FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 SW mieszanej grupy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Arashi
Zawadiaka



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:14, 04 Sie 2012 Powrót do góry

Siemka ;]

Z dumą i radością donoszę, że moja drużyna z powodzeniem ukończyła mój tutorial i jest gotowa do właściwej kampanii ;]

Jednak w związku z tym pojawił się problem... jak zwykle dla mnie, nie dla nich ;P

Przy przydzielaniu expa oczywiście dostają go głównie za questy, odgrywanie, ciekawe pomysły... no ale potworki są bądź co bądź istotne dla zabawy.

Jednak w podręcznikach nie do końca mogę znaleźć (a jak już znajdę coś to zrozumieć) jak podliczyć SW grupy składającej się z różnych potworków. Wiem, że na potrzeby expa liczy się każdego osobno, sumuje i dzieli na wszystkich... spoko. Ale jak określić czy dana grupa różnych potworów nie będzie dla drużyny zbyt słaba/mocna?

Mieli za przeciwników 4 gobliny i 2 ogry. Poziom drużyny: 2. Skoro goblin ma SW 1/4, a ogr SW 2, to mam to potraktować jako wyzwanie o SW... 5? To z kolei chyba przegięcie, prawda? W teorii stosując takie sumowanie powinni dostać bęcki, bądź co bądź 'nieopierzona' drużyna miała za zadanie pokonać wyzwanie przekraczające ich poziom o 3 punkty!

Jak więc mam to rozwiązać? Tabelka o grupach potworów i ich SW jest dla mnie zwyczajnie niezrozumiała. Tzn - jeśli mamy do czynienia z grupą potworów tego samego gatunku (tudzież SW) to spoko, ale jak grupę mieszaną?

edit: w końcu nawet 20 poziomowe postacie padną w końcu pod naporem kilkuset orków... a z kolei dobrze wiemy, że zsumowanie SW tych kilkuset orków da nam wynik przekłamany, bo znaczna większość i tak padnie z ręki graczy ;P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arashi dnia Sob 14:32, 04 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Wto 17:44, 07 Sie 2012 Powrót do góry

20 poziomowe postacie nie padną pod naporem żadnej ilości orków Smile zobacz sobie czary 9 poziomowe. Samo słowo mocy:giń wybije ich niezliczoną ilość, a nawet żałosne fireballe je zdziesiątkują. I nie dostaną za to expa, doczytaj zasady z pmp, od pewnej różnicy między sw potwora a poziomem postaci nie dostaje się doświadczenia. Ale to tak na marginesie Wink
Licz SW osobno za każdego potwora. I tyle. Wtedy oddasz odpowiednio skalę trudności spotkania. Jeśli uważasz, że określone zestawienie było łatwiejsze/trudniejsze, dostosuj expa. Jesteś MG, nie musisz się sztywno trzymać podręcznikowych tabelek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Azrael dnia Wto 17:45, 07 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Arashi
Zawadiaka



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:14, 08 Sie 2012 Powrót do góry

Nie zrozumiałeś mnie do końca ;P Z tymi orkami to taki luźny przykład, nieistotny dla tematu właściwie.

Chodzi mi o to jak przygotować spotkanie, żeby było w miarę wyrównane ;]

Przykładowo - mamy grupę 4 x 5lvl. Ile potworków mogę dać na raz, w jednym spotkaniu, żeby móc piąte przez dziesiąte określić czy drużyna przeżyje czy nie. Powiedzmy 4 piątopoziomowców da sobie rade z dajmy na to trollem o SW 5. Ale chcę im dać ogry o SW 2 i gobliny o SW 1/4 - więc ilu ogrów i ilu goblinów będzie odpowiednim wyzwaniem? Bo jak dam przykładowo 2 ogry (2 x SW 2) i 4 gobliny (4 x SW 1/4), czyli sumarycznie w teorii SW 5 to obaj wiemy, że te biedne stworki nie mają choćby cienia szansy na przeżycie. Więc jak to dziadostwo liczyć? ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Pią 17:56, 10 Sie 2012 Powrót do góry

Obawiam się, że nikt nie policzy Ci tego wzorem matematycznym. Poza tym drużyna drużynie nierówna, poziom często jest tylko wskazówką dla siły postaci. Zwykły wojownik na 10 poziomie nie jest równy postaci na tym levelu zrobionej przez doświadczonego powergamera. Poza tym wiele zależy od tego, jak się zaczęło spotkanie, tzn. w jakich warunkach, czy gracze wpadli w zasadzkę, czy sami ją zastawili, czy spotkanie było w specjalnych warunkach (np. w wodzie, w ciasnym pomieszczeniu). Nie wrzucisz tego w sztywne ryzy, Arashi. Jako MG znasz drużynę najlepiej i jesteś w stanie z grubsza ocenić możliwości postaci. Jeśli się namęczyli, nagrodź ich bardziej, niż przewidywałeś (chyba, że namęczyli się przez własny debilizm Razz). Jeśli zrobią coś głupiego, odejmuj expa. Jeżeli szybko i sprawnie rozniosą wrogów, bo mieli dobry pomysł, też daj im dużo expa, żeby ich motywować. Jeżeli wbili się we wrogów jak nóż w masło i w zasadzie roznieśli ich nie myśląc, ale ślepo tłukąc, daj mało expa albo nawet nic, bo się zrobią leniwi. DnD to świetna gra, w której MG ma olbrzymie pole do popisu i modyfikacji zasad. Pamiętaj, że podręczniki i tabelki to wskazówki, a nie dekalog. Nie musisz się ich sztywno trzymać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arashi
Zawadiaka



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:12, 10 Sie 2012 Powrót do góry

O rany, rany... ja to wszystko wiem ;P Nie chodzi mi o przydział expa za potworki. Na to wypracowałem sobie już metodę (bazowa wartość tabelkowa i +/- 25% za dobre/złe posunięcia - choć tu też bywa ruchomo z tymi procentami ;P) Ja chcę wiedzieć czy jest sposób na dostosowanie odpowiedniej grupy potworów o różnym SW dla drużyny. Rozumiem, że sam stosujesz metodę 'na czuja'? Znajomość drużyny w istocie jest olbrzymim ułatwieniem w kreowaniu spotkań, tylko że świadomość, że SW w bestiariuszach jest przekłamane sprawę utrudnia. I to na tyle, że ciężko mi nie przesadzić - i to w obie strony. Moja obecna drużyna to nowicjusze - jedyny kontakt z mechaniką DnD miał jeden gracz przez grę w Neverwintera i to i tak przez chwilkę. Pomagam im przy każdym awansie, tworząc postacie wręcz szablonowe pod względem mechanicznym - mam kapłana człowieka z domenami leczenia i światła, mam łotrzyka niziołka wyprowadzanego w typowego złodziejaszka (umiejki kradzieży, unieszkodliwiania mechanizmów, etc) , mam barda elfa, który póki co nie rzucił ani jednego czaru, za to śpiewając non stop inspirowanie odwagi (może tego używać raz na poziom na dzień, ale skoro inspiracja trwa póki śpiewa + ileś tam rund to od rozpoczęcia pierwszej potyczki do opuszczenia podziemi koleś wyje non stop ;P) i mam barbarzyńce półorka - no nie mam pytań, banał nad banały Wink Na chrzest bojowy (pierwsza potyczka zarówno dla postaci jak i dla samych graczy) dostali 8 orków bodajże i to z zasadzki (właściwie to nie szykowały gobliny zasadzki, ale musiałem jakoś nauczyć graczy używania umiejek typu zauważanie czy nasłuchiwanie - a że ich nie użyli, była runda zaskoczenia). No i muszę uczciwie powiedzieć, że gdybym ciut nie czarował w notatkach to by padli wszyscy. A nie powinni przecież. Staty mają wszyscy ładne (poza kapłanem co prawda, on ma średniaki raczej), więc mimo pierwszego lvlu powinni ich roznieść - zwłaszcza z barbem na czele, który w szale nagle miał 22 siły (pierwszy lvl!). Więc stąd się wzięło moje pytanie - jak to dostosować. Bo nieco później dostali bandę mocniejszą, ale po awansie na 2 poziom - ogr i 9 goblinów. I nawet nie musiałem mieszać w kościach ani nic - roznieśli raz dwa. Barb prawie padł, ale mimo wszystko uporali się szybciutko. Więc ostatecznie nie wiem jak komponować takie grupy potworów, pomijając już utrudnienia terenowe o których wspomniałeś czy inne modyfikatory stopnia trudności.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Nie 9:49, 12 Sie 2012 Powrót do góry

Arashi, bo tego się nie da robić nie "na czuja" Smile
A ja się wcale nie dziwię, że orki prawie ich pozabijały. 8 orków to 8 rzutów. Orki mają spore jak na 1 poziomowe postacie trafienie i obrażenia, a na 1 levelu, przy małym pw łatwo jest kogoś zabić, plus nie ma wtedy obszarówek za bardzo, żeby pociągnąć dps na kilku na raz. Na niższych poziomach powinno się dawać mniejszą ilość wrogów, żeby dmg drużyny się mógł skupić, a dmg wrogów nie dzielił za bardzo.
Dałeś gobliny, które w zasadzie rzadko trafiają, zadają mało i ogra, na którym powinni się skupić i zdjąć go szybko. Przy lekkim farcie na 2 poziom wyzwanie ok Wink
Poza tym na początkowych levelach i u nowicjuszy dużo zależy od szczęścia w kostkach. Naprawdę nie ma na to recepty, zresztą jak ją sobie wyobrażasz? Dawałem już przykład mojego psychowojownika, który potrafi wykręcić nawet 250 obrażeń w rundzie na 8 poziomie. Wojownik nowicjusza nie zrobi tyle na 20 nawet na krytykach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Azrael dnia Nie 9:50, 12 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Arashi
Zawadiaka



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:11, 12 Sie 2012 Powrót do góry

Przepraszam, z rozpędu ci orkowie wyszli - o goblinach myślałem. Tylko ogry i gobliny. A na finał, jak już byli na 3 lvlu (wiem co myślisz, za darmo im expa daje;P ale nie, więcej tego było po drodze) dostali mini bossika - 4 poziomowy zaklinacz na swoim terenie (stał przy swoim 'biurku' i walił w nich czarami, a przy okazji klikał na guziczki, które uruchamiały pułapki - taka mała złośliwość wobec drużynowego łotrzyka, bo ani nie miał czasu ich znaleźć ani nawet szans jakby czas miał ;P). Jedyne co wyszło, to że zaklinaczowi udało się uśpić rozszalałego barbarzyńcę tuż przed swoim nosem i właściwie mogłem go coup de grace potraktować, ale to miał być tutorial w końcu, więc skupił się na reszcie. świnie sciągnęli go z kuszy -.- a chowańca, malutką jadowitą żmijkę barb zwyczajnie stratował zanim spróbowała zaatakować ^^'


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Pią 19:36, 31 Maj 2013 Powrót do góry

Arashi!
Znalazłem rozwiązanie Twojego problemu SW i exp mieszanej grupy Smile
Oto- (werble) - KALKULATOR SPOTKAŃ W D&D 3,5 ! Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]

Możesz ustawić wszystko! Nawet teren, na którym gracze się spotykają z potworkami Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arashi
Zawadiaka



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:39, 03 Cze 2013 Powrót do góry

No, i to rozumiem ;D Ciekaw jestem czy się sprawdzi ;P Dzięki wielkie ;]

edit: tak się tym kalkulatorkiem bawię przez chwilę... i guzik on da coś czuję ;/ podałem mu 8 sw1/4 i 1 sw 2 dla 4 2poziomowcow (czyli sytuacja o ktorej mowilem wczesniej) a pokazuje mi wyzwanie o sw 4 co najmniej a poziom trudnosci jako bardzo trudny... no chyba raczej nie wierze ;P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arashi dnia Pon 19:42, 03 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Wto 7:13, 04 Cze 2013 Powrót do góry

Banda 8 goblinów (sw 1/4) i bugbear (sw 2) przeciwko 4 postaciom na poziomie 2 nie jest trudnym wyzwaniem? A jak ma pokazywać? Przecież już sam bugbear (sw 2) jest mechanicznie przeciętnym wyzwaniem dla 4 postaci na 2 poziomie, a Ty dokładasz jeszcze 8 goblinów i mówisz, że to żaden problem i kalkulator do bani Razz
SW obrazuje poziom postaci w przeciętnie 4 poziomowej drużynie, która powinna poradzić sobie z danym wyzwaniem. Mając bandę goblinów i bugbeara wyrżnąłbym 2poziomowców w kilka rund przy niewielkich stratach. Robiąc zasadzkę - może udałoby się bez żadnych strat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arashi
Zawadiaka



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:01, 04 Cze 2013 Powrót do góry

Akurat myślałem o ogrze ;P No nie wiem, dla mnie to głupie stworzenia są, i tak je odgrywam, że nawet przeciętnie inteligentna drużyna powinna potrafić ich przechytrzyć, choć przyznam, że obniżam poziom trudności najczęściej jakimś 'ukrytym rozwiązaniem' - przez co mają ciut łatwiej. Ale bez przesady, dla mnie to trudne zadanie dla 2 poziomowców, lecz nie bardzo trudne...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Wto 10:09, 04 Cze 2013 Powrót do góry

Arashi... jak chcesz możemy przeprowadzić symulację. Gwarantuję, że nie wyjdziesz żywy Razz

Głupie? Ale za to sprytne. To są dzikie, rozumne rasy, które nauczyły się przetrwać w bardzo trudnych warunkach. Muszą być sprytne, żeby przeżyć, inaczej życie ich zweryfikuje Razz Poza tym wiodą rozbójniczy tryb życia, czyli mają ogarnięcie w zastawianiu zasadzek.
Ogr? Jeszcze lepiej! Będzie większy smash, gracze szybciej zginą Razz Jedna szarża na zaskoczoną postać może się skończyć jej śmiercią (obrażenia ogra 2k6+7, przeciętne pw 2 poziomowej postaci rzadko przekracza 20). Potem gobliny obrzucają zaskocznych graczy oszczepami. I taką zmasakrowaną drużynę weźmiemy we flankę. To tylko jeden ze scenariuszy, a przychodzi mi do głowy kilka. Tylko bardzo ogólne przygotowanie do walki powoduje, że w podanej przez Ciebie konfiguracji gracze nie będą mieli większych szans.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin