FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 [Klasa prestiżowa] Strażnik Dusz Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo

PostWysłany: Sob 16:18, 01 Lip 2006 Powrót do góry

Strażnik Dusz

Każdego kapłana widzimy jako obrońcę i głosiciela swojej wiary. Zdarzają się jednak odstępcy od własnych religii. Przechodzą oni duchową metamorfozę i z obrońców dusz stają się ich dręczycielami. Sami zwą się Strażnikami Dusz, wielu nazywa ich Dręczycielami lub Katami. Nie wyznają żadnego boga, a ich jedynym celem jest pochłanianie coraz to potężniejszych dusz.

Kość wytrzymałości: k8

Wymagania:
Atuty: Zogniskowanie Wiedzy[nieumarli], Żelazna wola.
Wiedza(nieumarli)7 rang
Charakter: CZ, PZ, NZ.
Umiejętność rzucania co najmniej 3-poziomowych zaklęć objawień
Specjalne: Postać musi być kapłanem. Postać musi wyrzec się wiary w swego boga i porzucić wszelkie wartości, które niegdyś głosiła. Postać musiała mieć przed zejściem na tę ścieżkę dowolny dobry charakter. Oczywiście wraz z wyrzeknięciem się kapłaństwa postać traci wszelkie zdolności i czary objawione wynikające z klasy kapłana.

Umiejętności klasowe: Blefowanie, Koncentracja, Rzemiosło, Zastraszanie, Wiedza[Nieumarli], Wyczucie pobudek, Wróżenie.
Punkty umiejętności: 2+modyfikator z intelektu

Poziom B.A Wytr Ref Wola Specjalne Czary
1 2 3 4
1 +0 +0 +0 +2 Rozpoznanie 0 - - -
2 +1 +0 +0 +3 Ból duszy 1/dz, 1 - - -
3 +2 +1 +1 +3 Wessanie duszy 1/dz 1 0 - -
4 +3 +1 +1 +4 Ból duszy 2/dz 1 1 - -
5 +3 +1 +1 +4 Rozerwanie duszy 1/dz 1 1 0 -
6 +4 +2 +2 +5 Ból duszy 3/dz, Wessanie duszy 2/dz 1 1 1 -
7 +5 +2 +2 +5 Zwierciadło duszy 2 1 1 0
8 +6 +2 +2 +6 Ból duszy 4/dz, 2 1 1 1
9 +6 +3 +3 +6 Wessanie duszy 3/dz 2 2 1 1
10 +7 +3 +3 +7 Rozerwanie duszy 2/dz, Ból duszy 5/dz 2 2 1 1

Czary na dzień: Czary premiowe wynikają z premii z Rzt. Strażnik przygotowując je wybiera czary z następującej listy:
1-poziom: Leczenie lekkich ran, Obserwacja śmierci, Ochrona przed dobrem, Zadawanie lekkich ran, Powodowanie strachu, Zadawanie lekkich ran.
2-poizom: Widmowa dłoń, Wystraszenie, Leczenie średnich ran, Niewykrywalny charakter, Ostatnie tchnienie, Zadawanie średnich ran.
3-poziom: Leczenie poważnych ran, Magiczny krąg przeciw dobru, Ochrona przed negatywną energią, Rozmawianie ze zmarłymi, Zakażenie, Zadawanie poważnych ran.
4-poziom: Widmowy zabójca, Wyczerpanie, Leczenie krytycznych ran, Odpędzenie śmierci, Zadawanie krytycznych ran.

Biegłość w broni i pancerzu: brak

Rozpoznanie duszy: Strażnik dusz może na życzenie dowolną ilość razy dziennie spojrzeć na duszę żywego człowieka i poznać jego charakter. Działa analogicznie do rozpoznania charakteru.

Ból duszy: od 2 poziomu strażnik może raz dziennie sprawić niewyobrażalny ból istocie żywej o inteligencji większej niż 2 (rośliny, żywiołaki i oozy są odporne na tę moc). Ofiara musi przejść test Wytrwałości o ST=10+poziom strażnika+mod z Rzt. Jeżeli jej się to nie uda otrzyma k6xpoziom strażnika (max 10k6) obrażeń. Udany rzut zmniejsza obrażenia o połowę. Ból oszałamia ją także na 1 rundę [nawet po udanym rzucie]

Wessanie duszy: Gdy Strażnik dusz podejdzie do umierającej (-1 do –10) lub zmarłej niedawno (1 rundę wstecz) osoby może wessać jej duszę w swoje ciało. Operacja ta leczy mu tyle obrażeń ile KW posiadała martwa istota. Strażnik może jeżeli zechce nosić (lub więzić) ową duszę przez nieograniczony czas. W dowolnej chwili może on ją uwolnić lub wykorzystać 1 z jej umiejętności, która zastąpi jego. Np. bazowy atak wessanego wojownika, czy rzut obronny na refleks łotrzyka lub 1 dowolną inną umiejętność, która jest lepsza od um. Strażnika lub Strażnik jej nie posiada. Po takim „wykorzystaniu” duszy opuszcza ona ciało Strażnika.
Strażnik może posiadać tyle zmagazynowanych duszyczek ile posiada klas strażnika (czyli od 1-10).
Postać nie może handlować posiadanymi duszami z demonami lub z czartami, ani z kimkolwiek innym.
Jest jeden szkopuł w używaniu mocy od duszyczek jeżeli w wyniku użycia tej mocy Strażnik uzyska pecha, dusza przejmie jego ciało na 3+KW duszy za życia rund. Jedynie ogłuszenie lub zabicie Strażnika powstrzyma dusze. Po minięciu tego czasu dusza nie odchodzi w zaświaty lecz staje się Zjawą. Moc nie działa na istoty wymienione w bólu duszy.

Rozerwanie duszy: koncentrując się na duszy wroga (moc nie działa na istoty wymienione w bólu duszy) Strażnik może poważnie naruszyć lub nawet całkowicie rozerwać i zniszczyć więź łączącą duszę z ciałem. Moc działa jak palec śmierci. Na 10 poz Strażnik może używać jej 2x/dz

Zwierciadło duszy: strażnik może 1x/dz spojrzeć w oczy żywej istocie i poznać grzechy kalające jej duszę. Jeśli istota nie wykona udanego r.o. na wolę o ST=10+poziom tej klasy prestiżowej+mod z RZT poczucie winy za wszystkie grzechy uderzy ją i spowoduje, że dopóki nie przejdzie pomyślnie tego testu będzie jedynie leżała i łkała, cierpiąc straszliwe. Należy ją uznawać za ogłuszoną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 10:03, 02 Lip 2006 Powrót do góry

Kolejna bardzo oryginalna klasa Surprised Podoba mi się. Ciekawa klasa dla złego NPCa albo grupy NPCów... już to widzę, ponurzy, długie czarne płąszcze, głebokie kaptury. Gdy wchodzą do wiosku wszyscy uciekają w popłochu nawet zwierzęta Very Happy

Danaet Bildhorn napisał:
(...) jeżeli w wyniku użycia tej mocy Strażnik uzyska pecha(...)


Uzyska pecha czyli wyrzuci 1 na kostce? Hmm... a co jeżeli umiejętność nie wymaga rzutu kością?
W ogóle ciekawa ta zdolność wessania. Jakie dokłądnie zdolności wessanej duszy może kopiować strażnik? Wszystko? Rozumiem że wszystko co nie zmienia fizycznie strażnika, czyli jeśli 'wessał' maga, może rzucić jeden czar, jeśli wojownika, moze użyć jakiś z jego atutów, jeśli jakieś inteligentne zwierze może na przykład użyć węchu? Albo jeśli zwierze miało specjalny atak pazurami, strażnikowi nie wyrastają pazury jeśli użyje tej umiejętności?[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo

PostWysłany: Nie 10:18, 02 Lip 2006 Powrót do góry

Strażnik może wessać i użyć KAŻDEJ zdolności jaką posiadała ofiara a jaka wyda mu się najpotrzebniejsza. Nie wiem, ale powinien ją np. określać tuż po wessaniu gdy dowie się od MG co ofiara potrafiła. Może np. rzucić najprzydatniejszy wg niego czar maga, wykożystać ukradkowy atak łotrzyka, czy przemienić sie w zwierzę jak druid.


Aha, jeśli chodzi o pecha czyli "1" to działa tylko gdy moc wymaga rzutu. Aby nie "przepakować" tej zdolności można uznać np, że gdy nie wymaga ona rzutu to strażnik po prostu rzuca k20 i gdy nie wypadnie 1 to wszystko gra.

Ciesze się, że Ci się podoba. Niestety klasa w mojej przygodzie nie zdała egzaminu. BG [kapłan i paladyn] zabili mi Strażnika w drugiej rundzie - no ale chyba tylko dlatego ,ze mieli te swoje ugodzenia zła i potężną broń...


Czekam na kolejne oceny...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 11:47, 02 Lip 2006 Powrót do góry

Hmm... Nie wiem, ja bym dał ich całą grupkę, każdy z inną zdolnością. Z tą 'kradzieżą' umiejętności kojarzy się trochę z Rogue z X-menów Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo

PostWysłany: Nie 12:10, 02 Lip 2006 Powrót do góry

Tak ale Rogue zachowywała swoje "wykradzione" zdolności a Strażnik traci ja po wykorzystaniu.

Może rzeczywiście zrobić listę umiejętności jakie może wykraść jednak wtedy musiałbym uwzględnić nie tylko klasy ale także i klasy prestiżowe i moce potworów a to już trzebaby podręcznik napisać Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 17:14, 02 Lip 2006 Powrót do góry

Hmm... taka lista jest nie do zrobienia, tutaj już decyzja należy do MP Wink

A jeśli Strażnik wessa duszę demona albo diabła? Jest to możliwe? Czy jeśli wtedy użyje umiejętności przyzwanie Battez albo Tana'ri, przyzwane istoty będą się go słuchały?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo

PostWysłany: Nie 19:19, 02 Lip 2006 Powrót do góry

Ciekawa opcja Smile

Sądze, że mogło by tk być. Jednak nie wiem czy demony/diabły posiadają dusze jako taką. Załózmy, że ich dusze sa już dawno w posiadaniu piekielnych władców i Strażnik nie może ich wsysać [tak jak wessanymi duszami nie może z nimi handlować]. Ale ta kwestia też zależy li tylko od MP.

Rozważmy jednak opcję Strażnika, który wynajmuje drużynę śmialków do zabicie silnego smoka, gdyż chce jedgo duszy a sam nie potrafi go pokonać. Podąża za nimi do jego leża i gdy jest po sprawie wchłania duszyczkę gada - ciekawy pomysł na scenariusz prawda?

Drugi pomysł
Zabito wpływową osobistosć - był on na tyle ważny dla państwa/miasta/kościoła/gildii, że jego śmierć trzymana jest w tajemnicy. Jego zwierzchnicy dwoją się i troją aby iluzyjnie podtrzymywać jego obecność wśród żywych i równolegle próbują go wskrzesić. Niestety nie ma połączenia z duszą. Zaklęcia wróżenia mówią jedynie o tajemniczym człowieku, który jako ostatni miał styczność z daną personą. BG zostają wynajęci aby go odnaleźć myśląc iż posiada on przy sobie klejnot z wessaną duszą vip'a. Co zrobią gdy złapią Strażnika i okarze się, że on go po prostu nie ma gdyz sam jest magazynem takich dusz? Czy świątobliwy Paladyn zabije człowieka z zimną krwią aby drugi mógł zostać wskrzeszony? A czy będzie miał pewność, że dusza na pewno odejdzie w zaświaty? Czy Strażnik tylko kląmie, że nie ma klejnotu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HunteR
Szara Eminencja



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Nie 21:18, 02 Lip 2006 Powrót do góry

Świetna klasa, odrazu przywodzi mi na myśl upadłego Wampira Raziela z Legacy of Kain Twisted Evil

Wsumie postać oprócz ciekawej otoczki fabularnej (wyrzeka się swojego bóstwa i zaczyna polować na dusze nieszczęśników) ma dosyć ciekawe umiejętności ale podobnie jak Greebowi podoba mi się to wsysanie i więzienie duszy pozwalające na używanie jej zdolności. Naprawdę genialny pomysł.

Cytat:
Tak ale Rogue zachowywała swoje "wykradzione" zdolności a Strażnik traci ja po wykorzystaniu.


Nie do końca, jeśli ich użyła to traciła te zdolności. Wyjątek stanowią moce Miss Marvel (między innymi umiejętność latania i niezwykła siła) ponieważ podpuszczona przez Mystique utrzymywała kontakt z Miss Marvel "ciut" za długo i zostało jej na stałe Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin