FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Potężny wojownik Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Czw 19:43, 27 Lip 2006 Powrót do góry

Jak sprawić, by wojownik stał się naprawdę silny?
Jak wkurzyć MG, który stale Cię ogranicza?
Jak zrobić postać, by była ona zgodna z zasadami, a jednocześnie bardzo silna?
To pytania, które zadaje sobie każdy szanujący się gracz Wink Odgrywanie postaci itp itd jest fajne, ale każdy powninien choć raz się zabawić, sprówować munczkinizmu i utrzeć MG nosa Wink
Mam nadzieję, że w tym temacie będziemy dawać sobie rady związane z powyższym.

Jeśli chcesz mieć wspaniałego wojownika, niepokonalnego w walce i o ogromnych możliwościach, a także samowystarczalnego zacznij grę...zaklinaczem. Klasę wojownika weź dopiero na 2 poz. Teraz porzuć zaklinacza(jeśli chodzi o czary weź takie, które pomogą Ci w walce-np. prawdziwe uderzenie lud uniwersalne-np. Identyfikacja)-zacząłeś nim grę ze względu na wyższą ilość rang w umiejętnościach, które będą Ci potrzebne(musisz mieć 8 w Wiedzy tajemnej-4 na 1 poz. zaklinacza i 4 na 5 poz. wojownika daje w sumie Cool. Weź też jezyk smoczy na 1 poz. zaklinacza. Na poziomie 1zaklinacz/5wojownik spełniasz wszystkie wymagania do klasy prestiżowej Smoczy potomek opisanej w podręczniku Księga i Krew. Taka opcja daje Ci ogromne możliwości:
-skrzydła-lot, nowe atuty, atak z powietrza, możesz lepiej się przemieszczać, niepotrzebna Ci umiejętność Wspinaczka, Upadanie itp.,
-broń oddechową,
-pancerz naturalny zwiększający efektywne KP,
-broń naturalną-już nigdy nie będziesz bezronny!
-olbrzymią premię do Siły i Budowy(zwiększenie rozmiaru, premie za klasę i szablon półsmoka - to się kumuluje, bo nie jest napisane inaczej!Wink Słodki Thorze, kocham takie naginanie zasad na złość MG Razz),
-zwiększenie kostek obrażeń broni(magiczna broń przynajmniej +1 zmienia rozmiar w raz z użytkownikiem! Tak jest napisane w Podręczniku Mistrza Poziemi! A ponieważ Smoczy Potomek zwiększa rozmiar, Twój, np. miecz oburęczny będzie zadawał 2k8 nie 2k6:))
-szablon półsmoka(daje ogromne możliwości - np. odporność na jeden typ energii:))
Są dwie małe wady, które wg mnie można pominąć:
-za odp. na energię wynikającą z szablonu półsmoka(np. na ogień) płacisz wrażliwością na przeciwny typ energii(np. lód), może być denerwująco nieprzyjemna w paru przypadkach,
-kara -1 za rozmiar, ale ona jest śmieszna w porównaniu do premi bodajże +20 do siły z całej tej klasy Very Happy Smile

Smoczy potomek ma 2 dobre rzuty-Wytrwałość i Wola, co na pewno przyda się wojownikowi, ma premie do ataku jak kapłan i średnio przydatne dla wojaka czary premiowe. Osobiście uważam takie połączenie za bardzo efektywne i po wyprówaniu go w praktyce(czytaj:w sesji)nie narzekam:P
Tyle, że mój MG mnie wywalił, bo byłem zbyt potężny i rozwalałem bestie o SW większym od mojego o 4... Ale zachęcam do wypróbowania!
PS. Nie wszystkim może się to spodobać ze względu na czysty munkinizm, ale ja się do niego przyznaję Razz Czasem trzeba się wyszaleć, wszystko ma swoje miejsce. Odgrywanie postaci zostawcie na telling story Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo

PostWysłany: Czw 20:59, 27 Lip 2006 Powrót do góry

WIELKI minus ode mnie za brak poszanowania DnD i stwierdzenia, że nie ma tam miejsca n odgrywanie postaci!

Jeśli chodzi zaś o manczkinizm to nie jestem jego zwolennikiem a jak gracz chce się przepakować to go kulturalnie "kroję" i po jabłkach Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wujek czikit
Adept



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:20, 28 Lip 2006 Powrót do góry

Przepakowanym postaciom mówie NIE! Szanujący się wzajemnie MG i gracze są wstanie nieźle się zabawić i bez takich zagrywek. DnD uważam za grę na tyle zrównoważoną iż każda klasa czy kombinacja może być zabójcza w rękach wytrawnego gracza. A zabójcza tym bardziej jeśli włoży wen coś z siebie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Pią 11:47, 28 Lip 2006 Powrót do góry

Cóż, widać nie zrozumieliście mojej idei. Może dlatego, że nie graliście z MG, którego jedynym celem jest zgnojenie graczy jak najszybciej i za punkt honoru stawia sobie zrobienie tego tak, by możliwie najbardziej upokorzyć BG. Tego typu postać całkowicie mu to uniemożliwia.
Nie mówię, by stosować tego typu chwyty na każdej sesji i żeby zawsze robić wypasione postacie postawione na power gaming niczym w Icewind Dale, ale czasem każdemu się nudzi granie tylko dla odgrywania i chce się troszkę wyszaleć.
Nie zgadzam się, że nie szanuję DnD. To mój ulubiony system mimo jego licznych błędów i zazwyczaj stawiam na odgrywanie postaci, a ten temat to tylko opcja, której stosowanie polecam z powodów wymienionych wcześniej - wtedy i tylko wtedy.
Szanuję MG, gdy on szanuje mnie. Gdy wciąż pokazuje swoją wyższość nad graczmi, których traktuje jak małe pionki w grze, biorę odwet. Na jednym człowieku to podziałało i od tej małej demonstracji siły poprzez nagięcie zasad nauczył się współpracować ;P
Nie wiem, czy potrafię inaczej wytłumaczyć to, co próbuję przekazać tym tematem.
Koniec końców mam nadzieję, że zrozumiecie powagę tego problemu i nie uznacie mnie za pierwszego lepszego munczkina, którym naprawdę nie jestem. Bo chyba mnie za niego uznaliście, a to już nieporozumienie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wujek czikit
Adept



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:36, 28 Lip 2006 Powrót do góry

KK zwracam honor osobiście. Sensowna argumentacja. Owszem nigdy nie grałem z sadystycznym MG. Sam zwykle mistrzuje według zasad równowagi, logiki i wzajemnego poszanowania na polu gracz-MG.
Samego sposobu na maxi silną postać nie komentuje. Nie próbowałem, nie mam zamiaru...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RaV




Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Kalisza

PostWysłany: Pią 22:36, 28 Lip 2006 Powrót do góry

Hehehehe a mi sie podoba Very Happy Skoro MP chce udupić ciebie , ty spróbuj udupić jego Razz No postać nieźle powinna kozaczyć i kiedyś jak sie wkurze to przetestuje Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo

PostWysłany: Sob 8:04, 29 Lip 2006 Powrót do góry

Azrael jest mi przykro z powodu twojego MG. Jednak dziwię ci się trochę. Co to za przyjemność grać w RPG skoro i tak wiadomo jak to się wszystko skończy i jak przebiegać będzie sesja. Ja już dawno olałbym takiego MG i zaczął sam prowadzić dla reszty drużyny - a co?!

Na szczęście nie mam takich problemów.

Tak więc wielkie Sorry za poprzednią krytykę.

Nie zmienia to faktu, ze nie lubię graczy, którzy pakują swoją postać i wymyślają setki alternatyw dla swoich manczkinów. Znam gracza, który potrafi połączyć dwie niepasujące do siebie profesje [koncepcja postci jest wtedy szyta grubymi nićmi] tylko po to aby być niepokonanym.

Niestety smutna prawda w RPG polega na tym, ze gdy MG chce to nieważne jak silni są bohaterowie - i tak może ich udupić.

P.S. A wracając do Twojego niepokonanego wojownika to jak już pakować postać to może na 1 poziomie wziąść woja [10 HP zamiast 4] a później zaklinacza poziom złapać i dopiero woja dalej i smoczego potomka.... ale co ja tam wiem o przepakowywaniu postaci...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Sob 10:56, 29 Lip 2006 Powrót do góry

Na 1 poz. musi być zaklinacz, żeby mieć odpowiednią ilość rang.
Cóż, na mojego pierwszego MG taka nauczka podziałała i nauczył się chłopak :]
Drugi dalej leciał w kulki, więc już nie gra. Wszystkim trzeba dać szansę i wg mnie lepsza jest nauczka niż wywalanie od razu z sesji. Po prostu musi się przejechać na swoim postępowaniu. Chyba mnie rozumiesz? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dźwiedź
Zbrojny



Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Kątowni.

PostWysłany: Nie 22:43, 30 Lip 2006 Powrót do góry

A myślałeś o wykorzystaniu smoka czarnego albo zielonego? Odporny na kwas, niepodatny na nic. Sa-dam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Pon 10:40, 31 Lip 2006 Powrót do góry

Cóż, nie myślałem i chyba nie pomyślę, bo nie lubię grać dwa razy taką samą kombinacją klas, prestiżówek, atutów itp. Niemniej to jednak dobra rada dla tych, którzy mają zamiar skorzystać z rozwiązania zaklinacz/wojownik/smoczy potomek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
GoyaJin
Chłop



Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 11:33, 08 Wrz 2006 Powrót do góry

Słuchaj. W wymaganiach do bycia Smoczym Potomkiem jest napisane, że trzeba posiadać umiejętność rzucania zaklęć wtajemniczeń bez konieczności ich przygotowania. Przecież potrzyk tak potrafi co nie? Czyli wystarczy Łotrzyk/Wojownik. Mam racje?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pią 15:54, 08 Wrz 2006 Powrót do góry

Chyba troche Ci się pomieszało. Łotrzyk nie może rzucać zaklęć wtajemniczeń Surprised Z tego co się orientuje to łotrzyk chyba żadnych zaklęć nie może rzucać Razz

Jeśli o mnie chodzi to dla mnie idealnym wojownikiem jest właśnie wojownik przez łotrzyk. Bierzemy jeszcze atut 'poprawiony ukradkowy atak' który można znaleźc na tym forum. Potem atut z 'miecza i pięści'... nie pamiętam jak się nazywa ale to ten, który pozwala na okazyjne ataki gdy na Ciebie szarzują Very Happy No i jeśli ktoś gra w 3 edycje (nie 3.0) to najlepiej dać mu wszystko co potrzebne do walki dwoma brońmi i dwa sejmitary ostrości... I tyle. To jest najlepszy sposób na power gaming Smile Razz Gwarantuje ataki po 30 - 40 obrażeń... wsytarczy flanka, albo mikstura niewidzialności, pare dobrych rzutów Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
GoyaJin
Chłop



Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 19:58, 08 Wrz 2006 Powrót do góry

Greebo napisał:
Chyba troche Ci się pomieszało. Łotrzyk nie może rzucać zaklęć wtajemniczeń Surprised Z tego co się orientuje to łotrzyk chyba żadnych zaklęć nie może rzucać Razz


Łotrzyk posiada umiejętność Stosowanie Magicznych Urządzeń. Posiada umiejętność rzucania zaklęć wtajemniczeń.

Greebo napisał:
Jeśli o mnie chodzi to dla mnie idealnym wojownikiem jest właśnie wojownik przez łotrzyk. Bierzemy jeszcze atut 'poprawiony ukradkowy atak' który można znaleźc na tym forum. Potem atut z 'miecza i pięści'... nie pamiętam jak się nazywa ale to ten, który pozwala na okazyjne ataki gdy na Ciebie szarzują Very Happy No i jeśli ktoś gra w 3 edycje (nie 3.0) to najlepiej dać mu wszystko co potrzebne do walki dwoma brońmi i dwa sejmitary ostrości... I tyle. To jest najlepszy sposób na power gaming Smile Razz Gwarantuje ataki po 30 - 40 obrażeń... wsytarczy flanka, albo mikstura niewidzialności, pare dobrych rzutów Very Happy


Fantazja... Szarżyjącą postać powstrzymasz sejmitarami? Nadzejesz ją na sejmitary? Z tego co wiem, to trzeba mieć jakąś specjalną brón do tego, np krótka włucznia. Jak uderzysz przeciwnika to stajesz się widzialny przecież, to po co ta mikstura? No ale flanka nom Smile No i dobre rzuty Very Happy Jak znam rzucie dobre rzuty są wtedy, gdy nie są aż tak potrzebne, a kiedy potrzebujesz dobrych rzutów to ich ni ma Very Happy

PS: Azrael gdzie się podziałeś Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pią 20:42, 08 Wrz 2006 Powrót do góry

Jest taki atut "break the line" w dodatku "sword and fist". Dzięki niemu możesz zawsze wykonywać ataki okazyjne na szarżujących, nieważne jaką masz broń. Krótką włócznia nie możesz (jeśli nie masz tego atutu), możesz za to jeśli masz jakąś broń która ma zasięg np. Długą Włócznią ale nie krótką.
Pisałem o tym w poprzednim poście, czytaj ze zrozumieniem.

Atut Break The Line działa dobrze z atutem "Combat Relfexes" z Podręcznika Gracza (po polsku to chyba "zmysł walki"), który pozwala na wykonywanie dodatkowych ataków okazyjnych w jednej rundzie.

Mikstura po to aby mieć atak ukradkowy bo nie zawsze będziesz miał z kim flankować... no i nie mówiąc o premiach do ataku.

GoyaJin napisał:

Łotrzyk posiada umiejętność Stosowanie Magicznych Urządzeń. Posiada umiejętność rzucania zaklęć wtajemniczeń.


A co ma piernik do wiatraka? Stosowanie magicznych urządzeń pozwala na używanie magicznych urządzeń, fakt czasem efektem jest rzucenie jakiegoś zaklęcia np. poprzez użycie zwoju ale to wcale nie oznacza, że łotrzyk ma umiejętność rzucania zakleć. To są dwie całkiem inne rzeczy, radze dokładnie przeczytać opis umiejętności łotrzyka w podręczniku gracza. Tam wszystko jest wyjaśnione czarno na białym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
GoyaJin
Chłop



Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 11:43, 09 Wrz 2006 Powrót do góry

Greebo napisał:
Jest taki atut "break the line" w dodatku "sword and fist". Dzięki niemu możesz zawsze wykonywać ataki okazyjne na szarżujących, nieważne jaką masz broń. Krótką włócznia nie możesz (jeśli nie masz tego atutu), możesz za to jeśli masz jakąś broń która ma zasięg np. Długą Włócznią ale nie krótką.
Pisałem o tym w poprzednim poście, czytaj ze zrozumieniem.

Atut Break The Line działa dobrze z atutem "Combat Relfexes" z Podręcznika Gracza (po polsku to chyba "zmysł walki"), który pozwala na wykonywanie dodatkowych ataków okazyjnych w jednej rundzie.

Mikstura po to aby mieć atak ukradkowy bo nie zawsze będziesz miał z kim flankować... no i nie mówiąc o premiach do ataku.


""""Broń przygotowana przeciwko szarży: Włócznie, trójzęby i pewne inne klujące bronie zadają podwójne obrażenia, kiedy są przygotowane (ustawione) i użyte przeciwko szarżującej postaci (patrz Tabela 7-4: Broń, strony 98-99, oraz Przygotowanie, strona 134)."""" - PG str 124

"Breake the line" nie tyle, że dobrze działa z atutem "Combat refleks", tylko, że "combat refleks" Jest warunkiem wstępnym do "breake the line".
I ten "breake the line" działa tylko jeśli ktoś szarżuje, więc z czasem MG sprawi, by wrogowie tak często nie szarżowali Wink

Spoko, ale szkoda będzie tylko kasy wydanej na 1 miksturę.

Greebo napisał:

GoyaJin napisał:

Łotrzyk posiada umiejętność Stosowanie Magicznych Urządzeń. Posiada umiejętność rzucania zaklęć wtajemniczeń.


A co ma piernik do wiatraka? Stosowanie magicznych urządzeń pozwala na używanie magicznych urządzeń, fakt czasem efektem jest rzucenie jakiegoś zaklęcia np. poprzez użycie zwoju ale to wcale nie oznacza, że łotrzyk ma umiejętność rzucania zakleć. To są dwie całkiem inne rzeczy, radze dokładnie przeczytać opis umiejętności łotrzyka w podręczniku gracza. Tam wszystko jest wyjaśnione czarno na białym.


A co ma sraka do buraka? W Wymaganiach do tej klasy prestiżowej jest wyraźnie napisane: "Czary: Umiejętność rzucania zaklęć wtajemniczeń, bez konieczności ich przygotowywania". Możemy tylko domyślać się, iż chodzi tu o osoby barda czy zaklinacza, ale i tak nie jest to wyraźnie napisane co nie? Więc łotrzyk posiada taką umiejętność co nie? Więc ty też czasami czytaj ze zrozumieniem ok? Smile

Ps: No offens brother Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Sob 12:49, 09 Wrz 2006 Powrót do góry

Mylisz się. Rzucanie zaklęć bez przygotownia nie znaczy rzucanie ich ze zwoju, Aż taka nadinterpretacja to lekkie przegięcie.Chodzi o to, że w tą klasę nie może wejść czarodziej. Poza tym musisz mieć dużą liczbę rang w wiedzy(plany) i wiedzy(tajemnej), więc jeśli weźmiesz łotra zamiast zaklinacza bardzo późno będziesz mógł wziąść smoczego potomka. A jeśli nie weźmiesz go dostatecznie wcześnie, nic z tego nie wyjdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
GoyaJin
Chłop



Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 13:03, 09 Wrz 2006 Powrót do góry

Azrael napisał:
Mylisz się. Rzucanie zaklęć bez przygotownia nie znaczy rzucanie ich ze zwoju, Aż taka nadinterpretacja to lekkie przegięcie.


To to ja wiem, ja idę twoim tokiem myślenia stary. Jeśli nie jest napisane inaczej (dokładniej), to trzeba interpretować łopatologicznie. Tak jak napisałeś Bonus z siły +20? heh jasne... Przykład nadinterpretacji co nie? Że niby bonusy z szablonów mnożą się razy dwa? Smile

Azrael napisał:
Chodzi o to, że w tą klasę nie może wejść czarodziej.


To ja wiem stary...

Azrael napisał:
Poza tym musisz mieć dużą liczbę rang w wiedzy(plany) i wiedzy(tajemnej)...


E wiedza plany? LoL skąd? Wiedza tajemna, fakt 8 rang.

Azrael napisał:
... więc jeśli weźmiesz łotra zamiast zaklinacza bardzo późno będziesz mógł wziąść smoczego potomka.


Ta? Pewnyś jesteś? A Łtr(1)/Brd(1)? 2 lvl i wszystkie warunki spełnione. Do tego multum umiejętności.

Czekam na odp przyjacielu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Sob 19:55, 09 Wrz 2006 Powrót do góry

GoyaJin napisał:

""""Broń przygotowana przeciwko szarży: Włócznie, trójzęby i pewne inne klujące bronie zadają podwójne obrażenia, kiedy są przygotowane (ustawione) i użyte przeciwko szarżującej postaci (patrz Tabela 7-4: Broń, strony 98-99, oraz Przygotowanie, strona 134)."""" - PG str 124


No i? To nie dowodzi niczemu. Przygotowywanie przeciwko szarży a okazyjny atak to coś całkiem innego. Przygotowanie oznacza, że nie robisz nic w danej rundzie i dopiero atakuejsz jak ktoś zaszarżuje. Okazyjny atak znaczy, że działasz normalnie w rundzie i możesz mieć okazyjny atak w fazie przeciwnika. A jeśli masz broń o zasięgu (np długą włócznie, nie krótką) to szarżujący na Ciebie koleś nie tylko wbiega w twoje 'threath area' ale też się w nim porusza, bo jest ono szersze niż 5 stóp. Radzę doczytać Podręcznik Gracza.

I dlatego przydaje się atut 'break the line'. I to jak prowadzi potworki MP to już nie nic wspólnego z tym, że to dobra kombinacja. Jakoś nie mogę sobie zresztą wyobrazić tego, że barbarzyńskie orki zamiast szarżować na wroga nagle zaczynają myśleć i snuć taktyki wyższe... no ale to nie o tym temat jest.

GoyaJin napisał:
A co ma sraka do buraka? W Wymaganiach do tej klasy prestiżowej jest wyraźnie napisane: "Czary: Umiejętność rzucania zaklęć wtajemniczeń, bez konieczności ich przygotowywania". Możemy tylko domyślać się, iż chodzi tu o osoby barda czy zaklinacza, ale i tak nie jest to wyraźnie napisane co nie? Więc łotrzyk posiada taką umiejętność co nie? Więc ty też czasami czytaj ze zrozumieniem ok? Smile


Cóż, nie mam zamiaru się z Tobą kłócić. Powiem ostatni raz, łotrzyk nie posiada umiejętności rzucania zaklęć. Jak myślisz inaczej to Twoja sprawa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Greebo dnia Sob 20:17, 09 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
GoyaJin
Chłop



Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 20:10, 09 Wrz 2006 Powrót do góry

Greebo napisał:
GoyaJin napisał:

Atut Break The Line działa dobrze z atutem "Combat Relfexes" z Podręcznika Gracza (po polsku to chyba "zmysł walki"), który pozwala na wykonywanie dodatkowych ataków okazyjnych w jednej rundzie.


No i? To nie dowodzi niczemu. Przygotowywanie przeciwko szarży a okazyjny atak to coś całkiem innego. Przygotowanie oznacza, że nie robisz nic w danej rundzie i dopiero atakuejsz jak ktoś zaszarżuje. Okazyjny atak znaczy, że działasz normalnie w rundzie i możesz mieć okazyjny atak w fazie przeciwnika. A jeśli masz broń o zasięgu (np długą włócznie, nie krótką) to szarżujący na Ciebie koleś nie tylko wbiega w twoje 'threath area' ale też się w nim porusza, bo jest ono szersze niż 5 stóp. Radzę doczytać Podręcznik Gracza.

I dlatego przydaje się atut 'break the line'. I to jak prowadzi potworki MP to już nie nic wspólnego z tym, że to dobra kombinacja. Jakoś nie mogę sobie zresztą wyobrazić tego, że barbarzyńskie orki zamiast szarżować na wroga nagle zaczynają myśleć i snuć taktyki wyższe... no ale to nie o tym temat jest.

GoyaJin napisał:
A co ma sraka do buraka? W Wymaganiach do tej klasy prestiżowej jest wyraźnie napisane: "Czary: Umiejętność rzucania zaklęć wtajemniczeń, bez konieczności ich przygotowywania". Możemy tylko domyślać się, iż chodzi tu o osoby barda czy zaklinacza, ale i tak nie jest to wyraźnie napisane co nie? Więc łotrzyk posiada taką umiejętność co nie? Więc ty też czasami czytaj ze zrozumieniem ok? Smile


Cóż, nie mam zamiaru się z Tobą kłócić. Powiem ostatni raz, łotrzyk nie posiada umiejętności rzucania zaklęć. Jak myślisz inaczej to Twoja sprawa.


Na samym początku zacytowałeś sam siebie... Sry za ostatni tekst, też nie chcę się kłócić.
Ostatnia sprawa. Powiedz mi, że łotrzyk nie posiada umiejętności rzucania zaklęć. Powiedz, że nie posiada umiejętności STOSOWANIE MAGICZNYCH RZECZY, za pomocą których NIE może rzucać zaklęć (np ze zwojów) i odczepie się...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Sob 20:19, 09 Wrz 2006 Powrót do góry

Mała pomyłka, już poprawiłem.

Tak łotrzyk posiada umiejętność stosowanie magicznych przedmiotów, dzięki której może np rzucić zaklęcia z różdżki lub zwoje ale Stosowanie Magicznych Przedmiotów to nie to samo co umiejętność rzucania czarów... heh...
Bo czar taki jest rzucony dzięki różdżce albo zwojowi... ktoś wcześniej rzucił ten czar podczas procesu tworzenia przedmiotu. Sam łotrzyk jest tylko 'zapalnikiem' aby czar ten doszedł do skutku... a to nie to samo co umiejętność rzucania czarów... Nie wiem jak mam Ci to wytłumaczyć.

Tu chodzi o to, żeby postać mogła rzucić czar bez konieczności stosowania jakiegoś przedmiotu... sama z siebie... A jak wojownik znajdzie magiczny przedmiot np. rękawice, które pozwolą na używanie różdżek... to co też posiada już zdolność rzucania zaklęć bez konieczności przygotowywania ich? Albo jak barbarzyńca będzie miał naszyjnik kul ognistych? Przecież moze je rzucać, więc teoretycznie też się nadaje... Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
GoyaJin
Chłop



Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 0:28, 10 Wrz 2006 Powrót do góry

W tej klasie Smoczego Potomka wiem, że chodzi o osoby czarujące (zaklinacz, bard), ale jest tam to napisane w sposób no taki dwuznaczny. O to mi tylko chodzi. Tak samo jak Azrael napisał, że bonusy sumują się tak jakby postać w końcu dostała szablon smoka x2, bo nie napisane jest inaczej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Czw 15:30, 19 Paź 2006 Powrót do góry

Dawno tu nie zaglądałem....
I nie odpisałem. Nieścisłość.
W tej klasie pisze, że masz plusy na paru poziomach do siły i budowy.
Ponadto zwiększasz rozmiar, to dodatkowe plusy wynikające z zaasad opisanych w podręczniku potworów.
Dodatkowo dostajesz szablon na 10 poziomie. Co za tym idzie dostajesz wszystko, co jest z tym szablonem związane. Każdy na chłopski rozum Ci powie, że to są dwie różne rzeczy i że rozumując normalnie, a nie tak jak twórcy, postać dostaje wszystkie plusy osobno.
To nie jest nadinterpretacja, jak ze zwojami. To zwykłe wykorzystanie niedomówień, których w systemie wiele.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
GoyaJin
Chłop



Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 13:39, 24 Paź 2006 Powrót do góry

Azrael napisał:
Ponadto zwiększasz rozmiar, to dodatkowe plusy wynikające z zaasad opisanych w podręczniku potworów. .


Czy mógłbyś być na tyle uprzejmy i pokazać mi w którym dokładnie podręczniku? I ewentualnie stronę? Smile

Azrael napisał:
To nie jest nadinterpretacja, jak ze zwojami. To zwykłe wykorzystanie niedomówień, których w systemie wiele.


Niedomówieniem jest także fakt, że nie napisali w wymaganiach do tej klasy, że trza się parać magią wtajemniczeń (patrz zaklinacz, bard), tylko umieć rzucać takie czary Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Śro 12:30, 25 Paź 2006 Powrót do góry

Podręcznik księga i krew gdzie owa klasa jest opisana, str 65, na poz 5 klasy prestiżowej "powiększenie".
Rzucać to co innego niż aktywować przedmioty w celu wywołania jakiegoś efektu magicznego. To, że masz przedmiot nie znaczy, że rzucasz zaklęcie. Przedmiot wywołuje efekt analogiczny do zaklęcia, nie jest to jednak rzucanie czaru.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
GoyaJin
Chłop



Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 20:39, 29 Paź 2006 Powrót do góry

Chodzi mi jakie owe powiększenie daje plusy, które są zawarte w jakiejś księdze potworów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Wto 11:48, 31 Paź 2006 Powrót do góry

str 14 podręcznika potworów. Lewy górny róg ze średniego na duży znajdź.
Cały artykuł zaczyna się na str 12 "Zwiększenie rozmiaru" prawy dolny róg. Tam Ci też pisze, jak się zmieniają kostki obrażeń. Jest to ważne, gdyż magiczny oręż(zbroja, przedmioty itp. zresztą też) zwiększają rozmiar zależnie od posiadacza. Gdzieś w podręczniku MG to jest.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
GoyaJin
Chłop



Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 13:26, 31 Paź 2006 Powrót do góry

Słucja znalazłem coś w Miszczu Podziemi, str 176. Ale to udowadnia, że z rozmiarem stworzenia nie zmienia się rozmiar broni Sad. Mógłbyś to zobaczyć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Czw 10:06, 02 Lis 2006 Powrót do góry

Jak jest magiczne to się zmienia. Zbroja dostosowuje się dokładnie do noszącego ją stworzenia. Broń też. Inaczej wszystkie magiczne zbroje musiałyby być robione na przymiarkę do każdego stworzenia, a tak nie jest. Tak samo krasnolud może używać magicznego toporu dwuręcznego giganta. To chyba logiczne. Od zawsze to stosuję, moi mg też.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
GoyaJin
Chłop



Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 15:58, 11 Lis 2006 Powrót do góry

Ehh w 3,5 zmienili smoczego potomka, już nie ma np powiększenia... Ale ma KW co poziom k12


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Sob 18:16, 11 Lis 2006 Powrót do góry

No ja tu ciągle mówię o 3.0. Nie mam żadnego podręcznika do 3.5, więc albo się dostosujesz do zasad 3.0, albo z dyskusji nic nie wyjdzie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin