FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Profile Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:45, 14 Kwi 2006 Powrót do góry

Gdy ktoś tworzy postać, a nie pasuje mu paladyn taki jak przedstawiony w PG, niech go nieco zmutuje i z takiego czegoś powstaje profil. Po prostu to nieco zmodyfikowane klasy podstawowe, lekko różniące się od standardowych.

Profile dla Wojownika
Najemnik - Wojownik, dla którego pieniądz jest najważniejszy. Szuka wyłącznie zarobku i bogactwa. Nie pogardza niewolnikami.
Klasa tak jak wojownik z tym, że startuje z dodatkową 100sz, do umiejętności klasowych dopisane ma Zastraszanie, Blefowanie i Zbieranie Informacji. Traci umiejętności klasowe : Rzemiosło, Postępowanie ze Zwięrzętami. Jego charakter musi być neutralny. Ma też kary -1 do RZT i -1 do INT. Dostaje premie +1 do SIŁ.

Profile dla Paladyna
Krzyżowiec - Paladyn najlepiej czujący się jako dowódca wielkiej wyprawy przeciw złu.
Klasa jak paladyn, z tym że z umiejętności klasowych odpisane ma rzemiosło, leczenie, występy i postępowanie ze zwierzętami. Za to na 6. poziomie automatycznie dostaje atut zdolności przywódcze i jest to atut darmowy.

Łowca demonów - Paladyn polujący wyłącznie na demony.
Klasa jak paladyn, z tym że w walce z demonami może wpaść w amok, działający podobnie do szału barbarzyńcy. Postać w amoku ma KP równą 10, lecz tyle punktów ile bylo powyżej 10, zostają dodane do Premii do trafienia i do obrażeń na 6 rund. Po amoku postać musi wykonać test na wytrwałość o ST = 15 naczej pada na ziemię wycieńczona. Jeśli test się powiedzie, postać może ponownie wpaść w amok.

Czekam na kolejne propozycje profilów dal reszty klas. Jak zauważyliście daje to możliwość stworzenia nowej klasy w ciągu kilkunastu minut, a dzięki której można się lepiej poczuć w grze. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Asfodell Sztywny Kark dnia Sob 19:01, 15 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
HunteR
Szara Eminencja



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Sob 16:56, 15 Kwi 2006 Powrót do góry

Po pierwsze:
Myślę że te profile spokojnie można było wrzucić do tematu "Zmiana cech klasowych- indywidualizacja twojej postaci" bez konieczności zakładania nowego tematu. Tam pasowałyby jak ulał.

Po drugie:
Starajcie się nie pisać takich krótkich postów które na dodatek nie wprowadzają nic sensownego do dyskusji, a ponadto mogą być obraźliwe dla kogoś bądź łamać regulamin forum.

Po trzecie co do profili zaprezentowanych przez Asfodella:
O tym była właśnie mowa w temacie o indywidualizacji postaci Wink

Jeżeli chodzi o ocenę powyższych profili to najbardziej podoba mi się Łowca Demonów. Taki Van Helsing w połączeniu z Blade'm i Wiedźminem Very Happy Wsumie nic specjalnego ponieważ daje mu to tylko berserk ale po połączeniu z odpowiednim ekwipunkiem i odgrywaniem postaci może być bardzo fajna.

Krzyżowiec to moja ulubiona wersja paladyna (poluje nie tylko antychrysty ale i innowierców i nie wacha się przed użyciem miecza jeśli tylko wydaje mu się że działa w imię swojego bóstwa Twisted Evil ) ale wsumie nie bardzo rozumiem o co ci chodziło. Koleś niby jest paladynem ale awansuje jak wojownik? No i właściwie to niewiele dostał ciekawostek, bo tyle tylko że "za darmo" dostaje dodatkowy atut zdolności przwódcze.

Wojownik-najemnik... hmm... cóż dodatkowa kasa jest fajna ale nie wiem czy dostatecznie usprawiedliwiona fabularnie (no chyba że zakłada się że koleś poprostu już wcześniej wykonywał jakieś zadania i stąd większe fundusze). Nowe zdolności klasowe bardzo trafnie dobrane podczas gdy modyfikatory w atrybutach moim zdaniem zupełnie na odwrót. Wkońcu najemnik to nie koleś który rzuca się w wir walki jak pierwszy lepszy barbarzyńca ale raczej ktoś kto działa w kamuflarzu, po cichu. Powinien zatem być sprytniejszy i zręcznięjszy od swoich przeciwników choćby kosztem siły. Dlatego proponuję dać mu +1 do madrości i zręczności a za to -1 do siły. Można by jeszcze zrobić taki myk żeby dać powiedzmy +1 do charyzmy (bo na niej opierają się dodatkowe zdolności, wkońcu najemnik musi wzbudzać zaufanie) a w zamian za to np. -2 do siły albo zrezygnować z modyfikatora do mądrości.

Własnych propozycji narazie nie mam dokładnie sprecyzowanych (choć coś mi chodzi po głowie Cool ). Zobaczymy jak się temat rozwinie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:29, 15 Kwi 2006 Powrót do góry

a początek poprawka: krzyżowiec awasuje jak palaydn, przepraszam nei zauważyłem Smile

temat dlatego założyłem nowy, żeby go przeznaczyć tylko i wyłącznie do profili, a nie gadać o indywidualizacji postaci Very Happy

nie będę komentował dalej huntera, bo uważam że to jak odczytujecie profil zależy od was więc nei chcę się wtrążalać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 9:00, 16 Kwi 2006 Powrót do góry

kojarzy mi się z tym wyobrem pod-klasy w Baldurs Gate 2. To mogło by być ciekawe ale według mnie powinno wymyślić się tego więcej i żeby te uiejętności było ciekawsze a nie tylko modyfikatory do atrybutów. Tylko czy wtedy nie lepiej zrobić całiem nowej klasy albo jakiejś nowej prestiżówki? Wink
Sam nie wiem... pomysł ciekawy, ale czegoś mi brakuje...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dźwiedź
Zbrojny



Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Kątowni.

PostWysłany: Wto 21:29, 18 Kwi 2006 Powrót do góry

Cofamy się z takimi pomysłami do ADnD łupanego. Nie lepiej wymyślić prestiżówkę i przede wszystkim nie tykać atrybutów?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon 8:25, 24 Kwi 2006 Powrót do góry

Zgadzam się z dźwiedziem w kwesti atrybutów.
I chyba faktycznie lepiej zrobić prestiżówke zamiast takiego 'mieszania'. Chyba, że mnie przekonacie, że to nie to samo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wujek czikit
Adept



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:47, 04 Lip 2006 Powrót do góry

Hmm... więc zwyczajny paladyn już niemoże być łowcą demonów ani napażać się jako dowódca armii? Tak czy inaczej mi do szczęścia nie są profile potrzebne. Wystarczy, że ma je czarodziej Very Happy
Zresztą można by zrobić prestiżówki, jak słusznie zauważono, Krzyżowca i Łowcy Demonów i jest fajnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo

PostWysłany: Sob 8:25, 08 Lip 2006 Powrót do góry

W DnD piękne jest to, że nawet gdy spotkają się przedstawiciele dwóch takich samych klas nie wiedza czego moga się spodziewać po sobie. Postaci różnią się atutami i właśnie klasami prestizowymi. No bo Pladyn z kalsą Krzyżowca i Pladyn z kalsą Protektora Wielkiego Królestwa [czy jakoś tak] to przecież nadal Paladyn ze swoim kodeksem honorowym... a jednak ktoś inny. Po to są właśnie klasy prestiżowe. Paladyn chce być krzyzowcem - może odrgywać właśnie taki stereotyp a klasa prestiżowa po prostu dopełni jego postać. Tak samo Paladyn, którego celem życiowym jest oczyszczenie świata z demonów - chodzi, tropi zabija demony. Po pewnym czasie odkrywa, ze idzie mu to coraz lepiej [prestiż] jednak nadal od początku do końca nazywa siebie sir Geleiv Łowca Demonów.

Właśnie na tym polega prestiż i nie ma sensu ingerować w klasy postaci aby uzyskać taki sam efekt.

Ale to moje zdanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dźwiedź
Zbrojny



Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Kątowni.

PostWysłany: Nie 17:36, 23 Lip 2006 Powrót do góry

W serii "Complete..." zrobiono też alternatywne klasy początkowe - w "Complete Warrior" jest to Swashbuckler, Samuraj i Hexblade. Pierwszy to akrobata - nosi lekkie zbroje, buja się na żyrandolach, fechtuje i w ogóle patrz Douglas Fairbanks i Errol Flynn. U samuraja położono nacisk na honor, walkę dwoma mieczami - krótkim i półtoraręcznym na raz, oraz sztukę iaijutsu, czyli dobycia miecza, spunktowania przeciwnika i schowania miecza jednym ruchem. Hexblade ma ograniczony asortyment zaklęć i umiejętność "przynoszenia pecha" przeciwnikowi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wujek czikit
Adept



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:58, 25 Lip 2006 Powrót do góry

Zamiast profili można po prostu... poszperać w ekwipunku i dobrać odpowiednie atuty. Przecież Legolas był wojownikiem mimo iż nie walczył toporem ani nie chasał po mumakilach w cięzkiej zbroi ;> Taką właście postać (2 miecze, lekka zbroja, robin hood w spódnicy Wink stworzyła dziewczyna, która pare dni temu nakłoniłem do erperzenia :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
berti
Zbrojny



Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:32, 21 Sty 2007 Powrót do góry

Profile sprawdzają się w grach komputerowych np. NWN2 tam bardzo spodobało mi się to rozwiązanie.
A w normalnym DnD moim zdaniem można to spokojnie uzgodnić z MP i jeśli się zgodzi na jedno wyjdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin