FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ponury Żniwiarz Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Wto 19:33, 18 Wrz 2007 Powrót do góry

Ponury Żniwiarz


Ponurzy Żniwiarze, zwani również Czempionami Nerulla, są elitarną gwardią Boga Śmierci. Ich kosy posyłają na jego łono dusze dobrych i złych, niewinnych i nikczemnych. Nieważna jest rasa, wiek, profesja. Nerull pragnie dusz, a jego Czempioni mają za zadanie posyłać mu jak największą ich ilość.
Ponurymi Żniwiarzami zostają najwierniejsi wyznawcy Nerulla, niezależnie od klasy, którzy przysięgają mu wieczną służbę w zamian za jego łaski. Starają się ukrywać swą profesję aż do chwili, gdy będą zmuszeni się ujawnić.
Kość wytrzymałości: k8

Wymagania:
Premia do ataku: +4
Atuty: Biegłość w broni (kosa), Krzepkość, Zogniskowanie broni (kosa)
Leczenie: 4 rangi
Wiedza (religia): 4 rangi
Zastraszanie: 4 rangi
Charakter: każdy nie-dobry
Specjalne: musi złożyć przysięgę wierności w świątyni Nerulla w obecności kapłana tego boga. Przysięga nie jest zwyczajna, odciska piętno na ciele i duszy Ponurego Żniwiarza. Rezygnacja z obranej ścieżki powoduje Klątwę, której nie da się odczynić w żaden sposób poza czarem Pokuta lub Życzenie/Cud.
Co więcej, Ponury Żniwiarz musi co tydzień zabijać co najmniej trzy osoby dla Nerulla, w innym wypadku straci swe moce na okres 1 tygodnia.

Umiejętności klasowe:

Jak kapłan, 2+int


Poziom_BA(zwykłe/kosa)_Wytrwałość_Refleks_Wola_Specjalne
__1_______+0/+0______+2______+0____+0___Skupienie w broni (kosa), Kosiarz, reputacja
__2_______+1/+1______+3______+0____+0___Cięcia zagłady, Sługa boga śmierci
__3_______+1/+2______+3______+1____+1___Walka kosą I
__4_______+2/+3______+4______+1____+1___Upiorna maska
__5_______+2/+3______+4______+1____+1___Cięcie śmierci
__6_______+3/+4______+5______+2____+2___Walka kosą II
__7_______+3/+5______+5______+2____+2___Błogosławieństwo Nerulla, ukrycie tożsamości
__8_______+4/+6______+6______+2____+2___Cięcie śmierci 2/dzień
__9_______+5/+6______+6______+3____+3___Walka kosą III
__10______+5/+7______+7______+3____+3___ Anioł śmierci


Właściwości klasowe:
Biegłość w broni i pancerzu: Ponury Żniwiarz ma biegłość w prostej broni, lekkim i średnim pancerzu.
Skupienie w broni (kosa): Ponury Żniwiarz szczególnie upodobał sobie ulubioną broń swego boga – kosę. Dlatego ma dla niej osobną premię bazową do ataku.
Kosiarz: walcząc kosą Ponury Żniwiarz może zadawać zarówno obrażenia cięte, jak i kłute.
Reputacja: Ponury Żniwiarz jest ostatnią osobą, którą ma ochotę zobaczyć większość normalnych ludzi, dlatego otrzymuje karę równą swemu poziomowi do wszelkich testów opartych na charyzmie w stosunkach ze śmiertelnikami. Z kolei samo wspomnienie jego imienia powoduje dreszcz strachu – Czempion Nerulla otrzymuje premię do zastraszania równą swemu poziomowi.

Cięcia zagłady: Ponury Żniwiarz może od drugiego poziomu zdecydować się na wykonanie jednego dodatkowego ataku w rundzie, ale wszystkie ataki otrzymują karę –2. Ilość dodatkowych ataków, które może wykonać Ponury Żniwiarz nie może przekraczać jego premii ze zręczności. Ponadto każdy dodatkowy atak to kolejna, kumulatywna kara –2 do wszystkich ataków.
Sługa boga śmierci: od drugiego poziomu Nerull zaczyna zauważać czyny swego Czempiona i je nagradzać. Z każdą zabitą osobą ciosy Ponurego Żniwiarza stają się potężniejsze. Każda dusza posłana do Nerulla to kumulatywna premia +1 do ataku i obrażeń na okres całej walki. Po zakończeniu walki premie znikają.
Walka kosą: Ponury Żniwiarz jest niekwestionowanym mistrzem w używaniu kosy. Jego nauka dzieli się na trzy podstawowe etapy.
I – poziom 3 – kiedy Ponury Żniwiarz używa kosy, jest kość obrażeń zmienia się z k6 na k8
II – poziom 6 – Ponury Żniwiarz otrzymuje automatycznie atut Poprawione trafienie krytyczne (kosa) nawet, jeśli nie spełnia wymagań.
III – poziom 9 – Ponury Żniwiarz na tym etapie otrzymuje atut Specjalizacja w broni (kosa) i Większe zogniskowanie broni (kosa).
Upiorna maska: tę niezwykłą zdolność Ponury Żniwiarz otrzymuje na 4 poziomie i może jej użyć dwa razy dziennie. Czempion Nerulla może ukazać swoje prawdziwe oblicze, oblicze Powiernika Śmierci. Wszyscy, którzy je ujrzą (mają zmysł wzroku, jest odpowiednio jasno lub mają widzenie w ciemności, jeśli jest ciemno itp.) i znajdują się w promieniu 9 metrów padają ofiarą zaklęcia Strach. Dla potrzeby zaklęcia, poziom czarującego jest równy poziomowi Ponurego Żniwiarza. Jest to zdolność czaropodobna, jej użycie wymaga całej rundy. ST wynosi 10+poziom Ponurego Żniwiarza + jego modyfikator z charyzmy.
Cięcie śmierci: Ponury Żniwiarz może wykonać ten potężny atak od 5 poziomu, a od 8 dwa razy dziennie. Musi zadeklarować jej użycie przed rzutem na atak. Jeśli się na nią zdecyduje, jego kolejny jeden następny atak przy trafieniu będzie automatycznie zagrażał krytykiem. Jeśli zdarzy się, że Ponury Żniwiarz zadeklaruje użycie tej zdolności, ale okaże się, że i tak dany atak byłby krytyczny, mnożnik zwiększa się do x5. Jeśli Ponury Żniwiarz nie trafi, zdolność zostaje zmarnowana.
Błogosławieństwo Nerulla: Nerull szczególnie łaskawie patrzy na tych, którzy wytrwale podążają jego ścieżką. Od 7 poziomu Ponury Żniwiarz zostaje nieumarłym. Jego pw pozostaje bez zmian, jednak od tego poziomu traci modyfikator z budowy i wszystkie jego kw, niezależnie od klasy, w której zechce awansować, będą zmienione na k12.
Jako nieumarły Ponury Żniwiarz staje się odporny na trucizny, paraliż, otumanienie i choroby. Jest odporny na zabójcze efekty i trafienia krytyczne. Jest za to odporny na wszelkie formy wysączania atrybutów. Jeśli jego punkty wytrzymałości spadną do zera automatycznie ginie. Nie jest możliwe jego wskrzeszenie. Wszelkie formy magicznego leczenia powodują u niego obrażenia, a operacje negatywną energią, czyli czary zadawania ran, leczą jego obrażenia. Ponury Żniwiarz w przeciwieństwie do innych nieumarłych jest w stanie w normalnym tempie leczyć swe obrażenia kiedy odpoczywa, jest to związane z łaską Nerulla. Ponury Żniwiarz widzi w ciemności na 18 metrów od tego poziomu.
Ukrycie tożsamości: Ponury Żniwiarz woli pozostawać anonimowy. Może na życzenie rzucić czar Przebranie nieumarłego z pewnymi ograniczeniami – działa on tylko na niego i może mu dać wygląd tylko taki, który miał będąc żywym śmiertelnikiem.
Anioł śmierci: potęga Nerulla objawia się dla jego najwytrwalszych i najsilniejszych wyznawców. Od 10 poziomu Ponury Żniwiarz może użyć raz na tydzień specjalnej zdolności wobec każdego śmiertelnika, wytwarzając potężną iluzję. Jeśli śmiertelnik uwierzy, iż to faktycznie sama śmierć przyszła po niego, pada martwy. ST rzutu obronnego na wolę wynosi 10+poziom Ponurego Żniwiarza + jego modyfikator z charyzmy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Black_Shin




Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:09, 21 Wrz 2010 Powrót do góry

Bardzo fajna klasa Razz Mam ochotę nią zagrać, aczkolwiek mam pytanie odnośnie czarów: czy mając za podstawę parę poziomów kapłana, można Żniwiarza potraktować jako jego 'kontynuację'? Bo inaczej z czarowaniem trochę słabo to wygląda, a w walce wręcz też nie jest tak boski jak Nerull?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Czw 13:04, 23 Wrz 2010 Powrót do góry

dzięki za uznanie.
Odnośnie Twoich pytań - zauważ, że klasa ta nie ma w wymaganiach rzucania czarów kapłańskich. Nie jest to więc prestiżówka stricte robiona pod kapłana, bardziej pod wyznawcę Nerulla będącego wojownikiem/barbarzyńcą/tropicielem.
W walce wręcz są dwie premie do ataku. Jeśli walczy kosą, jest wyższa, jeśli czym innym - bardzo słaba. Żeby wyważyć odpowiednio klasę musiałem zrezygnować z premii do ataku, jaką dysponuje wojownik. Za to ma inne ciekawe zdolności.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin