FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 [Rasa] Aradan Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 9:32, 26 Mar 2006 Powrót do góry

ARADAN

Image

Często postrzegane jako inteligentne gryzonie, aradany są tak twarde i zręczne, jak zwierzęta, które przypominają. Żadna inna rasa nie potrafi tak wmieszać się w prawie każde społeczeństwo jak oni. Zazwyczaj trochę tchórzliwe aradany mogą przemienić się w strasznych przeciwników, gdy ich domy, lub przyjaciele są zagrożone.

Osobowość: Aradany dużo bardziej wolą działanie niż planowanie. Są dobrze znani przez ich ryzykowane zachowania i poleganie na instynkcie. To i ich niewiarygodna wytrzymałość oraz zręczność powoduje, że wychodzą cało z niebezpieczeństw, w które nikt normalny nie odważyłby się wpakować.
Żarłoczne i trochę chciwe Aradany mają niezaspokojony apetyt na jedzenie i złoto. Gromadzą obie te rzeczy raczej instynktownie niż z potrzeby. Często przeszukują pozostałości po innych, mając nadzieję na znalezienie czegoś co mogło by się przydać.

Wygląd: Większość Aradanów jest wysokości człowieka lub niższych o parę centymetrów. Są wątłej budowy a całe ich ciała pokrywa futro. Palce u rąk i stóp są zakończone ostrymi pazurami. Kolor ich futra to najczęściej brązowy, rzadko spotyka się czarnego lub białego aradana. Oczy aradanów są małe i czerwone, mocno błyszczą w świetle. Te istoty mają bardzo silny metabolizm, co podwyższa ich siły, lecz niestety skraca czas życia. Aradan staje się dorosły w wieku lat 10 i umiera w około 40.

Stosunki z innymi rasami: Aradany często pogardzane przez inne rasy, o dziwo potrafią bardzo dobrze zadomowić się prawie wszędzie. W miejscach gdzie są mile widziane stają się sąsiadami, a w miejscach gdzie ich się nie lubi stają się niewolnikami. W rezultacie, Aradana można spotkać praktycznie wszędzie. Najlepsze stosunki niezaprzeczalnie jednak mają z Niziołkami. Rzadko spotyka się społeczność Aradanów żyjącą samotnie.

Charakter:
Aradany mają tendencje do bycia chaotycznymi lub neutralnymi. Lubią zmiany i mają nieznośny nawyk wprowadzania chaosu gdzie tylko się pokażą.

Ziemie Aradanów: Aradany nie posiadają żadnych własnych ziem. Żyją na terytoriach innych ras. Można je spotkać na każdym rodzaju terenu. Najczęściej spotyka się je jednak razem z Niziołkami oraz w slumsach większych miast.

Religia: Aradany nie mają żadnego własnego bóstwa. Często wyznają bogów chaosu, złodziejstwa i sztuczek. Czasem spotyka się Aradana wyznającego panteon Niziołków.

Język: Aradany mówią we własnym języku. Jest to język niepisany. W społeczeństwie Aradanów nie ma literatury, a większość ważnych historii przekazywana jest ustnie.

Imiona: Aradan posiada wiele imion. Własne imię, które Aradan rzadko zdradza. Imię klanowe oraz przezwisko. Przezwisko przyznane w klanie jest jak honorowy tytuł dla Aradana. Często używa się przezwiska zamiast imienia klanowego co czasem powoduje powstanie nowego klanu składającego się z założyciela, jego rodziny i przyjaciół.

Poszukiwanie Przygód: Aradańscy poszukiwacze przygód, często wykorzystują swoje umiejętności aby zdobyć sławę i wielkie bogactwo. Z czego to drugie jest zazwyczaj ważniejsze. Dla Aradanów, poszukiwanie przygód to nie kariera lecz sposób na życie dla tych, których nie interesuje służenie czy grzebanie w resztkach.

CECHY RASOWE ARADANÓW


Arrow Kondycja +2, Zręczność +2, Inteligencja -2, Charyzma -4; Aradany są bardzo szybkie i wytrzymałe lecz zazwyczaj mało inteligentne i miłe.
Arrow Rozmiar: Średni
Arrow Bazowa szybkość Aradana wynosi 9m.
Arrow Widzenie w Ciemnościach: Aradany widzą w ciemnościach na odległość 18 metrów. Istoty te mogą żyć całkiem normalnie bez żadnego światła.
Arrow Premia rasowa +2 do testów nasłuchiwania; Aradany maja bardzo wyostrzony słuch.
Arrow Języki Automatyczne: Aradański oraz Wspólny; Języki Premiowe: Krasnoludzki, Elfi, Gnomi, Niziołków, Gobliński, Orczy,
Arrow Ulubiona Klasa: Łotrzyk

Z podręcznika: Mercenaries


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HunteR
Szara Eminencja



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Nie 9:52, 26 Mar 2006 Powrót do góry

Ta rasa jest świetna Very Happy Takie połączenie kobolda ze skavenem z Warhammera. Wszędobylski, zręczny i szybki, urodzony tułacz. Nie szanuje zbytnio prawa ponieważ kiedy jest zbyt spokojnie nie ma co robić.

Choć jego ulubioną klasą jest łotr to ja najchętniej bym go widział jako dwuklasowego łotra/tropiciela z zamiłowaniem do krótkiego łuku (i wymyślnych strzał) oraz sztyletów Twisted Evil

Bardzo mi się ta rasa spodobała i chyba muszę nią zagrać w najbliższym czasie. W związku z tym, czy chcąc stworzyć postać będącą przedstawicielem tej rasy wsytarczy mi to co zawarte w poście powyżej czy też muszę wiedzieć coś więcej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 9:57, 26 Mar 2006 Powrót do góry

Mi Aradan tez bardzo się podoba Smile Dokładnie tak jak mówisz, takie wyrzutki poza prawem. Łotry, tropiciele też czemu nie... Łuk krótki, może z zatrutymi strzałami... ale wtedy już by było troche za bardzo skaveńskie Smile

Czy musisz wiedzieć coś więcej. Cóż, wszystko zależy od twojego MP i świata w którym gracie Smile jak z każdym podanym na tym forum matriałem, wszystko można zmienić i dopasować pod siebie, byle by na sesji była dobra zabawa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HunteR
Szara Eminencja



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Nie 17:38, 26 Mar 2006 Powrót do góry

Cytat:
Aradan posiada wiele imion. Własne imię, które Aradan rzadko zdradza. Imię klanowe oraz przezwisko.


Cytat:
Języki Automatyczne: Aradański oraz Wspólny


I tu mnie zastanawia jak ma się sprawa z tym ich językiem w przypadku imion. Może mógłbyś podać kilka przykładowych imion i przydomków czy coś w tym stylu żeby można było jakoś klimatycznie nazwać swoją postać Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 19:22, 26 Mar 2006 Powrót do góry

nie ma sprawy...
Imiona męskie: Alrek, Brek, Sklrak, Skluik
Imiona żeńskie: Amrai, Mappy, Vyrkna, Warli
Imiona klanowe: Czarnofutra, Ostre Szpony, Złote Łapy, Długie Ogony
Przeziwsko: Złamany wąs, Pogromca Goblinów, Czuły Nochal,

Wten sposób Aradan Brek z klanu czarnofutra na któego wołaja Złamany Wąs, będzie przedstawiał się zaufanej osobie jako

Brek, złamany wąs z klanu czarnofutra... chociaż zazwyczaj będzie kazał się po prostu nazywać złamany wąs... a imie Brek powie tylko najbardziej zaufanym Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo

PostWysłany: Nie 22:56, 09 Lip 2006 Powrót do góry

Wow! Fajna rasa!

Jeśli pozwolisz Greebo jutro opublikuję w klasach prestiz właśnie dla tych miłych panów Very Happy Jednakże wymaga on troszkę modyfikacji rasy ale to ise na pewno dogadamy Wink

Jako, że to "szczurowata" rasa ja dałbym im jeszcze +4 do testów przecwko truciznom.

Dostaliby też bonusowo +1 naturalnego KP za futerko.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon 22:20, 10 Lip 2006 Powrót do góry

Hmm... czy ja wiem... czy to +4 przeciwko trucioznom nie było by już za bardzo skavenowate? I tak chyba wszyscy kojarzą aradana z tymi młotkowymi stworkami Wink W sumie jak dla mnie Aradan nie koniecznie musi być szczurowaty, może być też troche bardziej myszowaty... tak jak u ludzi mamy kolory skóry Very Happy
Futerko nie zawsze daje naturalnego, w tym przypadku aradany mają futerko mięciutkie jak kaczuszka Laughing A tak na serio to po prostu z premią do AC rasa miałaby już efektywny poziom... a lepiej chyba jak jest neutralny Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet Bildhorn
Władca Tual'u



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krasnoludzkie Królestwo

PostWysłany: Wto 17:07, 11 Lip 2006 Powrót do góry

Ja tam Aradniw nie kojarzę z warmłotkiem Razz. Może dlatego że słabo znam ten system. Moją przygodę z RPG zacząłem od W:M a z systemów fantasy to tylko EarthDawn, MERP i DnD. W WFRP grałem 5-6 sesji.

No cóż jesli mają futerko mięciutkie to oki, przyjmuję do wiadomości Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wujek czikit
Adept



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:34, 11 Lip 2006 Powrót do góry

Jak dla mnie -2 do inteligencji cos nie pasuje :/ szczur to ponoć inteligentne zwierze. jest w stanie perfekcyjnie rozpoznac drogę do wyjscia w labiryncie i nigdy nie zgubi sie w lochu. szczury doskonale pamietają np. gdzie ostatnio znalazły jedzenie i powracaja w tamto miejsce nawet jesli to labirynt.

mogły by wiec miec zmysł taki jak minotaury.

ciekawy byłby też jakiś bonus za chwytny ogonek (jak na obrazku)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 19:20, 11 Lip 2006 Powrót do góry

No ale mimo wszystko szczur tak inteligentny jak człowiek nie jest Wink Po za tym to na górze nigdzie nie jest napisane, że Aradan = Szczur... Już chyba dwa razy zaznaczałem, że są one bardziej myszowate, przynajmniej ja tak to postrzegam ;]
Chwytnym ogonkiem zajął się Danaet, można o tym przeczytać w dziale klasy. Tylko wyspecjalizowani umieją go używać. Tak samo jak przecież nie każdy człowiek potrafi równie sprawnie używać obu rąk Wink A ogona w sumie chyba było by jeszcze trudniej...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wujek czikit
Adept



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:44, 12 Lip 2006 Powrót do góry

Dobra, dobra podkulam ogon i idę, bo widze żem zbłądził Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Sob 14:14, 29 Lip 2006 Powrót do góry

Świetna rasa! I genialna ilistracja? Greebo, sam to narysowałeś? Bosh moje marne talenty są niczym przy tym, co zobaczyłem... Mistrzu, pozwól mi być Twoim padawadem i podążać jasną ścieżką oświecenia, którą mi wytyczysz.... ^^ XD
No dobra, teraz mój stosunek do pracy.
Aż -4 do charyzmy? Czemu? Myszki są fajne, mają taki tyciupkie puszczki i mięciutkie futerko xD A na serio - wg -4 to trochę dużo... Dwa plusy za dwa minusy to chyba bardziej uczciwe?
Myszy i szczury mają bardzo bystre oczy. Może +2 do zauważania?
Miękkie łapy, doskonale dostosowujące się do podłoża...Skoro niziołek potrafi się skradać, to co dopiero taki Aradan, który wydaje się być do tego stworzony, że nie wspomnę o wspinaczce.
Osobiście dałbym mu dostęp do atutu węch, tzn. żeby mógł go sobie wziąś w ramach jakiejkolwiek klasy, w której awansuje.
Na koniec gratuluję wspaniałej pracy;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Sob 15:02, 29 Lip 2006 Powrót do góry

Atrybuty mentale nie są równe atrybutom fizycznym. Piszą o tym nawet w PMP Wink -2 charyzmy to nie wyrównuje się z +2 do siły Wink
Ten spory minus do charyzmy nie oznacza, że Aradany są brzydkie Very Happy po prostu trudno im się dogadać z kimkolwiek, tak to bywa jak inni traktują Cię jak śmiecia Wink
Jeśli chodzi o węch... cóż, wbrew pozorom jest to bardzo przydatna umiejętność a nie chciałbym aby ta rasa miała efektywny poziom. Po za tym to, ze są podobne to myszy czy szczurów wcale nie oznacza, że muszą posiadać wszystkie cechy tych gryzoni. Pewnie taki aradan obraziłby się jakby go ktoś nazwał szczurem albo myszą. W końcu żaden człowiek nie lubi jak się go nazywa małpą Razz
Jeśli chodzi o te premie do zauważania, to nie taki zły pomysł. Zastanowie się, ale nie chcę już mieszać w tej rasie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Sob 20:23, 29 Lip 2006 Powrót do góry

Hmmm...
Krasnoludy mają -2 do charyzmy i +2 do bd. Tylko siła nie jest równa i potrzebuje 2x większego minusu. Tak przeczytałem w podręczniku MP tam, gdzie pisze o tworzeniu nowyh ras.
Rozumiem Twoje wątpliwości co do węchu. Tyle, że półorki, gnomy i krasnoludy mają do niego dostęp, więc może warto to przemyśleć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Heros



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Sob 21:00, 29 Lip 2006 Powrót do góry

Półorki, gnomy i krasnoludy mają dostęp do węchu? Shocked

Tak czy siak, te modyfikatory zostają Razz Moja rasa i taką ją widzę, przecież jak ktoś chce to zawsze może sobei coś zmienić gdzieś Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Foigan




Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:16, 07 Paź 2006 Powrót do góry

Ja mam małe kilka pytań:

1. Na samym początku piszesz że są tchórzliwe, a potem w Osobowości że pakują się w groźne sytuacje, wolą działanie niż planowanie itp. to przecież oznaki odwagi (nie myliś z rozsądkiem) a nie tchórzostwa.

2. Aradany są wysokości człowieka? To sprawiłoby że ich ciała będą jakieś nieproporcjonalne, zbyt długie nogi, ręce itp. Widziałeś kiedyś małpe wielką jak człowiek? Wyobraź sobie jak to musiało by śmiesznie wyglądać. Ja dałbym że są niższe niż przeciętny człowiek o 10-25 cm, a posture mają lekko przygarbioną co sprawia iż są jeszcze niższe wizualnie.

3. Bardzo silny metabolizm, co podwyższa ich siły?? Chyba chodziło Ci o siły witalne, bo nie widze żadnego bonusu do siły?

4. Fajny pomysł ze skróceniem życia. Ciekawe jak jest z rozmnażaniem?

5. Rzadko spotyka się społeczność Aradanów żyjącą samotnie. ---- ???? Nie rozumiem tego stwierdzenia? To znaczy że nie tworzą swoich koloni zdala od innych? Muszą żyć przy innej społeczności?

6.
Greebo napisał:
mają nieznośny nawyk wprowadzania chaosu gdzie tylko się pokażą.
to też nie pasuje mi do tchórzliwości.

7. Ja też skłonny byłbym za dołożeniem tego węchu. Duże uszy=słuch, długi wyspecjalizowany nos=węch.

8. To narazie tyle, zgadzam się z resztą oceniających rasa jest naprawde dobra, ale jak nad nią troche jeszcze popracujesz to będzie bardzo dobra.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin