Dźwiedź
Zbrojny
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 96 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Kątowni.
|
Wysłany:
Nie 1:23, 11 Cze 2006 |
|
Araquiel Flamehair
[Furious Angel]
Kiedy elfie dziecko przychodzi na świat z rudymi włosami, nie oznacza to nic dobrego. Takie elfy, zwane "chalre fianna" - "dziećmi płomienia", są uważane przez swoich pobratymców za niebezpiecznych odmieńców i, jeśli to tylko możliwe, zabijane lub porzucane. Chalre fianna nie są tolerowane nawet przez Mroczne Elfy - na Czarnych Wyspach rudowłose dzieci są zawsze składane w ofierze Morandhai, nierzadko wraz ze swoimi matkami.
W dalarneńskim mieście Daviennes, w piękny wiosenny wieczór, urodziła się elfia dziewczynka. Jakież było przerażenie jej rodziców i babek, gdy po pierwszej kąpieli zauważyli, że włosy dziecka były płomieniście rude... Ojciec chciał wychowywać feralne niemowlę, jednak trzy kobiety zgodnie orzekły, iż mała jest odmieńcem i należy się jej pozbyć jak najszybciej.
Everan Silverwind zawinął córkę w koc i z łamiącym się sercem wywiózł niemowlę do lasu. Spotkał tam tajemniczą kobietę o bursztynowych oczach, która stanowczym głosem nakazała mu zostawić dziecko. Gdy Everan odmówił, kobieta w mgnieniu oka zamieniła się w olbrzymią kreaturę pokrytą złocistą łuską. Na widok złotej smoczycy Everan zmienił zdanie. Nigdy nie przyznał się żonie, komu oddał dziecko.
Tarraz-Kaun, złota smoczyca, nazwała swoją wychowankę Araquiel, a nie znając jej rodowego nazwiska nadała jej przydomek "Fiannahaer", czyli "Ognistowłosa". Elfka rosła jak na drożdżach, aż wyrosła na piękną, silną dziewczynę o orzechowych oczach. Aż do swych szesnastych urodzin, kiedy dostała magiczny miecz, nie wiedziała, kim jest jej opiekunka.
* * *
-Tak... - głos smoczycy zadudnił, odbijając się echem po jaskini. - Już dawno ujrzałam w gwiazdach, że pewnego dnia odnajdę osobę, która będzie godna posiąść ostrze, wykute z kawałka nieba w głębinach ziemi.
Araquiel cofnęła się o krok.
-Odnalazłam cię w lesie, zziębniętą i wygłodzoną. Już wtedy wiedziałam, że to ty jesteś tą jedyną, która dostąpi zaszczytu władania Razul Kal Drakkai, Smoczym Ostrzem.
-Ja? - ciemne oczy nastolatki rozszerzyły się ze zdumienia.
Tarraz-Kaun powróciła do ludzkiej postaci. Wręczyła elfce ostrze w pochwie z czerwonej, pokrytej drobną łuską skóry.
-Weź. Tę broń stworzono specjalnie dla ciebie, już pięćset lat temu.
Srebrzyste ostrze zalśniło w blasku pochodni. Delikatna dłoń Araquiel zacisnęła się na mahoniowej rękojeści zwieńczonej smoczą główką. Broń była idealnie wyważona. Zdawała się dokładnie przylegać do trzymającej ją ręki.
-W sam raz dla mnie... - wyrzekła zdumiona, tuż przed tym, jak ostrze pokryło się płomieniami. - Jak...?
-To wszystko jest zapisane w gwiazdach... Poza zrozumieniem zwykłych istot.
Araquiel przypasała broń do swojego boku.
-Ale pamiętaj: strzeż tej broni jak swojego życia. Wiele lat upłynęło, zanim odłamek gwiazdy zmienił się w Smocze Ostrze, i wiele lat upłynęło, nim narodził się ten, dla którego było ono przeznaczone.
* * *
Piętno Chal Fianna nie objawiło się tylko w niezwykłym, ognistym kolorze włosów elfki, ale także w zaskakującej mocy jej umysłu. Tarraz-Kaun odkryła niezwykłe umiejętności dziewczyny i pomogła je rozwinąć. Teraz, korzystając jedynie z siły woli, Araquiel jest w stanie zwiększyć swoją czujność i zwinność, a także ogłuszyć nawet kilkunastu wrogów na raz.
Z każdą wielką mocą przychodzi wielka odpowiedzialność. W przypadku Araquiel nie było inaczej: Tarraz'Kaun miała swój cel w szkoleniu młodej elfki. Gdy piętnaście wieków wcześniej upadło Imperium, osiem najpotężniejszych metalicznych smoków przysięgło nie dopuścić do ponownego użycia najpotężniejszych artefaktów w złym celu. Korzystając ze swojej mocy i wiedzy, cała ósemka odnajdywała i szkoliła bohaterów, którzy na przestrzeni wieków odzyskali bądź zniszczyli wiele imperialnych artefaktów, wytrwale podążając za nie zawsze prawdziwymi legendami. Mogąc wejrzeć w przyszłość i przeszłość smoki zawsze wiedziały, gdzie odnaleźć swoich wybrańców i jak ich przekonać.
Łotrzykowie, bardowie, wojownicy, czarodzieje, a nawet barbarzyńcy z mroźnej Północy byli szkoleni do swojego zadania już od dziecka, zwykle nie mając szansy na inne życie. Z Araquiel nie było inaczej - jedyna różnica polegała na jej unikalnym darze: była jedynym Dzieckiem Płomienia, które dorosło i nie postradało rozumu, nie mogąc pojąć, jaką mocą dysponuje i jak ją kontrolować. Dzięki Tarraz'Kaun elfka opanowała potęgę swojego umysłu i nauczyła się ją wykorzystywać w walce.
Obecnie Araquiel ma dwadzieścia sześć lat. Tym, co wyróżnia ją spośród innych elfów jest fryzura: krótkie, obcięte "na chłopaka" rude włosy z dwoma cienkimi warkoczykami zaplecionymi tuż za uszami. Araquiel nosi też złoty kolczyk w pępku, tuż pod pępkiem ma wytatuowane skrzydła, a między łopatkami kwitnącą różę.
Araquiel Flamehair:
Wysoki Elf, kobieta, chaotyczny dobry, Woj6/PW6
Średni Humanoid
KŻ 6d10+18 (Wojownik), 6d8+19 (Psychowojownik)
PŻ 111
Inic +9
Szyb 9m
KP 24
Atk +13/+8 podstawowy wręcz, +15/+10 podstawowy na dystans; +15/+10 (1d8+6+1d6, długi miecz +3)
SU: Elfie zdolności (Ex), Odporność: Sen (Ex), Widzenie w słabym świetle (Ex)
RO Tężyzna +13, Ref +9, Wola +7
SIŁ 16
ZRC 20
KON 18
INT 14
MDR 16 (14, +2 amulet)
CHA 13
Wyposażenie:
Broń: Smoczy Ogon (Długi Miecz +3: Ognisty, Ostrość)
Zbroja: zbroja skórzana ćwiekowana +2
Magiczne: Cudowny: Bransolety pancerza (+4); Cudowny: Amulet Mądrości (+2)
Umiejętności:
Wspinaczka +9 (6, +3 Sił)
Rzemiosło (Zbrojmistrz) +3 (3, +2 Int, -2 brak narzędzi)
Rzemiosło (Płatnerz) +3 (3, +2 Int, -2 brak narzędzi)
Tresura zwierząt +3 (2, +1 Cha)
Skok +8 (5, +3 Sił)
Nasłuchiwanie +9 (2, +2 Mdr, +2 Czujność, +2 rasa, +1 amulet)
Jeździectwo +10 (5, +5 Zrc)
Przeszukiwanie +6 (0, +2 Int, +2 Skupienie na Umiejętności, +2 rasa)
Spostrzegawczość +9(2, +2 Mdr, +2 Czujność, +2 rasa, +1 amulet)
Pływanie +7 (9, +3 Sił, -5 obciążenie).
Autohipnoza +9 (6, +2 Mdr, +1 amulet)
Stabilize Self +12 (8, +4 Kon)
Użycie przedmiotu psionicznego +5 (4, +1 Cha)
Balansowanie +11 (6, +5 Zrc)
Koncentracja +11 (7, +4 Kon)
Atuty:
Czujność, Uniki, Ulepszona Inicjatywa, Mobilność, Szybkie Dobycie, Skupienie na Umiejętności: Przeszukiwanie, Skupienie na Broni: Długi Miecz, Specjalizacja w Broni: Długi Miecz, Szybki Metabolizm, Po Ścianie (Up The Wall)*, Wyszkolenie (Expertise), Atak z Doskoku, Ulepszone Trafienie Krytyczne: Długi Miecz
* Premiowy atut Psychowojownika, zastąpił nieobecny w D&D3.5 "Psionic Metabolism".
Punkty Mocy: 11
Moce:
Prekognicja Obronna (1), Bezwładnościowa Zbroja (1), Telekinetyczne Pchnięcie (2)**, Lewitacja (2), Dostrojenie Ciała (2), Waleczność (Prowess) (2)
** Lekko zmodyfikowane: zasięg Krótki (25' +5'/2 poz.), manifestacja Wizualna i Dźwiękowa. Koszt: 3 PM. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|