Autor |
Wiadomość |
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 9:45, 14 Kwi 2006 |
|
Gdy ktoś tworzy postać, a nie pasuje mu paladyn taki jak przedstawiony w PG, niech go nieco zmutuje i z takiego czegoś powstaje profil. Po prostu to nieco zmodyfikowane klasy podstawowe, lekko różniące się od standardowych.
Profile dla Wojownika
Najemnik - Wojownik, dla którego pieniądz jest najważniejszy. Szuka wyłącznie zarobku i bogactwa. Nie pogardza niewolnikami.
Klasa tak jak wojownik z tym, że startuje z dodatkową 100sz, do umiejętności klasowych dopisane ma Zastraszanie, Blefowanie i Zbieranie Informacji. Traci umiejętności klasowe : Rzemiosło, Postępowanie ze Zwięrzętami. Jego charakter musi być neutralny. Ma też kary -1 do RZT i -1 do INT. Dostaje premie +1 do SIŁ.
Profile dla Paladyna
Krzyżowiec - Paladyn najlepiej czujący się jako dowódca wielkiej wyprawy przeciw złu.
Klasa jak paladyn, z tym że z umiejętności klasowych odpisane ma rzemiosło, leczenie, występy i postępowanie ze zwierzętami. Za to na 6. poziomie automatycznie dostaje atut zdolności przywódcze i jest to atut darmowy.
Łowca demonów - Paladyn polujący wyłącznie na demony.
Klasa jak paladyn, z tym że w walce z demonami może wpaść w amok, działający podobnie do szału barbarzyńcy. Postać w amoku ma KP równą 10, lecz tyle punktów ile bylo powyżej 10, zostają dodane do Premii do trafienia i do obrażeń na 6 rund. Po amoku postać musi wykonać test na wytrwałość o ST = 15 naczej pada na ziemię wycieńczona. Jeśli test się powiedzie, postać może ponownie wpaść w amok.
Czekam na kolejne propozycje profilów dal reszty klas. Jak zauważyliście daje to możliwość stworzenia nowej klasy w ciągu kilkunastu minut, a dzięki której można się lepiej poczuć w grze. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Asfodell Sztywny Kark dnia Sob 19:01, 15 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
HunteR
Szara Eminencja
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Sob 16:56, 15 Kwi 2006 |
|
Po pierwsze:
Myślę że te profile spokojnie można było wrzucić do tematu "Zmiana cech klasowych- indywidualizacja twojej postaci" bez konieczności zakładania nowego tematu. Tam pasowałyby jak ulał.
Po drugie:
Starajcie się nie pisać takich krótkich postów które na dodatek nie wprowadzają nic sensownego do dyskusji, a ponadto mogą być obraźliwe dla kogoś bądź łamać regulamin forum.
Po trzecie co do profili zaprezentowanych przez Asfodella:
O tym była właśnie mowa w temacie o indywidualizacji postaci
Jeżeli chodzi o ocenę powyższych profili to najbardziej podoba mi się Łowca Demonów. Taki Van Helsing w połączeniu z Blade'm i Wiedźminem Wsumie nic specjalnego ponieważ daje mu to tylko berserk ale po połączeniu z odpowiednim ekwipunkiem i odgrywaniem postaci może być bardzo fajna.
Krzyżowiec to moja ulubiona wersja paladyna (poluje nie tylko antychrysty ale i innowierców i nie wacha się przed użyciem miecza jeśli tylko wydaje mu się że działa w imię swojego bóstwa ) ale wsumie nie bardzo rozumiem o co ci chodziło. Koleś niby jest paladynem ale awansuje jak wojownik? No i właściwie to niewiele dostał ciekawostek, bo tyle tylko że "za darmo" dostaje dodatkowy atut zdolności przwódcze.
Wojownik-najemnik... hmm... cóż dodatkowa kasa jest fajna ale nie wiem czy dostatecznie usprawiedliwiona fabularnie (no chyba że zakłada się że koleś poprostu już wcześniej wykonywał jakieś zadania i stąd większe fundusze). Nowe zdolności klasowe bardzo trafnie dobrane podczas gdy modyfikatory w atrybutach moim zdaniem zupełnie na odwrót. Wkońcu najemnik to nie koleś który rzuca się w wir walki jak pierwszy lepszy barbarzyńca ale raczej ktoś kto działa w kamuflarzu, po cichu. Powinien zatem być sprytniejszy i zręcznięjszy od swoich przeciwników choćby kosztem siły. Dlatego proponuję dać mu +1 do madrości i zręczności a za to -1 do siły. Można by jeszcze zrobić taki myk żeby dać powiedzmy +1 do charyzmy (bo na niej opierają się dodatkowe zdolności, wkońcu najemnik musi wzbudzać zaufanie) a w zamian za to np. -2 do siły albo zrezygnować z modyfikatora do mądrości.
Własnych propozycji narazie nie mam dokładnie sprecyzowanych (choć coś mi chodzi po głowie ). Zobaczymy jak się temat rozwinie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 19:29, 15 Kwi 2006 |
|
a początek poprawka: krzyżowiec awasuje jak palaydn, przepraszam nei zauważyłem
temat dlatego założyłem nowy, żeby go przeznaczyć tylko i wyłącznie do profili, a nie gadać o indywidualizacji postaci
nie będę komentował dalej huntera, bo uważam że to jak odczytujecie profil zależy od was więc nei chcę się wtrążalać |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Nie 9:00, 16 Kwi 2006 |
|
kojarzy mi się z tym wyobrem pod-klasy w Baldurs Gate 2. To mogło by być ciekawe ale według mnie powinno wymyślić się tego więcej i żeby te uiejętności było ciekawsze a nie tylko modyfikatory do atrybutów. Tylko czy wtedy nie lepiej zrobić całiem nowej klasy albo jakiejś nowej prestiżówki?
Sam nie wiem... pomysł ciekawy, ale czegoś mi brakuje... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dźwiedź
Zbrojny
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 96 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Kątowni.
|
Wysłany:
Wto 21:29, 18 Kwi 2006 |
|
Cofamy się z takimi pomysłami do ADnD łupanego. Nie lepiej wymyślić prestiżówkę i przede wszystkim nie tykać atrybutów? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Pon 8:25, 24 Kwi 2006 |
|
Zgadzam się z dźwiedziem w kwesti atrybutów.
I chyba faktycznie lepiej zrobić prestiżówke zamiast takiego 'mieszania'. Chyba, że mnie przekonacie, że to nie to samo |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wujek czikit
Adept
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 8:47, 04 Lip 2006 |
|
Hmm... więc zwyczajny paladyn już niemoże być łowcą demonów ani napażać się jako dowódca armii? Tak czy inaczej mi do szczęścia nie są profile potrzebne. Wystarczy, że ma je czarodziej
Zresztą można by zrobić prestiżówki, jak słusznie zauważono, Krzyżowca i Łowcy Demonów i jest fajnie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo
|
Wysłany:
Sob 8:25, 08 Lip 2006 |
|
W DnD piękne jest to, że nawet gdy spotkają się przedstawiciele dwóch takich samych klas nie wiedza czego moga się spodziewać po sobie. Postaci różnią się atutami i właśnie klasami prestizowymi. No bo Pladyn z kalsą Krzyżowca i Pladyn z kalsą Protektora Wielkiego Królestwa [czy jakoś tak] to przecież nadal Paladyn ze swoim kodeksem honorowym... a jednak ktoś inny. Po to są właśnie klasy prestiżowe. Paladyn chce być krzyzowcem - może odrgywać właśnie taki stereotyp a klasa prestiżowa po prostu dopełni jego postać. Tak samo Paladyn, którego celem życiowym jest oczyszczenie świata z demonów - chodzi, tropi zabija demony. Po pewnym czasie odkrywa, ze idzie mu to coraz lepiej [prestiż] jednak nadal od początku do końca nazywa siebie sir Geleiv Łowca Demonów.
Właśnie na tym polega prestiż i nie ma sensu ingerować w klasy postaci aby uzyskać taki sam efekt.
Ale to moje zdanie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dźwiedź
Zbrojny
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 96 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Kątowni.
|
Wysłany:
Nie 17:36, 23 Lip 2006 |
|
W serii "Complete..." zrobiono też alternatywne klasy początkowe - w "Complete Warrior" jest to Swashbuckler, Samuraj i Hexblade. Pierwszy to akrobata - nosi lekkie zbroje, buja się na żyrandolach, fechtuje i w ogóle patrz Douglas Fairbanks i Errol Flynn. U samuraja położono nacisk na honor, walkę dwoma mieczami - krótkim i półtoraręcznym na raz, oraz sztukę iaijutsu, czyli dobycia miecza, spunktowania przeciwnika i schowania miecza jednym ruchem. Hexblade ma ograniczony asortyment zaklęć i umiejętność "przynoszenia pecha" przeciwnikowi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wujek czikit
Adept
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 15:58, 25 Lip 2006 |
|
Zamiast profili można po prostu... poszperać w ekwipunku i dobrać odpowiednie atuty. Przecież Legolas był wojownikiem mimo iż nie walczył toporem ani nie chasał po mumakilach w cięzkiej zbroi ;> Taką właście postać (2 miecze, lekka zbroja, robin hood w spódnicy stworzyła dziewczyna, która pare dni temu nakłoniłem do erperzenia :] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
berti
Zbrojny
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 80 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 0:32, 21 Sty 2007 |
|
Profile sprawdzają się w grach komputerowych np. NWN2 tam bardzo spodobało mi się to rozwiązanie.
A w normalnym DnD moim zdaniem można to spokojnie uzgodnić z MP i jeśli się zgodzi na jedno wyjdzie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|