|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Treflu
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 20:50, 04 Sie 2006 |
|
Szliśmy sobie z Pyrokarem do miasta. Nie byłem specjalnie czujny bo Pyrokar twierdził że to spokojna droga. Za którymś zakrętem usłyszeliśmy za plecami:
- Ani kroku i ręce do góry chyba że chcecie skończyć jako jeże!
Już sięgałem po miecz ale Pyro popatrzył na mnie wzrokiem mówiącym: Rób co mówi! Obaj unieśliśmy ręce i powoli się odwróciliśmy. Stało tam, jakieś 15 metrów dalej, dziesięciu zbirów z napiętymi łukami. Cholera, miałem przy sobie całą sakiewkę klejnotów! Jeden z nich, pewnie ten co krzyczał, opuścił łuk i zaczął podchodzić.
- Na targ idziemy co? To już możecie wracać, zaniesiemy tam co mieliście do zaniesienia!
Pyro tylko się uśmiechnął. Mogę przysiąc! Nie wymamrotał ani słowa, nie poruszył też rękami! Między kolesiem, który do nas podchodził a jego kuplami stanęła ściana ognia i niemal natychmiast w niego samego uderzyły trzy ogniste strzały! Chwilę później usłyszałem wrzaski palących się rabusiów. Rozbiegli się z płonącymi ubraniami i więcej ich nie widziałem. Mieli dużo szczęścia jeżeli przyżyli bezpośredni kontakt z taką ścianą ognia. Żar było czuć aż koło nas. Opuściliśmy ręce a Pyrokar znowu się uśmiechnął:
- Mówiłem że nie jest niebezpiecznie?
Zmniejszył ścianę ognia po czym uformował ją tak że wypaliła między krzakami runę ognia i zgasła. Przysiągłbym że przed czasem, jakby ją coś zdusiło. I nic się nie zajęło, a przecież już 6 tygodni nie było deszczu...
Pyromag to czarodziej który bez reszty poświęcił się studiowaniu magicznego i nie tylko ognia. Zna inne czary ale zdecydowanie jest mistrzem we władaniu ogniem. Potrafi go kontrolować i zaakceptować jako część swojej własnej natury. Traktuje ogień wręcz jak przyjaciela.
Żeby zostać magiem ognia trzeba spełnić następujące wymagania:
Czary: Umiejętność rzucania conajmniej po czarze wtajemniczeń opartym na ogniu z poziomów 1-3,
Atuty: mistrzostwo w czarach(przygotowywanie z pamięci conajmniej trzech czarów opartych na ogniu), Zogniskowanie czaru: wywołania,
Umiejętności: czarostwo 8 rang, koncentracja 8 rang
Umiejętności klasowe pyromaga: Alchemia(int), Czarostwo(int), Koncentracja(Bd), Profesja(Rzt), Rzemiosło(int), Wiedza(int), Wróżenie(int)(tylko z płomieni)
Korzyści ze zdobywania kolejnych poziomów:
1 rzucanie w walce(tylko dla czarów ognia);
2 Podniesienie czaru(1/każdy poziom o który podnosimy) *,
1pkt ognia;
3 Poszerzenie czaru(1);
4 Wyciszenie czaru(1),
2pkt ognia;
5 Unieruchomienie czaru(1)
6 Wydłużenie czaru(1);
7 Wzmocnienie czaru(2),
3pkt ognia;
8 Maksymalizacja czaru(3);
9 Przyspieszenie czaru(4),
4pkt ognia;
10 Władca ognia;
*liczby w nawiasach informują o ile kręgów wyższą komórkę normalne zużywa czar z danym atutem, w naszym przypadku ile punktów ognia kosztuje. Punkty ognia są przyznawane na rundę. Jeżeli czar rzucony zostanie jako przyspieszony to nie ma nigdy dość punktów żeby ulepszyć drugi czar w rundzie. Przez limit 4pkt czar nie może nigdy zostać wzmocniony i zmaksymalizowany jednocześnie, chyba że czarodziej miał wcześniej któryś z tych atutów i użyje go w zwykły sposób.
Pyromag uzyskuje punkty życia, ataki, rzuty obronne, dodatkowe czary i efetkywny poziom czarującego tak jakby był w klasie czarującej do której należał zanim został pyromagiem. Nie uzyskuje jednak żadnych innych premii, które by uzyskał w poprzedniej klasie.
Pyromag specjalizuje się w czarach opartych na ogniu zaniedbując inne czary. Dostaje +2 do testu czarostwa przy próbie nauczenia się lub zidentyfikowania czaru ognia i -2 w przypadku jakiegokolwiek innego czaru. Magię ognia opanowuje do perfekcji jednak czas i uwaga temu poświęcona sprawiają że ma duże zaległości w innych dziedzinach magii. Począwszy od drugiego poziomu każdy czar ognia rzucany przez pyromaga jest traktowany jakby był pod wpływem atutu(bądź atutów) metamagicznego. Każdy krąg wyżej z którego normalnie trzeba by zużyć komórkę na czar zużywa jeden punkt ognia(pkt). Na drugim poziomie pyromag może zużyć jeden punkt ognia na każdą rundę(czyli jeżeli użyje przyspieszenia to drugi czar w tej rundzie jeżeli taki rzuci nie będzie nigdy ulepszony), na czwartym dwa, na siódmym trzy i na dziewiątym 4. Atuty metamagiczne przyznawane pyromagowi na kolejnych poziomach dotyczą tylko magii ognia i nie mogą być wykorzystywane (również w tradycyjny sposób) do polepszenia żadnych innych zaklęć. Co więcej pyromag nigdy nie może wziąć atutu metamagicznego przy awansie na kolejny poziom w tej klasie. Zaniedbanie innych dziedzin magii przejawia się tym, że na przygotowanie czaru, którego postać czarująca nauczyła się będąc pyromagiem trzeba zużyć komórkę na czar z poziomu o jeden wyżej lub dwie komórki na czar z danego poziomu. Może to sprawić że komórkę na czar najwyższego dostępnego poziomu można będzie wykorzystać tylko na czar ognia.
Pyromag dostaje odproność na ogień równą 1/3 jego poziomu w tej klasie (zaokrąglając w dół) +2,
Władca ognia: Na 10 poziomie Pyromag staje się niepodatny na ogień. Ponadto jest w stanie bez znacznego wysiłku tworzyć i kontrolować ogień. Jego pięści zadają dodatkowe k4 obrażeń od ognia jeżeli sobie tego życzy. W zwarciu (lub dowolnej sytuacji kiedy może trzymać dłoń na podmiocie) te obrażenia w kolejnych rundach wzrastają do k6, k8, k10, k12 i urzymują się już na tym poziomie. Bierze się to stąd że krótkotrwały kontakt z ogniem jak każdy wie jest mało bolesny i destrukcyjny. Ponadto pyromag może podpalać łatwopalne przedmioty za pomocą dotyku dłonią. Może też kontrolować do pewnego stopnia płomienie w niewielkiej dległości (do 18m) i musi je wyrażnie widzieć. Może kazać płomieniom wzmóc się, przygasnąć, zgasnąć, przybrać konkretny kształt np(twarzy, domu, zwierzęcia) czy przemieszczać się np pod wiatr. Wymaga to rzutu na koncentrację o ST zależnym od rozmiaru ognia, ewentualnie dodatkowych czynników, jak np trudny kształt, lub wzmaganie ognia gdy paliwo się kończy:
zapałka: ST 7
małe ognisko(takie np do upieczenia małego królika) : ST 10
duże ognisko(powiedzmy że 15 osób może się ogrzać i upiec kiełbaskę) : ST 15
płonące pomieszczenie : ST 23
Płonący budynek: ST 28
Płonący kompleks bydynków, pożar lasu : ST 33
Rzut można ponawiać co rundę dopóki ogień płonie.
Żeby utrzyać kontrolę należy powtarzać rzut co rundę ale już ze ST o 5 mniejszym.
Po wygaszeniu ognia (zajmuje to jedną runda jeśli dzieje się to za sprawą naszej kontroli) nie ponawiamy rzutów bo ognia już nie ma.
Co o tym myślicie? To moja pierwsza prestiżówka, do tego robiłem ją korzystając tylko z neta bo nie mam teraz podręćzników w domu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Dmsc
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z daleka
|
Wysłany:
Sob 10:53, 05 Sie 2006 |
|
No cóż, moim zdaniem Pyromag, jako klasa prestiżowa prezentuje się nieźle. Dobrze wyszło Ci zprowadzenie jego umiejętności do jednej dziedziny. A co d otych punktów ognia, to nie mogę się doczytać, o co chodzi ;p. Neutralnie rzecz biorąc, można nim pograć, jeśli ktoślubi magów (ja ich nie lubie ;p, przeważnie wolę siknąć kogoś przez łeb mieczem ) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Azrael
Główny Zły (Admin)
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios
|
Wysłany:
Sob 16:25, 05 Sie 2006 |
|
Niezłe, niezłe...
Jest taka klasa Mistrz Żywiołu w podręcznku Księga i Krew, z której da się w sumie zrobić maga ognia, ale Twoja dużo bardziej mi się podoba. Głównie ze względu na ostatnią umiejętność^^ Od dawna szukałem czegoś podobnego. Próbowałem wielu kombinacji, ale żadna nie pozwalała mi po prostu stać pośród płomieni, śmiać się i patrzeć jak wszystko płonie bez wcześniejszczego zapierniczania kulami ognistymi^^
Klimatyczna, ale ma dużo ograniczeń...Zamiast dwóch czarów rzucamy jeden chyba, że jest związany z ogniem... Więc pozostają czary związane tylko z energią żywiołu...Ciekawe, ale bardzo osłabia maga. Najpotęzniejsze czary to te, które nie zadają obrażeń (ale zabijają, polimorfują itp). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Sob 16:50, 05 Sie 2006 |
|
Hmm... jest w porządku. Faktycznie kojarzy się z mistrzem żywiołów ale tylko pozornie. Fajne, ale musiałbym to chyba przetestować. Jakoś niby wszystko spoko ale brakuje mi tu... czegoś sam nie wiem...
Może jakby to był kryomag albo inny mistrz lodu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|