać od broni? Przecież to nic innego, jak czas reakcji, refleks postaci. To, czy ma dużą, czy małą broń nie powinno mieć chyba znaczenia... A jak ma dwie bronie? A jak na początku wyjmie sztylet, rzuci nim i wyjmie wielki miecz? Zresztą, czy czas reakcji łotrzyka w walce, to, że zareaguje przed kimś innym będzie uzależnione od tego, że ma w łapie sztylet czy wielki miecz? Przecież działając w swojej inicjatywie nie zawsze walczymy. Twój system ma też podstawową wadę, Danaecie - biorę sobie casterem (magiem czy kapłanem)rapier do łapki i rzucam czary, nawet nie zadaję ciosu, ba, nie umiem się nim posługiwać, a mam darmowo +2 do inicjatywy.

Co do zbroi - zbroja ogranicza już inicjatywę, co prawda pośrednio. Nosząc zbroję nie można używać bowiem wyższej premii ze zręczności, niż zbroja na to pozwala. Jest w tym wiele prawdy, dopiero komuś naprawdę wybitnie zręcznemu dopasowana zbroja będzie ograniczać ruchy na tyle, by spowolnić czas jego reakcji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kwiatek
Szalony Punk Rockowiec



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42

PostWysłany: Nie 22:24, 02 Sie 2009 Powrót do góry

No i proszę jak ładnie napisałeś to samo co ja napisałem w poście przed tobą. Czasami się zastanawiam, czy w ogóle ludzie dostrzegają/czytają moje posty... Very Happy

Jeśli chodzi o ten przykład z pijaczkiem, to chyba tak, czy owak naturalne jest to, że pijaczek nie nosi żadnego pancerza, który mógł by mu przeszkadzać w atakowaniu, poza tym tropiciel jest nie przygotowany, więc jego zręczność tak, czy owak tu nie ma znaczenia.
Inna sprawa jak rozpatrujemy już pełną walkę. I tu w ogóle myślę, że nawet, gdyby ten pijaczek był by pijany to 1) raczej by nie walczył z lepiej uzbrojonym tropicielem 2) Jeśli jest pijany to ma minusy do ZR.

Jeśli chodzi o rzucanie czarów z bronią w łapie to sądzę, ze trzeba by było zrobić kolejną tabelę, która zmniejszała by inicjatywę do rzucania czarów.
Wiadomo przecież, że czarodziej nie posiadający w ręku broni szybciej sobie zamacha rękami niż czarodziej z wielkim mieczem.
No mimo swoich jak na razie licznych wad ten system wprowadzenia inicjatywy do używanych aktualnie broni i pancerzy mi się podoba.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
xych
Chłop



Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:41, 02 Sie 2009 Powrót do góry

Tak, w ADnD było opóźnienie broni, które wpływało na inicjatywę. Było to także znacznie lepiej rozwiązane/rozłożone. Polecam sięgnąć po podręczniki do 2.5


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez xych dnia Nie 22:41, 02 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Nie 22:55, 02 Sie 2009 Powrót do góry

Kwiatek napisał:
No i proszę jak ładnie napisałeś to samo co ja napisałem w poście przed tobą. Czasami się zastanawiam, czy w ogóle ludzie dostrzegają/czytają moje posty..


Zabij mnie, ale nie miałem pojęcia, że akurat to miałeś na myśli w swoim poście. Szczerze mówiąc czytałem go trzy razy i do tej pory nie wiem, co w nim chciałeś powiedzieć przez ten sześcioręczny miecz itp... Razz

Kwiatek napisał:
Jeśli chodzi o rzucanie czarów z bronią w łapie to sądzę, ze trzeba by było zrobić kolejną tabelę, która zmniejszała by inicjatywę do rzucania czarów.

Czyli bawimy się w 'utrudnij sobie życie kolejną tabelką?' Cóż, wolałbym jakąś bardziej zwartą zasadę, a nie mnożenia mnóstwa niepotrzebnych. Sama idea do mnie przemawia, sposób, w jaki Danaet ją mechanicznie rozwiązał - już nie.
Zresztą wciąż nie jestem przekonany, że różna szybkość samego ataku daną bronią przedkładać się powinna na inicjatywę... Jak pisałem, obrazuje ona szybkość reakcji postaci względem innych, nie szybkość samego ataku. Idąc tokiem myślenia Danaeta, wszelkie czary przyspieszające ruchy (np. "przyspieszenie") winny dawać premię do inicjatywy. No i system taki, co też już wspomniałem, krzywdzi casterów lub ich wzmacnia, zależy od podejścia do niego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin