Autor |
Wiadomość |
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Nie 9:32, 26 Mar 2006 |
|
ARADAN
Często postrzegane jako inteligentne gryzonie, aradany są tak twarde i zręczne, jak zwierzęta, które przypominają. Żadna inna rasa nie potrafi tak wmieszać się w prawie każde społeczeństwo jak oni. Zazwyczaj trochę tchórzliwe aradany mogą przemienić się w strasznych przeciwników, gdy ich domy, lub przyjaciele są zagrożone.
Osobowość: Aradany dużo bardziej wolą działanie niż planowanie. Są dobrze znani przez ich ryzykowane zachowania i poleganie na instynkcie. To i ich niewiarygodna wytrzymałość oraz zręczność powoduje, że wychodzą cało z niebezpieczeństw, w które nikt normalny nie odważyłby się wpakować.
Żarłoczne i trochę chciwe Aradany mają niezaspokojony apetyt na jedzenie i złoto. Gromadzą obie te rzeczy raczej instynktownie niż z potrzeby. Często przeszukują pozostałości po innych, mając nadzieję na znalezienie czegoś co mogło by się przydać.
Wygląd: Większość Aradanów jest wysokości człowieka lub niższych o parę centymetrów. Są wątłej budowy a całe ich ciała pokrywa futro. Palce u rąk i stóp są zakończone ostrymi pazurami. Kolor ich futra to najczęściej brązowy, rzadko spotyka się czarnego lub białego aradana. Oczy aradanów są małe i czerwone, mocno błyszczą w świetle. Te istoty mają bardzo silny metabolizm, co podwyższa ich siły, lecz niestety skraca czas życia. Aradan staje się dorosły w wieku lat 10 i umiera w około 40.
Stosunki z innymi rasami: Aradany często pogardzane przez inne rasy, o dziwo potrafią bardzo dobrze zadomowić się prawie wszędzie. W miejscach gdzie są mile widziane stają się sąsiadami, a w miejscach gdzie ich się nie lubi stają się niewolnikami. W rezultacie, Aradana można spotkać praktycznie wszędzie. Najlepsze stosunki niezaprzeczalnie jednak mają z Niziołkami. Rzadko spotyka się społeczność Aradanów żyjącą samotnie.
Charakter: Aradany mają tendencje do bycia chaotycznymi lub neutralnymi. Lubią zmiany i mają nieznośny nawyk wprowadzania chaosu gdzie tylko się pokażą.
Ziemie Aradanów: Aradany nie posiadają żadnych własnych ziem. Żyją na terytoriach innych ras. Można je spotkać na każdym rodzaju terenu. Najczęściej spotyka się je jednak razem z Niziołkami oraz w slumsach większych miast.
Religia: Aradany nie mają żadnego własnego bóstwa. Często wyznają bogów chaosu, złodziejstwa i sztuczek. Czasem spotyka się Aradana wyznającego panteon Niziołków.
Język: Aradany mówią we własnym języku. Jest to język niepisany. W społeczeństwie Aradanów nie ma literatury, a większość ważnych historii przekazywana jest ustnie.
Imiona: Aradan posiada wiele imion. Własne imię, które Aradan rzadko zdradza. Imię klanowe oraz przezwisko. Przezwisko przyznane w klanie jest jak honorowy tytuł dla Aradana. Często używa się przezwiska zamiast imienia klanowego co czasem powoduje powstanie nowego klanu składającego się z założyciela, jego rodziny i przyjaciół.
Poszukiwanie Przygód: Aradańscy poszukiwacze przygód, często wykorzystują swoje umiejętności aby zdobyć sławę i wielkie bogactwo. Z czego to drugie jest zazwyczaj ważniejsze. Dla Aradanów, poszukiwanie przygód to nie kariera lecz sposób na życie dla tych, których nie interesuje służenie czy grzebanie w resztkach.
CECHY RASOWE ARADANÓW
Kondycja +2, Zręczność +2, Inteligencja -2, Charyzma -4; Aradany są bardzo szybkie i wytrzymałe lecz zazwyczaj mało inteligentne i miłe.
Rozmiar: Średni
Bazowa szybkość Aradana wynosi 9m.
Widzenie w Ciemnościach: Aradany widzą w ciemnościach na odległość 18 metrów. Istoty te mogą żyć całkiem normalnie bez żadnego światła.
Premia rasowa +2 do testów nasłuchiwania; Aradany maja bardzo wyostrzony słuch.
Języki Automatyczne: Aradański oraz Wspólny; Języki Premiowe: Krasnoludzki, Elfi, Gnomi, Niziołków, Gobliński, Orczy,
Ulubiona Klasa: Łotrzyk
Z podręcznika: Mercenaries |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
HunteR
Szara Eminencja
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Nie 9:52, 26 Mar 2006 |
|
Ta rasa jest świetna Takie połączenie kobolda ze skavenem z Warhammera. Wszędobylski, zręczny i szybki, urodzony tułacz. Nie szanuje zbytnio prawa ponieważ kiedy jest zbyt spokojnie nie ma co robić.
Choć jego ulubioną klasą jest łotr to ja najchętniej bym go widział jako dwuklasowego łotra/tropiciela z zamiłowaniem do krótkiego łuku (i wymyślnych strzał) oraz sztyletów
Bardzo mi się ta rasa spodobała i chyba muszę nią zagrać w najbliższym czasie. W związku z tym, czy chcąc stworzyć postać będącą przedstawicielem tej rasy wsytarczy mi to co zawarte w poście powyżej czy też muszę wiedzieć coś więcej? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Nie 9:57, 26 Mar 2006 |
|
Mi Aradan tez bardzo się podoba Dokładnie tak jak mówisz, takie wyrzutki poza prawem. Łotry, tropiciele też czemu nie... Łuk krótki, może z zatrutymi strzałami... ale wtedy już by było troche za bardzo skaveńskie
Czy musisz wiedzieć coś więcej. Cóż, wszystko zależy od twojego MP i świata w którym gracie jak z każdym podanym na tym forum matriałem, wszystko można zmienić i dopasować pod siebie, byle by na sesji była dobra zabawa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HunteR
Szara Eminencja
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Nie 17:38, 26 Mar 2006 |
|
Cytat: |
Aradan posiada wiele imion. Własne imię, które Aradan rzadko zdradza. Imię klanowe oraz przezwisko. |
Cytat: |
Języki Automatyczne: Aradański oraz Wspólny |
I tu mnie zastanawia jak ma się sprawa z tym ich językiem w przypadku imion. Może mógłbyś podać kilka przykładowych imion i przydomków czy coś w tym stylu żeby można było jakoś klimatycznie nazwać swoją postać |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Nie 19:22, 26 Mar 2006 |
|
nie ma sprawy...
Imiona męskie: Alrek, Brek, Sklrak, Skluik
Imiona żeńskie: Amrai, Mappy, Vyrkna, Warli
Imiona klanowe: Czarnofutra, Ostre Szpony, Złote Łapy, Długie Ogony
Przeziwsko: Złamany wąs, Pogromca Goblinów, Czuły Nochal,
Wten sposób Aradan Brek z klanu czarnofutra na któego wołaja Złamany Wąs, będzie przedstawiał się zaufanej osobie jako
Brek, złamany wąs z klanu czarnofutra... chociaż zazwyczaj będzie kazał się po prostu nazywać złamany wąs... a imie Brek powie tylko najbardziej zaufanym |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo
|
Wysłany:
Nie 22:56, 09 Lip 2006 |
|
Wow! Fajna rasa!
Jeśli pozwolisz Greebo jutro opublikuję w klasach prestiz właśnie dla tych miłych panów Jednakże wymaga on troszkę modyfikacji rasy ale to ise na pewno dogadamy
Jako, że to "szczurowata" rasa ja dałbym im jeszcze +4 do testów przecwko truciznom.
Dostaliby też bonusowo +1 naturalnego KP za futerko. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Pon 22:20, 10 Lip 2006 |
|
Hmm... czy ja wiem... czy to +4 przeciwko trucioznom nie było by już za bardzo skavenowate? I tak chyba wszyscy kojarzą aradana z tymi młotkowymi stworkami W sumie jak dla mnie Aradan nie koniecznie musi być szczurowaty, może być też troche bardziej myszowaty... tak jak u ludzi mamy kolory skóry
Futerko nie zawsze daje naturalnego, w tym przypadku aradany mają futerko mięciutkie jak kaczuszka A tak na serio to po prostu z premią do AC rasa miałaby już efektywny poziom... a lepiej chyba jak jest neutralny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo
|
Wysłany:
Wto 17:07, 11 Lip 2006 |
|
Ja tam Aradniw nie kojarzę z warmłotkiem . Może dlatego że słabo znam ten system. Moją przygodę z RPG zacząłem od W:M a z systemów fantasy to tylko EarthDawn, MERP i DnD. W WFRP grałem 5-6 sesji.
No cóż jesli mają futerko mięciutkie to oki, przyjmuję do wiadomości |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wujek czikit
Adept
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 17:34, 11 Lip 2006 |
|
Jak dla mnie -2 do inteligencji cos nie pasuje :/ szczur to ponoć inteligentne zwierze. jest w stanie perfekcyjnie rozpoznac drogę do wyjscia w labiryncie i nigdy nie zgubi sie w lochu. szczury doskonale pamietają np. gdzie ostatnio znalazły jedzenie i powracaja w tamto miejsce nawet jesli to labirynt.
mogły by wiec miec zmysł taki jak minotaury.
ciekawy byłby też jakiś bonus za chwytny ogonek (jak na obrazku) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Wto 19:20, 11 Lip 2006 |
|
No ale mimo wszystko szczur tak inteligentny jak człowiek nie jest Po za tym to na górze nigdzie nie jest napisane, że Aradan = Szczur... Już chyba dwa razy zaznaczałem, że są one bardziej myszowate, przynajmniej ja tak to postrzegam ;]
Chwytnym ogonkiem zajął się Danaet, można o tym przeczytać w dziale klasy. Tylko wyspecjalizowani umieją go używać. Tak samo jak przecież nie każdy człowiek potrafi równie sprawnie używać obu rąk A ogona w sumie chyba było by jeszcze trudniej... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wujek czikit
Adept
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 11:44, 12 Lip 2006 |
|
Dobra, dobra podkulam ogon i idę, bo widze żem zbłądził |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Azrael
Główny Zły (Admin)
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios
|
Wysłany:
Sob 14:14, 29 Lip 2006 |
|
Świetna rasa! I genialna ilistracja? Greebo, sam to narysowałeś? Bosh moje marne talenty są niczym przy tym, co zobaczyłem... Mistrzu, pozwól mi być Twoim padawadem i podążać jasną ścieżką oświecenia, którą mi wytyczysz.... ^^ XD
No dobra, teraz mój stosunek do pracy.
Aż -4 do charyzmy? Czemu? Myszki są fajne, mają taki tyciupkie puszczki i mięciutkie futerko xD A na serio - wg -4 to trochę dużo... Dwa plusy za dwa minusy to chyba bardziej uczciwe?
Myszy i szczury mają bardzo bystre oczy. Może +2 do zauważania?
Miękkie łapy, doskonale dostosowujące się do podłoża...Skoro niziołek potrafi się skradać, to co dopiero taki Aradan, który wydaje się być do tego stworzony, że nie wspomnę o wspinaczce.
Osobiście dałbym mu dostęp do atutu węch, tzn. żeby mógł go sobie wziąś w ramach jakiejkolwiek klasy, w której awansuje.
Na koniec gratuluję wspaniałej pracy;) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Sob 15:02, 29 Lip 2006 |
|
Atrybuty mentale nie są równe atrybutom fizycznym. Piszą o tym nawet w PMP -2 charyzmy to nie wyrównuje się z +2 do siły
Ten spory minus do charyzmy nie oznacza, że Aradany są brzydkie po prostu trudno im się dogadać z kimkolwiek, tak to bywa jak inni traktują Cię jak śmiecia
Jeśli chodzi o węch... cóż, wbrew pozorom jest to bardzo przydatna umiejętność a nie chciałbym aby ta rasa miała efektywny poziom. Po za tym to, ze są podobne to myszy czy szczurów wcale nie oznacza, że muszą posiadać wszystkie cechy tych gryzoni. Pewnie taki aradan obraziłby się jakby go ktoś nazwał szczurem albo myszą. W końcu żaden człowiek nie lubi jak się go nazywa małpą
Jeśli chodzi o te premie do zauważania, to nie taki zły pomysł. Zastanowie się, ale nie chcę już mieszać w tej rasie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Azrael
Główny Zły (Admin)
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios
|
Wysłany:
Sob 20:23, 29 Lip 2006 |
|
Hmmm...
Krasnoludy mają -2 do charyzmy i +2 do bd. Tylko siła nie jest równa i potrzebuje 2x większego minusu. Tak przeczytałem w podręczniku MP tam, gdzie pisze o tworzeniu nowyh ras.
Rozumiem Twoje wątpliwości co do węchu. Tyle, że półorki, gnomy i krasnoludy mają do niego dostęp, więc może warto to przemyśleć |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Greebo
Heros
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany:
Sob 21:00, 29 Lip 2006 |
|
Półorki, gnomy i krasnoludy mają dostęp do węchu?
Tak czy siak, te modyfikatory zostają Moja rasa i taką ją widzę, przecież jak ktoś chce to zawsze może sobei coś zmienić gdzieś |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Foigan
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 14:16, 07 Paź 2006 |
|
Ja mam małe kilka pytań:
1. Na samym początku piszesz że są tchórzliwe, a potem w Osobowości że pakują się w groźne sytuacje, wolą działanie niż planowanie itp. to przecież oznaki odwagi (nie myliś z rozsądkiem) a nie tchórzostwa.
2. Aradany są wysokości człowieka? To sprawiłoby że ich ciała będą jakieś nieproporcjonalne, zbyt długie nogi, ręce itp. Widziałeś kiedyś małpe wielką jak człowiek? Wyobraź sobie jak to musiało by śmiesznie wyglądać. Ja dałbym że są niższe niż przeciętny człowiek o 10-25 cm, a posture mają lekko przygarbioną co sprawia iż są jeszcze niższe wizualnie.
3. Bardzo silny metabolizm, co podwyższa ich siły?? Chyba chodziło Ci o siły witalne, bo nie widze żadnego bonusu do siły?
4. Fajny pomysł ze skróceniem życia. Ciekawe jak jest z rozmnażaniem?
5. Rzadko spotyka się społeczność Aradanów żyjącą samotnie. ---- ???? Nie rozumiem tego stwierdzenia? To znaczy że nie tworzą swoich koloni zdala od innych? Muszą żyć przy innej społeczności?
6.
Greebo napisał: |
mają nieznośny nawyk wprowadzania chaosu gdzie tylko się pokażą. |
to też nie pasuje mi do tchórzliwości.
7. Ja też skłonny byłbym za dołożeniem tego węchu. Duże uszy=słuch, długi wyspecjalizowany nos=węch.
8. To narazie tyle, zgadzam się z resztą oceniających rasa jest naprawde dobra, ale jak nad nią troche jeszcze popracujesz to będzie bardzo dobra. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|