FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Szkoły Magii Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 14:11, 28 Mar 2006 Powrót do góry

Niemal każdy czar w grze Dungeons and Dragons przynalezy do jednej z 8 szkół magii, Iluzji, Nekromancji, Odpychania, Przyzywania, Transmutacji, Wieszczenia, Wywoływania, Zaklinania.

Czy macie jakąś swoją ulubioną szkołe magii? Czy uważacie, ze można powiedzieć, iż któraś ze szkół jest najsilniejsza lub najsłabsza? Jeśli tak to które to szkoły i dlaczego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JOIN-ME
Pogromca



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:33, 04 Maj 2006 Powrót do góry

Szkoły magii pierwsze słyszę.


Czy ktoś może napisać dłuższą wypowiedź na ten temat, chętnie się czegoś dowiem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HunteR
Szara Eminencja



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Czw 20:31, 04 Maj 2006 Powrót do góry

No cóż, szkoły magii to właściwie nic szczególnego. Poprostu szkoły magii to nic innego jak rodzaje czarów. Są czary służące obronie (Odpychanie), są takie które związane są ze śmiercią (Nekromacja), inne z kolei zajmują się przywoływaniem różnych istot (Przyzywanie) itd. itp. Można się domyślić po nazwie która szkoła jakimi rodzajami magii się zajmuje.

Nie pamiętam teraz za dobrze bo nie grywam raczej czarodziejami ale każda szkoła ma też coś takiego jak szkoły przeciwne więc jak ktoś się specjalizuje w jakiejś szkole to nie może czarować ze szkół przeciwnych.

Moja ulubiona szkoła? No cóż każda ma wady i zalety ale chyba najlepsza jest Nekromacja, ta śmierć i wogóle Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Sob 10:08, 06 Maj 2006 Powrót do góry

Hmm... nekromancja to szkoła ciekawa... Ale fakt faktem, że strasznie słaba, ma zaledwie pare ciekawych czarów w PG. odzwierciedla to choćby to, że specjalista od nekromancji tylko jedną szkołe ma zakazaną...

Mnie zawsze kręciła magia przywołań, nie ma to jak nasummonowac sobie stworków żeby za Ciebie walczyły Very Happy a potem bramy i wezwanie planarnego sojusznika... poezja Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
vonProteus




Dołączył: 29 Kwi 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 11:08, 06 Maj 2006 Powrót do góry

Ja uważam że nie opłaca się brać tej zdolność bo to jest marnowanie potencjalnej mocy.
Korzyści z niego są nie wielkie żeby nie powiedzieć znikome dodatkowa komórka na czar z wybranej szkoły na każdym poziomie i +2 do stopnia obrony przed czarami.
Uważam że wyrzeczenie 1 szkoły to za dużo a co dopiero 2 czy 3 może gdyby czary z zakazanych szkół stawały się czarami z osłabionych szkół to tak ale wyrzeczenie się jakiegoś rodzaju magii to moim zdaniem za dużo.
Mag powinien być wszech stronny i powinien uczyć się wszystkiego co mu wpadnie w ręce nie powinien być krępowany przez ograniczenia

Tak sądze


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:19, 06 Maj 2006 Powrót do góry

Ja się tak znam na magii, że hohoho albo jeszcze lepiej (joke Very Happy)
Dlatego gram wojownikiem. Magia w DnD jest dla mnie zzbyt skomplikowana i w dodatku miejscami tak bezdennie głupia, że aż zatyka:D Nie ma to jak komuś zadzwonić po pysku mieczem! A taki mag? nawet nie muszę wyrzucić krytyka, żeby go zmieść. A jego sługi? A dzieki, więcej xp za niego Twisted Evil
Wg mnie, mag w DnD ma przesrane (NPC mag), bo MG nie może zrobić kogoś kogo drużyna ma bardzo małe sznase pokonać. Wtedy zabawa traci sens. Więc świadoma tego drużyna będzie się nie bać atakować najpotężniejsze (wnioskując z opisu MG) wieże które aż kipią magią.

(Wiem, że to nie temat na te rozmowy, ale proszę, rozszerzmy go do "o magii ogólnie")


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Sob 16:47, 06 Maj 2006 Powrót do góry

He he... no faktycznie widać, że słabo u Ciebie ze znajomością magii Wink

Wysoko poziomowy mag jest praktycznie... no, nietykalny jeżeli stawi się go przeciwko wojownikowi Smile Cała armia wojowników może mu dmuchnąć Razz Chyba, ze mają coś na antymagię.

Nienaruszalna sfera otiluka, brama... wojak zajmuje się przybyszem w tym czasie maguś rzuca na siebie transformacje tensera czy jakos tak (chodzi o ten czar który zamienia KW maga na KW wojownika i tak też zmienia jego atak). Potem przyzywa sobie czarne ostrze znicszczenia. Wojownik nie może mu nic zrobić, bo nienaruszalna sfera działa. Mag ma multum życia z racji transofmacji. Przybysz jeśli jeszcze stoi dalej zajmuje wojaka, jeżeli już nie stoi, przynajmniej poharatał konkretnie mięśniaka. Zawsze można na siebie rzucić niewidzialność, żeby nie przeszkadzał w rzucaniu czarów nikt. Ewentualnie lot... podlecieć troche i rzucać czarami z góry Razz takie sztuczki można już robić na 3 poziomie jak dostajesz pajęczą wspinaczkę... Równy poziomem wojownik może tylko stać na dole i przyjmować magiczne pociski na klatę Razz

Mag może w sumie w ogóle sobie odpuścić, rzucić przemiane siebie, zamienić się w Niebiańskiego Deve... i zarżnąć biedaczka Very Happy Ale to za mało efektowne jak na maga Wink
Ewentualnie rzucić jakiś czar natychmaistowej śmierci ze szkołyiluzji. Wojownicy raczej wysokimi rzutami obronnymi na wole nie grzeszą więc schodzi od razu Wink

Oczywiscie gdyby naprzeciw magowi stał inny mag sytuacja wyglądała by całkiem inaczej. Wtedy w gre wchodzi czar rozproszenie magii Smile Dlatego w drużynie zawsze powinien być mag Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:19, 06 Maj 2006 Powrót do góry

Ale jak mag jest potężny, to wojak ma w tym czasie tyle antymagicznego szajsu... O ile gracz był inteligentny żeby takowego nakupić za wczasu, zresztą, wojak może mieć psoro podwładnych przybocznych i kompanów, rzadiej tresowane bestie... Mag musi troche czasu zmarnowac na przywolanie podobnej ilosci talatajstwa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 7:44, 07 Maj 2006 Powrót do góry

Czar rozproszenie Magii powoduje, że magiczne przedmioty przestają działac, jedyne co może temu zapobioeć to inny czar rozproszenia magii Wink Wojownik nawet nie użyje różdzki czy zwoju.
Zausznicy = ognista kula powiększona i zmaksymalizowana 60 obrażeń na wejściu Smile powinno starczyć. Po za tym, żaden mag nie pozwoli się podejść. Będzie wiedział o obecnośći takiego kogoś. Od czego są czary wróżenia Wink No i odpowiednio si przygotuje.
Nawet średnio poziomowy mag może być wielkim zagrożeniem, trzeba tylko wiedzieć jak korzystać z magii Wink

A jeżeli mag może mieć jakies magiczne przedmioty to już w ogóle byłby przekręt. No cóż... choćby Płaszcz Vecny Razz Nie mówiąc o amuletach życia, pireścienach ochrony, karawaszach pancerza. Nawet jak taki wojownik do niego dojdzie to nie ma szans aby połozyć go jednym ciosem.

A kto powiedział, że czarodziej nie może mieć kompanów. Wieże magii zazwyczaj pełne są uczniów i nauczycielim którym przewodzi jeden arcymag Smile
Ale chyba mówimy o takim normalnym starciu jeden na jednego. Bo wiadomo że dwóch na jednego to banda łysego i wtedy rzadko jest ważne jakiej klasy jest ten w bitej mniejszości ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:03, 07 Maj 2006 Powrót do góry

No tak masz racje, nie pomyslalem. Ale bez przesady! Faktn ie znam sie na magii, ale watpie, by Wizardzi zrobili tak niewyważone postacie. W pojedynku 1v1 kazda postać musi mieć szansę pokonać każdą postać.
Oczywiście wiadomo bard najpakerniejszy, a tropiciel najsłabszy, jednak róznice niwelują kostki i szczęście.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dwastir
Chłop



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Pią 16:57, 06 Lip 2007 Powrót do góry

Cytat:
..choć stosunkowo częściej spotykani, są czarownicy specjalizujący się w rzucaniu zaklęć ze szkoły Wywołań.


Mistrzowie Inwokacji, jak określa się takich czarodziejów, cenieni są zwłaszcza przez drużyny poszukiwaczy przygód, którzy poczytują sobie nierzadko za punkt honoru (i przejaw zdrowego rozsądku) posiadanie w swych szeregach jednego z adeptów tej ścieżki magii. Niewiele innych szkół może poszczycić się tak bogatym arsenałem różnorodnych zaklęć przydatnych w starciu z praktycznie dowolnego rodzaju przeciwnikiem - od śmiertelnej precyzji Magicznego Pocisku, po niszczycielską potęgę Kuli Ognia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arashi
Zawadiaka



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:36, 17 Sty 2012 Powrót do góry

Ja tam lubię Transmutację... Dużo czarów, sporo buffów, parę jak ja to mówię 'przeszkadzajek' (typu Ślepota/głuchota). Do tego moe ulubione Czujne zmysły Kaupera (+5 do inicjatywy xD). Niby nic, ale nawet jak mam mega Zręczność, to ta inicjatywa zawsze mi wychodzi kiepściutka. A wziąć mi atut trochę szkoda, bo czarodzieja mam multiklasowca akurat z Tropkiem i Mistycznym Łucznikiem, więc przydatny będzie gdzie indziej... ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin