FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Mistrz kowalstwa Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Nefarius
Adept



Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:49, 10 Wrz 2006 Powrót do góry

A to dla ludzi, którzy lubią bardziej fabularne klasy i każdego, kto jest bardziej ambitny Wink

Mistrz kowalstwa

-Trzy sztuki? W porządku, na jutro będą gotowe…-

W każdym mieście, każdej wiosce, w każdym cywilizowanym regionie jedną z najbardziej szanowanych osób z pośród społeczeństwa jest kowal. Niektórzy z nich wykuwają broń, by zarobić na chleb, inni, dlatego, że kochają swoją profesję. Płatnerzy, bo tak się też na nich mówi potrafią wykorzystać mistrzowsko swoje umiejętności dla wymagających klientów, potrafią również niezwykle szybko uwinąć się z wytworzeniem odpowiedniej ilości broni dla wojska czy też innej dużej „organizacji”. Przyjmują oni przeróżne zlecenia czy to na pięknie ozdobiony rapier czy też na zwykły, długi miecz i za każdym razem wywiązują się z swoich zleceń. Niektórzy z nich wyszlifowali swoje umiejętności do perfekcji, poznali oni czynniki, które wpływają na polepszenie i tak dobrze wykonanych broni. To właśnie oni stali się Mistrzami kowalstwa, a ich wyroby są kupowane dla najbardziej wymagających. Ich sztych i poświęcenie jakie wkładają w wykuwaną broń potrafią zadowolić nawet najbardziej wymagających. Mistrzami kowalstwa są najczęściej klasowi wojownicy, z racji świetnego obycia z przeróżną bronią. Jeśli chodzi o rasy to najbardziej pasującym stereotypem jest krasnolud, z powodu rasowej więzi z metalurgią.
Kość wytrzymałości: K8

Wymagania:
Oto wymagania, jakie postać musi spełnić, aby zostać Mistrzem kowalstwa.
Atuty: Biegłość w broni prostej, żołnierskiej
Umiejętności:
Rzemiosło [kowalstwo]: Ranga 10
Rzemiosło [płatnerstwo]: Ranga 10
Specjalne: Postać musiała przynajmniej dwa lata praktykować zawód kowala, nie koniecznie żyjąc z tego. Postać musi mieć swoje narzędzia (nie musi mieć własnej kuźni, lecz musi w takiej pracować).

Umiejętności klasowe
Umiejętności klasowe Mistrza kowalstwa (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Dyplomacja (cha), Nasłuchiwanie (rzt), Pływanie (s), Profesja (rzt), Rzemiosło (int), Szacowanie (int), Wiedza [metalurgia] (int), Zauważanie (rzt), Zbieranie informacji (cha).

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4+ modyfikator z intelektu.

Właściwości klasowe
Biegłość w broni i pancerzu: Mistrz kowalstwa nie zyskuje żadnej nowej biegłości.
Mistrzostwo: Jest to zdolność, jaką Mistrz kowalstwa otrzymuje na pierwszym poziomie. Ciągłe wykuwanie broni, szkolenie się w swoim fachu owocuje mistrzowskim wyuczeniem się. Mistrz kowalstwa zyskuje na stałe odziedziczoną premię +5 do umiejętności Rzemiosło, związanego z wytwarzaniem broni (czyli np. kowalstwo, płatnerstwo itd.).
Więź z kuźnią: Jest to zdolność, jaką Mistrz kowalstwa otrzymuje na drugim poziomie. Ciągłe przebywanie w swej „pracowni” owocuje niesłychaną więzią między kowalem a kuźnią. Mistrz kowalstwa zyskuje odziedziczoną premię +5 do umiejętności Rzemiosło związanego z wytwarzaniem broni, (czyli np. kowalstwo, płatnerstwo itd.) w obrębie budynku kuźni. Jest to zdolność naturalna.
Szybkie tempo: Jest to zdolność, jaką Mistrz kowalstwa otrzymuje na trzecim poziomie. Czasem przychodzi moment, kiedy to broń jest potrzebna dużo bardziej niż zwykle, czyli np. podczas wojny. Wtedy to umiejętności płatnerza są niezwykle cenne. Gdy Mistrz zyskuje duże zleceni na ogromną ilość broni, potrafi on wysilić swój organizm do granic wytrzymałości. Zdolność ta pozwala odpoczywać kowalowi w niezwykle szybkim czasie, by mógł jak najwięcej wykuć. Zdolność ta zapewnia premię +2 do budowy na czas trwania zdolności. Pozwala ona również na krócej trwający odpoczynek. Podczas trwania tej zdolności Mistrz kowalstwa może odpoczywać trzy godziny krócej niż musiałby to robić podczas zwykłego odpoczynku. Zdolność ta utrzymuje się przez 1k4 + modyfikator z budowy Mistrza, dni (wliczając w to premię +2 do budowy, jaką zapewnia ta zdolność). Jednak tak duży wysiłek, jest brzemienny w skutki. Jeżeli Mistrz kowalstwa będzie korzystać z tej zdolności dłużej niż trzy dni, zostanie poddany karze, zaraz po zakończeniu działania tej zdolności. Kara wynosi -2 do budowy oraz większe zapotrzebowanie na odpoczynek. Po zakończeniu zdolności odpoczynek będzie trwał o dwie godziny dłużej niż przed jej użyciem. Kara będzie się utrzymywała przez dokładnie taki sam czas, jaki był czas trwania zdolności. Mistrz kowalstwa może kolejny raz użyć tej zdolności dopiero po zakończeniu kary. Jest to zdolność nadnaturalna.
Sztych: Jest to zdolność, jaką Mistrz kowalstwa otrzymuje na czwartym poziomie. Nastaje moment w życiu kowala, kiedy jego broń staje się wraz z profesją swego twórcy doskonała. Od czwartego poziomu każda broń wykuta przez Mistrza staje się bronią mistrzowsko wykonaną a test jej wykucia staje się taki sam jak podczas wykuwania zwykłej broni odpowiedniego typu (czyli np. długi miecz - mistrzowsko wykonany długi miecz). Jest to zdolnośc nadnaturalna.
Żar kuźni: Jest to zdolność, jaką Mistrz kowalstwa zyskuje na piątym poziomie. Wiele czasu spędzonego w gorącej kuźni, przy wykuwaniu broni, używając ciężkiego młota kowalskiego owocuje odziedziczoną premią na stałe +2 do siły i budowy Mistrza kowalstwa.

Kod:
Mistrz kowalstwa
________Bazowa premia____Rzut obronny na_____________
Poziom_____do ataku___Wytrw___Ref___Wola____ Specjalne
__1__________+0_______+2_____+0_____+0____Mistrzostwo
__2__________+1_______+3_____+0_____+0____Więź z kuźnią
__3__________+2_______+3_____+1_____+1____Szybkie tempo
__4__________+3_______+4_____+1_____+1____Sztych
__5__________+4_______+4_____+1_____+1____Żar kuźni


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
noxon
Chłop



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OUT THERE

PostWysłany: Pon 18:50, 11 Wrz 2006 Powrót do góry

Ciekawa klimatyczna klasa.
Mam tylko pytanie: Po co kowalowi pływanie?
I jeszcze jedno: Od kiedy broń jest wytwarzana przez płatnerza?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nefarius
Adept



Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:21, 11 Wrz 2006 Powrót do góry

noxon napisał:
Mam tylko pytanie: Po co kowalowi pływanie?


+1 słuszna uwaga, ale pływanie jest umiejętnością, jaką kowal odziedziczył po klasie wojownika Wink

noxon napisał:
I jeszcze jedno: Od kiedy broń jest wytwarzana przez płatnerza?


A to różnie się mówi, raczej płatnerz jest od pancerzy, ale do takiego drobiazgu raczej rzadko ktoś się czepia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kwiatek
Szalony Punk Rockowiec



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42

PostWysłany: Czw 13:57, 14 Wrz 2006 Powrót do góry

Nie no, jestem pod wielkim wrażeniem, ta klasa jest naprawde dobra. Niestety żeby większość z jego zdolności miała by się kiedyś przydać to mistrz musiał by specjalne dla niego przygody robić, z resztą co to za gra kiedy przez cały czas siedzi się w swojej kuźni? W zasadzie postać mająca już 2 lv Mistrza Kowalstwa ma pewność, że broń się uda i praktycznie nie musi nawet rzucać kością. Gra wtedy wygląda tak, że Mistrz Kowalstwa zarabia więcej niż zjada i w koncu staje się bogatym kupcem, czy szlachcicem. Poszukiwacz przygód to jednak coś co potrzebuje dostać d ręki broń i iść zabijać potwory, a ni siedzieć w domku.

Jednak mam już pewien pomysł, aby wykożystać Mistrza Kowali. Zrobie takiego bohatera neutralnego który będzie mugł zarówno sprzedawać graczom ekwipunek, jaki im pomagać, jak najemnik. Naprawde pierwszy raz spotykam się z tak finezyjną klasą. Mam pytanie? Sprawdził Ci się już ten Mistrz Kowalstwa? Dobrze się nim gra?

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin