FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 [Klasa Prestiżowa] Władca Śmierci Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 13:41, 02 Mar 2006 Powrót do góry

Władca Śmierci

Image

Władcy śmierci to magowie z ciągotami w kierunku nieumarłych i śmierci. Ich teoretyczne i praktyczne badanie tego rodzaju istot, spowodowało głębsze zrozumienie nieżycia i mocy, które daje. W czasie swej wędrówki do zaświatów, wielu z nich zaczyna nienawidzić żyjących i samego życia. Wielu władców śmierci, tworzy armię nieumarłych, które następnie używa do niszczenia niczego niespodziewających się, otaczających ich ludzi.

Władcy Śmierci często spotykani są na cmentarzach, grobowcach, kurhanach i innych miejscach pochówku, które zazwyczaj „nawiedzają”.

Kostka Wytrzymałości: k4

WYMAGANIA:


Charakter: Zły

Umiejętności:
Wiedza „Tajemna” 8 rang, Wiedza „Nekromancja” 4 rangi

Czarowanie: Możliwość rzucania 3 poziomowych czarów. Przynajmniej cztery znane postaci czary musza pochodzić ze szkoły nekromancji.

Umiejętności klasowe (kluczowy atrybut): Koncentracja (Bd), Rzemiosło „Alchemia” (Int), Dyplomacja (Cha), Ukrywanie (Zr), Wiedza „Anatomia” (Int), Wiedza „Tajemna” (Int), Wiedza „Nekromancja” (Int), Wiedza „Religia” (Int), Ciche Poruszanie (Zr), Przeszukiwanie (Int), Czarostwo (Int)

Punkty umiejętności co poziom: 2 + Modyfikator z Intelektu


Image

WŁAŚCIWOŚCI KLASOWE

Niżej podane są wszystkie właściwości klasowe władców śmierci.

Biegłość w Broni i Pancerzu
: Władcy śmierci są biegli we wszystkich prostych broniach oraz sejmitarze i kosie. Nie otrzymuje żadnych dodatkowych biegłości w pancerzach i tarczach.

Identyfikacja Nieumarłych: Na 1 poziomie władca śmierci uzyskuje zdolność identyfikacji nieumarłych. Poprzez udany rzut na Wiedzę „Nekromancję” (ST – 10 + KW nieumarłego), może on poprawnie określić rodzaj nieumarłego, na którego patrzy. Jeżeli test się nie uda, władca śmierci nie może próbować identyfikacji tego rodzaju nieumarłych, dopóki nie otrzyma choćby 1 rangi w umiejętności Wiedza „Nekromancja”.

Grobowa Mikstura: Na 1 poziomie władca śmierci może automatycznie zidentyfikować miksturę mającą coś wspólnego z nekromancją (np. Mikstura wykrycia nieumarłych) poprzez skosztowanie odrobiny.

Nekrologia: Na 2 poziomie władca śmierci może dodawać 2 do wszystkich ST przeciwko jego czarom nekromancji. Premia ta sumuje się z premią za atuty Zogniskowanie Czaru oraz Większe Zogniskowanie Czaru.

Zapieczętowany Umysł: Władca śmierci otrzymuje premie +2 do rzutów obronych przeciwko efektom snu oraz uroków (np. zauroczenie osoby). Premia ta zwiększa się o +1 co dwa poziomy władcy śmierci (+3 na 4 poziomie, +4 na 6, +5 na 8 i +6 na 10).

Pasywność Nieumarłych: Władca śmierci emanuje magiczną aurą wyczuwaną tylko przez nieumarłych. Nieumarli próbujący zaatakować władcę śmierci, muszą przejść test Siły Woli (ST – 10 + poziom Władcy Śmierci + Modyfikator Cha). Jeżeli test się nie uda, nieumarły nie może atakować władcy śmierci przez najbliższe 24 godziny. Jeżeli test będzie udany, nieumarły nie musi więcej wykonywać tego rzutu.

Widzenie w Ciemności: Władca śmierci zyskuje umiejętność widzenia w ciemnościach na odległość 24 metrów.

Odpędzanie nieumarłych: Władca śmierci może odpędzać/karcić nieumarłych jak kapłan na poziomie równym poziomowi władcy śmierci plus poziom Czarodzieja specjalisty (nekromanta).

Dar Orcusa: Po osiągnięciu 5 poziomu, władca śmierci przyciąga swą mocą uwagę Lorda Nieumarłych. Raz dziennie postać użyć umiejętności identycznej z czarem Zabicie Żywego.

Zapieczętowane Serce: Władca śmierci staje się odporny na wszelkie rodzaje paraliżu oraz czarów typu Wstrzymanie Osoby.

Zapieczętowane Życie: Władca śmierci staje się odporny na wysysanie energii, atrybutów, poziomów, oraz wszelkiego rodzaju niszczycielski dotyk nieumarłych (w tym te, które zadają zwyczajne obrażenia)

Pogarda do śmierci: Na 10 poziomie władca śmierci staje się całkowicie odporny na wszelkiego rodzaju magię śmierci. Czary takie jak Palec śmierci, Zabicie Żywego, Słowo Mocy: Giń czy inne czary o efekcie natychmiastowej śmierci, nie mogą zabić władcy śmierci. Wciąż otrzymuje on obrażenia od czaru, lecz jeżeli jego PW nie spadnie poniżej –10, nie umiera.

Originally appeard in dragon 76.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nefarius
Adept



Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:05, 11 Cze 2006 Powrót do góry

Greebo napisał:
Identyfikacja Nieumarłych: Na 1 poziomie władca śmierci uzyskuje zdolność identyfikacji nieumarłych. Poprzez udany rzut na Wiedzę „Nekromancję” (ST – 10 + KW nieumarłego), może on poprawnie określić rodzaj nieumarłego, na którego patrzy. Jeżeli test się nie uda, władca śmierci nie może próbować identyfikacji tego rodzaju nieumarłych, dopóki nie otrzyma choćby 1 rangi w umiejętności Wiedza „Nekromancja”.


Fajnie ale w jakim celu on ma identyfikowac tych nieumarłych?
Nie dostrzegam głębszego sensu.

Greebo napisał:
Grobowa Mikstura: Na 1 poziomie władca śmierci może automatycznie zidentyfikować miksturę mającą coś wspólnego z nekromancją (np. Mikstura wykrycia nieumarłych) poprzez skosztowanie odrobiny.


Niebezpieczny sposób, a jeśli to mikstura zabicia żywego? To już mu się nie przyda wiedza na ten temat.

Greebo napisał:
Nekrologia: Na 2 poziomie władca śmierci może dodawać 2 do wszystkich ST przeciwko jego czarom nekromancji. Premia ta sumuje się z premią za atuty Zogniskowanie Czaru oraz Większe Zogniskowanie Czaru.


Czy to jest premia z olśnienia czy skąd?

Greebo napisał:
Zapieczętowany Umysł: Władca śmierci otrzymuje premie +2 do rzutów obronych przeciwko efektom snu oraz uroków (np. zauroczenie osoby). Premia ta zwiększa się o +1 co dwa poziomy władcy śmierci (+3 na 4 poziomie, +4 na 6, +5 na 8 i +6 na 10).


A nie lepiej że zyskuje częściową odpornośc na czary szkoły zaklinania?

Greebo napisał:
Pasywność Nieumarłych: Władca śmierci emanuje magiczną aurą wyczuwaną tylko przez nieumarłych. Nieumarli próbujący zaatakować władcę śmierci, muszą przejść test Siły Woli (ST – 10 + poziom Władcy Śmierci + Modyfikator Cha). Jeżeli test się nie uda, nieumarły nie może atakować władcy śmierci przez najbliższe 24 godziny. Jeżeli test będzie udany, nieumarły nie musi więcej wykonywać tego rzutu.


Słabe to według mnie, nie lepiej coś w stylu "brat umarłego"? Byłby uznawany za nieumrałego przez innych truposzy i wogóle by go ignorowały.

Greebo napisał:
Odpędzanie nieumarłych: Władca śmierci może odpędzać/karcić nieumarłych jak kapłan na poziomie równym poziomowi władcy śmierci plus poziom Czarodzieja specjalisty (nekromanta).


Ciekawa mieszanka, dobre!

Greebo napisał:
Dar Orcusa: Po osiągnięciu 5 poziomu, władca śmierci przyciąga swą mocą uwagę Lorda Nieumarłych. Raz dziennie postać użyć umiejętności identycznej z czarem Zabicie Żywego.


Nie wiem, czy arcyczart jest dobrym pomysłem, bo władcą umarłych jest chyba Kelemvor? No nie?

Greebo napisał:
Zapieczętowane Serce: Władca śmierci staje się odporny na wszelkie rodzaje paraliżu oraz czarów typu Wstrzymanie Osoby.


Pomysłowe i ciekawe.

Greebo napisał:
Pogarda do śmierci: Na 10 poziomie władca śmierci staje się całkowicie odporny na wszelkiego rodzaju magię śmierci. Czary takie jak Palec śmierci, Zabicie Żywego, Słowo Mocy: Giń czy inne czary o efekcie natychmiastowej śmierci, nie mogą zabić władcy śmierci. Wciąż otrzymuje on obrażenia od czaru, lecz jeżeli jego PW nie spadnie poniżej –10, nie umiera.


Magia śmierci to ogólnie nekromancja. Dlaczego nie umiera jeśli pw spadnie do -10? To w takim razie na jakim minusie on umiera?

Klasa bardzo fajna i ciekawa, wiele innowacyjnych pomysłów. Klimat utrzymuje się cały czas jednak mam wątpliwości co do niektórych zdolności. Ogólnie dobra robota.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon 8:50, 12 Cze 2006 Powrót do góry

Nefarius napisał:
Fajnie ale w jakim celu on ma identyfikowac tych nieumarłych?
Nie dostrzegam głębszego sensu.


To jest na zasadzie takiej, że nie każdy gracz zna na pamieć księge potworów i dodatki i gdy widzi szkieleta nie wie od razu czy to zwykły szkielet, wzmocniony czy złowieszczy strażnik czy co... nie jest to może jakaś bardzo potężna zdolność. Ot tak pokazuje jak bardzo władca śmierci "zna się na rzeczy"

Nefarius napisał:

Niebezpieczny sposób, a jeśli to mikstura zabicia żywego? To już mu się nie przyda wiedza na ten temat.


No właśnie o to chodzi Razz jak ktoś chce to niech próbuje Razz Tak samo możesz powiedzieć, że umiejeśtność walki jest niebezpieczna bo jak zaczniesz to ktoś może Ci palnąć w łeb Wink

Nefarius napisał:
Czy to jest premia z olśnienia czy skąd?


Nie jestem pewny czy w ogóle mogą być jakieś inne premie do ST czaru inne niż zogniskowanie czaru itp. W takim wypadku ta premia to po prostu premia od klasy. Jeśli się mylę, to niech to będzie po prostu premia z olśnienia Wink

Nefarius napisał:
A nie lepiej że zyskuje częściową odpornośc na czary szkoły zaklinania?


Masz racje, tak chyba faktycznie było by lepiej, teraz jak to czytam to jest to troche namieszane i niedopowiedziane Razz zastanowie się nad rozwiązaniem.

Nefarius napisał:
Nie wiem, czy arcyczart jest dobrym pomysłem, bo władcą umarłych jest chyba Kelemvor? No nie?


No jak to ! Very Happy Przecież Orcus jest księciem odpowiedizalny za nieumarłych! W końcu jego tytuł to Demoniczny Książe Nieumarłych (Demon Prince of the Undead) Very Happy
Kelemvor też mógłby pasować, ale Kelemvora mamy tylko w kampaniach FR. A Demoniki mają to do siebie, że w każdą kampanie je wepchniesz.
Chociaż teoretycznie, można by zmienić to na bardziej pasujące do kampani np Dar Kelemvora czy Wee Jas czy Nerula, myślę, że w niczym by to nie przeskadzało Smile

Nefarius napisał:

Magia śmierci to ogólnie nekromancja. Dlaczego nie umiera jeśli pw spadnie do -10? To w takim razie na jakim minusie on umiera?


Właśnie o to chodzi, że jeżeli jego życie NIE spadnie poniżej -10 to nie umiera. Łopatologicznie. Chodzi o to, że tylko odbierająć mu PW można go zabić, nie imają się go czary w stylu palec śmierci, słowo mocy giń itp. Oczywiście wciaż otrzymuje od nich obrażenia i jeśli umrze z powodu ich braku to kaput ale... nie może umrzeć z powodu efektu natychmiastowej śmierci tych czarów... Wink

Mam nadzieję, że już wszystko jasne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:17, 12 Cze 2006 Powrót do góry

Ej ta dyskusja jak zebra wygląda, wyczeszczu łoczu można dostać Shocked Surprised Laughing

A co do samego opisu, to fajny, łaaadny opis, widać że Greebo pisał Very Happy, ale ja się pytam po co? A nie można być po prostu magiem nekromantą?
Choć to pytanie to zadają ludzie którzy nie wiedzą po co komu klasy prestiżowe Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin