FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Truciciel Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gris
Zawadiaka



Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z blogu 27

PostWysłany: Pią 18:32, 31 Sie 2007 Powrót do góry

Truciciel

Truciciel jest uosobieniem zabójcy, który nie chce być zauważonym, ani nawet przypuszczalnie powiązanym ze zgonem jakiejś osoby. Truciciele są najczęściej płatnymi zabójcami, którzy nie mają sumienia. Jak może sugerować sama nazwa, truciciel jest osobą oddaną jednemu stylowi życia - życia wśród zabójczych trucizn, życia w cieniu oraz życia, które jako ostatnie może być zaliczone do długich.
Większość trucicieli to łotrzykowie oraz bardowie, jednak na tą ścieżkę życia przechodzą także wojownicy, źli druidzi oraz tropiciele. Pozostałe klasy rzadko wstępują do grona trucicieli. Truciciele BN są zwykle płatnymi zabójcami często łączącymi się w gildie, jednak wielu pracuje także dla króli, książąt i reszty możnych. Truciciele są z natury swego zawodu skryci i milczący lecz niektórzy ( głównie byli bardowie ) wręcz przeciwnie - są radośni i rozgadani jednak dobrze się pilnują by nie powiedzieć kim na prawdę są. Potrafią też dobrze ocenić ile wypić by ich języki zbytnio się nie rozplątały.
Kość wytrzymałości: k8

Wymagania
Oto wymagania, które postać musi spełnić, aby zostać trucicielem.
Charakter: chaotyczny neutralny, chaotyczny zły lub neutralny zły
Atuty: błyskawiczny refleks, wielka wytrwałość, zogniskowanie umiejętności: alchemia
Alchemia: Ranga 8
Ciche poruszanie: Ranga 4
Specjalne: Przyszły truciciel musi znaleźć osobę, która chciałaby go uczyć. Owy mentor poda przyszłemu trucicielowi zabójczą truciznę ( otwarcie, jeśli ten się zgodzi lub po kryjomu, gdy się nie zgodzi, a nadal będzie chciał kontynuować naukę ) o ST rzutu na wytrwałość 15. Jeśli osoba przeżyje rozpocznie właściwe szkolenie na truciciela.

Umiejętności klasowe
Umiejętności truciciela ( i atrybut kluczowy dla każdej z nich ) to Alchemia ( Int ), Blefowanie ( Cha ), Ciche poruszanie ( Zr ), Fałszerstwo ( Int ), Koncentracja ( Bd ), Kradzież kieszonkowa ( Zr ), Leczenie ( Rzt ), Otwieranie zamków ( Zr ), Profesja ( Rzt ), Przebieranie ( Cha ), Przeszukiwanie ( Int ), Równowaga ( Zr ), Rzemiosło ( Int ), Stosowanie magicznych urządzeń ( Cha ), Upadanie ( Zr ), Wiedza ( natura ) ( Int ), Wyczucie pobudek ( Rzt ), Zastraszanie ( Cha ), zbieranie informacji ( Cha ). Opisy tych umiejętności znajdują się w Podręczniku Gracza.

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4 + modyfikator z intelektu.

Tabela 1.1: Truciciel
Poziom Bazowa premia Rzut obronny na
do ataku Wytrwałość Refleks Wolę Specjalne
1. +0 +2 +2 +0 Stosowanie trucizn, ukradkowy atak +1k6
2. +1 +3 +3 +0 Mały truciciel, rozpoznanie roślin
3. +2 +3 +3 +1 Ukradkowy atak + 2k6,
4. +3 +4 +4 +1 Mistrz trucizn ( nie - naturalne trucizny )
5. +3 +4 +4 +1 Ukradkowy atak +3k6, zatrucie broni ( -1 )
6. +4 +5 +5 +2 Władca mikstur
7. +5 +5 +5 +2 Ukradkowy atak +4k6
8. +6 +6 +6 +2 Mistrz trucizn ( wszystkie trucizny )
9. +6 +6 +6 +3 Ukradkowy atak +5k6
10. +7 +7 +7 +3 Zatrucie broni ( -2 )

Stosowanie trucizn: Truciciel nakładający truciznę na oręż, nigdy się nie zatruje.
Mały truciciel: Jest to istota, stworzona z materii nieorganicznej przez truciciela. Jej łączność ze swoim stwórcą jest analogiczna do więzi łączącej maga i jego chowańca. ( opis wkrótce zostanie umieszczony w dziale autorskimi z potworami ).
Czas tworzenia tej istoty niepozornych rozmiarów to 3 godziny. Do jej stworzenia potrzebne są składniki, które mogą zostać nabyte w sklepie kosztem 20 sz lub znalezione w przeciętnym mieście po średnio 6 godzinach szukania. Potrzebna jest też trucizna, która będzie przenoszona przez Małego Truciciela.
Jest on ślepo posłuszny stwórcy do czasu aż ten go nie zwolni ze służby ( przeciętnie umiera on wtedy po 3 dniach jednak nie jest to regułą ) lub sam nie umrze ( Mały Truciciel automatycznie przestaje istnieć rozpadając się na małe kawałki z których został zrobiony. Trucizny z jego wnętrza już się nie da zebrać )
Na 9 poziomie truciciela jego podwładny zyskuje premię + 4 do siły, budowy i zręczności, a jego naturalne KP wzrasta o 2. Zyskuje on także czaropodobną zdolność to zwiększania lub zmniejszania swojego rozmiaru w jedno oczko. ( mały -> średni, duży -> średni ).
Rozpoznanie roślin: Truciciel zyskuje premię + 4 do umiejętności : Zielarstwo.
Mistrz trucizn: Truciciel 4 poziomu zyskuje odporność na nienaturalne trucizny.
Zatrucie broni: Po pewnym szkoleniu osoba decydująca się na taką ścieżkę życia, poznaje wiele tajemnic trucizn. Przeznaczając pół godziny na znalezienie składników oraz kolejne pół - na przygotowanie mikstury truciciel może nasączyć swoją broń ( zadającą otwarte rany, rozmiaru maxymalnie średniego ( lub dużego jednak wtedy poszukiwania składników wydłuża się dwukrotnie) ) substancją powodującą 15 minutowe wysączenie wybranego atrybutu ofierze. Efekty kumulują się, a trucizny wystarcza na trzy, średniej długości walki ( ~ 40 ciosów ).
Naturalnie trzeba wybrać, przy przygotowywaniu trucizny, jaki atrybut ma być wysączany. W jednym, średniej wielkości lesie raczej nie znajdzie się więcej niż dwóch, różnych składników na trucizny. Mistrz Podziemi powinien losowo wybierać substancje znalezione przez członka tej klasy prestiżowej.
Po dłuższym szkoleniu truciciel osiąga taki poziom zaawansowania by tworzyć trucizny zwiększające utratę atrybutu do - 2, a czas regeneracji wydłużając do połowy godziny. Ponad to cios krytyczny zadany tak zatrutą bronią powoduje permanentne wysączenie atrybutu ( które można jednak odwrócić niektórymi zaklęciami ).
Truciciel nigdy nie wyjawi sekretów swojego kunsztu, ani nie nałoży takiej trucizny na nie swoją broń. Tylko potężne czary mogłyby go do tego skłonić.
Stopień trudności na odparcie trucizny to 10 + 1,5 x poziom w klasie truciciela ( zaokrąglając w dół ) + jego modyfikator z intelektu.
Władca mikstur: Truciciel szóstego poziomu otrzymuje premię z olśnienia + 4 do alchemii, a czas przygotowywania mikstur skraca się do 3/4 normalnie wymaganego czasu.

Osobiście stwierdzam, że praca jest do bani. Sam pomysł mi się jednak podoba, dlatego nie kryję tego w zakamarkach komputera, a pokazuję wam. Chciałbym abyście wspólnie ze mną zrobili lepszą tą pracę. Mile widziany by były nowe pomysły, sugestie etc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gris dnia Sob 11:22, 01 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Sob 11:03, 01 Wrz 2007 Powrót do góry

Nie do bani, ale wymaga drobnych przeróbek. Po pierwsze, nigdzie nie widzę statystyk Małego Truciciela, a od nich zależy wyważenie klasy.
Zatrucie broni - ile ono w zasadzie wysącza tego atrybutu? Nie podałeś ST rzutu na wytrwałość przy tej truciźnie.
Poza tym system trucizn jest w DnD mocno przegięty i niedopracowany. Bo skoro efekty kumulują cię, to wysączając budowę można kogokolwiek zabić po kilku ciosach. U ciebie trucizny starcza na 40 ciosów, a to wystarczy, by powalić słonia. Nie zapominajmy, że wraz ze zmianą budowy traci się pw. 2 pkt budowy to utrata 1pw x kw. Wg mnie to skraca średnio o połowę czas zabicia ofiary. Obniżenie budowy to także obniżenie wytrwałości, dzięki czemu wróg jest bardziej podatny na śmiertelne czary. To jest taka sugestia ogólnie odnośnie trucizn, a nie Twojej klasy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gris
Zawadiaka



Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z blogu 27

PostWysłany: Sob 11:27, 01 Wrz 2007 Powrót do góry

ST dodałem, opis małego truciciela pojawi się dzisiaj wieczorem lub ewentualnie jutro. Myślałem o nim nie jako o istocie nadającej się do walki tylko do małego posłańca, który zatruwałby wybrany cel.
Zatrucie broni zrobiłem mocnym bo jak na razie jest to jedyna potęga truciciela w walce. Tu trzeba zaznaczyć, że wiele potworów jest odpornych na trucizny.
Piszę "jak na razie" bo mam nadzieję, że ktoś z was zarzuci jakimś błyskotliwym pomysłem, który wyróżni tę postać wśród innych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kenjik
Chłop



Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z mrocznych otchłani

PostWysłany: Nie 12:57, 02 Wrz 2007 Powrót do góry

Mógłbyś dodać taką zdolność specjalną:
Zawładnięcie:
Truciciel może użyć tej umiejętności jednorazowo na każdej zatrutej przez siebie istocie,
wtedy owa istota musi rzucić na wole St 12+poziom truciciela jeśli rzut sie powiedzie nic sie nie dzieje, jeśli jednak nie istota dołącza do truciciela na 12 - rzut obronny na wole (istoty) tur.
Wiem że opis głupi, ale z samego pomysłu można coś zrobić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Nie 13:12, 02 Wrz 2007 Powrót do góry

O_o Trochę nie rozumiem... Zatrucie powoduje dominację nad osobą? Gdzie tu logika? W nagrodę za zatrucie wróg przyłącza się do ciebie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gris
Zawadiaka



Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z blogu 27

PostWysłany: Nie 17:08, 02 Wrz 2007 Powrót do góry

To już by podchodziło pod czary, a tego nie chciałbym dodawać. Sam pomysł jest jednak dobry. Czekam na następne Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kenjik
Chłop



Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z mrocznych otchłani

PostWysłany: Nie 15:20, 09 Wrz 2007 Powrót do góry

Azrael napisał:
W nagrodę za zatrucie wróg przyłącza się do ciebie?

Nie o to chodzi Rolling Eyes bardziej o skutki działania trucizny która powoduje przywidzenia, a potem na odpowiednim przekonaniu jej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kwiatek
Szalony Punk Rockowiec



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42

PostWysłany: Pon 12:58, 10 Wrz 2007 Powrót do góry

Nie no nie widziałem jeszcze takiej trucizny, która by wywoływała takie efekty.
Prędzej bym do tego truciciela dodał coś na rodzaj serum prawdy. Proste zastosowanie. Truciciel dodaje to trunku, posiłku odpowiednie związki, które po K10 - poziom truciciela rundach zaczynają działać. Oczywiście test ST 16 + poziom truciciela na wytrwałośc. Jeśli ten powiedzie się, oznacza to, że delikwent jest zatruty, jednek żeby serum zadziałało wykonujemy jeszcze jeden test 20 + poziom truciciela na wole, co daje nam pewnośc, że delikwent ulega truciźnie. To nie koniec. Każde zadane pytanie ma kolejny rzut obronny na wole. Oczywiście to jest zależne od tego jak cenne są dla osoby zatrutej informacje.
Na przykład. Pytamy opryskliwego orczego barbarzyńce o droge do cenrtali gildii "Krwawy Ptak". Ten test będzie raczej łatwy.
Powiedzmy jednak, że pytamy go kto był zamieszany w morderstwo burmistrza Setha. To już będzie trudniejszy test i tak dalej, i tak dalej.
Co wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin