FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 [Klasa Podstawowa] Rycerz Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:12, 31 Mar 2006 Powrót do góry

Są niby paladyni, są niby arystokraci... Ale typowego rycerza nie ma Crying or Very sad Taki Rycerz powinien być prawy jak paladyn i władać bronią jak wojownik. To właśnie rycerz kieruje się zdrowym rozsądkiem, przestrzega prawa i działa w zgodzie z własnymi zasadami. Dlatego Charakter rycerza to dowolny dobry. Potrafi korzystać z wszystkich broni i pancerzy.
Najważniejsze atrybuty dla rycerza to siła budowa i charyzma. Siła pozwala wymierzać silne ciosy, budowa sprawia, że rycerz wygląda groźnie i ma poważanie u innych, a charyzma natomiast przydaje się przy dyplomacji i przy zabawianiu dam na dworskich balach.
KW:k10
Początkowe Złoto:10k8+100

Rycerz może na 0. poziomie wybrać sobie 5 umiejętności opartych na sile lub zręczności, które bedą jego klasowymi.

Punkty umiejętności na 1 poziomie: (2+modyfikator z intelektu) x3.
Punkty umiejętności na każdym następnym poziomie: 2+modyfikator z intelektu. (Rycerz zdobywał doświadczenie za młodu, opornie uczył się go później:D)

Staty do awansu takie jak wojownik. Specjalne:na 1,2,4,7,11,16,21 itd. poziomie premiowy atut. Rycerz jest ponadto urodzonym dowódcą, więc nie musi marnować atutu na wybranie zdolności przywódczych. Na każde 3 poziomy dostaje "slot" na 3 popleczników. Nowe "sloty" zdobywa co następne 3 poziomy. Nie może dowodzić poplecznikami wyższymi poziomem od niego samego. Najlepiej czuje się w towarzystwie zamkowych murów, tudzież innych rycerzy lub paladynów.

WAŻNE!!! Aby grać rycerzem należy mówić staropolszczyzną!!! Za nieużywanie tejże grozi dożywocie!!! (po prostu wymóg urozmaicający grę)

Cóż, postać jest oryginalnie opisana, mam nadzieję, że nie przegiąłem, ale chciałem stworzyć kogoś, kim sam chciałbym zagrać... Czekam na commenty...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HunteR
Szara Eminencja



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Sob 7:15, 01 Kwi 2006 Powrót do góry

Hmm... ja właśnie zawsze wyobrażałem sobie Paladyna jako świętego rycerza, tzn. zbroja płytowa, długi miecz i tarcza, ewentualnie hełm, płaszcz powiewający na wietrze, na rumaku z lancą albo kopią. Więc gdybym miał grać Paladynem to właśnie w takiej konwencji.

Co do twojej klasy... cóż jest troszkę chaotycznie napisana, ale to może dlatego że już przyzwyczaiłem się do opisów nowych klas i ras zaprezentowanych przez Greeba (choć on bierze je z pradawnych podręczników Wink ). Niestety choć pomysł na postać jest fajna to raczej uważam że lepiej sprawdzałaby się jako poprostu styl gry Wojownikiem bądź Paladynem (który jest szlachetnie urodzony), albo jako prestiż jako prestiż. Jako nowa podstawowa klasa to chyba trochę za mało różni się od Wojownika. Właściwie tylko to posiadanie popleczników jest nowatroskie w stosunku do zwykłego Wojownika. Powiedz mi w takim razie czy on tą swoją świtę zaciąga gdzie chce czy musi udać się w konkretne miejsce (koszary, zamek, karczma)?

Co do charakteru... każdy dobry to moim zdaniem kiepski pomysł. Wcześniej napisałeś że "przestrzega prawa i działa w zgodzie z własnymi zasadami" a więc powinien być każdy praworządny ponieważ gdyby był neutralny dobry, albo jeszcze gorzej, chaotyczny dobry to by już nie przestrzegał prawa ani własnych zasad (wolałby iść "na żywioł" niż według kodeksu honorowego). A rycerz wcale nie musi być dobry, jeśli będzie praworządny zły to też będzie pasował ponieważ będzie przestrzegał ustanowionego przez siebie (jeśli na swoich włościach) lub innego możnowładcę prawa, będzie postępował według swoich zasad ale nie przeszkadza to w tym żeby był tyranem.

Jeszcze co do złota. Nie wiem czy to poprostu błąd w pisowni ale 10k8 + 100 to chyba trochę za mało jak na rycerza ponieważ maksymalnie będzie mógł mieć tylko 180sz na początek. Gdyby to było x 100 to co innego (wiem że teraz to by znowu mogło być za dużo ale to wkońcu Rycerz).

Jak już powiedziałem na początku, koncepcja postaci jest fajna ale żeby zrobić z tego nową klasę, w dodatku podstawową trzeba by jeszcze trochę zmian wprowadzić i dodać trochę nowych zdolności.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:45, 01 Kwi 2006 Powrót do góry

Odpowiedzi:
Swych popleczników może brać z ziemi, która jest mu nadana (zapomniałem wczoraj napisać - przy tworzeniu ppostaci, rycerz ma od razu w posiadaniu małą wioskę - koło 20 ludzi) w posiadanie. To dlatego, że jest szlachcicem i jako taki posiada ziemię - to tłumaczy małe złoto na początku - może z tej swojej wiochy zbierać podatki.

Charakter - no cóż masz rację, więc pomyślałem że najsłuszniejszy będzie neutralny lub dobry praworządny, ponieważ rycerz nie może najeżdżać i palić wiosek dla przyjemności. Musi być dobry (lub stwarzać taki wizerunek - grać na pokaz - dlatego neutralny również może być).

Jeśli istnieje jakieś królestwo na ziemiach z jakich się wywodzi, to jest winien oddanie królowi - to pomysł na przygodę dla MG - król wzywa na sejm, szlachciura nasz musi jechać pół świata, a na miejscu jakiś cieć krzyczy liberum veto i zawracamy Very Happy. Często mógłby zawierać nowe znajomości z NPCami - innymi lokalnymi władykami.

Teraz jego specjały:
- Rozkaz - rycerz potrafi wywrzeć wrażenie na wielu ludziach. Raz dziennie może użyć tej zdolności do przejścia testów dyplomacji lub zastraszania wobec postaci o KW mniejszych bądź równych jemu, które są humanoidami. (Dostaje to na 1. poziomie)

- Szalchetne urodzenie - rycerz ma papiery na swoje urodzenie. To udogodnienie pozwala wykorzystać premię +4 z okoliczności do testów dyplomacji i zastraszania względem postaci z ras cywilizowanych (ludzie elfy krasnale itp.)(Dostaje to na 2. poziomie)

- Sygnet prawości - rycerz może wykorzystać swój pierścień do wzbudzania strachu w sercach przeciwników. Pozwala mu to dowolną ilość razy w ciągu dnia pokazywać swój znak rodowy, co obniża morale jego przeciwników o 5 (chyba, że walczący nie przynależą do żadnej strutury społecznej - zbóje orkowie itp. - lub przynależą, ale mają w niej wyższy status - król, władca, czy wysocy urzędnicy).(Dostaje to na 4. poziomie)

- Talenty dowódcze - rycerz jest urodzonym generałem. Gdy ma pod swoim sztandarem popleczników, jest w stanie dowodzić nimi tak, by otrzymali premię do KP +4 z okoliczności. Ta umiejętność działa ciągle.
(Każdy poplecznik ma po prostu ciągle +4 do KP)(Dostaje to na 7. poziomie)

- Poświęcenie - rycerz jest prawie tak zacięty jak paladyn. Może swym zaangażowaniem dać premię +5 do morale sojusznikom w promieniu 10m
(Ta zdolnośc działa ciągle)(Dostaje to na 11.poziomie)

- Rodowa uroda - rycerz jest niewiarygodnie przystojny, w związku z czym może uwieźć dowolną istotę płci żeńskiej z ras cywilizowanych o KW mniejszych bądź równych jemu. Umiejętność działa podobnie jak kontrola umysłu, lecz nie można uwiedzionej zmuszać do debilnych poczynań, tzn. nie można jej namówić do samobójstwa, okradzenia swojego domu, oddania wszystkich kosztowności itp.(Dostaje to na 2. poziomie)

No cóż, mam nadzieję, że teraz postać będzie barwniejsza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HunteR
Szara Eminencja



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Sob 15:44, 01 Kwi 2006 Powrót do góry

Już wcześniej się zastanawiałem co z jakimś zamkiem czy ziemiami bo wkońcu rycerz takie rzeczy powninen mieć. Uważam jednak że to przegięcie że pierwszopoziomowa postać odrazu zaczyna mając swoje włości które dają mu fundusze z podatków, wojaków do świty i ochronę. Zwykle własnych warowni, zamków, włości czy miast bohaterowie dorabiają się dopiero "na emeryturze" kiedy mają wysokie levele i dużo złota.

Umiejętności ok. wreszcie Rycerz czymś się różni od zwykłego Wojownika. Nie podoba mi się tylko zdolność Rodowa Uroda. Nie zawsze szlachcic musi być urodziwy. Poza tym sugeruje to że jest to klasa tylko dla facetów a to trochę dziwne ponieważ wszystkie podstawowe klasy (oraz niemal wszystkie prestiże z którymi się spotkałem) są dostepne dla obu płci. Skoro kobieta może zostać Paladynem to rycerzem też powinna móc. Poza tym to że koleś dostaje tą zdolność na drugim poziomie jeszcze dobitniej sugeruje że kiedy został rycerzem był szpetny, potem trochę powojował i ni z tego ni z owego stał się "rycerzem na białym koniu na widok którego mdleją wszystkie niewiasty" Razz

Jeszcze co do umiejętności. Rycerze zazwyczaj jeżdżą na koniu więc może zamiast własnej ziemi na początku dać mu jakiegoś dobrego rumaka i jakieś specjalne zdolności związane z jeździectwem?

Ogólnie jednak klasa już nabrała kształtów i myślę że po kilku drobnych korektach spasuje wszystkim Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:31, 01 Kwi 2006 Powrót do góry

Dziękuję za kolejną porcję rafnej krytyki Hunter Very Happy

Poprawki:
Faktycznie, co do ziemi posiadanej już na początku to się zgadzam. Z jednej strony rycerz nieodłącznie kojarzy się z włościami, lecz z drugiej - dla dobra gry, trzeba to zmienić. Proponuję kompromisowe rozwiązanie - oglądał ktoś Ogniem i Mieczem? Szlachcic grany przez Malajkata mówił:
"Ja jestem szlachcic, choć ubogi". To może być klucz - po prostu rycerz wyruszył na poszukiwanie przygód dlatego, że stracił swój majątek i podjął się życia awanturnika, by przywrócić swemu rodowemu nazwisku dawną świetność.

Co do płci rycerza, to zdecydowanie się z tobą nie zgadzam. Chyba tylko Joanna d'Arc była jedyną kobietą, która została rycerzem w historii (przepraszam z góry, jeśli niedouczony jestem i nie wiem o jakiejśVery Happy).
Jednak atut można w końcu bardzo łatwo odwrócić - kobiecie jeszcze łatwiej uwodzić facetów nieprawdaż? Very Happy. Co do tego, że ten special dostaje się na drugim poziomie, no to fakt słusznie. Więc zrobimy odwrotnie:
Uroda od początku, rozkaz na drugim.

Wyjaśniam jeszcze teraz do końca zamieszanie z poplecznikami. Rycerz może rekrutować popleczników tak jak dotychczas, z tą różnicą, żę może to robić jedynie na terenach z których się wywodzi - tam lud kojarzy jego nazwisko, a że rycerz jest dobry, to chętnie pomogą mu oczyścić jego ród.

Co do zdolności związanych z jeździectwem to pomyślę, ale boję się także, że przez to upodobniłby się za bardzo do paladyna (wyjątkowy wierzchowiec paladyna). Zamiast tego dodam jeszcze zdolność przydatną w przygodach, a i pasującą do rycerza:

- Gładki język - rycerz potrafi rozmawiać z każdym. Potrafi wykładać skomplikowane pojęcia prostemu chłopowi, jak i prowadzić szermierkę słowną z szlachcicem wysokiego rodu. Dzięki temu otrzymuje rosnącą wraz z poziomem rycerza premię do dyplomacji (premia=poziom rycerza)
względem humanoidów o Int wyższej niż 8 i Wiedzy wyższej niż 8. (ta premia kumuluje się z pozostałymi) (Dostaje to na 4. poziomie.)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 13:10, 02 Kwi 2006 Powrót do góry

No ładnie pare dni mnie na forum nie ma i już takie fajne rzeczy się dzieją Razz
Hmm... ok, ogólnie wydaje mi się, że klasa ta naprawde bardzo pasowała by do settingów o niskim poziomie magii i wysokim poziomie realności...

Charakter, myślę, że dla rycerza może być dowolny praworządny... jeżeli ludzie nie słuchają go bo go kochają (praworządny dobry)... to moze szanują, bo się go boją (praworządny zły)... albo po prostu jest człowiekiem z zasadami więć warto mu ufać (praworządny neutralny)...

Co do początkowego złota... hmm... no tak to by było logiczne, ale tylko pod warunkiem, że nie nakupi sobie za to magicznych przyżądów Razz Włości rycerskie też ale jak zaznaczył wcześniej Asfodell nie koniecznie.

Umiejętnosci bardzo ciekawe, niektóre jednak po prostu za dobre, szczególnie Rodowa Uroda... powinien być jakiś rzut obronny zależny od charyzmy rycerza lub coś Razz Zmniejszyłbym jednak ilość atutów premiowych do na 4, 9, 13 i 18 poziomie.

W sumie początkowo rycerz był dla mnie bardziej tytułem, który można zdobyć niż klasę... Teoretycznie każdy kto podliże się w jakiś sposób królowi moze zostać 'sir] ktośtam' ... chociaż można by spróbowac zrobić taką klasę Smile
Potem można by spróbować 'uporządkować' ją w moim stylu Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin