|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Azrael
Główny Zły (Admin)
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios
|
Wysłany:
Czw 18:07, 16 Sie 2007 |
|
Skalny Strażnik
Jego twarz - mądra i dostojna niczym oblicze góry
Jego oczy - zimne i przeszywające jak dwa górskie kryształy
Jego głos - głęboki i odległy jak echo tysiąca jaskiń
Jego furia - straszna i niszczycielska niczym górska lawina
Syn ziemi. Tak najkrócej można opisać Skalnego Strażnika. Jest on osobą, która stara się jak doskonalej zjednoczyć z Matką Ziemią. Jest jej obrońcą i zrobi wszystko, by nie dopuścić do jej profanacji. Skalnych Strażników łatwo pomylić z genasi ziemi, gdyż także mają brązowawą, łuszczącą się jak skała skórę, błyszczące krystalicznie oczy i głęboki głos. Jednak kto raz spotka Skalnego Strażnika, nigdy nie pomyli go z gensai. Bije od niego nadprzyrodzona siła, każąca oddać Strażnikowi należny mu szacunek. Skalnymi Strażnikami często zostają krasnoludy i gnomy, rasy najbliższe ziemi. Inne rasy mogą się jednak także na to zdecydować. Klasą najczęściej przechodzącą w Skalnego Strażnika jest druid i tropiciel. Rzadko sięgają po nią bardowie, czarodzieje i zaklinacze. Skalny Strażnik jest przede wszystkim manifestacją czystej i surowej siły ziemi, dlatego raczej nie zdecydują się na nią polegający na zręczności łotrzykowie i mnisi.
Kość wytrzymałości: k8
Wymagania
Bazowa premia do ataku: +7
Charakter: dowolny neutralny (z wyjątkiem neutralny zły)
Atuty: Krzepkość, Wielka Wytrwałość, Żelazna Wola,
Rzemiosło (kamieniarstwo) ranga 8
Umiejętności klasowe
Umiejętności klasowe Skalnego Strażnika (i atrybut kluczowy dla każdej z nich)
Dyplomacja (cha), Rzemiosło (int), Tajniki Dziczy (rzt), Wspinaczka (s), Wyczucie Kierunku (rzt), Zastraszanie (cha)
Umiejętności na poziom: 2+premia z intelektu
Tabela
Poziom_Bazowy atak_Wytrwałość_Refleks_Wola_Specjalne
__1_______+0_________+2______+0____+0___Tu jest mój dom
__2_______+1_________+3______+0____+0___Widzenie w ciemności, Twardy jak kamień
__3_______+2_________+3______+1____+1___Furia Kamieni 1/dzień
__4_______+3_________+4______+1____+1___Cios przez Skałę1/dzień
__5_______+3_________+4______+1____+1___Serce jak głaz, Skalny Zmysł
__6_______+4_________+5______+2____+2___Furia Kamieni 2/dzień
__7_______+5_________+5______+2____+2___Cios przez Skałę2/dzień
__8_______+6_________+6______+2____+2___Furia Gór 2/dzień
__9_______+6_________+6______+3____+3___Obłaskawienie żywiołu
__10______+7_________+7______+3____+3___Jedność ze Skałą, Gniew Matki Ziemi
Właściwości Klasowe
Biegłość w broni i pancerzu: Skalny Strażnik nie zyskuje żadnych dodatkowych biegłości
Tu jest mój dom: Od 1 poziomu Skalny Strażnik powoli zaczyna jednoczyć się z ziemią. Stopniowo zmienia się jego wygląd - wypadają mu włosy, zmienia się skóra, oczy. Rozrasta się w barkach i staje się przysadzisty. Dostaje +2 do testów charyzmy do ras związanych ze skałą, ale -2 do ras mających zły charakter lub nienawistnych do ziemi.
Widzenie w ciemności : Na 2 poziomie Skalny Strażnik zaczyna widzieć w ciemności na 18 metrów. Jeśli już wcześniej posiadał tę zdolność, jej zasięg wzrasta o 9 metrów.
Twardy jak kamień: ta zdolność daje Skalnemu Strażnikowi na stałe +5 do pw.
Furia kamieni : Zdolność ta podobna jest nieco do polimorfowania siebie, są jednak zasadnicze różnice. Skalny strażnik na 3 poziomie może użyć jej raz dziennie, a na 6 dwa razy dziennie. Dzięki niej przyjmuje postać średniego żywiołaka ziemi. Otrzymuje jego trzy pierwsze atrybuty, specjalne ataki, specjalne cechy i atuty. Potrafi też podróżować przez ziemię tak, jak człowiek chodzi po niej. Przybranie formy żywiołaka jest akcją całorundową i trwa 4 rundy + budowa.
Istotne jest, że w czasie przemiany w żywiołaka ekwipunek nie zmienia się. Skalny Strażnik może walczyć więc własną bronią (lub pięścią, w tej formie zadającą k8 obrażeń), dostaje premię do KP ze zbroi, amuletów itp., a także działają na niego wszelkie przedmioty zwiększające atrybuty (np. pas siły giganta zwiększa siłę także pod postacią żywiołaka).
Furia Gór : Skalny Strażnik zyskuje ją na 8 poziomie. Zastępuje ona Furię Kamieni i działa z tą różnicą, że Skalny Strażnik przyjmuje postać dużego żywiołaka ziemi.
Cios przez skałę: Od 4 poziomu można użyć tej zdolności 1 dziennie, a od 6 dwa razy dziennie. Za pomocą tej zdolność, która jest akcją całorundową, Skalny Strażnik może uderzyć przeciwnika atakiem wręcz na odległość 10 metrów razy poziom Skalnego Strażnika. Atakowany jest nieprzygotowany. Poza tym jest jeden warunek: akakujący i atakowany muszą stać w pobliżu skały/kamienia/piasku itp.
Serce jak głaz: Od 5 poziomu Serce Skalnego Strażnika staje się zimne i nieczułe. Staje się on całkowicie niepodatny na efekt strachu i zastraszania, ale jednocześnie otrzymuje stałą karę -2 do charyzmy. Jednakże dzięki temu, że jego uczucia stają się podobne do uczuć żywiołaków staje się on im bardziej bliski. Kiedy jakiś żywiołak jest wrogi Skalnemu Strażnikowi, ma on prawo do rzutu spornego na charyzmę. Jeśli rzut Skalnego Strażnika będzie wyższy, żywiołak staje się do niego przyjaźnie nastawiony. Jeśli jednak tak nie będzie, żywiołak natychmiast się na niego rzuca. Taki test można wykonać maksymalnie 1/dziennie na danego żywiołaka.
Skalny zmysł: Na 5 poziomie Skalny Strażnik zyskuje tę typową dla krasnoludów umiejętność. Jednocześnie jednak staje się nieco ociężały w ruchach - jego prędkość bazowa spada o jedną kategorię.
Obłaskawienie żywiołu : jest to poprawiona wersja zdolności Serce jak głaz i Skalny Strażnik zyskuje ją na 9 poziomie. Dzięki temu po udanym teście charyzmy Skalny Strażnik może na stałe pozyskać żywiołaka o kw maksymalnie dwa razy większym od swojego. Nadal w wypadku nieudanego testu charyzmy żywiołak rzuca się na Skalnego Strażnika.
Jedność ze skałą: Na 10 poziomie Skalny Strażnik jednoczy się z Matką Ziemią. Zyskuje dzięki temu +2 do budowy i +2 do Wytrwałości. Jego skóra staje się bardzo twardą, kamienną skorupą, co daje mu naturalny pancerz +2. Jednakże przemiana ta wiąże się także z kilkoma niedogodnościami. Skalny Strażnik robi się bardzo powolny, otrzymuje karę -2 do zręczności i rzutów na refleks. Jednocześnie może poruszać się z maksymalnie potrójną prędkością (poczwórną, jeśli ma atut Bieg). Staje się też ociężały, jego waga zwiększa się o 1/3, otrzymuje stałą karę -6 do testów pływania. Staje się niepodatny na uśpienie i zauroczenie, niczym żywiołaki. Dostaje niepodatność na błyskawice 20, ale jednocześnie staje się podatny na kwas, który zadaje mu podwójne obrażenia. W formie żywiołu może także przebywać o 2 rundy dłużej niż dotychczas. Zyskuje też zdolność wtapiania się w skałę, z której może skorzystać raz dziennie i która trwa maksymalnie godzinę.
Gniew Matki Ziemi: Jest niesamowita i bardzo groźna zdolność. Skalny Strażnik jest w stanie użyć jej jedynie raz w tygodniu. Jej efekt jest identyczny do czaru Trzęsienie ziemi(Podręcznik Gracza strona 250). Poziom czarującego jest równy poziomowi tej klasy prestiżowej. Skalny Strażnik musi koncentrować się k3+1 rund, by użyć tej zdolności. Jeśli ktoś będzie próbował zakłócić koncentrację, musi wykonać test tej umiejętności o ST 10+zadane obrażenia. Skalny Strażnik może użyć tej zdolności pod postacią żywiołaka. Jest to nawet wskazane, ze względu na dalej opisaną pewną wadę: otóż Skalny Strażnik jest w epicentrum Trzęsienia ziemi, gdy go używa, nie ma zasięgu dla tej zdolności. Tak więc, gdy używa jej np. w podziemiu, musi użyć zdolności poruszania się przez skałę żywiołaka, by samemu wyjść bez szwanku. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Azrael dnia Czw 18:37, 30 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Gris
Zawadiaka
Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 228 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z blogu 27
|
Wysłany:
Czw 15:07, 30 Sie 2007 |
|
No, no ... Klasa bez wątpienia nastawiona na klimatyczność. Strasznie mi się podoba. Jednak chyba ją stworzyłeś zbyt zapobiegawczo bo mechanicznie nie jest najmocniejszą. Osobiście dodałbym jeszcze kilka zdolności poprawiających możliwości tej klasy i będzie 10/10. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Azrael
Główny Zły (Admin)
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios
|
Wysłany:
Czw 18:06, 30 Sie 2007 |
|
Dzięki za miłe słowa, faktycznie miała to być klasa niekoniecznie silna, ale za to klimatyczna i wyjątkowa. Dodałem mu dwie zdolności, co teraz o tym sądzicie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gris
Zawadiaka
Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 228 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z blogu 27
|
Wysłany:
Czw 19:16, 30 Sie 2007 |
|
Teraz dla mnie klasa jest idealna. Na 100 % wykorzystam na swojej sesji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|