|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 18:15, 29 Lis 2006 |
|
To możnaby do poziom 20 i co dalej, ale chcę skupić się tylko na tym pomyśle - Pomyślcie o tym, ze gracie człowiekiem i przyszedł już jego czas, a wysokiego poizomu nie osiągnął - co wtedy?
Wpałdem na pomysł 2 rozwiązań odwzorowujących dorastanie dziecka
CIEKAWSZY i BARWNIEJSZY daje moim zdaniem większą frajdę
Na początek proponuję przyjąć nie 10,10,10,10,10,10 jak w przypadku dorosłego człowieka, lecz 3,3,3,3,3,3...
Teraz uwzględniamy premie rasowe i mamy dziecko od miesiąca do 3 latek
Potem o 1k3 zwiększamy każdy atrybut i mamy atrybuty 6 latka.
Potem o 1k4 i mamy 11 latka i 1k8 = 15latek (to juz wiek dorosłości w DND) W tym wieku powinniśmy mieć od biedy przygotowany życiorys.
Np. POstawiono na rozwój fizyczny dziecka (pierwsze 3 atrybuty + 2 każdy), postawiono na rozwój duchowy (MD i INT po +3), nauczyciel to erudyta (CHA + 3), takie rzeczy... Oczywiście brak zainteresowania dzieckiem (charakter nie dobry i nie praworządny ograniczenie), lub problemy w nauce (kary do MD INT I CHA) też wpływają na rozwój...
Ewentualnie możnaby losować na każdy etap po jedenj takiej cesze...
NIe próbowałem tka tworzyc postaci, ale może być z tego niezły bigos
Na koniec z najmocniejszego atrybutu ojcai najmocniejszego atrybutu matki po +1 do tego atrybutu u dziecka i mamy gotową postać...
KURDE zapomniałem tego drugiego ;D |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
wujek czikit
Adept
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 19:55, 29 Lis 2006 |
|
Drugi pomysł mi się podoba ;p
A tak poważnie...
Dla mnie bomba! To musi być cholernie ciekawe grać ojcem Najlepiej by on aktywnie poszukiwał przygód i zarabiał w ten sposób na utrzymanie dziecka "A mój tatuś morduje ludzi!"
PZDR dla Ciebie za pomysł i przygotowanie mechaniczki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Azrael
Główny Zły (Admin)
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios
|
Wysłany:
Śro 20:07, 29 Lis 2006 |
|
Fakt, ciekawe.
"Aniu, idziemy zabijać smoki, weź kurteczkę, wieje"
Więcej możliwości na przygody - nauka dziecka, czy porwanie go i szantaż BG
Albo bunt dziecka i powstanie w ten sposób największego wroga BG:> |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 15:41, 30 Lis 2006 |
|
Dokładka:
MODYFIKATORKI
- Nacisk na rozwój umysłu (po +2 do Intelektu i Madrości)
- Nacisk na rozwój fizyczny (po +1 do Siły Zręczności i Budowy)
- Nacisk na religijność (Dziecko gdy dorasta ma już pewną reputację wśród kapłanów jego religii)
- Charyzmatyczny (+3 do Charyzmy)
- Złe środowisko (charakter nie może być praworządny i nie dobry)
- Dobre środowisko (charakter nie może być chaotyczny i nie zły)
- Mądry nauczyciel (darmowy atut na starcie (nie kumulujący się z innymi, np. za rasę człowiek, lub klasę wojownika)
- Groźny uraz (postać ma do końca życia fobię np. przed pająkami, koniami itp. może to też oznaczać strach przed mieczem...)
- Nerwowość (Testy umiejętności do wykonania których potrzeba dużej ilości czasu skutkują karą -5 dla tej postaci)
- Chutliwość (Postać ma wielkie potrzeby seksualne, co stara się ukryć przed światem, zamykając się w sobie, skutkuje karą -3 do Charyzmy)
- Upośledzenie (Kary po -3 do wszystkich atrybutów)
- Geniusz (Intelekt i Mądrość +3, lecz wiele osób bardzo zazdrości posaidaczowi geniuszu i pragnie jego śmierci, lub przynajmniej niedoli...)
No tyle na razie...
EDIT:
Własnie zapomniałem co z tym należy robić napisać
Otóż, w każdym okresie należy wykonać rzut, mówiący którą cechę dziecko "nabywa"... Rzcuamy 1k12 lub lepiej rozpisać numerki i przeprowadzić losowanie karteczek (na każdej karteczce numer, mieszamy itd. ) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Sob 11:37, 02 Gru 2006 |
|
Dla mnie pomysł grania dzieckiem poprzedniej postaci nie jest obcy. Można tak grać do 3 albo nawet 4 pokolenia jak kto lubi Wtedy w grze pojawia się nowy wymiar. Od nas zależy kim będzie nasza pociecha Czy spłodzimy ją z jakąś demonicą, smoczycą czy innym paskudztwem cz wyślemy do szkoły magów czy do lasu czy wychowamy na prawego obrońce czy an okrutnego tyrana Tyle, ze ile by trzeba grać
Co do mechaniki... osobiście jestem przeciwny mieszaniu w atrybutach ale to chyba jest ok. Najlepiej zagrać z tą mechaniką i sprawdzić czy się gra nie sypnie żeby nie powychodziły zmutowane dzieciaki z 20 na każdym atrybucie nie wiem czy to możliwe tak strzeliłem a nie chce mi się myśleć
Chociaż zawsze można napoić dzieciaka jakimś wywarem z nimfy i będzie miał większego moda do charyzmy czy coś
PS. przeniosę ten temat do home rules. Mam nadzieje, że nikt nie bedzie zły. Właściwie to nie jest mechanika tylko dla MP a nawet bardziej dla graczy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|