FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 [Klasa Prestiżowa] Herszt Gildii Złodziei Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon 12:06, 22 Maj 2006 Powrót do góry

Herszt może być klasą prestiżową dla BG, lecz gracze muszą zdawać sobie sprawę, że wtedy kampania zacznie toczyć się wokół gildii. Taka kampania może być naprawdę ciekawa, lecz MP musi upewnić się, że każdy ma na to ochotę.

Herszt Gildii Złodziei

Image

Znane powiedzenie mówi, „Nie ma starych łotrzyków”. Jak w każdym ludowym powiedzonku i w tym jest ziarno prawdy. Wspinaczka po stromych ścianach, zapuszczanie się w głąb opuszczonych grobowców i uciekanie przed władzami pasuje raczej tylko do młodych. Jednak jest paru takich, którzy przeżywają wszelkie niebezpieczeństwa związane ze swym zawodem wystarczająco długo aby ujrzeć jeden lub dwa siwe włosy na swej czaszce. Mimo iż nie ciągnie ich do przygody już tak jak kiedyś wciąż mają umiejętności i nie chcą odchodzić na emeryturę. Tak jak każdy wojownik chce dowodzić oddziałem najemników, jak każdy mag chce założyć akademię czarów, tak jak każdy kapłan marzy o zbudowaniu własnej świątyni... Tak każdy łotrzyk chce zostać hersztem gildii złodziei.
Nie każdy herszt jest stary i nie każdy jest wyłącznie łotrzykiem lecz każdy musiał spędzić trochę czasu ‘w cieniu’. Herszt to częsty wybór łotrzyków którzy mają już parę poziomów za pasem. Ale wiadomo, że o tą pozycje trzeba się wystarać w trochę inny sposób niż sztyletowanie smoków i mordowanie goblinów.

Kostka Wytrzymałości: k6

WYMAGANIA:

Charakter: Dowolny nie dobry.

Bazowa Premia do Ataku: +3

Umiejętności: Zbieranie informacji: 10 rang, Dyplomacja 8 rang, Zastraszanie 8 rang, Przebieranie: 4 rangi, Blef: 5 rang

Atuty: Zdolności Przywódcze, Zogniskowanie Umiejętności: Zastraszanie

Specjalne: Ukradkowy Atak, BG którzy chce wybrać klasę Herszta Złodziei musi w jakiś sposób uzasadnić ten wybór fabularnie. Np. pokonać obecnego Herszta lub ogłosić i zakłąda własną gildię i zebrać ludzi.

Umiejętności Klasowe
Blef (cha), Ciche Poruszanie (Zr), Czytanie z Warg (Rzt), Dyplomacja (Cha), Fałszerstwo (Int), Kradzież Kieszonkowa (Zr), Nasłuchiwanie (Rzt), Odcyfrowanie Zapisów (Int), Otwieranie Zamków (Zr), Pływanie (S), Półsłówka (Rzt), Przebieranie (Cha), Przeszukiwanie (Int), Równowaga (Zr), Skakanie (S), Stosowanie Liny (Zr), Ztosowanie Magicznych Urządzeń (Cha), Szacowanie (Int), Ukrywanie (Zr), Unieszkodliwienie Urządzeń (Int), Upadanie (Zr), Wspinaczka (Zr), Wyczucie Kierunku (Rzt), Wyczucie Pobudek (Cha), Wywalanie Się (Zr), Zastraszanie (Cha), Zauważanie (Rzt), Zbieranie Informacji (Cha)

Punkty umiejętności co poziom: 8 + Modyfikator z Intelektu

Image

WŁAŚCIWOŚCI KLASOWE:

Niżej podane są wszystkie właściwości klasowe Herszta Złodziei.

Biegłość w Broni i Pancerzu: Herszt Złodziei nie zyskuje żadnych nowych biegłości w broni, pancerzu i tarczach.

Kwatera Główna: Herszt Złodziei ma władzę nad budynkiem lub lokacją, która służy mu za kwaterę główną. Może to być opuszczony magazyn, opuszczony kompleks komnat i korytarzy w ściekach, piwnica pod obskurną tawerną itp. Zdobycie kwatery głównej i uczynienie jej siedzibą gildii powinno być uzasadnione fabularnie i odbyć się podczas zdobywania pierwszego poziomu Herszta Gildii.

Przysługa: Ktoś jest wdzięczy Hersztowi za odwalenie ‘czegoś wielkiego’ i oferuje w zamian swoją przysługę. Szczegóły tego powinny być ustalone z MP i także uzasadnione w sposób fabularny. Jednak przysługa nie musi być wynikiem działań herszta lecz również jego gildii. Tak więc czasem Herszt nie musi nic robić sam aby zdobyć czyjąś przysługę.
Każdą przysługę można wykorzystać tylko raz lecz ich suma kumuluje się, tak więc na 10 poziomie, Herszt może wykorzystać trzy przysługi na raz. Np. dostarczenie gildii pożywienia przez piekarza, którego kiedyś ochroniono przed inną gildią, lub za ocalenie syna z rąk porywaczy dowódca straży przymknie oko na działalność gildii... itp.

Reputacja: Tą liczbę dodaje się do ogólnej wartości atutu Zdolności Przywódcze Herszta Gildii. Szczegóły odnośnie atutu Zdolności Przywódcze można znaleźć w przewodniku MP.

Szanowany Obywatel: To pozwala Hersztowi ustawić sobie drugą, uczciwą osobowość Np. bogatego handlowca lub nawet członka rady miasta. Może on bezpiecznie poruszać się po mieście, uczestniczyć w balach itp. Zwykli ludzie nie postrzegają go jako złą osobę. Tylko mała grupa poinformowanych wie o jego mrocznej działalności.
Zdolność ta pozwala także na wykonywanie dwóch testów ‘Zbierania Informacji’ dziennie. Raz jako szanowany obywatel i raz jako jego prawdziwa osobowość.

Odpowiednia Osoba: Herszt złodziei jest środkiem potężnej sieci kontaktów składającej się ze szpiegów, plotkarzy, podwładnych, zauszników i znajomości. Skutkiem tego może on znaleźć osobę pasującą do prawie każdego opisu. Raz na miesiąc, Herszt Złodziei może wynająć osobę pasującą do specyficznego zadania. Herszt może ustalić dowolną zdolność tej postaci lecz nie jej poziom, punkty życia czy bazowy atak. Na przykład „ktoś kto może rzucić czar ognista kula” nie „Czarodziej 10 poziomu”.
To nie jest umiejętność przywoływania. Osoba ta nie pojawia się w magiczny sposób przed hersztem. Jej odnalezienie i dotarcie do gildii może zając trochę czasu zależnego od MP.

Ukradkowy Atak: Herszt Złodziei jest tak mniej aktywny niż kiedyś jednak wciąż ma lekką rękę. Kostki te dodaje się do standardowych kostek ukradkowego ataku z poziomów łotrzyka.

SPECJALNE ZASTRZEŻENIA

Herszt Złodziej musi mieć gildie! Jeżeli w jakiś sposób gildia zostanie rozbita (ma mniej niż 5 członków nie licząc innych BG) Herszt nie może awansować w tej klasie, traci związane z nią zdolności i staje się Ex-Hersztem dopóki nie odnowi działalności Gildii.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HunteR
Szara Eminencja



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Pon 13:03, 22 Maj 2006 Powrót do góry

Powiem krótko: Don Corleone Very Happy Zwłaszcza z tą przysługą mi się kojaży Cool

A klasa bardzo ciekawa, zarówno pod względem zdolności jak i fabularnym. Jednak niestety (a może stety?) jest to klasa tylko na specyficzne kampanie, wkońcu taki herszt musi stale być obecny nawet jeśli nie w samej siedzibie to gdzieś w okolicy bo gdyby razem z towarzyszami (inni BG) wyruszył na jakąś dłuższą misję niemal pewne jest że jakiś silny i charyzmatyczny zausznik przejął by kontrolę nad gildią. Jeśli natomiast kampania skupiałaby się na intrygach, przestępczym półświatku itd. to jest to świetny prestiż. Jeszcze lepiej jeśli wszyscy BG są łotrami i teraz konkurują ze sobą o przywództwo nad gildią.

Taka klasa pasuje też na NPCa będącego przywódcą gildii. BG mogą się zwrócić z prośbą do "chrzestnego" celem zdobycia jakiś cennych informacji a jakiś czas później (np. w innym mieście) herszt poprzez swoich zaufanych ludzi prosi o wypełnienie przysługi: kradzież drogocennych klejnotów królewskich. Wokół tego można zbudować całą fabułę kampani. Przykładowo bohaterowie nie chcieli by kraść albo poprostu mieli gdzieś tą całą przysługę więc doszło by do wojny z gildią którą z czasem mógłby przejąc któryś z BG. Później mogłyby wybuchnąć waśnie między bohaterami i kampania toczy się dalej.

Ale tak jak powiedziałem, ta klasa jest dobra tylko w przygodach które do niej pasują ponieważ (podobnie jak z miejskim obrońcą) klasa ta nie pasuje do wszystkich przygód.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kwiatek
Szalony Punk Rockowiec



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42

PostWysłany: Czw 15:17, 14 Wrz 2006 Powrót do góry

Coś w tym jest, troche gangstersko się zrobiło.

Klasa jest całkiem niezła, jednak zauważyłem, że wiele się nie różni od zwykłego łotra.
Zdaje mi się, że umiejętność Przysługa i Szanowany obywatel są lekko niedopracowane. Nie wiem czemu, ale tak mi się to wydaje trochę nie uzupełnione, można by to dopracować.
To jest jednak kolejna klasa która nie pasuje do dnd... Jaki z Herszta Gildii Złodzieji poszukiwacz przygód? To bym powiedział paradoks.
Z drugiej strony (a jest ich wiele) pomysł jest całkiem niezły, troche mi się jednak kojaży z BG II, ale tam było to o wiele mniej skomplikowane a posiadanie gildii było o wiele mniej zobowiązujące.

Zgodzić się muszę z opinią, że klasa ta jest dobra do przygód które do niej pasują i dodam do tej puli jeszcze jedną klasę, mianowicie jest to mistrz kowalstwa także opisany na tym forum. Tak samo jak przy mistrzu kowalstwa dodać muszę, że dobry jest on na NPCa, który jednakowo pomagał by graczom w walce jak i oferował by im swoje usługi.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 17:07, 14 Wrz 2006 Powrót do góry

Jeśli chodzi o zdolności 'Przysługa' i 'Szanowany Obywatel'... pewnie brakuje Ci tutaj jakichś wartości liczbowych, rzutów kostką albo stopni trudności Wink
Specjalnie jest to pozostawione bez takowych. Myślę, że to zachęci MP to własnej interpretacji i twórczości. Oczywiście wszystko w granicach common sense Wink Nie chcę, żeby to wyglądało na coś na zasadzie, 'nie chce mi się wymyślać, zostawiam to MP' Very Happy po prostu chciałem aby MP (w sumie gracz trochę też) poczuł, że ma tu wolną rękę.
W sumie przyznam, że jak dla mnie Herszt Gildii Złodziei jest bardziej klasą dla NPCów. Dlatego tak właśnie wygląda jak wygląda. Jest to klasa bardziej fabularna niż 'techniczna'.
Nie mogę zgodzić się z tym, że klasa ta nie pasuje do DnD. Na pewno nie do tego najbardziej klasycznego Dungeon Crawlawego DnD. Ale to fantastycznego Multiwersum tej gry jak najbardziej Smile Nie każda kampania przecież kręci się wokół podróżowania, zwiedzania dziczy czy podziemi.
W końcu przygoda może zastać Cię we własnym domu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kwiatek
Szalony Punk Rockowiec



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42

PostWysłany: Czw 17:23, 14 Wrz 2006 Powrót do góry

W sumie i jest tu wiele racji, ale tak, czy owak gracz musi czasem wyjść z tego miasta, a wtedy te zdolności już mu się nie przydadzą. Klasa jest bardzo ciekawa, a pisząc, że nie pasuje do dnd chodziło mi o to, że bardziej nadawała by się do Warhamca. Trza by było to tam opatentować (o ile jeszcze nie ma takowej, a nie wiem bo w Warhamca od lat 4 nie grałem i już nie gram...)

Jak znam siebie to i tak pewnie wykożystam te klase w swoich przygodach, ale i tak najbardziej nakręciłem się na krwawego drwala (ten to tu jak ulał do dnd pasuje).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abadon
Chłop



Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Dziewięciu Piekieł

PostWysłany: Pią 14:52, 29 Gru 2006 Powrót do góry

O lol... Niezła klasa ale tylko dla BN, bo gracz raczej nie będzie chciał tylko siedzieć w gildii i pilnować swoich interesów żeby nikt go nie zamordował bo jest bossem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kwiatek
Szalony Punk Rockowiec



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42

PostWysłany: Pią 14:56, 29 Gru 2006 Powrót do góry

No własnie nie. Widzisz chodzi o to, że gracz będąc tą klasą nie będzie chciał siedzieć w gildii cały czas, ale raczej nie będzie miał co robić. Poprostu to MG będzie miał problem z poprowadzeniem takiej klasy. W BG 2 pojawia sie podobny pomysł, ale tam sie ma mnustwo pomocników zajmujących się różnymi rzeczami. Może gdyby tak to odegrać...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nefarius
Adept



Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:01, 29 Gru 2006 Powrót do góry

Greebo napisał:
Tak jak każdy wojownik chce dowodzić oddziałem najemników, jak każdy mag chce założyć akademię czarów, tak jak każdy kapłan marzy o zbudowaniu własnej świątyni... Tak każdy łotrzyk chce zostać hersztem gildii złodziei.


No nie przesadzajmy, bo nie każdy chce zostac przywódcą, o dziwo większośc czarodzieii to samotnicy zamknięci w swoich wieżach i pogrążeni we własnych badaniach. Zdażają się kapłani, którzy poświęcają całe życie na oddawaniu czci bóstwu i nie mają czasu na pielęgnowanie kapliczki. Więc tutaj to nie do końca prawdą jest.

Greebo napisał:
[...]trochę inny sposób niż sztyletowanie smoków i mordowanie goblinów.


No cóż, sztyletowanie SMOKÓW i mordowanie GOBLINÓW, prawie to samo co nie?

Greebo napisał:
Bazowa Premia do Ataku[/b]: +3


Za niska jak na herszta, minimum +5 według mnie.

Greebo napisał:
Umiejętności: Zbieranie informacji: 10 rang, Dyplomacja 8 rang, Zastraszanie 8 rang, Przebieranie: 4 rangi, Blef: 5 rang


Blef, radzę zamienic ilościowo z Dyplomacją, do tego dodac skaradanie się lub przeszukiwanie.

Greebo napisał:
Specjalne: Ukradkowy Atak, BG którzy chce wybrać klasę Herszta Złodziei musi w jakiś sposób uzasadnić ten wybór fabularnie. Np. pokonać obecnego Herszta lub ogłosić i zakłąda własną gildię i zebrać ludzi.


Cóż ukradkowy atak o dowolnej wartości +1k6?

Greebo napisał:
Image


No oto poprawna, elegancka, estetyczna i czytelna tabelka!


Greebo napisał:
[Kwatera Główna: Herszt Złodziei ma władzę nad budynkiem lub lokacją, która służy mu za kwaterę główną. Może to być opuszczony magazyn, opuszczony kompleks komnat i korytarzy w ściekach, piwnica pod obskurną tawerną itp. Zdobycie kwatery głównej i uczynienie jej siedzibą gildii powinno być uzasadnione fabularnie i odbyć się podczas zdobywania pierwszego poziomu Herszta Gildii.


Może dobrze by było nałożyc jakieś ograniczenia na tę zdolnośc? Może co do wielkości tego miejsca lub coś w tym stylu?

Greebo napisał:
Przysługa:[...]Tak więc czasem Herszt nie musi nic robić sam aby zdobyć czyjąś przysługę.[...]


Dobrze by było coś więcej o tym powiedziec, bardziej uściślic.

Greebo napisał:
[Każdą przysługę można wykorzystać tylko raz lecz ich suma kumuluje się, tak więc na 10 poziomie, Herszt może wykorzystać trzy przysługi na raz. Np. dostarczenie gildii pożywienia przez piekarza, którego kiedyś ochroniono przed inną gildią, lub za ocalenie syna z rąk porywaczy dowódca straży przymknie oko na działalność gildii... itp.


Czy przysługa może byc podarowanie hersztowi zamku za ocalenie syna króla z rąk innej gildii?

Greebo napisał:
[Szanowany Obywatel: To pozwala Hersztowi ustawić sobie drugą, uczciwą osobowość Np. bogatego handlowca lub nawet członka rady miasta. Może on bezpiecznie poruszać się po mieście, uczestniczyć w balach itp. Zwykli ludzie nie postrzegają go jako złą osobę. Tylko mała grupa poinformowanych wie o jego mrocznej działalności.
Zdolność ta pozwala także na wykonywanie dwóch testów ‘Zbierania Informacji’ dziennie. Raz jako szanowany obywatel i raz jako jego prawdziwa osobowość.


I to wszystko? Może by lepiej dodac, że otrzymuje on + z np. int do blefu, gdy ktos próbuje wyczuwania pobudek, lub coś co pozwala uniknąc Wykrycia charakteru.

Greebo napisał:
[Odpowiednia Osoba: Herszt złodziei jest środkiem potężnej sieci kontaktów składającej się ze szpiegów, plotkarzy, podwładnych, zauszników i znajomości. Skutkiem tego może on znaleźć osobę pasującą do prawie każdego opisu. Raz na miesiąc, Herszt Złodziei może wynająć osobę pasującą do specyficznego zadania. Herszt może ustalić dowolną zdolność tej postaci lecz nie jej poziom, punkty życia czy bazowy atak. Na przykład „ktoś kto może rzucić czar ognista kula” nie „Czarodziej 10 poziomu”.
To nie jest umiejętność przywoływania. Osoba ta nie pojawia się w magiczny sposób przed hersztem. Jej odnalezienie i dotarcie do gildii może zając trochę czasu zależnego od MP.


Nie bardzo rozumiem o co tutaj chodzi, czy możesz to wytłumaczyc jaśniej?

Klasa nie jest zła i ma w sobie to coś, jednak tutaj to coś jest nie do końca wykorzystane. Kilka ciekawych zdolności i ważna dla mnie estetyka postu to już duży plus. Podoba mi się również motyw uzasadnienia fabularnego przy zdolnościach, chociarz ktoś inny pewnie by się o to rzucał. Ogólnie klasa dobra i ciekawa lecz nie do końca myśle dopracowana 4+/6 to moja ocena końcowa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Sob 19:54, 30 Gru 2006 Powrót do góry

Dzięki, za słowa uznania i konstruktywną krytykę Wink Fajnie, że klasa przypadła wam do gustu. Zgadzam się z większością, że raczej pasuje ona do BNa niż do BG.

Po za tym w wielu kwestiach klasa pozostawia wolną rękę dla MP i tam, gdzie są jakieś niedopowiedzenia, ostatnie słowo należy właśnie do niego. Więc jeśli uważa, że przyszługą może być podarowanie nowej kwatery i że nie wpłynie to destruktywnie na kampanie to może tak być Wink Każdy chyba ma swój common sense i w tym wypadku trzeba z niego skorzystać. Wiem, że to nie zawsze dobra rzecz, ale chodzi o to, żeby też nie było zbyt wielu ograniczeń i żeby postać była ciekawa i wielowymiarowa. Cóż, to już chyba kwestia gustu i stylu gry. Nikt nie mówił, że to prosta postać do prowadzenia dla MP czy BG Wink

Nefarius napisał:

Greebo napisał:
[Odpowiednia Osoba: Herszt złodziei jest środkiem potężnej sieci kontaktów składającej się ze szpiegów, plotkarzy, podwładnych, zauszników i znajomości. Skutkiem tego może on znaleźć osobę pasującą do prawie każdego opisu. Raz na miesiąc, Herszt Złodziei może wynająć osobę pasującą do specyficznego zadania. Herszt może ustalić dowolną zdolność tej postaci lecz nie jej poziom, punkty życia czy bazowy atak. Na przykład „ktoś kto może rzucić czar ognista kula” nie „Czarodziej 10 poziomu”.
To nie jest umiejętność przywoływania. Osoba ta nie pojawia się w magiczny sposób przed hersztem. Jej odnalezienie i dotarcie do gildii może zając trochę czasu zależnego od MP.


Nie bardzo rozumiem o co tutaj chodzi, czy możesz to wytłumaczyc jaśniej?


Racja, tu jest trochę nagmatwane. Po prostu chodzi o to, że Herszt Gildi Złodziei ma na tyle dobre wtyki, że potrafi dotrzeć do odpowiedniej osoby na każde zadanie. Więc jeśli gildia potrzebuje powiedzmy Maga Specjalisty. To macki Herszta, do kogoś takiego na pewno sięgną (do BG?) Jednak na tym się kończy ta zdolność. To czy taka osoba przybędzie i kiedy zależy już od wielu innych czynników. Chociaż Gildia Złodziei ma swoje sposoby by zmusić po dobroci lub nie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin