|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Nefarius
Adept
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 106 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 1:56, 28 Maj 2006 |
|
Władca czasu
Creigh, przywódca miejscowej bandy złapał za bok stolika i przewrócił go z impetem zrzucając wszystko co na nim było. Szybkim ruchem dłoni złapał za swoją kuszę ręczną i wymierzył w głowę człowieka stojącego zaledwie 3 metry od przewróconego stolika. Pewny siebie Creigh wystrzelił, przekonany że bełt trafi prosto w głowę. W oczach każdej osoby siedzącej w karczmie pojawiło się ogromne zdziwienie! Bełt wbił się w ścianę i nawet nie drasnął nieznajomego a przecież tor lotu był idealnie na wprost oczu przeciwnika Creigha. Nikt nie miał pojęcia jak to jest możliwe. Pocisk wystrzelony z kuszy, nawet ręcznej miał ogromną prędkość zaraz po wystrzale, więc tak szybki ruch głową by go uniknąć byłby niemożliwy. Byłby, ale nie dla tego psiona… Osobnik potrafił coś czego wielu mogło mu tylko zazdrościć. Zarthan operował umiejętnością naginania czasu, spokojnie stał i patrzył jak bełt płynął powoli w kierunku jego głowy. Kiedy pocisk był już blisko, Zarthan spokojnie przesunął głowę w bok a bełt lekko świsnął mu koło ucha… Kiedy pocisk był już za głową psiona ten wrócił do wyprostowanej pozycji. Zajście to zaczęło się i skończyło szybko, psion właśnie wyszedł z karczmy, z uśmiechem na ustach…
Władcy czasu nie podróżują w czasie, ani go nie kontrolują, tylko naginają lekko dla swych potrzeb, lawirują wzdłuż cienkich linii czasu, aby je dostroić do swojego ego. Naprawdę nie wiadomo w jaki sposób posiedli tę umiejętność. Nikt nie potrafi wytłumaczyć związku między ich psionicznymi mocami a umiejętnością naginania czasu. Jedni twierdzą że ma to pewien związek z zawirowaniami dzikiej magii, niektórzy mówią że nieświadome pary poczynały dzieci w miejscach emanacji dzikiej magii co miało wpływ na ich zdolności… Ale co to ma do czasu? Nie wiadomo… Być może związku nie ma wcale… Być może to efekty uboczne eksperymentów Ilithidów na rodzicach. Prawdy nie zna nikt. W każdym razie, tylko Kontinuum czasowe wiedzą co jest prawdą, a co fikcją. Niestety, rzadko wychodzi to na jaw. O władcach czasu bo tak się na nich potocznie mówi słyszało niewielu. Pojawiają się tu i tam manifestując swoje moce, jakby chcieli pokazać swoją jeszcze potężniejszą stronę umysłu. Całkiem możliwe, że ich umiejętności nie mają związku nawet z samymi psionicznymi mocami. Ci psioni raczej nie oferują swoich umiejętności, wykorzystują je jednak często, niektórzy nawet bez rozwagi. Ich nadzwyczajne umiejętności mają niestety skutki uboczne. Zdolności Spowolnienia czasu czy Zawirowania mogą posiąść tylko psioni, ponieważ tylko oni potrafią swoim umysłem „dosiąść” czasu i delikatnie kierować nim. W końcu sam czas łączy się do osobowości psiona, tak jakby był nierozłącznym elementem jego duszy, umysłu i ciała.
Kość wytrzymałości: k6
Wymagania:
Oto wymagania, które postać musi spełnić, aby zostać Władcą czasu
Manifestacje: zdolność manifestowania dwóch różnych mocy, z których jedna musi być co najmniej 3 poziomu.
Umiejętności: Psionizm 10, Wiedza (plany) 4.
Atuty: Wewnętrzna siła, Wydłużenie mocy, Utrwalenie mocy.
Umiejętności klasowe:
Umiejętności klasowe: Władcy czasu to (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) Koncentracja (Bd), Psionizm (Int; Tylko wyszkolony), Wiedza (plany) (Int), Wiedza (psionika) (Int; tylko wyszkolony).
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z intelektu.
Właściwości klasowe:
Oto właściwości klasowe
Biegłość w pancerzu i broni: Władca czasu nie otrzymuje żadnej biegłości w broni i pancerzu.
Punkty mocy: Otrzymuje tyle punktów mocy, ile podano w tabeli. Punkty te dodaje się do poprzednio posiadanej puli dziennej. Członkowie klasy dostają również premiowe punkty mocy w oparciu o kluczowy atrybut dla ich podstawowej dyscypliny. Jeżeli postać nie dostawała wcześniej premiowych punktów wynikających z wysokiej wartości atrybutu (bo była psychowojownikiem), teraz wybiera podstawową dyscyplinę i otrzymuje przysługujące jej punkty premiowe wynikające z wartości atrybutu kluczowego dla wybranej dyscypliny.
Spowolnienie czasu: Jest to zdolność, jaką władca czasu otrzymuje na 1 poziomie.
Władający czasem może na życzenie spowolnić czas w dowolnym momencie (nawet, jeśli akcja nie należy do niego). Użycie tej umiejętności pozwala na poruszanie się ze zwykła prędkością, podczas gdy cała reszta jest spowolniona. Psion, który zatrzymał czas może poruszać się ze swoją bazową prędkością. Zdolność ta pozwala np. na zejście z toru lotu strzał lub ucieczka z pola rażenia wybuchu kuli ognistej. Władca czasu poruszający się w momencie zwolnienia czasu nie może ingerować w czynniki jego otoczenia np. nie może zmienić toru lotu bełtu czy strzały, nie może również przesuwać przedmiotów bądź osób. Tylko on może się dowolnie poruszać. Kontinuum czasowe pozostaje w tym stanie całą swoją akcję. Psion nie może w tym czasię używac swoich mocy, jest to umiejętnośc umożliwiająca tylko uniknięcie obrażeń.
Uwaga: Użycie tej mocy kosztuje 3 punkty mocy.
Kara za spowolnienie: Używanie umiejętność spowolnienie czasu jest bardzo kosztowne. Oprócz punktów mocy nakłada ona różne kary (podane w tabeli), które zmniejszają się wraz ze wzrostem poziomów. Kara za użycie spowolnienia trwa: 6 - modyfikator z budowy/godzin (kara trwa przynajmniej 1 godzinę).
Na pierwszym poziomie kara wynosi -3 do siły, budowy oraz zręczności. Z przyrostem poziomu, kiedy Kontinuum czasowe rośnie w siłę kary automatycznie ulegają redukcji. Na trzecim poziomie kara wynosi -3 do atrybutu- siły i budowy. Na piątym poziomie kara spada do -3 do atrybutu- siły. Na siódmym poziomie kara wynosi -2 do atrybutu- siły. Na dziewiątym poziomie Kontinuum czasowe otrzymuje tylko karę w postaci -1 do atrybutu- siły.
Wstecz: Zarthan krzyknął z bólu, kiedy ostrze miecza wbiło mu się w ramię. Psion zacisnął zęby, mocno się skupił i wtedy to ostrze opuściło ramię a rana się zasklepiła. Psion cofnął czas do momentu, kiedy przeciwnik się zamachnął.
Wstecz: Jest to zdolność, którą Władca czasu otrzymuje na 2 poziomie. Pozwala ona w wybranym przez siebie momencie cofnąć czas do początku rundy, w której Władca czasu zadeklarował użycie tej zdolności. Uwaga: użycie tej zdolności kosztuje 5 punktów mocy.
Zawirowanie czasu: Zarthan spojrzał w oczy Mariusa a ten opuścił broń. Psion się tylko uśmiechnął. Jego przeciwnik był przekonany, że już wykonał atak…
Zawirowanie czasu: Jest to zdolność, którą Władca czasu otrzymuje na 6 poziomie. Po udanym rzucie na siłę woli Kontinuum czasowe może sprawić, że ofiara tej zdolności traci swoją akcję. Ofiara ma prawo do rzutu obronnego na Siłę woli (ST = 15 + poziom Władcy czasu). Uwaga: użycie tej zdolności kosztuje 7 punktów mocy.
Ponadczasowość: Jest to przywilej, jaki Władca czasu otrzymuje na 6 poziomie. Władca czasu nie otrzymuje kar za starzenie się. Lecz umiera, kiedy nadejdzie na to czas.
Spijacz czasu: Jest to zdolność, którą Władca czasu otrzymuje na 10 poziomie. Psion, który użyje tej zdolności wysysa młodość i siły witalne z osoby, na której została zdolność użyta. Psion przywraca sobie 4k10 PW, a osoba dotknięta tą zdolnością starzeje się na 4x modyfikator z budowy (Kontinuum czasowe) dni.
Uwaga: nie można przywrócić młodości za pomocą czaru przywrócenia.
Ofiara zaczyna wracać do poprzedniego stanu po (ilość dni wyżej opisanych) –3 dni. Ofiara ma prawo do rzutu obronnego na wytrwałość. ST 15+ poziom Kontinuum czasowego. Uwaga: użycie tej zdolności kosztuje 15 punktów mocy.
Poziom_Bazowa premia do ataku_Wytrzymałość_Refleks_Wola__Specjalne
1.______________+0______________+0_______+0____+2___ Spowolnienie czasu 2/dzień
2.______________+1______________+0_______+0____+3___ Zawirowanie czasu 2/dzień, Wstecz 2/dzień
3.______________+1______________+1_______+1____+3___
4.______________+2______________+1_______+1____+4___
5.______________+2______________+1_______+1____+4___ Spowolnienie czasu 4/dzień
6.______________+3______________+2_______+2____+5___ Zawirowanie 3/dzień, ponadczasowość
7.______________+3______________+2_______+2____+5___
8.______________+4______________+2_______+2____+6___
9.______________+4______________+3_______+3____+6___ Spowolnienie czasu 6/dzień, Wstecz 4/dzień
10._____________+5______________+3_______+3____+7___ Spijacz czasu 1/dzień
______________________---Odkryte moce---___
Poziom________Pkt/dzień___0___1___2___3___
__1_____________+3______________________
__2_____________+5______________________
__3_____________+5______________________
__4_____________+5______1_______________
__5_____________+7______2_______________
__6_____________+7______2___1___________
__7_____________+7______2___2___________
__8_____________+9______2___2___1_______
__9_____________+9______2___2___2_______
__10____________+9______2___2___2___1___
SPECJALNE PODZIĘKOWANIE DLA: DIVA
Klasa może kojarzyc się z Kroczącym wśród chwil lecz tak na prawdę podobieństwo jest niewielkie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Nie 18:39, 28 Maj 2006 |
|
Bardzo ciekawa prestiżówka. W sumie w moich kampaniach psion to ekstremalna rzadkość więc już najzwyklejszy wydaje się egzotyczny a co dopiero z taką klasą prestiżową.
Naprawde mi się podoba, jego cechy na pierwszy rzut oka wydają się bardzo potężne ale jak na psiona są w sam raz, odpowiednie do poziomu. Zresztrą jak pisałem, nie znam się zbytnio na psionach
Mam pytanie odnośnie pierwszej zdolnośći, 'spowolnienie czasu'. Ile dokładnie rund trwa ? Ile rund mija w 'czasie rzeczywistym' a ile w czasie psiona? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 19:15, 28 Maj 2006 |
|
Fakt, zapomniałem o tym szczególe... Trwa 3+ mod. z kluczowego atrybutu rund. |
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Nie 19:29, 28 Maj 2006 |
|
Czyli Władca czasu możę wykonać 3+ mod. rund w ciągu jednej rundy 'normalnego' czasu? Całkiem nieźle, można w tym czasie rzucać czary?
A co jeśli dwóch Władców Czasu się spotka? Rozumiem, że jest to ekstremalna rzadkość, ale czy jeśli dwóch na raz użyje zdolnośći 'zatrzymanie czasu'? To spotykają się 'poza normalnym czasem'?
Mam nadzieję, że nie zakręciłęm za abrdzo i wszyscy wiedzą o co chodzi
Mam nadzieje, że Nefarius nie odbiera tego jako wyłapywania usterek czy coś po prostu jestem dociekliwy Ta klasa jest naprawdę bardzo bardzo ciekawa i cholernie mi się podoba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nefarius
Adept
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 106 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 19:59, 28 Maj 2006 |
|
Właśnie takie wyłapywanie usterek jest dobre i można ulepszac klasę, stosując się do wskazówek innych. Jeśli Spotkają się dwaj władcy czasu, to wtedy mamy coś w stylu Matrixa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Shinn
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ByDzIa
|
Wysłany:
Pon 10:12, 29 Maj 2006 |
|
Ciekawe naprawde ciekawa klasa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 14:12, 30 Maj 2006 |
|
łeee ale badziewne
of kors aj łos dżołking |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HunteR
Szara Eminencja
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Wto 16:50, 30 Maj 2006 |
|
Ekhm... ja nie jestem adminem ani nawet modem tego działu ale coś mi się wydaje że dwa powyższe posty to lekkie nagięcie regulaminu a ten ostatni jeszcze wkurzający (myślałem że przeglądarka mi się kaszani bo czasem tak mam że się ciągnie strona i nic ).
A co do klasy...
Nigdy nie grałem Psionem ale klasa wydaje mi się świetna. Nie wiem czy jest zbyt przypakowana czy nie ale sądzę że różnorakie kary (które jednak wraz z rozwojem się zmiejszają co też jest dobrym pomysłem) wyrównują trochę tą potęgę, dzięki nim nie można ciągle nadużywać swoich mocy.
Nie napiszę nic konkretnjeiszego ponieważ nie znam się na Psionach i takie sformułowania jak choćby punkty mocy czy atut Wewnętrzna Siła nic mi nie mówią. Sama koncepcja klasy jednak bardzo mi się podoba.
Greebo napisał: |
A co jeśli dwóch Władców Czasu się spotka? |
Nefarius napisał: |
Wtedy mamy coś w stylu Matrixa. |
Jak dla mnie super. Dwóch Psionów spotyka się na środku ulicy, zbiera się tłum gapiów i nagle jeden z Psionów leży ranny a drugi gdzieś zniknął... Oczywiście walczyli poza czasem a zwycięzca zdążył uciec zanim ktokolwiek coś zauważył, bardzo mi się podoba
Wzwiązku z tym mam jednak pytanko. Rozumiem że jeśli dwóch takich osobników się spotka i zamierzają walczyć to obaj używają swoich mocy co jednak jeśli tylko jeden użyje? Tzn. tacy Psioni mogą przecież znajdować się w różnych częściach świata więc czy jeśli jeden Psion chcąc uciec przed bandą zbójów użyje swoich mocy w mieście X to czy Psion spacerujący w mieście Y jakoś to odczuje czy "zatrzyma się" jak pozostali ludzie?
I jeszcze jedno. Na jaką odległość działa ta umiejętność? Tzn. czy jeśli jeden z Psionów użyje tej zdolności to czy ludzie po drugiej stronie planety odczują te efekty?
Ah zapomniałbym... jeśli już spotka się dwóch takich Psionów i obaj użyją spowolnienia czasu to mogą walczyć już tylko tradycyjnymi metodami (czyli miecze, topory itp)? Bo przy umiejętności Spowolnienie czasu napisałeś że kiedy spowalniają czas to nie mogą używać innych zdolności.
Heh nie to żebym się czepiał ale jestem poprostu ciekawy
PS. A jakby tego było mało to jeszcze bardzo klimatyczne wprowadzenie, gratulacje |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nefarius
Adept
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 106 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 21:06, 01 Cze 2006 |
|
HunteR napisał: |
Wzwiązku z tym mam jednak pytanko. Rozumiem że jeśli dwóch takich osobników się spotka i zamierzają walczyć to obaj używają swoich mocy co jednak jeśli tylko jeden użyje? Tzn. tacy Psioni mogą przecież znajdować się w różnych częściach świata więc czy jeśli jeden Psion chcąc uciec przed bandą zbójów użyje swoich mocy w mieście X to czy Psion spacerujący w mieście Y jakoś to odczuje czy "zatrzyma się" jak pozostali ludzie? |
Nie, gdyż zmiany czasu są tak ściśle powiązane z psionem używającym swoje moce że nikt inny nie odczuje skutków po za samym psionem.
HunteR napisał: |
I jeszcze jedno. Na jaką odległość działa ta umiejętność? Tzn. czy jeśli jeden z Psionów użyje tej zdolności to czy ludzie po drugiej stronie planety odczują te efekty? |
Również nie, Jak wcześniej napisałem zwolnienie czasu jest osobistym "doznaniem" psiona, nie ma to żadnego wpływu na innych władców czasu.
HunteR napisał: |
Ah zapomniałbym... jeśli już spotka się dwóch takich Psionów i obaj użyją spowolnienia czasu to mogą walczyć już tylko tradycyjnymi metodami (czyli miecze, topory itp)? Bo przy umiejętności Spowolnienie czasu napisałeś że kiedy spowalniają czas to nie mogą używać innych zdolności. |
Nie koniecznie, moga nadal używac psionicznych mocy wobec siebie.
HunteR napisał: |
PS. A jakby tego było mało to jeszcze bardzo klimatyczne wprowadzenie, gratulacje |
Dziękuje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo
|
Wysłany:
Sob 8:15, 08 Lip 2006 |
|
Jak dla mnie Psionicy to bardzo wytrzepana klasa postaci - zanim pozwoliłbym BG grać jednym z nich okroiłbym połowę z jego mocy...
Ale to tylko taka opinia moja
Co do klasy to jest ona potwierdzeniem moich przemyśleń nt psioników.
Jest potężna, ciekawie zrobiona no i przede wszystkim efektowna Uwielbiam gdy gracze robią [lu próbują robić he he] coś efektownego jak z fimu czy książki. Np podczas walki wskakują na stoły i skaczą na wroga aby siła ciosu była większa a efekt lepszy. Ta klasa daje wiele takich możliwości. Kojaży mi sie z Matrixem jek diabli no i z moją ukochaną Akceleracją z W:M
Cud miód i orzeszki
Wyobraźcie sobie psiona/łotrzyk który zatrzymuje czas podczas zabójstwa [zawsze ukradkowy bo ofiara raczej nie ma wówczas premii ze ZR], kradzieży lub zwykłej ucieczki
Nie zmienai to faktu [a nawet go potwierdza], że psionik to najbrdziej potężna klasa w DnD i raczej strone od niej: nie daję grczom jak i sam nie gram/nie używam jako BN.... co się zmieni chyba bo w Eberronie Psionika na kzdym rogu można spotkać [bez skojarzeń ] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Azrael
Główny Zły (Admin)
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios
|
Wysłany:
Sob 11:34, 29 Lip 2006 |
|
Czy tylko ja odniosłem wrażenie, że ten gość ma moc 9 poziomowego czaru czarodzieja/zaklinacza za 3 pkt mocy? Tyle, że nie może mocy psiona używać... Trochę za silne... Osobiście widzę setki możliwości, by zabić każdego w jednej turze spowolnienia. Jak nie wyjdzie - znów spowalniam. I do skutku - on ma turę, ja znacznie więcej. Połączyć to ze skrytobójcą i wyprowadzać zabójcze ataki...Hmmm może by to jakoś osłabić?
Pomysł świetny i ciekawy, kojarzy mi się z Matrixem Nie bierz więc moich sugestii jako ostrej, bezpośredniej krytyki. Po prostu ten gość wymiata i przy odpowiedniej kombinaci klas staje się niepokonany... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|