FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 [Klasa Podstawowa] Tropiciel (alternatywa, nie czarujący) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 10:46, 30 Mar 2006 Powrót do góry

Wszyscy wiemy, ze tropiciel z PG to jedna z najsłabszych klas postaci, nie ma co tego ukrywać. Zamieszczam alternatywną wersję tej klasy. Jest to sama mehcanika, bez opisów fabularnych, gdyż te pokrywają się raczej z tymi z PG.

Tropiciel

Image

INFORMACJA O ZASADACH GRY
Tropiciele mają następujące statystyki
Atrybuty: Dla tropiciela najważniejszymi atrybutami są Zręczność i Roztropność. Zręczność przydaje się, ponieważ tropiciele są znani z walki bronią dystansową, oraz nie mogą nosić zbyt ciężkich pancerzy. Roztropność pomaga w odpowiedniej orientacji w terenie.
Charakter: Każdy
Kość Wytrzymałości: 1k10
Początkowe Złoto: 6k4 x 10

Umiejętności Klasowe
Ciche Poruszanie (Zr), Leczenie (Rzt), Nasłuchiwanie (Rzt), Postępowanie ze Zwierzętami (Cha), Pływanie (S), Profesja (Rzt), Przeszukiwanie (Int), Rzemiosło (Int), Skakanie (S), Stosowanie Liny (Zr), Ukrywanie (Zr), Wiedza ‘natura’ (Int), Wspinaczka (S), Wyczucie Kierunku (Rzt), Zauważanie (Rzt), Znajomość Dziczy (Rzt), Zwierzęca Empatia (Cha)

Punkty umiejętności na 1 poziomie:
(4+modyfikator z intelektu) x 4.
Punkty umiejętności na każdym następnym poziomie: 4 + modyfikator z intelektu.

Image

Właściwości Klasowe

Oto właściwości klasowe tropiciela.

Biegłość w broni i pancerzu: tropiciel jest biegły we wszystkich lekkich i średnich pancerzach, tarczach, prostych oraz żołnierskich broniach.

Tropienie: Tropiciel otrzymuje atut Tropienie

Ulubiony Wróg: Na 1 poziomie tropiciel może wybrać rodzaj istot lub organizacje, które będą jego ulubionym wrogiem. Dzięki niewiarygodnej znajomości i treningu, tropiciel otrzymuje wiele premii podczas spotkań z tymi istotami. Premię +1 do wszelkich testów (umiejętności, obronnych, ataku i obrażeń) przeciwko danym potworom, nawet konstruktom i nieumarłym. Obrażenie dodają się również do broni strzeleckich, lecz jedynie na odległość 9 metrów. Na 4 poziomie 9, 14 oraz 19 premia ta wzrasta o +1 np. na 4 poziomie będzie wynosiła +2 a na 19 +5. Tropiciel może wybrać ulubionego wroga z poniższej listy

Image

*Tropiciel nie może wybrać ‘humanodia’, ‘przybysza’ lub ‘organizacji’ jako ulubionego wroga. Wybór musi być bardziej soprecyzowany dla humanoida np. Goblinoidy. Dla przybysza np. Demony a dla Organizacji np. Złodzieje Cienia.

Ulubiony Teren: Na pierwszym poziomie Tropiciel może z listy poniżej wybrać rodzaj swojego ulubionego terenu. Dzięki znajomości ‘swojej ziemi’ tropiciel zyszkuje premie okolicznościowe +2 do wszystkich testów wspinaczki, ukrywania się, wyczucia kierunku, nasłuchiwania, cichego poruszania się, przeszukiwania, zauważania znajomości dziczy dokonywanych na tym rodzaju terenu.
Na 4 poziomie trudniej wytropić Tropiciela, który przebywa na swoim terenie, tropiący go otrzymują karę okolicznościową -5 do testów znajomości dziczy.
Na 8 poziomie tropiciel zna swój teren tak dobrze, że szybkość gdy się po nim porusza wzrasta o 10m.
Na 13 poziomie tropiciel staje się niemożliwy do wytropienia na swoim terenie. Śledzący go, natrafiają na ślad tylko jeśli wyrzucą naturalne 20 na kostce.
Na 18 poziomie Tropiciel walczący na ulubionym terenie otrzymuje premię okolicznościową +2 do KP oraz inicjatywy.

Image

Opcja Tropiciela: Na odpowiednich poziomach, tropicel może wybrać jedną z poniższych opcji dla tropiciela:
Opcja 1: Tropiciel otrzymuje darmowy atut. Atut ten może być dowolnym atutem o ile tropiciel spełnia wszystkie wymagania aby go wybrać.
Opcja 2: Ruch Tropiciela wzrasta o 3m. Umiejętność ta działa tylko jeśli Tropiciel nosi lekki pancerz.
Opcja 3: Tropicel może podnieść wartość przy swoim ulubionym wrogu o 1 (wszystkie premie również wzrastają o +1)
Opcja 4: Tropiciel otrzymuje liczbę PW równą jego poziomom w klasie Tropiciel
Opcja 5: Tropiciel otrzymuje naturalną premię do klasy pancerza +1
Opcja 6: Tropiciel otrzymuje jedno wytresowane zwierzę o ilości KW nie większej niż dwa. Opcja ta zakłada, ze jedna z itot przyjaznych tropicielowi postanowiła przyłączyć się do niego.
Opcja 7: Tropiciel otrzymuje umiejętność ukradkowego ataku, działającą identycznie jak umiejętność łotrzyka lecz o obrażeniach +1k4. Opcje tę można wybrać wiele razy, każdy raz dodaje kolejną 1k4.

Premiowy Atut: Na poziomach 7 oraz 12 tropiciel otrzymuje darmowy atut. Atut ten może być dowolnym atutem o ile tropiciel spełnia wszystkie wymagania aby go wybrać.

Zew Dziczy:
Na 20 poziomie tropiciel staje się władcą swego terenu. Otrzymuje on darmowo atut Zdolności Przywódcze. Jednak jego zausznicy to zwierzęta, których naturalnym terenem jest ulubiony teren tropiciela. Zwierzęta te idą wszędzie gdzie tropiciel je zaprowadzi i mogą być tresowane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HunteR
Szara Eminencja



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Czw 16:02, 30 Mar 2006 Powrót do góry

O kurde Shocked Kolejna po Łowcy światna klasa, chyba stworzona dla mnie Razz Jakoś wogóle mi nie brakuje tych czarów, bo jakoś nigdy za bardzo nie przywiązywałem do nich większej wagi. A te nowe właściwości Tropiciela są świetne Very Happy Ulubiony teren jest wręcz idealny w połączeniu z ulubionym wrogiem, a te opcja tropiciela to geniusz, teraz samemu można zdecydować w czym tropiciel będzie najlepszy Very Happy A Tropiciel na 20 levelu mając zew dziczy to staje się wręcz bogiem swoich włości, jest nietykalny i niepokonany, każdy mu pomoże, zwierzęta są na jego usługi, coś wspaniałego Very Happy

Do tego bardzo fajny motyw z wprowadzeniem organizacji jako ulubionego wroga. Załóżmy że koleś ma jakiś uraz do konkrenej organizacji, np. jakaś gildia zabójców wymordowała mu rodzinę kiedy był dzieckiem i od tej chwili podróżuje po świecie tropiąc i likwidując jej członków w ramach zemsty. Jeden atut i już mamy ciekawą historię dla postaci Razz

Greebo, jeśli masz gdzieś na zbyciu jakąś nową wersję Łotra albo coś co się z nim wiąże to zapodawaj bez pytania Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 20:25, 30 Mar 2006 Powrót do góry

To dopeiro początek, wrzucę na forum kolejną alternatywę dla Tropiciela, jednak z czarami ale to z pewnych przyczyn dopiero po weekendzie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dźwiedź
Zbrojny



Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Kątowni.

PostWysłany: Pią 20:41, 31 Mar 2006 Powrót do góry

Monte Cook zrobił podobno niezłą klasę Rangera bez czarów, ale, cholera, zapomniałem gdzie ona jest.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Sob 9:33, 01 Kwi 2006 Powrót do góry

Book of hallowed might... chyba... ale tamten czaruje... też wrzucę, jak mówiłem Wink

A ten nie czarujący... hmm... tez mi się coś kojarzy... to chyba na oficjalnej stronie cooka było kiedyś dawno za friko do ściągnięcia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Sob 14:00, 29 Lip 2006 Powrót do góry

Hmmm ciekawy pomysł. Daje dużo możliwości i można dzięku niemu stworzyć mnóstwo tropicieli, którzy będą się różnili między sobą umiejętnościami.
Dla mnie pozostaje jednak jeden problem. Jak już napisał w innym temacie, tropiciel zawsze będzie dla mnie bardziej łucznikiem, niż wojownikiem. Marzą mi się specjalne zdolności dla tropiciela dotyczące łucznictwa. Nie chodzi mi o atuty tylko o coś, co będzie miał tylko on. Takie klasowe zdolności.
Domyślam się, że pewnie wielu z Was doradzi mi sięgnąć po klasę prestiżową, np. Leśnego Łucznika. Wiem, próbowałem, ale to nie to samo. Czemu? W taką prestiżówkę może wejść każdy, a mi chodzi o tropiciela - łucznika, jednoklasowca. Wyjątkowego tropiciela łucznika. Bez prestiżówek. Amen


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wujek czikit
Adept



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:40, 29 Lip 2006 Powrót do góry

Hmmm... dla mnie łe, Azrael. Czy Aragorn był bardziej łucznikiem czy wojownikiem? ;> A przecież wymachiwał mieczem aż miło, tropił i potrafił przetrwać w dziczy, jego ulubionym wrogiem byli orkowie (znał ich wszystkie szczepy, organizacje i rodzaje). Z drugiej strony Legolas był już wojownikiem przy czym żadko sięgał po swoje noże. Dzięki atutom (;p) poprawiał, wydłużał, wycelniał etc swoje strzały Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Sob 20:12, 29 Lip 2006 Powrót do góry

Heh ależ ja nigdy nie brałem przykładu z Władcy Pierścieni. To moje osobiste skojarzenia, co zresztą już nadmieniłem. Możesz się z nim nie zgadzać, bo to osobiste przekonania.
Chodzi mi o to, że w "Opcjach dla tropiciela" by Greebo nie ma nic do łuku... Nie będę się powtarzał, dlaczego mnie to boli (eh, po prostu tropiciel to dla mnie łucznik).
Więc, Greebo, miałbyś jakieś pomysły co do łuku, bardzo bym Cię o to prosił Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Yarpten
Chłop



Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sob 21:40, 16 Gru 2006 Powrót do góry

Ja już gram 2 lata tropicielem podręcznikowym że się tak wyrażę. Nie narzekam dobór atutów to ważna kwestia wpływa znacznie na postać tak samo jak atrybuty i charakter Very Happy Dla mnie tropiciel jest ok w 3.5 jest już znacznie lepszy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hamnis
Pogromca



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z góry zielonej

PostWysłany: Sob 21:48, 16 Gru 2006 Powrót do góry

Bo 3.5 to powergaming.
A tropiciel to i tak wojownik a nie czarodziej. Lepiej dać mu atuty jak tu niz czary imo ;p.
Aczkolwiek podręcnzikowy swój urok ma.[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Yarpten
Chłop



Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sob 21:54, 16 Gru 2006 Powrót do góry

A zgadzam się rzadko korzystam z czarów ale teraz się przydadzą do klasy prestiżowej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin