|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Wto 10:03, 28 Mar 2006 |
|
ŁOWCA
Najemnik, zabójca, zatwardziały leśnik, który czatuje godzinami na ofiarę - wszyscy oni są łowcami. Łowca tak jak tropiciel i wojownik specjalizuje się w walce. Jednak w odróżnieniu od nich łowca, wie jak zakończyć walkę jednym zdradzieckim ciosem. Łowca atakuje z zasadzki zaskakując swe ofiary i zabijając je zanim te w ogóle zareagują. Łowca tropi i dokładnie bada swą ofiarę aby uderzyć w najodpowiedniejszym momencie.
Przygody: W drużynach poszukiwaczy przygód, łowcy pełnią rolę zwiadowcy i wspomagających wojowników. Odrzucają ciężkie pancerze, które przeszkadzają w skradaniu się i zaskakiwaniu wroga. Lubią używać łuków i broni miotanych. Łowcy najlepiej sprawdzają się sami, jako że inni mogą zniweczyć plan ataku z zaskoczenia. Łowcy samotnicy często pracują jako łowcy nagród albo zabójcy. Dzięki swym umiejętnościom, szybko wykonują swoje zadanie i uchodzą niezauważeni.
Charakterystyka: Łowcy muszą zabić swoich wrogów najszybciej jak tylko potrafią. Ich ataki ukradkowe zadają wielkie obrażenia
A zdolności takie jak unieruchomienie czy ogłuszające uderzenie obniżają sprawność ofiary.
Charakter: Łowcy mogą przybrać praktycznie każdy charakter. Dobrzy pracują jako łowcy nagród, doprowadzając pod sąd wszelkich złoczyńców. Źli i neutralni natomiast pracują jako zwyczajni zabójcy, mordujący każdego o ile zapłata jest wystarczająco wysoka.
Religie: Łowcy którzy, tropią wrogów i przestępców często modlą się do bogów zemsty lub wojowników. Źli, którzy działają jako zabójcy, mogą modlić się do bóstw mordu i wojny.
Pochodzenie: Większość łowców jest samoukami. Trenują swa profesję w lasach, tropiąc dziką zwierzynę. Niektórzy zaczynają szkolenia w gildiach złodziei w młodym wieku, jednak później sami kierują swój rozwój w stronę bardziej wojowniczej natury. Zdarzają się łowcy, którzy są mścicielami, polują oni na złoczyńców aby ukarać ich za wyrządzoną krzywdę.
Rasy: Ludzie i niziołki to najbardziej powszechni łowcy. Ludzie wymagają łowców nagród aby sprowadzić kryminalistów przed sąd, a gildie złodziei zawsze chętnie przyjmą w swe szeregi wyspecjalizowanego zabójcę. Niziołki często zostają łowcami z podobnych przyczyn. Ponadto rozmiary Niziołka przydają się podczas tropienia i czatowania na ofiarę. Inne rasy nie maja żadnych znaczących za ani przeciw aby zostać łowcami.
Klasy: Łowcy uważają wojowników, paladynów i kapłanów za denerwujących z powodu ich ciężkich zbroi. Hałas często może zniweczyć próbę założenia zasadzki. Tropiciele i łotrowi to bratnie dusze dla łowcy. Łowca zawsze chętnie pracuje z czarodziejem czy zaklinaczem. Odpowiedni czar może wpłynąć na zwycięstwo w potyczce.
INFORMACJE O ZASADACH GRY
Łowcy mają następujące statystyki
Atrybuty: Zręczność, wiedza i siła to trzy najważniejsze atrybuty dla łowcy. Wysoka wiedza pozwala na wytropienie przeciwnika a zręczność na ciche podejście do niego. Ponadto wysoka zręczność pozwala na lepszą obronę łowcy. Siła natomiast potrzebna będzie aby jak najszybciej unieszkodliwić ofiarę.
Charakter: Każdy
Kość Wytrzymałości: k8
Początkowe złoto: 6k4 x 10
Umiejętności Klasowe
Umiejętności klasowe Łowcy to: Ciche Poruszanie (Zr), Leczenie (Rzt), Nasłuchiwanie (Rzt), Pływanie (Rzt), Profesja (Rzt), Przeszukiwanie (Rzt), Rzemiosło (Int), Skakanie (S), Stosowanie Liny (Zr), Ukrywanie (Zr), Wspinaczka (S), Wyczucie Kierunku (Rzt), Wyczucie Pobudek (Rzt), Zastraszanie (Cha) Zauważanie (Rzt), Znajomość Dziczy (Rzt).
Punkty umiejętności na 1 poziomie: (4+modyfikator z intelektu) x 4.
Punkty umiejętności na każdym następnym poziomie: 4+modyfikator z intelektu.
Właściwości Klasowe
Oto właściwości klasowe łowcy.
Biegłość w broni i pancerzu: Łowca jest biegły we wszystkich lekkich pancerzach, tarczach, prostych oraz żołnierskich broniach.
Wyspecjalizowany Wróg: Łowcy studiują swoich wrogów. Łowca wybiera sobie jeden typ potwora (wynaturzenie, magiczna bestia, gigant, smok itp.). W walce z tym rodzajem przeciwników, łowca otrzymuje pewne premie. Mnożnik krytycznego trafienia broni łowcy wzrasta o 1, tak więc mnożnik miecza długiego nie będzie wynosił x2 a x3, topora nie x3 a x4 itd. Ponad to łowca może zadawać stłuczenia zamiast normalnych obrażeń bez żadnych kar. Łowca otrzymuje także premię okolicznościową +1 do KP.
Wyspecjalizowanym wrogiem nie może być humanoid. Łowca musi wybrać węższy zbiór potworów. np. Ork lub hobgoblin.
Ogłuszający Cios: Łowca może ogłuszać ciosami swych przeciwników. Gdy łowcy uda się atak mający na celu zadanie stłuczeń, może podjąć próbę ogłuszenia ofiary. Ofiara musi wykonać udany test na wytrwałość (ST - 10 + ½ poziomu łowcy + modyfikator siły) lub zostać ogłuszona na jedną rundę. Łowca może wykonać ogłuszający cios raz na rundę, lecz nie więcej raz dziennie niż wynosi jego ogólny poziom postaci.
Unieruchomienie: Łowca na 2 poziomie może próbować związać broniącego się przeciwnika. Zarzuca na niego linę, łańcuch lub kajdany, zaciąga i unieruchamia przeciwnika. Aby to się udało, łowca musi poświecić akcje całorundową i wykonać udany atak. Wykonaj normalny test użycia liny łowcy aby sprawdzić jaki jest ST na wyplatanie się ofiary.
Ukradkowy Atak: Na 3 poziomie łowca otrzymuje specjalną zdolność ukradkowego ataku. Zdolność ta działa na dokładnie takich samych zasadach co ukradkowe ataki Łotrzyka z PG, z tą różnicą, że kość ukradkowego ataku łowcy to k8. Na poziomach 9, 15 oraz 18 do ukradkowego ataku dochodzi kolejna kostka k8.
Premiowy Atut: Na poziomach 8, 11, 16 oraz 20 łowca otrzymuje darmowy atut. Atut ten może być dowolnym atutem o ile łowca spełnia wszystkie wymagania aby go wybrać.
Specjalizacja w Broni: Na 6 poziomie postaci Łowca otrzymuje atut specjalizacji w broni.
Zasadzka: Na 10 poziomie Łowca może wykonywać wyjątkowo śmiercionośne ataki. Jeśli przed atakiem będzie obserwował ofiarę przynajmniej 3 rundy, a atak okaże się trafieniem krytycznym, kostki ukradkowego ataku są również mnożone. Gdy normalnie okoliczności nie pozwoliłyby na wykonanie ukradkowego ataku, zdolność ta nic nie zmienia.
Oko Łowcy: Na 19 poziomie łowca ma tak bystry wzrok, że przenika on nawet przez magiczne osłony. Łowca może ignorować wszelkie rodzaje iluzji, niewidzialności oraz inne magiczne procentowe szanse na chybienie z powodu zakrycie takie jak np. efekt czaru rozmycie. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Greebo dnia Czw 9:25, 30 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
HunteR
Szara Eminencja
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Wto 16:13, 28 Mar 2006 |
|
WOOOW
No to jest coś dla mnie, połączenie dwóch ulubionych przezemie klas: łotra i tropiciela a dzięki temu że to podstawowa klasa można w niej zdobyć pełne 20 poziomów albo nawet zmieszać z jakimś magiem albo czymś podobnym
Świetne umiejętności czerpiące zarówno z jednej jak i drugiej klasy, szkoda tylko że nie ma tak jak łotr że na wstępie ma na umiejętności 8 + modyfikator z intelektu x 4 ale i tak bardzo mi się podoba. W połączeniu z od jakiegoś czasu moją ulubioną rasą czyli Aradanem jest to wprost wymarzona postać dla mnie
Co tu więcej pisać, poprostu mistrzostwo |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Wto 16:19, 28 Mar 2006 |
|
Też uważam tę postać za bardzo ciekawą. Niby tylko połączenie dwóch klas z PG plus pare cech wojownika (atuty i specjalizacja)... ale jednak dosyć ciekawa. Tłumacząc ta klasę momentami zastanawiałem się czy nie jest ona czasem troche za silna, a momentami czy nie za słaba... ogólny bilans chyba jest odpowiedni. W ostateczności nie jest aż taki potężny, chociaż słaby też nie jest. Myślę, że może spokojnie zastąpić Tropiciela z PG |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|